Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

:skratte:

Dette er det dummeste jeg har lest i dag.

Det er jo nettopp det du gjør. Du driter i mennesket (følelsene, og respekten for individet), og dyrker KUN kroppen.

Godt mulig du tror det er politisk korrekt å være motstander av brystforstørrelser, eller at det er "riktig" å være motstander, fordi du da støtter det naturlige. Det er flott det. Men det går faktisk an å ha to tanker i hodet samtidig. Og også respektere de som har valgt brystforstørrelse.

Jeg vet jo godt hvor fordommene kommer fra. Fordommene er mediaskapt. Jeg ser jo hvilke mennesketyper som profileres i media, der puppene ankommer rommet først, deretter resten av kroppen. Og mange fremstilles på nivå med "krig og fred og sånt". Altså: Ikke spesielt mye omløp der i gården, nei.

"Fordommene", eller holdningene som jeg vil si, kommer fra direkte berøring av falske bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine beveger seg, og disser :) Så da må du ha vært maks uheldig. Jeg vet jo at ikke alle operasjoner er like vellykket.

Ikke engang legen min fanget opp at jeg hadde silikonbryster, og han burde vel kjenne lusa på gangen ganske raskt.

Jeg synes du dømmer alt for raskt, og skjærer alle over en kam.

Jeg er helt enig i at det beste er å være fornøyd med det man har fra naturens side. Uten tvil! Men fortjener jeg å dømmes som et dårlig menneske fordi jeg valgte noe som tydeligvis ikke er helt stuerent? Ikke engang min nærmeste familie har kommentert brystene mine, heller ikke mine venninner.

Jeg fortalte det til ei venninne, noen år etter at jeg hadde gjennomført operasjonen (fordi hun fortalte at hun vurderte det samme). Hun ble helt sjokkbehandlet og trodde ikke på meg med en gang. Hennes mann er sterk motstander, så jeg ba han om å ta en prat med min mann og høre hvordan det egentlig er.

Min mann var også sterk motstander, men sier nå at han ikke tenker på det. De kjennes ikke annerledes ut enn andre pupper han har knadd på. Men joda, noen kan være uheldig, og derfor må det være den enkeltes valg, uten påvirkning utenfra. For det er dama først og fremst som skal leve med dem i ettertiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være dyptgående grunner til å ta silikon før jeg i det hele tatt forstår det. At selvtilliten skal ligge i puppene, eller penis for den saks skyld virker helt hinsides (så ja, det kan til en viss grad sammenlignes). Da hadde det da vært bedre å jobbe med seg selv, enn å gå til det skritt å ta en operasjon? Jenter med helt normale pupper, legger seg under kniven i den tro at dette vil ordne alle verdensproblemer. Det verste er at de fleste menn driter i puppestørrelse. Nå snakker jeg om menn - ikke gutter. Er det virkelig så viktig å pynte seg opp for andre kvinner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BM:

Det har ingenting med å fremstille andre som mindre smarte. Du sier selv at du nekter å være med på karusellen som driter i mennesket og kun dyrker kroppen.

Det er jo nettopp det du gjør, og jeg ler av at du mangler så selvinnsikt at du ikke ser det selv. Du driter jo i mennesket, og dyrker kroppen. Er det plutselig greit, fordi du dyrker det som er PK (en naturlig kropp)? Er det da greit å vise så liten respekt for de som velger litt annerledes enn deg? Du må da gjerne kun holde deg til naturlige pupper om du vil det. Men ikke trekk min intelligens eller mentale velferd i tvil fordi du vet at jeg har silikoninnlegg.

Jeg evner ikke å se at silikoninnlegg vitner om mentale utfordringer, nei. For jeg har ingen mentale utfordringer.

Jeg har: 5 års høyere utdannelse innen finans. Jeg har en mellomlederstilling (som jeg ikke har fått pga puppene :fnise:). Jeg er aktiv i et par lag og foreninger i nærmiljøet og har hobbyer som er sosiale av art. Jeg har fungert som hjelpelærer i matematikk for elever i videregående skole, og har mildt sagt ikke problemer med å hjelpe mine egne barn med lekser.

