Gå til innhold

The patter of tiny feet

Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Kjenner meg godt igjen med nattesøvnen. Her er det også dårlig kvalitet om dagen. Opp for å tisse flere ganger, stiv i korsryggen og ikke minst et strev med å ta med seg magen når man skal snu seg :fnise: Det gjør faktisk litt vondt... Er ikke så himla stor, men om natten føler jeg meg som en elefant :legrine:

Jeg skal også ha 4 ukers ferie og to uker med jobb før permisjonen starter :sjokkert: Tenk nå har vi bare sommeren igjen, ojojoj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Sliter ikke særlig med søvnen, sliter mer med å komme meg opp når jeg må på do kl. 6 om morgenen. Og vonde hofter når jeg våkner opp. Føler meg så gammel nå, alt gjør litt vondt der nede, bekken, hofter og bein. :fnise: Dog, det er kun når jeg står opp at alt gjør vondt. Og det å snu seg i senga, det kommer pes fra meg hver gang jeg snur meg. Magen er så vanskelig å manøvrere.

Håper du har en fin fin uke :klemmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Du hadde falt ut fra mine innlegg :(

I natt gikk jeg tur rundt på stua også, for å se om lillemor roet seg :fnise:

Kos deg masse med ferie, som jeg forstår starter i morgen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere holder liv i boka mi når jeg er mindre flink til å skrive :klemmer:

Siste uka har vært slitsom. Mannen har jobbet helt sinnsykt mye for å bli ferdig til ferie, så jeg har liksom måtte holde alt annet gående her hjemme i tillegg til at jeg har en krevende jobb selv. Men nå får jeg heldigvis litt roligere dager idag og imorgen før ferien begynner :hoppendeglad:

Siste nytt på babyfronten er at vi omsider fikk somlet oss til å bestille vogn :) Og godt var det, for det var ganske lang leveringstid på den, spesielt siden det er ferieavvikling. Så vi får den ikke før 22. august, dvs 2,5 uke før termin! Så lille tulla har bare værsågod å holde seg i magen lenger enn det altså. :opplyser:;)

Men sånn bortsett fra det så er vi superfornøyd med både vogn (Emmaljunga Mondial i blå) og alt ekstrautsyret vi kjøpte inkludert adapter til maxi cosi sete, kjempestilig stellebag, og koppholder :)

Sånn ellers er alt fint :) Bortsett fra at jeg begynner å bli ganske irritabel innimellom. Heldigvis ikke irrasjonelt irritabel, bare litt kortere lunte enn vanlig. F.eks. satt jeg på utecafe i går og koste meg med en avis, da det kom en dame og satt seg rett ved siden av, og tente opp en røyk. Vi snakker kanskje 30 cm fra ansiktet mitt. Og det var massevis av andre ledige bord, og ikke en eneste annen gravid dame. Da ble jeg relativt sur, og slang litt med leppa før jeg gikk og satt meg et annet sted. Synes godt man kan ta litt hensyn da. Hvertfall når jeg satt der først! (Og det er ikke noen tvil om at jeg ser gravid ut forøvrig ;) )

Sånn, det var dagens utblåsning! ;)

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. satt jeg på utecafe i går og koste meg med en avis, da det kom en dame og satt seg rett ved siden av, og tente opp en røyk. Vi snakker kanskje 30 cm fra ansiktet mitt. Og det var massevis av andre ledige bord, og ikke en eneste annen gravid dame. Da ble jeg relativt sur, og slang litt med leppa før jeg gikk og satt meg et annet sted. Synes godt man kan ta litt hensyn da. Hvertfall når jeg satt der først! (Og det er ikke noen tvil om at jeg ser gravid ut forøvrig ;) )

Sånn, det var dagens utblåsning! ;)

Ha en flott dag alle sammen!

Hehe.. sånn type kort lunte har jeg også. Nå syns jeg generelt at folk tar veldig mye hensyn og de gangene jeg har sittet på cafe og delt bord med folk som røyker, har de faktisk spurt om det er greit :)

Men - her i forrige uke så var vi og hele familien til kjære ute og spiste på aker brygge. Vi var 9 stk og alle hadde fått mat og spist opp, og det var tydelg at vi var ferdige for lenge siden liksom. Ferievikar-serveitørene svirret rundt og var utrolig lite oppmerksomme - så jeg måtte bare utbryte:

"Unnskyld! -men nå må dere rydde av bordet og sjekke om folk ønsker noe mere å drikke/dessert! Dette holder ikke!!" :ler:

Jeg har vært veldig bestemt i hele graviditeten og ikke vært redd for å uttrykke det :fnise:

Grattis med bestilling av vogn forresten :)

Og du har ferie i morgen!! :sol::skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emmaljunga vognene er kjempe fine :hjerte:

Teite damen som tente en røyk rett ved deg! Da hadde jeg blitt irritert også.

Håper dere får en fin ferie sammen tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bra med ferie, ja! :biggrin: Så kan du sove litt lenger også! Det hjelper jo når det er så mye som forstyrrer deg om natten. Vi blir nok litt som gamle kjerringer når vi er gravide, ja! Jeg synes det hjelper å planlegge bevegelsene godt jeg. :ler: Snur meg saaakte i senga og sånt.

