AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #161 Skrevet 15. november 2010 Jeg er for plastisk kirurgi, botox osv, og jeg respekterer at ikke alle har samme syn. Men hvorfor kan ikke dere respektere mitt syn? Det er det jeg vil til bunn i, i denne debatten. Men fordommer og stigamtiserende holdninger spys jo ut av folk.. Kanskje endre overskriften...
Heges Skrevet 15. november 2010 #162 Skrevet 15. november 2010 (endret) Men hvis de som tar silikon blir fornøyde med større pupper og føler seg mer kvinnelig, hva er egentlig problemet hvis man blir fornøyd? Jeg har et par venniner som nesten ikke hadde pupper før som har tatt silikon og jeg ser jo at de har fått mye mer selvtillit og føler seg bedre. Å da ser jeg ikke helt det store problemet. Så lenge de er fornøyde med operasjonen så er det vel ikke vits i å være nedtalende og negativ mot de som har tatt silikon? Helt enig med deg. Å velge å ta en kosmetisk operasjon, egentlig uansett hva det skulle være, må da få være en privatsak? Hvorfor skal en ha en formening eller fordommer mot at en venninne eller en bekjent velger å forandre noen ting med seg selv. Det er vel ingen andre enn den personen som velger en slik operasjon sin sak. Vedkommede har sikkert tenkt godt igjennom det før hun gjør det. Og hvis hun føler seg bedre og får mer selvtillit, så burde man heller være glad på hennes vegne. Typisk eksempel: jeg har hørt jenter si dem ikke liker jenter som tar sillikon, dem synes det blir "for dumt", dem har som regel ingen annen forklaring enn at det blir "for dumt"Men saken er jo egentlig at dem ønsker det selv. Disse jentene har jeg hørt ved flere anledninger klage over at dem synes dem har for små pupper og at dem skulle ønske dem hadde penger til en operasjon.. Ikke det at jeg gidder kommentere det så mye da, men akkurat det - synes jeg blir for dumt Endret 15. november 2010 av Heges
Monica1968 Skrevet 15. november 2010 #163 Skrevet 15. november 2010 Jeg for min del ser på det som juks. Hvis man ikke er fornøyd med puppene (forutsatt at de ikke er ekstremt store eller helt flatbrystet), så er det tankegangen det er noe galt med, ikke brystene. Ved å ta operasjon så gjør man knefall overfor det rådende skjønnhetsidealet om hva som er "normalt" og "vakkert", noe jeg synes er en negativ utvikling. Jeg skulle ønske det gikk andre veien, at færre tok operasjon og at man heller satte pris på mangfoldet fremfor å at man skal forsøke å presse flest mulig inn i en standarisert mal om hva som er vakkert og ikke. Men hvem er du til å fortelle dem som føler seg utilpass med utseendet sitt at de skal se ut slik de gjør for å føre din kamp for å se naturlig ut? Og tro det eller ei: Noe er penere enn annet, estetisk sett, og bryster med litt størrelse har alltid vært ansett som feminint, vakkert og tiltrekkende. Så vil jeg gjerne vite hva som er galt med silkon. At det er unaturlig? Så godt som alt vi foretar oss i hverdagen er unaturlig, og silikon er vitterlig ikke mer unaturlig enn eksempelvis prevensjon er.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #164 Skrevet 15. november 2010 Typisk eksempel: jeg har hørt jenter si dem ikke liker jenter som tar sillikon, dem synes det blir "for dumt", dem har som regel ingen annen forklaring enn at det blir "for dumt"Men saken er jo egentlig at dem ønsker det selv. Disse jentene har jeg hørt ved flere anledninger klage over at dem synes dem har for små pupper og at dem skulle ønske dem hadde penger til en operasjon.. Ikke det at jeg gidder kommentere det så mye da, men akkurat det - synes jeg blir for dumt De er nok sikkert bare sjalue;) Siden de ikke har penger til å ta silikon selv og derfor er de bittre på de som faktisk har penger til silikon. Så er helt enig i at det blir for dumt. Jeg synes folk må få lov til å gjøre hva de vil. Er folk fornøyde med sine operasjoner så whats the big deal?
