Gå til innhold

A Slice of Life


Gjest Azalea

Anbefalte innlegg

Gjest Azalea

Kjære søte deg, jeg skjønner så veldig godt hvordan du har det etter to og et halvt år som jobbsøker! :kose: Plutselig ordner det seg vettu! Har du vært i kontakt med vikarbyråer?

Spennende med mens, medisiner og oppstart! :bond: Lykke til! :hoppe:

Takk Mazzi :klemmer: føler meg virkelig som det mest udugelige menneske på denne jord.. :sukk: vil jo bare ha jobb, men uten noen særlig utdannelse er det dårlig.. Har kontaktet et byrå, men er så sjenert at det er skikkelig vanskelig.. :sukk: Men har puslet på en jobbsøknad nå i kveld, men kjenner jo at etter alle avslag så har jeg ingen tro i det hele tatt.... :(

Ja, det er spennende tider :) hjelper jo litt å vite at vi har fine prosjekter på gang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker jeg helt feil nå, eller hadde dere planer om eget firma av noe slag for en stund siden, hvor dere fikk brukt kompetansen deres begge to?

Er du så sjenert du da? Ikke mitt inntrykk av deg fra da vi møttes! Ikke mist håpet eller troa på deg selv! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Huff, jeg skjønner godt at det kan tære på når du blir gående lenge! :klemmer: Håper det dukker opp en mulighet for deg snart! :jepp:

Så spennende at første mulighet nærmer seg! :hoppe: Og skulle det ikke være plass i april, så er det jo sannsynlig at du får reservert plass på neste syklus (jeg har som regel måttet det) og da vet du jo at det er helt sikkert! :nigo:

Ha en fin påske så lenge, og så gleder jeg meg til rapporter utover våren! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig god ang jobbsøkingsprossen. Selv har jeg heller lite utdanning men bøtter med erfaring (IKKE avføring :skratte: ) som etter minimum 15 søknader tydeligvis ikke er verdt noe i dagens marked... men hold ut, vi finner nok noe tilsluttet :jepp:

Kjedelig at det tok tid å komme seg etter operasjon, og håper ferden fremover bringer dere lykke :hug:

Endret av Disco Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig god ang jobbsøkingsprossen. Selv har jeg heller lite utdanning men bøtter med avføring som etter minimum 15 søknader tydeligvis ikke er verdt noe i dagens marked... men hold ut, vi finner nok noe tilsluttet :jepp:

Kjedelig at det tok tid å komme seg etter operasjon, og håper ferden fremover bringer dere lykke :hug:

:hoho:

Søker du bare drittjobber?

(sorry, kunne ikke dy meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg heller lite utdanning men bøtter med avføring som etter minimum 15 søknader tydeligvis ikke er verdt noe i dagens marked...

Kanskje du skal søke på jobb som sånn septiktømmer? :hoho:

Jeg elsker autocorrect :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal søke på jobb som sånn septiktømmer? :hoho:

Jeg elsker autocorrect :skratte:

Å herregud :skratte: Det var kanskje en av de verre... :ler: Mente selvsagt erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Søker du bare drittjobber?

(sorry, kunne ikke dy meg...)

:fnise:

:ler:

:skratte: Jævla autokorrektfaenskap!! Det skulle være erfaring :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

:fnise::hoho: Dere er så morsomme!! haha, kanskje septiktømmer er tingen.. hyttesesongen er i ferd med å starte snart :fnise:

Da har det nok en gang gått lang tid siden jeg har skrevet, gud som dagene går. Den siste tiden har vi slitt med den ene leieboeren vår. Har egentlig slitt siden november når vi plutselig hadde bevæpna politi på døra en søndag morgen :sjokkert: Shit banditt altså. Det viste seg at vedkommende ble sittende i varetekt i 8 uker (å mente selv han ikke hadde gjort noe.... :overrasket: for man sitter jo i varetekt i 8 uker uten å ha gjort noe,) Men etter det som ble en langvarig kamp så endte det med at en fra namsmannen kom på tirsdag sammen med tre fra politiet og kastet ut mannen. Fortsatt er det et stykke igjen til alt er over, siden tingene hans fortsatt er i leiligheten. Men hvis ikke han avtaler tid med de hos namsmannen innen først to uker, så får han to uker til på seg, men så tar de ut tingene hans. for et styr og en slitsom prosess, kjenner hvor utladet jeg er av å ikke føle meg trygg hjemme og ha politiet på hurtigtast på telefonen :overrasket: Men nå begynner vi å se enden på det, takk og lov. Men det var en mindre blid leieboer som måtte forlate eiendommen tirsdag morgen... for et styr..

