Store My Skrevet 6. mai 2014 #561 Del Skrevet 6. mai 2014 Skjønner at det er nervepirrende, ja. Men det blir vel godt (og surrealistisk) å faktisk ha startet på prosessen også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. mai 2014 #562 Del Skrevet 7. mai 2014 Det kommer til å gå kjempefint! Deilig å ha time såpass tidlig, så slipper dere å gå hele dagen og vente! Da vi hadde første samtalen, hadde vi time kl 15!! Masse lykke til! Plutselig får dere ringebrev i posten og er i gang for alvor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 9. mai 2014 #563 Del Skrevet 9. mai 2014 Tja.. det som skulle være en veldig stor dag i går ble totalt katastrofe fra start til stopp. alt som kunne gå galt, gikk galt.. det startet igrunn med å slå hodet i dusjen, bikkja som ikke ville ut for å gå tur, til en så jæ.... kø på ring 3 som førte til at, til tross for at vi dro to timer før, kom 10 min for sent til timen på RIksen (klarte å rote oss bort på fødeavdelingen hvor jeg klarte å trykke ut av meg til en som skulle hjelpe oss "det var litt tidlig å komme hit!!!!") Når vi omsider fant fram måtte vi vente i 20-25 minutter bare for å høre at legen nektet å se oss!!!!!! møtte en veldig søt sykepleier som gjorde alt hun kunne, men den arrogante legen nektet allikevel.. så det var bare å dra hjem, i påvente av ny time som vi fikk idag.. 17 juni - så da skjer det ikke noe annet en samtalen før til høsten.. mulig det ikke ville gjort det uansett, men det hadde ihvertfall føltes som om vi var litt mer i gang... akkurat nå føler jeg meg bare trist, å skikkelig frustrert.. kjære prøver alt hun kan å være rolig og berolige meg, sier det er antagelig en mening med det hele og at neste gang klaffer alt.. - hun er søt, men syns ikke det hjelper så veldig akkurat nå.. kommer sikkert til å synke inn at hun har rett.. men allievel.. *er det bare mulig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 10. mai 2014 #564 Del Skrevet 10. mai 2014 Hvorfor nektet han å møte dere!? Huff, skjønner godt at du er lei deg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. mai 2014 #565 Del Skrevet 10. mai 2014 Æsj da, så utrolig kjipt!! Var det fordi dere kom noen minutter for sent?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 12. mai 2014 #566 Del Skrevet 12. mai 2014 Innom med noen og håper helga ble fin tross skuffelsen i forrige uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 12. mai 2014 #567 Del Skrevet 12. mai 2014 Store My og Mazzi: samtalen vi skulle til skal ta 60 minutter, å da nektet hun (legen) å se oss når det hadde gått så mye av tiden. (selv om det faktisk var de som sørget for at mesteparten av tiden gikk bort!!!!) vi ventet lengere på svar enn de ventet på oss.. så her skal man være på slaget!! men selv kan vi sitte å vente i "både år og dag" på et legekontor.. *grr* Neferet: jo da, den største skuffelsen har lagt seg, vi er vel mest oppgitt nå.. over å måtte vente enda mer.. Helga har vært fin, gikk fort men.. avsluttet med fisketur med gode venner igår, uten å få fisk da!! men koselig var det! Det er jo ikke så lenge til 17 juni, så skal overleve det. Vi har masse andre prosjekter gående, så tiden fram til 17 juni skal nok gå. Regner med at tiden frem til høsten skal gå fort også. Har bare sagt til meg selv at det blir prat i juni å så skjer det ikke mer før til høsten igjen. På en måte litt greit, fordi det vi skal på en del sosiale greier i løpet av sommeren, å da slipper vi å tenke på en bortforklaring på hvorfor jeg ikke drikker, selv om vi allerede nå skal prøve å kutte ned på alkohol inntaket av og til når vi er sammen med andre. På den måten vil det ikke bli noen stor greie når det virkelig er