Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Nei, men det virket som du pratet om plastisk kirurgi på generell basis, ikke bare puppejobber, og at det er en altfor lettvint løsning. Automatisk tenkte jeg da på fettsuging, gastric bypass osv.

Det er forskjell på å operere seg fordi man er sykelig overvektig enn at man vil fjerne 2 kilo som ikke "helt hører hjemme".

Jeg har ingen problem med kvinner som får brystreduksjon fordi brystene kan føre til uholdbare ryggplager, men å skjære i kroppen fordi man ønsker å se bedre ut vitner om et skrudd selvbilde og en forenklet løsning på et komplekst problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis folk vil ha større pupper så la de få det da. Virker som noen mener det er helt forferdlig at jenter som er flate vil ha større pupper. Skjønner virkelig ikke problemet. Når noen vil ha mindre pupper(uansett grunn) så er det ingen som sier noe på det men så fort noen vil ha større pupper ja da skal folk slenge med leppa og mener det er helt idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det blir for lettvint å operere det man er misfornøyd med. Mitt største kompleks har alltid vært nesa mi. Den kan ikke trenes bort, og den sitter midt i fjeset, mitt kommunikasjonsorgan. Den kan opereres, men jeg kan rett og slett ikke stå inne for å endre den. Den er jo en del av meg og mitt ansikt, akkurat som at deres små pupper egentlig er en del av dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hvis folk vil ha større pupper så la de få det da. Virker som noen mener det er helt forferdlig at jenter som er flate vil ha større pupper. Skjønner virkelig ikke problemet. Når noen vil ha mindre pupper(uansett grunn) så er det ingen som sier noe på det men så fort noen vil ha større pupper ja da skal folk slenge med leppa og mener det er helt idiotisk.

Det er jo åpenbart fordi store pupper kan gi helsemessige plager som vond rygg, derfor blir det for mange straks mer legitimt. Men jeg skjønner hva du mener, folk burde egentlig bare passe sine egne saker (og pupper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hvis folk vil ha større pupper så la de få det da. Virker som noen mener det er helt forferdlig at jenter som er flate vil ha større pupper. Skjønner virkelig ikke problemet. Når noen vil ha mindre pupper(uansett grunn) så er det ingen som sier noe på det men så fort noen vil ha større pupper ja da skal folk slenge med leppa og mener det er helt idiotisk.

Kanskje fordi veldig store pupper gjør vondt og skaper ryggplager? Å operere puppene for å unngå helseplager er mer greit i mine øyne enn å putte inn noen gram ekstra for syns skyld pga lav selvtillit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Er enig i at det blir for lettvint å operere det man er misfornøyd med. Mitt største kompleks har alltid vært nesa mi. Den kan ikke trenes bort, og den sitter midt i fjeset, mitt kommunikasjonsorgan. Den kan opereres, men jeg kan rett og slett ikke stå inne for å endre den. Den er jo en del av meg og mitt ansikt, akkurat som at deres små pupper egentlig er en del av dere.

Men hvor går egentlig grensen for hva som godtas som belastende nok? Man kan jo si at mange fysiske "skavanker" er en del av den personen man er, men noen ting er det tydeligvis helt greit å fikse på. Foreksempel stort åpenrom mellom fortennene, for å ta det første eksempelet som datt i hodet mitt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje fordi veldig store pupper gjør vondt og skaper ryggplager? Å operere puppene for å unngå helseplager er mer greit i mine øyne enn å putte inn noen gram ekstra for syns skyld pga lav selvtillit.

Nå mener ikke jeg bare pga ryggplager osv. Jeg mener også de som ikke trives pga de mener de har for store pupper og da er det vist helt okey å operere de mindre men hvis noen ikke trives med sine små så er folk på de med pekefingeren med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Er enig i at det blir for lettvint å operere det man er misfornøyd med. Mitt største kompleks har alltid vært nesa mi. Den kan ikke trenes bort, og den sitter midt i fjeset, mitt kommunikasjonsorgan. Den kan opereres, men jeg kan rett og slett ikke stå inne for å endre den. Den er jo en del av meg og mitt ansikt, akkurat som at deres små pupper egentlig er en del av dere.

Men hvorfor kan det ikke være lettvint?? Hva er egentlig problemet?? Jada, vi ble skapt slik og alt er en del av oss, bla bla bla.. Hvis man plages veldig av, som du sier, en stor eller skeiv nese, hvorfor ikke fikse det? Jeg skjønner jo at mange ikke deler min oppfatning, men jeg klarer virkelig ikke å se problemet med å fikse litt på utseendet.

Ser også at mange mener det ligger dypere problemer bak, som man bør jobbe med for å godta seg selv. CRAP! Stemmer ikke her.. Jeg har operert puppene mine fordi jeg ønsket større! Trenger ikke hjelp for å like meg selv bedre. Har det egentlig utmerket, mye bedre enn mange andre i min omgangskrets. Jeg har fremdeles ting jeg ikke er fornøyd med, men jeg gråter meg ikke i søvn av den grunn.