Har du stått i lang telefonkø i dag...? :bond:

Jeg fikk mensen onsdag ettermiddag, ringte RIksen hele torsdagen men fikk for fanken ikke svar... :frustrert: Prøvde igjen fredag, å da fikk jeg svar. (altså igår) Det blir ingenting denne syklusen, men det hadde jeg heller ikke regnet med. Men det ble reservert plass i neste syklus, så vi har fått vite at inseminering vil skje i ca uke 21 :daane: Passer egentlig så jævlig dårlig, fordi min kjære klarte å avtale en hyttetur med noen venner (som jeg ikke har lyst til å dra på i det hele tatt!!) i den helgen mot slutten av uke 21. Hadde håpet at hun kunne tenkt litt lengere, å kanskje spurt hvordan det lå an i forhold FØR hun bare sa ja :kjefte: Men men, får vel bare ta det som det kommer. Det der med å avstå fra alkohol skal ikke bli noe problem, siden vi knapt har rørt det siden leieboertrøbbelet startet i november. Men det blir vanskelig å ikke kunne snakke om det, men sånn ble det nå da. Og å si det er ikke et alternativ heller.

Kjenner at jeg er egentlig litt frakoblet det hele.. enn så lenge ihvertfall.. Tror det handler litt om en venninne som hadde en spontanabort i jula og som nå konkurrerer noe helt voldsomt om å bli gravid før oss :roll: Visste ikke at det var en konkurranse, men det er det nå visst.. :klo: For henne i hvertfall.. og det verste er at hun kommer ikke til å ta det pent hvis det klaffer for oss før dem, hun er av den typen. Oh my altså...

Men nå er det ihvertfall et forsøk i uke 21, så får vi se hvordan det går og om det blir noe mer før de tar ferie. Vi har planer om tur til svigerfar på Filipinene i oktober, så dette kan jo bli interessant :fnise::bond:

Ellers er jeg hjemme med lille frøken alene, kjære jobber idag og imorgen skal vi til sjefen hennes (!?) på middag. de to skal gå skarverennet neste helg, så da blir det meg og lille snupp alene hjemme da også.. Håper på fint vær så blir det en liten skogstur på oss tenkte jeg :hund: Men merker jo at hun så å si aldri er hjemme, ikke morsomt.. :trist:

ps, har sendt jobbsøknad så kryss fingre og tær ;)

Endret av Azalea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det blir spennende tider framover ser jeg! :hoppe: Satser på at det går greit med både inseminering og hyttetur. Er det i gang med hormoner og sånn når mensen kommer neste gang da eller får du prøve i naturlig syklus?

Så kjipt med leieboertrøbbel! I gamle-gamlejobben min fikk jeg mange gode argumenter for å ikke være utleier, og det ser ut til at dere har fått kjenne på noen av dem. :sukk: Håper det ordner seg fort!

Og masse masse lykke til med jobbsøknad! Jeg heier på deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Azalea

Da nærmer denne uka seg slutten, og det er egentlig greit.. Den 14 april var det 9 år siden pappa døde :trist: Så denne tiden på året er aldri noe jeg ser frem til.. skulle tro at det kanskje ble noe lettere, men det føles like jæ... hvert år.. :trist:

Det blir spennende tider framover ser jeg! :hoppe: Satser på at det går greit med både inseminering og hyttetur. Er det i gang med hormoner og sånn når mensen kommer neste gang da eller får du prøve i naturlig syklus?

Så kjipt med leieboertrøbbel! I gamle-gamlejobben min fikk jeg mange gode argumenter for å ikke være utleier, og det ser ut til at dere har fått kjenne på noen av dem. :sukk: Håper det ordner seg fort!

Og masse masse lykke til med jobbsøknad! Jeg heier på deg! :duskedame:

Ja det blir spennende fremover nå Neferet. Uten tvil! Har nok ikke helt gått opp for meg at vi på sett og vis er i gang, men det tror jeg kanskje at er like greit. :rolleyes: Ifølge sykepleieren jeg snakket med så blir det hormoner, skulle jo sett at det ble første uten, menmen.. Det er vel det jeg ikke ser frem til, hormoner altså, men prøver å psyke meg opp. Heldigvis har min kjære gått et år på sykepleie så hun skal få gleden (ehm.. ifølge henne selv så kaller hun det for det..) til å sette sprøyter. Så når mensen er ventet rundt den 8 mai så skal jeg ringe, å så får jeg beskjed videre. Har fått godkjent og tilsendt henvisning til egen gynokolg her i byen som skal ta UL før insemineringen, så vi slipper de turene inn til Riksen for noe som tar fem min.. Veldig glad for det :)