noe på gang. Idag jobber kjære sent, så jeg og lille Ida (hunden vår) koser oss hjemme. Jeg har sett etter jobber å søke på, men det finnes ikke noe. Kunne trengt en 50% stilling av noe slag som kan kombineres med annen type jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 27. mai 2014 #568 Del Skrevet 27. mai 2014 Æsj så kjedelig at det skar seg på Riksen... Har også opplevd arrogante leger (i mitt tilfelle en tannlege) som nektet å ta meg imot når jeg kom løpende 5 over tiden.. de nektet i tilegg for at jeg vanligvis ble bedt om å vente minst 10 min når jeg har time så enden på den visa var at jeg byttet tannlege Forstår dog for deres del at det ikke er bare å bytte her, så dere får holde dere oppdatert med annet frem til 17 juni Håper ellers alt er bra med deg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 27. mai 2014 #569 Del Skrevet 27. mai 2014 Da nærmer det seg langhelg! vi reiser bort imorgen etter at kjære er ferdig på jobb og blir borte frem til lørdagkveld, det skal bli deilig å få noen dager for oss selv uten forstyrrelser - det er nemlig sjeldenvare her! Det er vel den eneste helgen vi har til å bare være oss to sammen alene før ferien i juli, juni er smekkfull Disco Biscuit; hei Koselig å se deg innom her! noen av de offentlige folka er skikkelig sære, ikke like lett å bytte den legen som tannlege. Men bra du kunne bytte vi er litt mer avhengi av denne personen, men håper vi får en annen i juni og at det ikke er samme... er litt redd for at det skal holdes mot oss at vi kom for sent.. kanskje de tror vi kommer til å hente barnet for sent i barnehagen eller glemme ungen å av den grunn så vi de ikke hjelpe oss - ble noen mareritt de første nettene etterpå ja.. Ellers er det forsåvidt bra med meg, hva med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 3. juni 2014 #570 Del Skrevet 3. juni 2014 Satser på at det ordner seg med legen, og at dere får en annen en i juni Huff, ikke noe særlig til mareritt og ha, men tror det har lite å si i den store sammenhengen Det er fint med meg også Håper langhelgen var fin forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 3. juni 2014 #571 Del Skrevet 3. juni 2014 vi er litt mer avhengi av denne personen, men håper vi får en annen i juni og at det ikke er samme... er litt redd for at det skal holdes mot oss at vi kom for sent.. kanskje de tror vi kommer til å hente barnet for sent i barnehagen eller glemme ungen å av den grunn så vi de ikke hjelpe oss - ble noen mareritt de første nettene etterpå ja.. Jeg har helt glemt å svare på denne, jeg tenkte jo jeg skulle det da jeg leste her sist. Og jeg tror heller ikke dere har noe å frykte, selv om jeg skjønner at katastrofetankene melder seg. Det er heldigvis kun en medisinsk vurdering de gjør på Riksen, de har ingenting med å vurdere de kommende foreldrene som personer. Så det skal dere ta helt med ro! De er mer opptatt av det fysiske på innsiden og boforholdene til en liten spire enn de er av personen som skal bære den fram/være medmor Og nå er det juni! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 16. juni 2014 #572 Del Skrevet 16. juni 2014 Etter en koselig helg i Sverige med tur til Ullared - og biltrøbbel, men som alle tok med godt humør - er vi nå i midten av juni.. imorgen skal vi til oslo å prøve å komme oss til den timen vi ikke rakk i mai.. Hadde trodd at dagene skulle gå sakte, men herregud som tiden har flydd frem til nå!! Imorgen skal vi inn til Riksen å ha den første samtalen å starte prosessen for å få at vi to skal bli tre (ikke flere om gangen) Må helt ærlig si at etter å ha lest hos Neferet så gruer jeg meg noe heeeeelt sykt til både timen og alt det som ligger foran oss.. er nesten så jeg er i ferd med å tenke at jeg kan klare meg uten barn... :omg: syns det hele virker så vondt og skummelt.. Er rett og slett skitredd for morgendagen.. - men det har jeg ikke sagt til min kjære, selv om vi har sagt begge at vi faktisk gruer oss litt.. herregud, hvordan skal dette gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. juni 2014 #573 Del Skrevet 16. juni 2014 Håper det går seg til etter morgendagens samtale. Det er jo slett ikke sikkert deres vei blir like lang som for Neferet heller. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 16. juni 2014 #574 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg tror det kommer til å gå helt fint så fort dere kommer inn på rommet jeg! Den samtalen er ikke skummel i det hele tatt! Og det er sant som Mazzi sier, dere kan jo fint være av dem som får det til kjapt og greit! Det finnes jo mange av dem også! Masse masse lykke til, jeg heier på dere og håper å få høre litt om hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 16. juni 2014 #575 Del Skrevet 16. juni 2014 PS! Det er veldig lite av det du skal gjennom som er vondt altså! Det er ikke sikkert du må gjennom de samme greiene som meg, og er det bare sen vanlige prosedyren er det ikkeno å grue seg for! I tillegg er vår erfaring at vi blir møtt veldig bra både av leger og sykepleiere, håper dere får rettet opp førsteinntrykket også! De vil det beste for dere, og det er jo ikke Riksens feil at kroppen min ikke virker som bestilt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 16. juni 2014 #576 Del Skrevet 16. juni 2014 PS! Det er veldig lite av det du skal gjennom som er vondt altså! Det er ikke sikkert du må gjennom de samme greiene som meg, og er det bare sen vanlige prosedyren er det ikkeno å grue seg for! I tillegg er vår erfaring at vi blir møtt veldig bra både av leger og sykepleiere, håper dere får rettet opp førsteinntrykket også! De vil det beste for dere, og det er jo ikke Riksens feil at kroppen min ikke virker som bestilt huff, syns bare det virker så skummelt.. å så er det så fælt å vite alt du må igjennom.. vil heller ikke bare "gli igjennom" når dere har holdt på så lenge og jobber så hardt.. vet jo ikke hvordan det går da, så skal jo ikke si at vi "glir igjennom" før vi har vært der.. men allikevel.. skulle så ønske at det hadde klaffet for dere nå, håpet så inderlig på det.. vet jo at det blir sommerstengt, så bortsett fra timen imorgen så regner jeg ikke med at det skjer noe før til høsten. gruer meg veldig, skulle ønske det var unnagjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. juni 2014 #577 Del Skrevet 17. juni 2014 huff, syns bare det virker så skummelt.. å så er det så fælt å vite alt du må igjennom.. vil heller ikke bare "gli igjennom" når dere har holdt på så lenge og jobber så hardt.. vet jo ikke hvordan det går da, så skal jo ikke si at vi "glir igjennom" før vi har vært der.. men allikevel.. skulle så ønske at det hadde klaffet for dere nå, håpet så inderlig på det.. vet jo at det blir sommerstengt, så bortsett fra timen imorgen så regner jeg ikke med at det skjer noe før til høsten. gruer meg veldig, skulle ønske det var unnagjort.. Sånn får du ikke lov til å tenke!! Det er jo ingen logikk i at det blir bedre hvis det er flere som får slite! Da er det heller bedre at det går fort og greit for dere sånn at vi andre får håp om at det finnes et godt resultat i enden av tunnellen! Masse lykke til i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 17. juni 2014 #578 Del Skrevet 17. juni 2014 Håper dere får et fint møte i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 18. juni 2014 #579 Del Skrevet 18. juni 2014 Hei jenter Da er