Jeg er for plastisk kirurgi, botox osv, og jeg respekterer at ikke alle har samme syn. Men hvorfor kan ikke dere respektere mitt syn? Det er det jeg vil til bunn i, i denne debatten. Men fordommer og stigamtiserende holdninger spys jo ut av folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan det ikke være lettvint?? Hva er egentlig problemet?? Jada, vi ble skapt slik og alt er en del av oss, bla bla bla.. Hvis man plages veldig av, som du sier, en stor eller skeiv nese, hvorfor ikke fikse det? Jeg skjønner jo at mange ikke deler min oppfatning, men jeg klarer virkelig ikke å se problemet med å fikse litt på utseendet.

Sier meg 100% enig i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg syns det er helt tragisk at dere med silikon gidder å forsvare dere på den måten OG på samme tid si at dere ikke bryr dere om hva folk mener...

Det vitner om at det er gjort med helt feil hensikt!

Siterer mitt eget innlegg tidligere.... Kunne ikke brydd meg mindre, så lenge JEG er fornøyd driter jeg i alle andre... Heldigvis er mannen min også fornøyd - mye pga at han SER at jeg er fornøyd med meg selv -og selvtillitt er viktig i et forhold!

Har ikke så mye å tilføre i denne diskusjonen... men har silikonpupper selv og jeg bryr meg KATTA om hva folk mener om silikon!! Jeg bestemt meg for det da jeg var 13 år at jeg SKULLE ta silikon så fort jeg ble myndig HVIS ikke jeg fikk pupper... Jeg var veldig sent utviklet og jeg fikk ikke mensen før sommeren da jeg skulle begynne på vgs! Så jeg hadde vært helt flat hvis det ikke hadde vært for silikonen. Jeg har ikke nevnt, diskutert, fortalt det til noen og det akter jeg og fortsette med. Bare mamma som skjønte det etterpå, og kjæresten min som var med meg da jeg opererte. Planen min hele tiden var og ta, og de årene før det måtte jeg jukse til med BH og innlegg slik at det skulle se ut som jeg hadde noe der. Det ble diskutert da jeg tok om jeg hadde gjort det, men fikk forklart meg utav det hos de som spurte meg. Jeg er sent utviklet!

Så dette er helt og holdent for MIN egen selvtillitt! Selvfølgelig kunne jeg ønske jeg hadde sluppet, for det er ikke genialt, men glad for at det finnes et slikt alternativ for meg som mener jeg har tatt silikon på et sunt grunnlag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det virket som du pratet om plastisk kirurgi på generell basis, ikke bare puppejobber, og at det er en altfor lettvint løsning. Automatisk tenkte jeg da på fettsuging, gastric bypass osv.

Når jeg snakker om at plastisk kirurgi er en lettvint løsning, mener jeg ikke at trening er "den tunge løsningen".

Jeg mener at man ikke skal være nødt til å gjøre en fysisk endring for å bli kvitt de psykiske kompleksene. Folk har koplekser for alt mulig rart; lepper, neser, fregner, hudfarge, ører osv. Dette er ting som ikke kan trenes om, og som de aller fleste lærer seg å leve med og akseptere som en del av seg selv, istedet for å operere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Fink. Det jeg ikke forstår er at man må operere for å bli fornøyd? Det er der jeg ramler av.

Det er ikke den ting jeg ikke kunne hatt komplekser for når det gjelder utseendet mitt, men jeg VELGER å ikke ha det, jeg VELGER å gjøre noe med det jeg kan gjøre noe med, og jobber med det jeg ikke kan gjøre noe med.

Og nei, det er IKKE lettere å finne klær med pupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor går egentlig grensen for hva som godtas som belastende nok? Man kan jo si at mange fysiske "skavanker" er en del av den personen man er, men noen ting er det tydeligvis helt greit å fikse på. Foreksempel stort åpenrom mellom fortennene, for å ta det første eksempelet som datt i hodet mitt:p

Det er vanskelig å anslå, fordi det er så mange gråsoner.

- Men vi kan vel være enige om at tannregulering for det første er nesten risikofritt. I tillegg er det i de fleste tilfeller ansett som nødvendig for å optimalisere bittet, altså en fysiskfunksjon.

Det gjøres i stadig større grad av delvis eller utelukkende estetiske årsaker, noe jeg personlig ikke synes er så bra, fordi litt skjeve tenner kan være kjempesjarmerende. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Nå mener ikke jeg bare pga ryggplager osv. Jeg mener også de som ikke trives pga de mener de har for store pupper og da er det vist helt okey å operere de mindre men hvis noen ikke trives med sine små så er folk på de med pekefingeren med en gang.

Det må jeg si at jeg aldri har hørt om. Alle jeg vet som har redusert puppestørrelsen har gjort det pga ryggplager og at de er til hinder for et normalt liv. Hvis noen reduserer pupper kun pga lav selvtillit er det i samme gruppe som de med små pupper som velger å operere.