Gjest Gorgonzola Skrevet 15. november 2010 #165 Skrevet 15. november 2010 (endret) Hvorfor sier du slikt som dette? Hva er det som gjør at du tror du kan uttale deg på vegne av halve jordens befolkning? Først skriver du et langt og bra innlegg med mange veldig gode poenger, også ødelegger du det hele med en fullstendig latterlig generalisering mot slutten. Jeg vil gjerne ha meg frabedt å bli fortalt av andre hva jeg tenker og mener bare fordi jeg er kvinne. Fordi jeg ønsker å provosere, skape debatt. Jeg uttaler meg ikke på vegne av halve jordas befolkning men pirker i en subjektiv observasjon som erfares omtrent daglig, blant annet ved å gløtte på blad-/avsihylla mens jeg venter på å betale på Rema 1000 eller dersom jeg uheldigvis zapper innom TV3, FEM, TV2Bliss, TVNorge eller hva de nå heter alle de kanalene jeg ikke har bruk for. Eller ved å lese hva mange her inne mener og synes om temaet. Nå er det et ubestridt faktum at uansett kanal eller medium så domineres debattene, artiklene og historiene av kvinner, både i hovedrollen og som observatører, meningsbærere eller synsere. Ved å spissformulere, generalisere har jeg en liten ambisjon om at noen som frekventer KG står opp og og er kritiske til det fordummende og konforme såkalte skjønnhetstyrranniet...... Jeg for min del ser på det som juks. Hvis man ikke er fornøyd med puppene (forutsatt at de ikke er ekstremt store eller helt flatbrystet), så er det tankegangen det er noe galt med, ikke brystene. Ved å ta operasjon så gjør man knefall overfor det rådende skjønnhetsidealet om hva som er "normalt" og "vakkert", noe jeg synes er en negativ utvikling. Jeg skulle ønske det gikk andre veien, at færre tok operasjon og at man heller satte pris på mangfoldet fremfor å at man skal forsøke å presse flest mulig inn i en standarisert mal om hva som er vakkert og ikke. ......og enkelte, som du, gjør faktisk det. Bra Ved å lese gjennom tråden så langt så konkluderer jeg med at det er ingen grunn til å slutte med det. Endret 15. november 2010 av Gorgonzola 1
Jasyra Skrevet 15. november 2010 #166 Skrevet 15. november 2010 Jeg husker ikke hvem som sa det, jeg så det hvertfall på TV, men en person sa "Så lenge jeg kan ta på dem, er de ekte nok". Den synes jeg var litt morsom Min mening om sillikon er at jeg aldri kommer til å vurdere slike operasjoner i det hele tatt, for det passer meg ikke. Hva andre gjør bestemmer de selv. Klart vi har fordommer om alt mulig, du rynker vel på nesen hvis du ser en person går med en bukse du synes er usmakelig. Og hvis man ser en person med overflod av digre sillikonpupper og andre sillikonfylte deler reagerer man selvfølgelig. Og andre ganger kler personen det, at det faktisk ble ganske pent. Muligheten er der. Ta den dem som vil (og har råd)...mener jeg.
Gjest Linda sofie Skrevet 15. november 2010 #167 Skrevet 15. november 2010 Ta den dem som vil (og har råd)...mener jeg. Enig.
Gjest Purple Haze Skrevet 15. november 2010 #168 Skrevet 15. november 2010 De er nok sikkert bare sjalue;) Siden de ikke har penger til å ta silikon selv og derfor er de bittre på de som faktisk har penger til silikon. Så er helt enig i at det blir for dumt. Jeg synes folk må få lov til å gjøre hva de vil. Er folk fornøyde med sine operasjoner så whats the big deal? Som alltid, når noen er i mot noe, eller liker noe annet enn andre, så er det fordi de er sjalu. Merkelig tanke. Er det virkelig uforståelig at det ikke handler om sjalusi, men om å forfekte et syn som er motsatt av de som er pro-silikon? Jeg har aldri vært sjalu fordi andre har penger til silikon, og hadde jeg hatt en slik sum til overs, hadde jeg aldri i livet brukt dem på å putte fremmedlegemer inn i kroppen. Syns det er trist å se hvor mange som velger å legge seg under kniven og putte silikon inn i puppene. Bare for at de skal se bedre ut. Vel, de aller fleste har pene pupper. Og hva med risikoen man tar ved å ta en unødvendig operasjon? Jeg har store pupper, men de har begynt å trekke litt sørover nå som alderen tar meg. Uansett så hadde jeg aldri villet operert dem. Tenk om følsomheten forsvant, eller jeg fikk andre komplikasjoner. Puppene mine er det mest følsomme på kroppen min, og gir meg så mye seksuell glede, at jeg aldri i livet ville skjært i dem. Forøvrig signerer jeg Tabris i det hun skriver. 2
Heges Skrevet 15. november 2010 #169 Skrevet 15. november 2010 Tror at det er mange som går rundt å tror at vedkommede som velger å ta en slik operasjon bryr seg eller tar i betraktning hva andre mener og tror om det, men kan nesten med sikkerhet si at dem fleste synes det er ganske likegyldig. Dem som velger en slik operasjon gjør det for sin egen del, sin egen selvfølelse og velvære. Jeg mener det er mange andre ting en heller kan bruke energien sin på, enn å bry seg om hva Kari eller Mari gjør med sin egen kropp, for det har en faktisk ingenting noe med..