Ha en fin siste-dag-før-ferien i morgen! Og god ferie!!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie og kos deg masse..... Syntes du er flink som sier i fra jeg, skulle ønske jeg kunne vært litt mer sånn selv. Uakseptabelt med sigg i ansiktet når man sitter der gravid :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, har du fortsatt ferie? Er lenge siden vi har fått oppdatering fra deg nå. Håper du nyter late dager! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Tilbake etter ferie :) Har hatt det kjempedeilig! En snau uke på fjellet (deilig og avslappende, men ekstreme mengder mygg :redd: ), et lite opphold på spa :nigo: , en uke i sommerhus på sveriges østkyst, noen dager i stockholm, og så til slutt noen dager på vestkysten av sverige. :)

Litt trist med alt som har skjedd her hjemme da :frown: Synes så utrolig synd på de stakkars ungdommene som måtte oppleve et sånt mareritt på Utøya. Må jo ha vært ekstremt traumatisk. :dagens-rose:

Det er forøvrig litt rart å komme tilbake til "sivilisasjonen" med tilgang til nettet. Ser det har skjedd litt av hvert her inne på KG med fødsler og diverse :strix: Grattis til alle nygravide og nybakte mødre! :hoppe:

Ellers står alt bra til med både meg og lille tulla :) Hun har blitt så sterk at jeg nærmest "hopper" fra side til side når hun sparker :fnise: Men nå begynner jeg også å bli så stor og tung at jeg har seriøse mobilitets-problemer. Ryggen samarbeider ikke så bra, og føttene blir kjempeslitne av å gå rundt. I tillegg har jeg en del vann i bena. Men, dette er jo bare småting egentlig. Er bare sjeleglad for at jeg har ferie, og kun skal ha et par uker på jobb nå før permisjon.

Det eneste som bekymrer meg littegrann er at mini fortsatt ligger i seteleie. Det kan jo fremdeles hende hun snur seg, men det har så langt vært minimal variasjon i leiet. Hun har stort sett ligget med hodet opp til høyre. Jordmor mente det var en indikasjon på at det kunne bli snakk om setefødsel. Så da er det store spørsmålet hva vi gjør hvis hun ikke snur seg. Har gjort en del research, og det viser seg at ca halvparten av setefødsler ender i hastesnitt, noe jeg ikke er spesielt interessert i. I tillegg er det vist økt risiko for nakkeskader og andre komplikasjoner hos barnet ved vaginal setefødsel. Derfor tror jeg vi seriøst skal vurdere planlagt keisersnitt hvis det kommer så langt. Skal til legen på mandag, og må da sjekke leiet for evt henvisning til føden og videre utredning og samtaler. Litt skummelt. :sukk:

Men, får satse på at alt går fint.

Nå skal vi nyte de siste dagene av ferien her hjemme i oslo, så nå bærer det avgårde til stranden :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til sivilisasjonen :ler: Hørtes ut som en utrolig koselig feire :) Prøv å ligg med bena høyt når du har vondt og mye vann i de.

Kjedelig med seteleie. Får håpe hun snur seg, men hvis ikke så klarer du det uansett hva det blir til :)

Nyt de siste dagene med fri og sol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake fra ferie! Hørtes jo veldig deilig ut det der! :)

Håper tulla deres snur seg snart, da. Det er jo fortsatt noen uker igjen, så det kan jo skje!

God helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har hatt en super ferie! Lang også :nigo:

Kan tenke meg det begynner å bli kjedelig med høygravid-status nå, følger jo gjerne med en del plager. Men så blir man desto mer klar mentalt for fødsel da :jepp::)

Det er fortsatt store sjanser for at hun kan snu seg da, vi får satse på det ;)

Nyt sommeren videre :sol::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da har jeg vært på kontroll hos legen, og som forventet så er jeg henvist videre til utredning på føden på Ullevål i forbindelse med mulig seteleie (legen trodde også det var sete, men det var ikke mulig å si helt sikkert, for hun ligger med ryggen innover).

I tillegg har jeg litt høyt blodtrykk og 2-3 på ødemer, og 1 på protein, så jeg må på hyppigere kontroller i forhold til svangerskapsforgiftning.

Så dette var jo ikke noe særlig da... :sukk:

Jaja, får bare ta det som det kommer. Viktigste er at jenta har det bra og at hun kommer ut på en eller annen måte ;)

Har forresten hatt en del "mensmurring"-aktige smerter de siste dagene. Kanskje det er et tegn på at jeg begynner å modnes..?

Fikk beskjed om å ta det litt med ro, så jeg kommer nok ikke til å stresse livet av meg på jobben disse par ukene før permisjonsstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer: Uff, det var leit å høre. Får virkelig håpe du slipper svangerskapsforgiftning.

Seteleie er ikke noe gøy, men som du sier så er jo det viktigste at jenta di kommer ut på en måte, og det gjør hun :)

Slapp av nå og ta det med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Huff, det hørtes ikke helt greit ut. :klemmer: Forstår det med svangerskapsforgiftning. Ble sendt inn på sykehuset i forrige måned med forhøyet blodtrykk, så de gjør jo bare dette for sikkerhets skyld vet du. :klemmer:

Viktigste er jo at hun har det bra (og deg også). Hun kommer så absolutt ut på en eller annen måte.

Slapp av så mye så mulig! :klemmer: Det kommer til å gå fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du må ta det skikkelig med ro nå, ja! Vil jo ikke at du skal få svangerskapsforgiftning! Hvor hyppig er du inne til kontroll nå da?

:klemmer: til deg. Dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende ord alle sammen :klemmer:

Hvor hyppig er du inne til kontroll nå da?

Skal på kontroll hos lege 1 gang i uka, i tillegg til en sjekk ved Ullevål så snart de har tid. Venter bare på å bli innkalt egentlig. Håper de får tid denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...