Ja utleie har definitivt sine baksider :dry: Men det har også sine postive sider, noe vi heldigivs har mest erfaring med. Vi leier ut to leiligheter (og bor i andre etasje selv) og den andre leiligheten bor det to søte gutter som er blide og veldig koselige :) svigerfar anbefalte oss dem før de reiste til Filipinene, så det er noen som kjenner noen i familien. Tror det er den beste måten å få tak i bra folk på. Vi vil helst ikke leie ut den som han idioten bor i. Men økominisk sett så er det en fordel nå siden jeg ikke er i jobb. Men målet og planen er å slå sammen den han bor i (som er rett under oss) og andre etasje, så får vi større plass og bruker mesteparten av huset :) Men gud for et styr med namsmann og det hele. Men glad sånt finnes når uhellet først er ute!!

Har ikke hørt noe ang jobben.. har gått en uke siden jeg søkte... når er det egentlig greit å høre om de har motatt den? følge opp liksom... :klo: takk for lykkønskninger søte du, det trenger jeg :klem:

Endret av Azalea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Azalea

:trist::sur: Etter å ha gått i uviss en god stund ang jobbsøknaden jeg sendte, på en jobb jeg gjerne ville ha...så sendte jeg liten hyggelig henvendelse å spurte hvordan det lå an.. Så har de IKKE mottatt den da eller :sur::sur: er det F..... mulig :frustrert::trist: ble så lei meg og oppgitt at jeg sa nesten ikke noe i to dager.. :sukk: går litt bedre nå.. men anyway altså, typisk min flaks... :unsure:

Ellers har det ikke skjedd så mye her.. eller, vi har kjøpt båt :jepp: Det har stått på planen lenge, siden kjære har fått overdratt båtplassen til faren sin på seg. Så har vi måttet (og den vi hadde var nær på å synke sist vi hadde den på vannet - den er solgt nå) men etter to sesonger uten går vi nå mot sommeren med "ny" båt (kjøpt på finn og den er noen år gammel, men veldig pen allikevel :jepp:)

Så nå skal vi da altså om et par uker inn til Oslo å hente den, å så seile den hjem :hoppe: det festlige er jo at ingen av oss har seilet før :ler2::klo::P så dette blir interessant!! :fnise:

Men vår lille hund fikk seg vest på lørdag, så nå er hun klar for å være med på eventyr :jepp:

Idag jobber min kjære sent, så jeg og lille vov har vært ute å holdt på i hagen. Har endelig kunnet være ute etter at den gale leieboeren ble kastet ut. Så nå er vi i gang med å få fart på vårrengjøringen og sommerklargjøring. Det blir bra! Vi har også funnet ut at vi må krype til korset og begynne prosessen med å bytte bil, vi trenger en større enn den vi har nå. Ikke bare pga babyprosjektet, men fordi den vi har nå er liten og vi sier det hver gang vi er på tur *så trangt det ble* :ler: så da må vi! Greit å gjøre det om ikke lenge, men så var det det å finne en da. Å for meg som ikke er særlig interessert i bil så skal det blir greit å få det gjort :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Azalea

Dette er skummelt og spennende på en og samme gang... :hakeslepp: Igår var første dag for meg på Pergotime, allerede igår formiddag begynte jeg å kjenne bivirkninger.. :glare: så dette blir en interessant uke.. Dag to idag, pillen tatt 07.30 (samme som igår) så blir det sprøyte lørdag og søndag kveld, å så tur til Riksen for UL mandag 18 mai... :overrasket::sjokk: Så får vi se hva de sier og hva som skjer. Skulle egentlig bruke min faste gynkolog her, men hun har selvsagt ferie neste uka :glare: Så da må jeg inn til Riksen. Siden kjære er på jobb og ikke kommer seg fra et møte den dagen, må jeg ta turen alene.. skummelt, men det skal gå. Er jo bare for å sjekke ståa..

shit banditt altså... :bond:

Skal innrømme at jeg overhode ikke går inn denne måneden med tanken om at det kommer til å klaffe, så enn så lenge er jeg faktisk (og utrolig nok) ganske rolig ang dette. Tar denne mnd som en slags "test runde" for å se hvordan alt funker og hvordan vi skal gjøre tingene.

Så håper jeg at gynokologen min er tilbake til neste syklus, så det sparer oss en tur inn...