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #170 Skrevet 15. november 2010 Hvis de ikke bryr seg så kan vell vi mene hva vi vill?
waco Skrevet 15. november 2010 #171 Skrevet 15. november 2010 Men alle er vel enige om at en dame som tar silikon ikke har noe å utsette på en mann som tar anabole steorider? 4
QueenPenelope Skrevet 15. november 2010 #172 Skrevet 15. november 2010 Men alle er vel enige om at en dame som tar silikon ikke har noe å utsette på en mann som tar anabole steorider? Er du seriøs?! Fra wikipedia om anabole steroider: Vektøkning, kreft, leversvulster, høyt blodtrykk, hjerteinfarkt, kviser, stans i lengdevekst, økt kjønnsdrift og permanent håravfall er eksempler på bivirkninger som kan ramme brukere av anabole steroider. Bivirkninger som er spesifikke for menn, inkluderer krympede testikler (midlertidig), infertilitet, utvikling av kvinnelige bryster og økt risiko for prostatakreft. Anabole steroider kan også gi opphav til psykisk ustabilitet (depresjoner samt psykose), og kan være utløsende for voldelig atferd. Fra doktoronline.no om silikoninnlegg: Det er korrekt at det er muligheter for problemer med brystimplantater, både i forbindelse med inngrepet (liksom ved alle andre operasjoner), og senere. De vanligste er kapseldannelse, asymmetri, tap av fasong, lekkasje osv. Og dette skal kunne sammenliknes? Det må være en spøk. :klø:
waco Skrevet 15. november 2010 #173 Skrevet 15. november 2010 Sammenligningen er vel at en kvinne som tar silikon ikke har noe å utsette på en mann som tar anabole steorider. Begge vil jo tulle fælt for forvandlingens skyld. 1
QueenPenelope Skrevet 15. november 2010 #174 Skrevet 15. november 2010 (endret) Du må da tulle, waco. En/ei som tar anabole steroider løper en langt større risiko med egen helse en ei som tar brystforstørrelse. De to tingene er ikke sammenliknbare i det hele tatt. De aller fleste problemene med silikoninnlegg er reversible. Altså, det kan løses permanent med at innleggene fjernes. Det er ikke like lett å bli kvitt kreft, svulster, hjerteinfarkt eller infertilitet... Ikke påvirker silikoninnlegg humøret, hårvekst, eller gjør at dama klikker i vinkel og dreper noen heller. Endret 15. november 2010 av QueenPenelope
Tabris Skrevet 15. november 2010 #175 Skrevet 15. november 2010 Men hvem er du til å fortelle dem som føler seg utilpass med utseendet sitt at de skal se ut slik de gjør for å føre din kamp for å se naturlig ut? Og tro det eller ei: Noe er penere enn annet, estetisk sett, og bryster med litt størrelse har alltid vært ansett som feminint, vakkert og tiltrekkende. Så vil jeg gjerne vite hva som er galt med silkon. At det er unaturlig? Så godt som alt vi foretar oss i hverdagen er unaturlig, og silikon er vitterlig ikke mer unaturlig enn eksempelvis prevensjon er. Jeg forteller min mening, slik alle andre gjør. Så er det jo opp til hver enkelt å gjøre seg opp sin egen mening og handle ut fra det. Jeg ser ikke problemet med det. Og hvorfor jeg synes det er ille med silikon har jeg jo nettopp skrevet i mitt forrige innlegg.
Gjest HunterLady Skrevet 15. november 2010 #176 Skrevet 15. november 2010 Men alle er vel enige om at en dame som tar silikon ikke har noe å utsette på en mann som tar anabole steorider? Dette er tull.. And we both know it!