Så lenge man er frisk og uten direkte misdannelser synes jeg at man skal godta det man har fått utdelt. Da sender man samtidig signaler til omverdenen om at man har styrke til å godta sine komplekser, og dermed at man er mer åpen for å godta andres komplekser og se skjønnheten i det naturlige. En ting jeg har lagt merke til i denne tråden og KG ellers, er at flere av de som misjonerer for å "kunne selv velge å ha silikon i puppene, og bli respektert for det" selv kommer med utsagn som "små pupper er ikke kvinnelig". Da går det ikke lenger bare på eget selvbilde, men er også et signal til andre med små pupper at de ikke er fin nok som de er. Det synes jeg er trist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Folk må få gjøre som de selv vil, men jeg hadde ikke likt det om min samboer plutselig fikk for seg at hun skulle operere inn større bryster.

Vi ser forskjellig ut fordi vi er skapt forskjellige, i mine øyne skader det å "fikse litt her og fikse litt der" på noe av det flotte mangfoldet vi har.

Men jeg er motstander av solarium også, så jeg er muligens litt i overkant nazi :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si at jeg aldri har hørt om. Alle jeg vet som har redusert puppestørrelsen har gjort det pga ryggplager og at de er til hinder for et normalt liv. Hvis noen reduserer pupper kun pga lav selvtillit er det i samme gruppe som de med små pupper som velger å operere.

Kanskje ikke du har hørt om det men jeg har. Har en vennine som ikke likte puppene sine pga hun mente de var for store og hun synes det var ekkelt. Hun fikk de mindre. Har også sett på tv hvor folk har fått de mindre pga de ikke likte å ha store pupper. Hadde ingen ting med ryggproblemer å gjøre for at de ville ha de mindre. Men uansett så må folk for gjøre som de vil,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvis de som tar silikon blir fornøyde med større pupper og føler seg mer kvinnelig, hva er egentlig problemet hvis man blir fornøyd? Jeg har et par venniner som nesten ikke hadde pupper før som har tatt silikon og jeg ser jo at de har fått mye mer selvtillit og føler seg bedre. Å da ser jeg ikke helt det store problemet. Så lenge de er fornøyde med operasjonen så er det vel ikke vits i å være nedtalende og negativ mot de som har tatt silikon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis de som tar silikon blir fornøyde med større pupper og føler seg mer kvinnelig, hva er egentlig problemet hvis man blir fornøyd? Jeg har et par venniner som nesten ikke hadde pupper før som har tatt silikon og jeg ser jo at de har fått mye mer selvtillit og føler seg bedre. Å da ser jeg ikke helt det store problemet. Så lenge de er fornøyde med operasjonen så er det vel ikke vits i å være nedtalende og negativ mot de som har tatt silikon?

Jeg for min del ser på det som juks. Hvis man ikke er fornøyd med puppene (forutsatt at de ikke er ekstremt store eller helt flatbrystet), så er det tankegangen det er noe galt med, ikke brystene. Ved å ta operasjon så gjør man knefall overfor det rådende skjønnhetsidealet om hva som er "normalt" og "vakkert", noe jeg synes er en negativ utvikling. Jeg skulle ønske det gikk andre veien, at færre tok operasjon og at man heller satte pris på mangfoldet fremfor å at man skal forsøke å presse flest mulig inn i en standarisert mal om hva som er vakkert og ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få gjøre som de selv vil, men jeg hadde ikke likt det om min samboer plutselig fikk for seg at hun skulle operere inn større bryster.

Vi ser forskjellig ut fordi vi er skapt forskjellige, i mine øyne skader det å "fikse litt her og fikse litt der" på noe av det flotte mangfoldet vi har.

Men jeg er motstander av solarium også, så jeg er muligens litt i overkant nazi :)

Det er kanskje rart av meg, som har silikon selv, å være hjertens enig mht solarium. Hadde en periode i 20-åra som jeg var konstant brun. Denne desperasjonen etter å ha farge synes jeg er merkelig, og at ikke mine venninner som nærmer seg 40 ser at det skader huden - samt at man ser ut som man har vært med på Charter Feber - synes jeg er merkelig.

Men - folk gjør som de selv vil selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Hvis du skal sanke bekretelse på at ditt valg var riktig, slik du helt åpenbart gjør, burde du nok se deg til andre kanter. Du får ikke gehør for disse oppfatningene hos andre enn personer i samme båt som deg.

Uansett hvor naturtro implantatene skulle bli, vil det ikke kunne måle seg med naturlige bryster.

Dersom kjæresten min skulle ha silikoninnlegg uten at det syntes eller kunne kjennes, da hadde det vært greit, så lenge jeg ikke visste om det.

Vissheten om at de er falske, gjør brystene fullstendig uinteressante. Hadde du kunnet tenne på din manns penis, dersom 30 % av den besto av en plastsylinder?

Det er ikke nødvendigvis det at en har tuklet med kroppen som gjør handlingen gal i mitt syn. Hadde det vært mulig å forstørre brystene ved å utvikle brystvevet som allerede var der, hadde det vært greit. Jeg ville imidlertid foretrukket at en kunne være fornøyd med det en har, slik jeg er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...