Jeg er på ingen måte den typiske "krig og fred og sånt". Men for all del, du får bare dømme og være den samme bitre mannen du er i andre sammenhenger. Det plager ikke akkurat meg at du ikke liker puppene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være dyptgående grunner til å ta silikon før jeg i det hele tatt forstår det. At selvtilliten skal ligge i puppene, eller penis for den saks skyld virker helt hinsides (så ja, det kan til en viss grad sammenlignes). Da hadde det da vært bedre å jobbe med seg selv, enn å gå til det skritt å ta en operasjon? Jenter med helt normale pupper, legger seg under kniven i den tro at dette vil ordne alle verdensproblemer. Det verste er at de fleste menn driter i puppestørrelse. Nå snakker jeg om menn - ikke gutter. Er det virkelig så viktig å pynte seg opp for andre kvinner?

Jeg har definitivt IKKE pyntet meg opp for andre enn meg selv. Er verdens mest usosiale og er på fest en gang i skuddåret og på byen et par ganger i året (om noe motvillig). Ingen "se-og-bli-sett" tendenser her. Vi har alle forskjellige grunner til å gjøre som vi gjør. Det være seg pupper eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være dyptgående grunner til å ta silikon før jeg i det hele tatt forstår det. At selvtilliten skal ligge i puppene, eller penis for den saks skyld virker helt hinsides (så ja, det kan til en viss grad sammenlignes). Da hadde det da vært bedre å jobbe med seg selv, enn å gå til det skritt å ta en operasjon? Jenter med helt normale pupper, legger seg under kniven i den tro at dette vil ordne alle verdensproblemer. Det verste er at de fleste menn driter i puppestørrelse. Nå snakker jeg om menn - ikke gutter. Er det virkelig så viktig å pynte seg opp for andre kvinner?

Helt enig i det, Stefan. Og jeg har mer enn en gang advart kvinner om å ta operasjonen i den tro at den løser alle problemer de måtte ha med selvtillit. For det gjør den ikke. Nettopp av det du sier: Selvtilliten sitter ikke i puppene eller penis.

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, og jeg gjorde det ikke for å pynte meg opp hverken for menn eller kvinner. Jeg var allerede gift og hadde barn. Min mann var motstander, og fornøyd med meg slik jeg var. Han likte ikke at jeg skulle opereres.

Jeg gjorde det kun for min egen del, og derfor har jeg heller ikke proklamert dette til hele verden, eller bruker dype utringninger i alle sammenhenger. Mine var så små at de nærmest var å regne som prepubertale, og det fikk meg til å føle meg svært ubekvem. Både med og uten klær. Mest av alt ønsket jeg faktisk å føle meg mer vel MED klær, ikke nødvendigvis uten. Og hva andre måtte mene ga jeg blanke i, all den tid det er min kropp og mine penger :)

Men jeg ønsker at alle skulle være fornøyd med den de er fra naturens side, og er enig i at terskelen for å legge seg under kniven virker å være alt for lav nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har definitivt IKKE pyntet meg opp for andre enn meg selv. Er verdens mest usosiale og er på fest en gang i skuddåret og på byen et par ganger i året (om noe motvillig). Ingen "se-og-bli-sett" tendenser her. Vi har alle forskjellige grunner til å gjøre som vi gjør. Det være seg pupper eller andre ting.

Det hadde vært interessant å lære hva som fikk akkurat deg til å gjøre dette for deg selv. Jeg har opp igjennom årene fått mange forskjellige svar på dette, men jeg føler at dette med å finne klær som man føler at passer er den som skiller seg ut. Da er det isåfall synd og skam, og hele klesbransjen burde ta en titt på seg selv. Det er mange av disse modellene som ikke har særlig store heller, så det burde ikke vært så vanskelig å tilpasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applestore

Selv som jente kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor noen vil ødelegge kroppen sin med å ta silikon!

Vær stolt av det du har fått, og ikke la deg bli påvirket av hva andre mener ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det, Stefan. Og jeg har mer enn en gang advart kvinner om å ta operasjonen i den tro at den løser alle problemer de måtte ha med selvtillit. For det gjør den ikke. Nettopp av det du sier: Selvtilliten sitter ikke i puppene eller penis.

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, og jeg gjorde det ikke for å pynte meg opp hverken for menn eller kvinner. Jeg var allerede gift og hadde barn. Min mann var motstander, og fornøyd med meg slik jeg var. Han likte ikke at jeg skulle opereres.

Jeg gjorde det kun for min egen del, og derfor har jeg heller ikke proklamert dette til hele verden, eller bruker dype utringninger i alle sammenhenger. Mine var så små at de nærmest var å regne som prepubertale, og det fikk meg til å føle meg svært ubekvem. Både med og uten klær. Mest av alt ønsket jeg faktisk å føle meg mer vel MED klær, ikke nødvendigvis uten. Og hva andre måtte mene ga jeg blanke i, all den tid det er min kropp og mine penger :)

Men jeg ønsker at alle skulle være fornøyd med den de er fra naturens side, og er enig i at terskelen for å legge seg under kniven virker å være alt for lav nå.

Fungerte dette for deg? Slapp alt det ubekvemme og usikkerheten din? Flere av de jeg har snakket med, virker å ha andre underliggende issues, og da føler jeg en slik operasjon bare er å skrape overflaten og skape en falsk selvtillit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Mine beveger seg, og disser :) Så da må du ha vært maks uheldig. Jeg vet jo at ikke alle operasjoner er like vellykket.

Ikke engang legen min fanget opp at jeg hadde silikonbryster, og han burde vel kjenne lusa på gangen ganske raskt.

Jeg synes du dømmer alt for raskt, og skjærer alle over en kam.

Jeg er helt enig i at det beste er å være fornøyd med det man har fra naturens side. Uten tvil! Men fortjener jeg å dømmes som et dårlig menneske fordi jeg valgte noe som tydeligvis ikke er helt stuerent? Ikke engang min nærmeste familie har kommentert brystene mine, heller ikke mine venninner.

Jeg fortalte det til ei venninne, noen år etter at jeg hadde gjennomført operasjonen (fordi hun fortalte at hun vurderte det samme). Hun ble helt sjokkbehandlet og trodde ikke på meg med en gang. Hennes mann er sterk motstander, så jeg ba han om å ta en prat med min mann og høre hvordan det egentlig er.

Min mann var også sterk motstander, men sier nå at han ikke tenker på det. De kjennes ikke annerledes ut enn andre pupper han har knadd på. Men joda, noen kan være uheldig, og derfor må det være den enkeltes valg, uten påvirkning utenfra. For det er dama først og fremst som skal leve med dem i ettertiden.

Som nevnt tidligere, jeg hadde gått fra henne som hadde gjort det samme. Fordi jeg måtte ha levd med å få slengt i trynet dag etter dag etter dag at hun overhode ikke har tro på et jeg elsker henne for den hun er. Jeg kan knapt forestille meg noe som klarere uttrykker misstillit til ens partners følelser og forhold til en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg har litt "fordommer" mot silikon, hvis man kan kalle det fordommer da, men ikke fordi jeg tror alle med silikon er teite bimboer.

Jeg ble mobbet for utseendet mitt (ikke puppene da men) på skola og vurderte mang en gang gjennom tårene å fikse på "problemene" mine vha plastisk kirurgi for å slippe kommentarer og drittprat. Men så begynte jeg på videregående og mobbingen tok slutt. Ting ble bedre men jeg følte fremdeles at folk la merke til alle kompleks-områdene mine og tenke ofte på hvor fin jeg hadde blitt om jeg bare hadde fikset litt her og der. Men samtidig vokste det frem en fandenivoldskhet i meg som sa "hvorfor skal jeg fikse på det jeg har? Er det virkelig noe feil med meg bare fordi jeg ikke passer inn i idealet?" Etterhvert bestemte jeg meg for at å ta plastisk operasjon ville føles som å gi mobbere og intolerante folk rett i at jeg ikke var fin nok. Det ville ha vært et nederlag å gi etter for deres krav til mitt utseende, og hvordan skulle jeg kunne si til min fremtidige datter at hun skal elske seg selv som hun er hvis jeg hadde gitt etter for presset?

Slik føler jeg det, at det er et nederlag å ta plastisk kirurgi, og derfor blir jeg nesten litt skuffet når folk velger å ta silikon i puppene eller fikse på andre ting på kroppen. Jeg mister litt respekt rett og slett. Det står i mine øyne mer respekt av de som retter seg opp i ryggen, bærer sine pupper eller andre komplekser med stolthet og driter i idealet som råder.

Jeg skjønner at mange nok ikke er enig med meg i dette, men det er ihvertfall sånn jeg føler det rundt plastisk kirurgi, inkludert silikonpupper. Men jeg ser ikke stygt på folk med silikonpupper eller setter dem i bås. Selv om jeg sliter litt med å respektere folk som velger å operere seg av rent skjønnhetsmessige grunner, respekterer jeg forsåvidt valget deres. Alle bestemmer over sin egen kropp. Dessuten er silikonpupper bare en liten del av et menneske, så hvis resten av mennesket inngir respekt for sine meninger og valg ville jeg jo ikke avskrive henne bare pga silikonpuppene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte dette for deg? Slapp alt det ubekvemme og usikkerheten din? Flere av de jeg har snakket med, virker å ha andre underliggende issues, og da føler jeg en slik operasjon bare er å skrape overflaten og skape en falsk selvtillit.

Det hjalp for meg, og ja usikkerheten og det ubekvemme slapp. Skal prøve å forklare :)

Jeg måtte jo spare opp pengene, og brukte et år på å tenke, undersøke, lese og skaffe informasjon. Dette var på ingen måte noe impulsinnfall, det var nøye gjennomtenkt.

Jeg hadde ingen urealistiske forventninger, og trodde aldri at en operasjon ville fikse alt. Samtidig hadde jeg ingen dyptgående selvtillitskrise heller, av typen en psykolog burde sjekke ut.

Operasjonen hjalp meg med det jeg trodde og håpte den skulle. Altså at jeg bare ganske enkelt føler meg mer vel med klær på. Jeg har en bedre kroppsholdning (ryggen er rak nå, ikke lettere lutet), og føler meg mer vel med meg selv.

Samtidig er jeg helt enig med deg, og er forsiktig med å anbefale en slik operasjon. Hvis folk ikke er realistiske i forhold til hva en slik operasjon kan gjøre, eller de har dype og negative tanker om seg selv og sin kropp, vil ikke en operasjon hjelpe så mye som de tror. Og da blir de skuffet over det, også kan det hele faktisk bare bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid lurt på hvorfor folk har fordommer mot silikon. Det er jo kun proteser man legger inn i puppene. Hvorfor er det så forbanna galt? Vil jenter ha større pupper så la de få det da.Er det SÅ galt å ville ha større pupper?? Har faktisk aldri fått noen stygge kommentarer som: Silikon er ut og det er så fake osv. Kun her inne. Jeg synes det er teit å kalle det for plastpupper. Så hvis en jente har tatt en operasjon på nesen f.eks så er det en plast nese? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk har så mye imot silikon. Å de som tror alle silikon pupper er harde tar helt feil. Mine er ikke harde i det hele tatt og de som har tatt på de blir faktisk posetvit overrasket over hvor naturlige de kjennes ut. Takk gud for at typen min ikke bryr seg om noen har silikon eller ikke. Han godtar meg uansett. Å flere av mine venniner har å silikon og puppene føles ikke harde ut. Vil folk operere seg eller ta botox så bryr ikke jeg om det. Sier noen til meg at de har tatt botox så blir jeg ikke sur og tenker herregud så teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid lurt på hvorfor folk har fordommer mot silikon. Det er jo kun proteser man legger inn i puppene. Hvorfor er det så forbanna galt? Vil jenter ha større pupper så la de få det da.Er det SÅ galt å ville ha større pupper?? Har faktisk aldri fått noen stygge kommentarer som: Silikon er ut og det er så fake osv. Kun her inne. Jeg synes det er teit å kalle det for plastpupper. Så hvis en jente har tatt en operasjon på nesen f.eks så er det en plast nese? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk har så mye imot silikon. Å de som tror alle silikon pupper er harde tar helt feil. Mine er ikke harde i det hele tatt og de som har tatt på de blir faktisk posetvit overrasket over hvor naturlige de kjennes ut. Takk gud for at typen min ikke bryr seg om noen har silikon eller ikke. Han godtar meg uansett. Å flere av mine venniner har å silikon og puppene føles ikke harde ut. Vil folk operere seg eller ta botox så bryr ikke jeg om det. Sier noen til meg at de har tatt botox så blir jeg ikke sur og tenker herregud så teit.