Det ligger an til inseminering neste uke, og helgen som følger da skal vi på hyttetur med noen venner som ikke aner noen ting. Og ikke skal vi si noe, for hun i paret klarer ikke å ti stille. Så vet hun, vet alle. Hun prate om hvor koselig det skal bli å drikke rødvin foran peisen og skravle og hygge oss... (ehm..ja..må komme på en eller annen lur løsning der...så det ikke blir så veldig åpenbart at jeg ikke drikker...) har lurt på om jeg skal dra på polet, kjøpe en hvitvin med skrukork, enten drikke eller helle ut innholde og fylle på med alkoholfri vin..

and they will never know :lur:(vasker jo flaska da, selvsagt først...) Men det er ikke lett når det er et sånt drikkepress rundt.. og en kveld kan jeg bruke mensen og sterke smertestillende som grunn, men så holder ikke det lenger.. Noen som har noen råd? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Åh, spennende, nå er dere i gang! :bond: Masse lykke til! :duskedame:

Jeg har vært alene på de kontrollene for å sjekke ståa hver gang, det er ikke skummelt. Veldig fort gjort, så jeg skjønner jo at det blir litt langt å reise. Du får ta det som en tur! :jepp: Og så må du oppdatere underveis da! ;) Altså kanskje ikke underveis på sykehuset, men om når det blir tid for inseminasjon!

Når det gjelder drikkepress og hyttetur og alkohol har jeg dessverre ingen råd, jeg har sluppet unna der, jeg drikker jo ikke ellers heller, så da har jeg heller alltid bare tusen spørsmål om hvorfor ikke det :erter:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hvordan går det med sprøytestikkene? :ler: Var det ikke i dag du skulle på UL? :klo:

Håper det går bra og at det er klart for to spennende uker snart! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

Da gikk det noen dager før jeg fikk satt med ned og skrevet her.. men skal komme med en oppdatering :)

Jo da Neferet, du husket riktig. Det var UL igår. Helgens sprøytesetting gikk forsåvidt bra, vi klarte og gjøre det for første gang på bade hos mamma uten at noen merket noe :fnise: Søndag kveld når vi kom hjem satt vi siste. Igår var jeg på Riksen, noe som ble en lengre affære en antatt.. Hadde time 13.30, var på plass 13.20 sa ira at jeg hadde kommet og fikk beskjed om å vente. Så gikk det en time uten at det skjedde noe, så da måtte jeg gå å spørre om det var veldig store forsinkelser og om det ville ta lang tid. Nei, da fant damen i resepsjonen ut at noen hadde glemt å fjerne et notat på meg om at jeg ikke skulle ta UL hos egen gynokolog denne gangen (hun hadde visst ferie så jeg fikk time hos Riksen istedetfor) Så da ble det hurramegrundt for å klargjøre.. Kom inn til samme legen som vi var til samtale hos i juni ifjor, Mellombakken. Han beklaget det som hadde skjedd, og var faktisk ganske hyggelig :overrasket: Så jeg skal bite i meg og si at første inntrykket ikke alltid stemmer. Begynner nesten å syns at han er grei og forholde seg til :rolleyes: Men jeg kom da inn til slutt og hoppet i stolen, og han var veldig fornøyd med venstre siden og klarte ikke å slutte og prate om slimhinnene mine :overrasket: syns akkurat det ble litt sært... :klo:

men, vi fikk beskjed om å sette Ovitrelle igår kveld og skal tilbake på onsdag (altså imorgen) for inseminering :overrasket::daane: Det har gått så fort dette her, så jeg har ikke helt tatt innover meg hva som skjer... :overrasket:

Men jeg må si at enn så lenge så tar kroppen min alle hormonene ganske bra. den igår kveld var jo litt ekstrem må jeg si, snakk om å bli bråtrøtt og sovne så å si på flekken.. :overrasket: Min kjære lo av meg, hun satt å leste mens jeg sovna midt i en setning.. jeg sovner aldri før henne, uansett om hun leser eller ikke.. av en eller annen grunn.. men de siste nettene, og spesielt igår da var jeg borte..Kjenner også at jeg er trøtt så å si hele tiden.. :natti:

Er ganskes spent på imorgen, men mest nervøs på at det skal gjøre vondt.... :blink: Vi skal i bursdag til svigermor idag og på hyttetur til helgen, så rekker liksom ikke å dvele så mye ved dette... kanskje like greit egentlig...

Hvordan går det med sprøytestikkene? :ler: Var det ikke i dag du skulle på UL? :klo:

Håper det går bra og at det er klart for to spennende uker snart! :jepp:

Lurer på hvordan de neste to ukene blir ja.....

Endret av Azalea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...