smalls Skrevet 15. november 2010 #177 Skrevet 15. november 2010 Og hva med risikoen man tar ved å ta en unødvendig operasjon? Skal man slutte å kjøre bil pga det er risiko? Selv om du mener det er en unøvendig operasjon så synes nok ikke de som tar den at den er unøvendig. Som regel så går det fint og ja noen kan være uheldige men det kan man også med mange andre ting!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #178 Skrevet 15. november 2010 Som alltid, når noen er i mot noe, eller liker noe annet enn andre, så er det fordi de er sjalu. Merkelig tanke. Er det virkelig uforståelig at det ikke handler om sjalusi, men om å forfekte et syn som er motsatt av de som er pro-silikon? Jeg har aldri vært sjalu fordi andre har penger til silikon, og hadde jeg hatt en slik sum til overs, hadde jeg aldri i livet brukt dem på å putte fremmedlegemer inn i kroppen. Syns det er trist å se hvor mange som velger å legge seg under kniven og putte silikon inn i puppene. Bare for at de skal se bedre ut. Vel, de aller fleste har pene pupper. Og hva med risikoen man tar ved å ta en unødvendig operasjon? Jeg har store pupper, men de har begynt å trekke litt sørover nå som alderen tar meg. Uansett så hadde jeg aldri villet operert dem. Tenk om følsomheten forsvant, eller jeg fikk andre komplikasjoner. Puppene mine er det mest følsomme på kroppen min, og gir meg så mye seksuell glede, at jeg aldri i livet ville skjært i dem. Forøvrig signerer jeg Tabris i det hun skriver. Hvis du leser litt nøyere innelgget jeg siterte så kansje du forstår litt bedre. Jeg sa IKKE noe om at alle som er imot silikon er sjalue. Var ikke det som det handlet om. Det handlet om at de som er negative mot jenter som tar silikon og som slenger med leppa er sjalue siden de selv vil ta silikon og ikke hadde råd til det. Skjønner? Synes faktisk det er helt latterlig å være nedtalende mot de som legger inn silikon når man selv vil ha silikon.
waco Skrevet 15. november 2010 #179 Skrevet 15. november 2010 Jeg synes det er forferdelig å måtte operere friske mennesker når det står syke mennesker i sykehuskø. Ikke sikkert at alle jenter er enige i dette, - da deres eget selvgode anerkjennelse fra andre mennesker veier tyngere enn at syke mennesker står i sykehuskø. Dette må vi selvsagt respektere. Men!! Skal vi mennesker respektere kvinner som opererer pupper for forfengelighetens skyld må vi også respektere gutter som tar anabole steorider for den akkurat samme forfengelighetens skyld. At kvinner ikke behøver forstå dette her får så være... =) 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #180 Skrevet 15. november 2010 Tror at det er mange som går rundt å tror at vedkommede som velger å ta en slik operasjon bryr seg eller tar i betraktning hva andre mener og tror om det, men kan nesten med sikkerhet si at dem fleste synes det er ganske likegyldig. Dem som velger en slik operasjon gjør det for sin egen del, sin egen selvfølelse og velvære. Jeg mener det er mange andre ting en heller kan bruke energien sin på, enn å bry seg om hva Kari eller Mari gjør med sin egen kropp, for det har en faktisk ingenting noe med.. Siden "Kari eller Mari" selv spurte er det vel ok å svare, eller? Startinnlegget: Nå er jeg ny her, men har lest en god del innen seksualitet-diskusjonene.. Virker som MANGE misliker silikon og mener automatisk at personen er fake på grunn av det! Ja, de er litt større enn de man ble velsignet med, men hva så om noen jenter ønsker større bryster? Tror dere alle har Pamela-pupper? Og til det viktigste spm til dere som har så mye imot implantater, ser dere forskjell på ekte og uekte bryst? Jeg har silikon, men tror ingen av dere ville mistenkt det om dere hadde sett meg.. Står i perfekt stil til meg. Så hva er egentlig greia? Er dere sjalu fordi dere ikke har penger eller mot til å gjennomføre det selv, eller er det fordi dere av "moralske" grunner synes at alle skal være slik de ble skapt ?? Jeg har penger nok til å fikse på hele kroppen min hvis jeg ville, så jeg er ikke sjalu. Jeg synes tvert imot litt synd i jentene som velger å få lagt inn silikon og som så i tillegg tror at andre blir sjalu av økonomiske grunner. Jeg er ikke redd for operasjon - har blitt operert flere ganger. Ja, jeg synes at den naturlige kroppen er vakrest, men det har ikke noe med moral å gjøre. Jeg synes at det er helt unødvendig å fikse dårlig selvbilde med operasjon. Hvorfor ikke bruke pengene og energien på selvutvikling. Gå på kurs, til psykolog, få en life-coach, ja, lær å bli glad i deg selv som du er - få noe med deg i livet som er mye mer verd enn et par nye pupper. Min fordom går altså ut på at jenter med silikoninnlegg ikke har mot nok, er for late til å utvikle seg psykisk og dermed ikke helt evner å forstå at det er andre ting i livet som teller enn større pupper. Ingen av dere som forsvarer operasjonene har klart å overbevise meg om det motsatte og tråden er 7-8 sider lang... 3
Fremhevede innlegg