det onsdag, midt i uka og snart helg! Hurra!! Tenkte jeg skulle oppsummere gårsdagen, mye for min egen del men også fordi det hadde vært fint med noen råd/tips/meninger.. Vi hadde jo den berømte O Store timen på Riksen igår, timen var 12.30 å vi var der kl 12.00 (skal ikke ha noe forsinkelser denne gangen nei) Men vi måtte allikevel vente i 20 min på at legen ropte oss opp Vel inne gikk han rett på sak og snakket om kontrakten, hilste knapt på oss. Han snakket for det meste de latinske ordene og store medisinske termer.. Så kom det, siden jeg har sterke menssmerter å får piller av min fastlege til å døyve dette, kan det betyr at jeg ikke kan få barn - eller som han omformulerte seg "dette kan skape slim som igjen fører til infertilitet :omg: snakk om kaldusj! i alle år har jeg bare hørt at det er vanlig at noen kvinner har mer vondt enn andre, å jeg har arvet min mor og mormor som hadde samme problem. Men dette nektet legen å høre på å mente at her måtte det en operasjon til, inn i magen for å sjekke om det kunne være noe galt. I tillegg begynte han å snakke om at det kanskje kunne være like greit å gå rett på kunstig befruktning.. Å det var her rommet ble bittelite, alt svartne å jeg svimte av!! Jepp, klarte faktisk å besvime!! Stakkars min kjære kone som ble ganske redd, gjorde det hun kunne mens legen bare satt med armene i kors på sin stol.... Stakkars min kjære, hun så sånn ca sånn her ut når jeg klarte å områ meg: resten av samtalen husker jeg ikke så mye av for å være ærlig, bortsett fra at siden egglederene mine må sjekkes, så ville han gjennomføre operasjonen samtidig. Dette gjøres i narkose med en nål gjennom navelen denne operasjonen må jeg gjøre for at vi skal få forsøk, men etter samtalen så må jeg innrømme at jeg er skeptisk. Min kjære kone er også det, så vi har snakket mye om det og kommer vel til å snakke mye om det fremover. Det fine er jo at det er veldig praktisk lagt opp, ikke noe på "lykke og fromme" alt er kontrollert og det styrker jo sjansen for å få klaff.. Men veien dit... herregud.. føler meg fortsatt ganske tåkete siden igår, stakkars kona mi var usikker på om hun turte å dra fra meg for å dra på jobb idag.. men jeg har lovt å ta det med ro, fine jenta mi hun var fantastisk igår, men jeg får så vondt inni meg når jeg ser hvor skremt hun ble.. ikke rart når hennes kone finner på å svime av.. herregud.. Var helt gåen når vi kom hjem igår, lå på sofaen resten av dagen å kjente at når svigermor kom på besøk var det en kraftanstrengelse.. hun slo sin egen konklusjon om at jeg var forkjøla - så hun får leve i den tro.. Er ganske så tom innvendig, veldig i konflikt med meg selv om hva jeg bør gjøre.Ta operasjon, få forsøk, ikke ta operasjon spare for å dra til danmark. Der er de i allefall mer menneskelige og "people persons" men man drar jo også i mer uvisshet.. Tenk om de finne noe, tenk om alle andre leger jeg har snakket med om menssmertene har sagt at det ikke er noe galt, å alle undersøkelser jeg har tatt har vist at alt er i orden.. så nå vet jeg ikke hvem jeg skal stole på.. Så nå blir det vel en runde med samtaler oss imellom og en god del tenking fra min side.. gode gud, det skal være vanskelig det her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 18. juni 2014 #580 Del Skrevet 18. juni 2014 Hjelpes! Jeg er mildt sagt sjokkert! Vet ikke hva jeg skal si... Jeg har slitt veldig med menssmerter, og har også alltid hørt at man "arver" menssmerter. Mamma pleide også ha veldig mye vondt før hun fikk barn, og hun har fem barn... så det er i alle fall ikke noe automatikk i at sterke smerter fører til at det er vanskeligere å bli gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå