Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Synes det er helt latterlig at vi som har silikon nesten må forsvare oss. Er slik jeg føler det når vi blir angrepet. Jeg bryr meg fint lite om hva menn måtte mene. Vil ikke en mann ha meg pga jeg har silikon så får det bare være. Synes det litt dumt at noen er så imot silikon.

Ja selvfølgelig er det en risko i å operere seg men det er da virkelig en risiko i å kjøre bil å. De fleste operasjoner går greit. Men noen kan være uheldige. Samme med å kjøre bil.

vis du ikke bryr deg.hvorfor forsvarer du deg da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vis du ikke bryr deg.hvorfor forsvarer du deg da?

Jeg forsvarer meg ikke. Har ikke nevnt noe om hvorfor jeg tok silikon. Er det jeg snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Håper da inderlig man har lettere for å kjøpe en lipgloss på H&M, enn for å gå i full narkose og utføre et kirurgisk inngrep.

Enkelte har virkelig ikke forståelse lengre enn nesa rekker. Selvfølgelig er det to vidt forskjellige ting, men begge deler dreier seg om å perfeksjonere utseendet. Og poenget til hun som sammenlignet disse tingene er at skjønnhet er noe de fleste streber etter. Er man helt flatbrysta som voksen kvinne, så gjør det noe med selvbildet, og om man har mulighet til å legge inn silikon, så er det et alternativ mange velger. Er fåtall som legger inn dobbel D-cup, men legger heller inn en naturlig størrelse som passer til resten av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hvis du har det dritt fordi puppene dine er små, så er hjernen din som gjør det. Ikke puppene.

Ja, det er hjernen som står bak alle følelser, det vet vi alle sammen.

Skjønte ikke poenget med innlegget ditt her?

Jeg er sjokkert over hvor sterke, negative meninger noen har om andre mennesker som velger å gjøre noe annet enn man selv ville gjort.. Interessant, men samtidig ganske tragisk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er hjernen som står bak alle følelser, det vet vi alle sammen.

Skjønte ikke poenget med innlegget ditt her?

Jeg er sjokkert over hvor sterke, negative meninger noen har om andre mennesker som velger å gjøre noe annet enn man selv ville gjort.. Interessant, men samtidig ganske tragisk..

Enig. I alle andre sammenhenger er det snakk om at folk støtter og bygger opp når det gjelder dårlig selvtillit eller negative tanker om eget utseende (i forskjellige grader). Men når det kommer til silikon og operasjon, nei da er det så ille at det er tillat å tråkke på, latterliggjøre og generelt være negativt innstilt.

Dette er tydeligvis en helt uakseptabel måte å løse et problem på (med mindre man har fjernet brystene pga kreft går jeg ut fra).

Jeg holder fast på at de største motstanderne er det på grunn av en eller begge av følgende: Det er politisk korrekt å være motstander, eller på grunn av uvitenhet rundt hvordan resultatet blir. Det er klart at dersom man tror at det ikke er noen mellomting mellom naturlig og Lene Alexandra må man jo bli skeptisk....

Og igjen: Det er flott å hylle det naturlige. Men det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Det er faktisk mulig å respektere et slikt valg og samtidig mene at naturlig er best. Å respektere et slikt valg betyr heller ikke at man ikke liker små pupper.

Jeg har ikke fortalt alt rundt mine årsaker for å ta silikon, men det skal heller ikke være nødvendig. Det er min kropp, min risiko og mine penger. Min operasjon har ikke skadet noen. Jeg skal ikke måtte rettferdiggjøre mitt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er hjernen som står bak alle følelser, det vet vi alle sammen.

Skjønte ikke poenget med innlegget ditt her?

Jeg er sjokkert over hvor sterke, negative meninger noen har om andre mennesker som velger å gjøre noe annet enn man selv ville gjort.. Interessant, men samtidig ganske tragisk..

Les resten av innleggene mine også.

Jeg er ikke sterkt imot silikon... Stort sett liker jeg naturlige pupper best, men hadde jeg finni meg en kul jente, å hu hadde silikonpupper, så hadde jeg vært like glad i hu forde.

Grunnen til at jeg ikke liker silikon er fordi de viser til at man ikke er/var fornøyd med segselv, å velger en "billig" løsning når man heller opererer seg enn å jobbe med tankene sine.

En sterk syke, og evne til selvutvikling er en sexy og tiltrekkende egenskap... En egenskap man enten ikke har, eller ikke har tatt i bruk når man valgte proteser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjalp for meg, og ja usikkerheten og det ubekvemme slapp. Skal prøve å forklare :)

Jeg måtte jo spare opp pengene, og brukte et år på å tenke, undersøke, lese og skaffe informasjon. Dette var på ingen måte noe impulsinnfall, det var nøye gjennomtenkt.

Jeg hadde ingen urealistiske forventninger, og trodde aldri at en operasjon ville fikse alt. Samtidig hadde jeg ingen dyptgående selvtillitskrise heller, av typen en psykolog burde sjekke ut.

Operasjonen hjalp meg med det jeg trodde og håpte den skulle. Altså at jeg bare ganske enkelt føler meg mer vel med klær på. Jeg har en bedre kroppsholdning (ryggen er rak nå, ikke lettere lutet), og føler meg mer vel med meg selv.

Samtidig er jeg helt enig med deg, og er forsiktig med å anbefale en slik operasjon. Hvis folk ikke er realistiske i forhold til hva en slik operasjon kan gjøre, eller de har dype og negative tanker om seg selv og sin kropp, vil ikke en operasjon hjelpe så mye som de tror. Og da blir de skuffet over det, også kan det hele faktisk bare bli verre.

Du virker å ha tenkt igjennom dette grundig, uten at jeg helt klarer å sette meg inn i tankegangen din. Jeg ser at det poenget med klær. Dersom du føler at ingenting sitter skikkelig på deg, er det ikke en god følelse. Men jeg har også opplevd kvinner med virkelig små pupper som har sett veldig bra ut i vanlige klær, og som jeg har snudd meg etter. Men disse har også vært rakryggete og ikke redd for å vise fram sine små. Pupper er fantastiske uansett store eller små. Det skulle jeg ønske flere kvinner også innså. Jeg er for mangfold. Slik det er nå kommer pupper kjørende på rullebånd. Jeg liker ikke utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Enkelte har virkelig ikke forståelse lengre enn nesa rekker. Selvfølgelig er det to vidt forskjellige ting, men begge deler dreier seg om å perfeksjonere utseendet. Og poenget til hun som sammenlignet disse tingene er at skjønnhet er noe de fleste streber etter. Er man helt flatbrysta som voksen kvinne, så gjør det noe med selvbildet, og om man har mulighet til å legge inn silikon, så er det et alternativ mange velger. Er fåtall som legger inn dobbel D-cup, men legger heller inn en naturlig størrelse som passer til resten av kroppen.

Helt enig i dette.

Jeg må si at jeg synes det er synd at noen tror alle med silikon kun ser ut som Pamela Anderson og har en E cup. Hvis noen vil fikse på utseenede sitt så er det ikke noe galt i det synes jeg. Men det er jo tydeligvis noen som mener det er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker å ha tenkt igjennom dette grundig, uten at jeg helt klarer å sette meg inn i tankegangen din. Jeg ser at det poenget med klær. Dersom du føler at ingenting sitter skikkelig på deg, er det ikke en god følelse. Men jeg har også opplevd kvinner med virkelig små pupper som har sett veldig bra ut i vanlige klær, og som jeg har snudd meg etter. Men disse har også vært rakryggete og ikke redd for å vise fram sine små. Pupper er fantastiske uansett store eller små. Det skulle jeg ønske flere kvinner også innså. Jeg er for mangfold. Slik det er nå kommer pupper kjørende på rullebånd. Jeg liker ikke utviklingen.

Pluss at om noe rimer, blir det automatisk sant!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at de som er helt flatbrystet eller har "vrengte bukselommer" vil ta litt silikon for å litt fasong og fylde. Hvis man faller fullstendig utenfor det som er normalen eller på en eller annen måte er misdannet, så har jeg forståelse for at man vil gjøre et kirurgisk inngrep for å gjøre noe med det. Jeg skal ikke se bort fra at jeg ville gjort det selv hvis jeg var i en slik situasjon.

Men hvis man faktisk har fine bryster, de er bare litt mindre eller har en litt annen fasong enn hva puppmodeller har, så mener jeg problemet sitter i hodet, og ikke i brystene. Da anser jeg også silikon som en billig snavei, i stedet for å ta tak i der problemet faktisk ligger - i hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg kan godt forstå at de som er helt flatbrystet eller har "vrengte bukselommer" vil ta litt silikon for å litt fasong og fylde. Hvis man faller fullstendig utenfor det som er normalen eller på en eller annen måte er misdannet, så har jeg forståelse for at man vil gjøre et kirurgisk inngrep for å gjøre noe med det. Jeg skal ikke se bort fra at jeg ville gjort det selv hvis jeg var i en slik situasjon.

Men hvis man faktisk har fine bryster, de er bare litt mindre eller har en litt annen fasong enn hva puppmodeller har, så mener jeg problemet sitter i hodet, og ikke i brystene. Da anser jeg også silikon som en billig snavei, i stedet for å ta tak i der problemet faktisk ligger - i hodet.

Og ser en på plastpuppefabrikkene sine reklamer med før og etterbilder så er det nettopp slik det er. Helt vanlige bryster må liksom fikses på for at kvinen skal kunne være kvinne :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde underutviklede bryster, ikke at de var spesielt små (B cup), men de hadde en form som et "rør". Ikke bare var de lite pene, men i tillegg var det umulig å finne klær som satt fint på, spesielt BHer. Jeg fikk lagt inn silikon for å få en rundere form på brystene, og jeg har aldri angret. Min mann var skeptisk, men jeg gjorde ikke dette for han eller andre menn (som BM synes å tro), men for meg. Jeg elsker å kle meg i kjoler, og endelig kan jeg også bruke kjoler (også uten BH under), og jeg synes det er fantastisk.

Min nærmeste familie vet om det, men ingen andre (inkludert veninner) , og ingen har noensinne kommentert det heller. Min mann var fornøyd med brystene mine før, og han er fornøyd med dem nå. Når det gjelder fordommer mot silikon så er det opp til hver enkelt hva han eller hun vil ha i en partner. Om en person velger vekk noen fordi de har brune øyne, er lav, har lagt inn silikon, har en annen hudfarge eller hva det måtte være så er det opp til vedkommende (selv om man kanskje kan gå glipp av noe fint ved å henge seg opp i slike ting).

Det er mennesker som har fordommer mot alt mulig, og selvfølgelig kan det være sårende og oppleve det. Men kanskje dette da er mennesker man ikke ønsker å ha i livet sitt likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de aller fleste av oss pupper som passer til kropp og fasong, da ? :klø: Kan ikke si jeg skjønner hysteriet...Ei tynn berte på 40 kg uten nevneverdige muskler pleier vel som regel å ha bittesmå pupper, og det ser naturlig ut. Store damer med litt pondus har gjerne frodige bryster...

Kjenner flere som har tatt silikon som absolutt ikke hadde trengt det...jeg ser faktisk ikke særlig forskjell på noen av dem, så hva er egentlig vitsen, da ? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sterk syke, og evne til selvutvikling er en sexy og tiltrekkende egenskap... En egenskap man enten ikke har, eller ikke har tatt i bruk når man valgte proteser.

Jeg respekterer meningene dine, og forstår hva du sier. Men jeg må kommentere likevel :)

jeg skal ikke, og vil ikke, legge ut livshistorien min her. Har ingen ønsker om å bli gjenkjent. Men av de få som kjenner den, ville ingen ha sagt at jeg har svak psyke, eller mangler evne til selvutvikling. Så langt derifra.

Jeg har heller ikke lagt ut den hele og fulle historien rundt hvorfor jeg har valgt operasjon, fordi det er noe jeg ikke ønsker å dele med alle. Men for å si det slik: om problemet kun var små pupper, tror jeg ikke at jeg hadde valgt operasjon. Jeg synes små pupper er pent :) Men, så er det forskjell på små og fraværende også, samt at jeg hadde en annen ting som var med å dytte meg i retning operasjon. Men jeg respekterer de som velger operasjon kun pga. små bryster, uten noen andre deformasjoner i tillegg.

De jeg ikke forstår, er de som gjør det på grunn av andre, enten det er menn generelt, eller fordi kjæresten er idiot nok til å klage. Jeg mener helt og fullt at en slik operasjon innebærer såpass med risiko at det må være kvinnens hele og fulle valg, uten påvirkning utenfra.

Du virker å ha tenkt igjennom dette grundig, uten at jeg helt klarer å sette meg inn i tankegangen din. Jeg ser at det poenget med klær. Dersom du føler at ingenting sitter skikkelig på deg, er det ikke en god følelse. Men jeg har også opplevd kvinner med virkelig små pupper som har sett veldig bra ut i vanlige klær, og som jeg har snudd meg etter. Men disse har også vært rakryggete og ikke redd for å vise fram sine små. Pupper er fantastiske uansett store eller små. Det skulle jeg ønske flere kvinner også innså. Jeg er for mangfold. Slik det er nå kommer pupper kjørende på rullebånd. Jeg liker ikke utviklingen.

Takk for det, Stefan. Du virker som en ålreit kar, altså :) Og i bunn og grunn er jeg enig med deg. Jeg er også for mangfold! Og liker egentlig ikke utviklingen jeg heller. Når jentunger får gavekort på brystforstørrelse i konfirmasjonsgave, er det noe som er riv ruskende galt.

Men det er ikke disse holdningene, eller årsaken til operasjon, jeg forfekter eller forsvarer. Det er de vanlige, voksne kvinnene som etter nøye overveielse finner ut at dette er det beste for dem. Jeg tror nok alle er enige i at naturlig er best, men ønsker også at de som av div. årsaker likevel velger operasjon, skal respekteres for det, og ikke dømmes som bimbo og lettere uintelligente. :)

Også ønsker jeg å forklare at puppene ikke er så "j@velige" å ta på etterpå som man hører om, og som puppemodellenes pupper ser ut til å være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de aller fleste av oss pupper som passer til kropp og fasong, da ? :klø:

Jo de aller fleste har nok det - og de aller fleste tar vel ikke silikon heller ;)

jeg ser faktisk ikke særlig forskjell på noen av dem, så hva er egentlig vitsen, da ? :vetikke:

Det er jo det som er kunsten. De høres faktisk fornuftige ut. Det er nettopp der mye av problemet ligger tror jeg. At folk tror at poenget med å ta silikon er at puppene skal bli et blikkfang, noe som alle legger merke til.

Når du gjør dette av de "riktige" årsakene (altså for din egen del, ikke andres), så holder det i massevis med en korreksjon som folk flest ikke en gang legger merke til. Det kan likevel gjøre en himmelvid forskjell for personen det gjelder.

Endret av QueenPenelope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg skjønner at dere vil ha respekt selv om dere har silikon på lik linje som de som ikke har det, men forskjellen er at f.eks. små pupper er noe man er skapt med fra naturens side på lik linje med hudfarge, utstående ører, fregner o.l. Selvfølgelig er det lettere å kritisere silikonpupper siden de er selvvalgt og kjøpt. Folk vil alltid ha meninger om andres valgt, og så også silikonpupper. Å kommentere andres medfødte utseende er adskillig slemmere i mine øyne da man tross alt ikke har valgt utseendet.

Jeg respekterer forsåvidt at noen velger plastisk operasjon, men jeg respekterer dem som bærer sitt naturlige utseende (og komplekser) med stolthet mye mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo de aller fleste har nok det - og de aller fleste tar vel ikke silikon heller ;)

Det er jo det som er kunsten. De høres faktisk fornuftige ut. Det er nettopp der mye av problemet ligger tror jeg. At folk tror at poenget med å ta silikon er at puppene skal bli et blikkfang, noe som alle legger merke til.

Når du gjør dette av de "riktige" årsakene (altså for din egen del, ikke andres), så holder det i massevis med en korreksjon som folk flest ikke en gang legger merke til. Det kan likevel gjøre en himmelvid forskjell for personen det gjelder.

Men er det ikke da snakk om så små korreksjoner at vinninga går opp i spinninga ? Litt...flisespikkeri, om du skjønner ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv, men for meg gjorde det lille som ble lagt inn et hav av forskjell. Et søk på "tubular breasts" på Google viser eksempler på den type bryster jeg hadde (fra Wiki om den samme tilstanden). Den kosmetiske forskjellen er stor for meg, selv om jeg ikke fikk lagt inn enorme silikonputer og strutter rundt som Pamela. Jeg har hatt implantatene i 6 år nå, og i hverdagen tenker jeg ikke over at de er der. Jeg tenker i det hele tatt ikke så mye på brystene mine lengre, for de er ikke en "plage" (i den forstand at de var lite pene å se på, og at det var umulig å finne BHer og klær som passet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Stefan. Du virker som en ålreit kar, altså :) Og i bunn og grunn er jeg enig med deg. Jeg er også for mangfold! Og liker egentlig ikke utviklingen jeg heller. Når jentunger får gavekort på brystforstørrelse i konfirmasjonsgave, er det noe som er riv ruskende galt.

Men det er ikke disse holdningene, eller årsaken til operasjon, jeg forfekter eller forsvarer. Det er de vanlige, voksne kvinnene som etter nøye overveielse finner ut at dette er det beste for dem. Jeg tror nok alle er enige i at naturlig er best, men ønsker også at de som av div. årsaker likevel velger operasjon, skal respekteres for det, og ikke dømmes som bimbo og lettere uintelligente. :)

Også ønsker jeg å forklare at puppene ikke er så "j@velige" å ta på etterpå som man hører om, og som puppemodellenes pupper ser ut til å være ;)

Jeg har aldri sett på kvinner som velger å gå den veien som mindre intelligente, selvom enkelte glamourmodeller gjør sitt beste for å overbevise om akkurat det. Flere jeg har møtt har vært oppegående mennesker, som har gått til det skrittet av ulike årsaker. Men jeg har vanskeligheter med å skjønne at man går til et slikt drastisk skritt. Som sagt, det er vanskelig å sette seg inn i det. Og du har rett. Det er stor forskjell på hvordan de føles ut. Noen er langt mer vellykkede enn andre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg kan godt forstå at de som er helt flatbrystet eller har "vrengte bukselommer" vil ta litt silikon for å litt fasong og fylde. Hvis man faller fullstendig utenfor det som er normalen eller på en eller annen måte er misdannet, så har jeg forståelse for at man vil gjøre et kirurgisk inngrep for å gjøre noe med det. Jeg skal ikke se bort fra at jeg ville gjort det selv hvis jeg var i en slik situasjon.

Men hvis man faktisk har fine bryster, de er bare litt mindre eller har en litt annen fasong enn hva puppmodeller har, så mener jeg problemet sitter i hodet, og ikke i brystene. Da anser jeg også silikon som en billig snavei, i stedet for å ta tak i der problemet faktisk ligger - i hodet.

Her kommer jo det etiske ansvaret til den behandlende legen inn. Legene burde være seg sitt ansvar bevisst, og ikke legge inn silikon på f.eks helt unge jenter som enda ikke er ferdig utviklet, og det samme med det eksempelet du nevner. Men det skjer jo ikke, for det er big business dette her.

Det burde også være sånn at det skal være medisinske årsaker som legges til grunn for å få dekket dette gjennom det offentlige. F.eks at man må fjerne ett/begge bryst. Jeg vet om flere som har fått dekket operasjon etter å nærmest ha "sutret" seg til det gjennom fastlegen sin.

Legene har et stort ansvar her, og det legges vekk til fordel for the almighty dollar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...