Har fordommer mot folk som har c+ plupper fra før og stapper inn enda mere. Det er direkte tulette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det meste annet ved kvinnekroppen er vel det mest korrekte å ikke ha noen formening. Liker man plastpupper (som mann) er man harry, overfladisk osv, liker man dem ikke, er man "fordomsfull".

*Lister seg ut igjen*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det meste annet ved kvinnekroppen er vel det mest korrekte å ikke ha noen formening. Liker man plastpupper (som mann) er man harry, overfladisk osv, liker man dem ikke, er man "fordomsfull".

*Lister seg ut igjen*

Og som med alt annet er det ikke så svart/hvitt at man enten liker noe, eller ikke liker det. Jeg er fornøyd med mine bryster nå, men synes ikke alle bryster ser bra ut etter en brystforstørrelse. Og jeg må jo være ærlig å si at ikke alle naturlige bryter er like pene heller, og det er uavhengig av størrelse.

Jeg er ikke så opptatt av at noen skal like dem eller ikke like dem. Akkurat som vi sier om alt annet som har med kroppen å gjøre: liker du dama, liker du puppene, eller underlivet som følger med. Og liker du mannen, liker du utstyret, uavhengig av størrelse og fasong.

Jeg vil bare ikke bli dømt som en overfladisk "krig og fred og sånn" fordi jeg har silikoninnlegg. That's all. Og man kan gjerne forfekte at det naturlige er det beste, det tror jeg ingen er uenig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke så mye å tilføre i denne diskusjonen... men har silikonpupper selv og jeg bryr meg KATTA om hva folk mener om silikon!! Jeg bestemt meg for det da jeg var 13 år at jeg SKULLE ta silikon så fort jeg ble myndig HVIS ikke jeg fikk pupper... Jeg var veldig sent utviklet og jeg fikk ikke mensen før sommeren da jeg skulle begynne på vgs! Så jeg hadde vært helt flat hvis det ikke hadde vært for silikonen. Jeg har ikke nevnt, diskutert, fortalt det til noen og det akter jeg og fortsette med. Bare mamma som skjønte det etterpå, og kjæresten min som var med meg da jeg opererte. Planen min hele tiden var og ta, og de årene før det måtte jeg jukse til med BH og innlegg slik at det skulle se ut som jeg hadde noe der. Det ble diskutert da jeg tok om jeg hadde gjort det, men fikk forklart meg utav det hos de som spurte meg. Jeg er sent utviklet!

Så dette er helt og holdent for MIN egen selvtillitt! Selvfølgelig kunne jeg ønske jeg hadde sluppet, for det er ikke genialt, men glad for at det finnes et slikt alternativ for meg som mener jeg har tatt silikon på et sunt grunnlag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg har alltid lurt på hvorfor folk har fordommer mot silikon. Det er jo kun proteser man legger inn i puppene. Hvorfor er det så forbanna galt? Vil jenter ha større pupper så la de få det da.Er det SÅ galt å ville ha større pupper?? Har faktisk aldri fått noen stygge kommentarer som: Silikon er ut og det er så fake osv. Kun her inne. Jeg synes det er teit å kalle det for plastpupper. Så hvis en jente har tatt en operasjon på nesen f.eks så er det en plast nese? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk har så mye imot silikon. Å de som tror alle silikon pupper er harde tar helt feil. Mine er ikke harde i det hele tatt og de som har tatt på de blir faktisk posetvit overrasket over hvor naturlige de kjennes ut. Takk gud for at typen min ikke bryr seg om noen har silikon eller ikke. Han godtar meg uansett. Å flere av mine venniner har å silikon og puppene føles ikke harde ut. Vil folk operere seg eller ta botox så bryr ikke jeg om det. Sier noen til meg at de har tatt botox så blir jeg ikke sur og tenker herregud så teit.

Ser frem til at vi menn kan kappe av oss pikken og få montert en diger dildo der i stede for. Så kan vi se hvor fornøyde kvinenr er med menn med livløse pikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...