Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat. 100% enig!

Jeg er vel det man kan kalle et eksempel nr. 1, bare at jeg hadde litt ekstra med mine som etter mitt syn gjorde det enda "verre". I gåseøyne fordi det helt sikkert er mennesker med tilsvarende problemer som mine, som lever helt komfortabelt med det. heldigvis. Men at jeg ikke levde godt med mine, gjør meg ikke til en dårlig person for det.

Problemet i denne debatten vi har her, er at alle diskutere med følgende utgangspunkt:

Alle som har tatt silikon hadde i utgangspunktet perfekte C-cup bryster, men måtte på død og liv ha minst DD-cup slik at de kunne flakse rundt på byen og ha seg med en ny mann hver kveld, gå med utringene og utfordrende topper og stappe brystene sine opp i ansiktet på alle de møter (=attentionwhores). I tillegg glorifiserer vi silikon, og oppfordrer 18-åringer til å gjøre det samme.

Folk MÅ ta innover seg at ovenstående eksempel er satt på spissen, og det er et utrolig mindretall som er av den typen der. Det blir litt som hundeeiere som ikke plukker opp etter seg: de ødelegger ryktet til alle de hundeeierne som faktisk plukker opp.

På samme måte "ødelegger" noen få ryktet til alle de som tar silikon fordi de har et reelt problem. For som du sier, det finnes faktisk tilfeller hvor det burde være akseptert å ta silikon. Og hvorfor skal hele debatten da dreie seg om den håndfull som gjør det uten at de hadde et reelt problem? Antageligvis fordi det er disse vi ser i media, og dermed setter de dagsorden.

Og motstanderne her i tråden virker ikke å være interessert i å innrømme at det finnes nyanser. Silikon er fyfy, og ferdig med det. :(

Veldig fint innlegg :)

Vi har kanskje litt forskjellige oppfatninger om hvor mange som benytter silikon som korrektivt inngrep, kontra de som tar det helt uten grunn, men jeg er faktisk ikke motstander av silikon, jeg er motstander av unødig bruk av det.

Det at jeg nevner stereotypene er jo nettopp fordi det er disse som bidrar til et forvrengt syn på hvordan en kvinnekropp skal se ut. Det er ikke til å stikke under en stol at det finnes en del kvinner som kjøper seg større bryster kun for å "glede" andre (selv om de påstår at det er kun for egen del aldri så mye), og det første de gjør er å vise de frem, enten det er på forsiden av FHM eller ute på byen. Når disse jentene med digre silikonbryster oppfører seg litt løsaktig på byen, eller poserer dristig i blader - og dermed får mye oppmerksomhet - er det veldig lett for andre jenter å trekke slutingen at oppmerksomheten kommer av de store "flotte" brystene. Sannheten er at man får jo oppmerksomhet uansett størrelse om man oppfører seg slik.

At en kvinne med helt flat brystkasse oppgraderer til f.eks B-cup, uten å løpe rundt og vifte med de nye puppene, blir noe helt annet. Det gjør det jo en god del mer sannsynlig at det er mest for ens egen del, i alle fall. For all del, man kan være billig til tross for A-cup, og tekkelig med DD, men det er tross alt de mer ekstreme resultatene vi ser mest av i media (bokstavelig talt, hehe). Det er egentlig revnende likegyldig for meg at et fremmed menneske velger å forstørre sine egne bryster (enten de er normale eller helt fraværende), men det går veldig inn på meg når det fører til at jenter som knapt er i puberteten og mødre med "ødelagte ammepupper" gang på gang blir fortalt at de ikke er bra nok, både direkte og indirekte. Jeg mener silikon kan brukes til å reparere og rekonstruere, men det bør aldri brukes basert på vrangforestillinger og dårlig selvtillit. Forstørrer man brystene med silikon, for så å skryte av hvor sexy man har blitt og rakke ned på normale bryster og påstå at de trenger påfyll, er for små, etc. Da viser man jo med all tydelighet at man gjør det av helt gale grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fordi flate hengepupper er jo sååå deilig! :klaske:

Alle etterbildene var jo 100 ganger penere.

Endret av Vinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flate pupper på den rette kvinnen er ubeskrivelig deilig :lur:

Selv om du synes det så betyr ikke det at alle andre synes det. Noen liker flate pupper mens andre liker store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Men dere som har lagt inn silikon....syns dere ikke det var flaut og merkelig å vise omverdenen at dere plutselig hadde fått pupper?

Jeg hadde virkelig kvidd meg til å gå ut igjen, og visst at folk tenkte sitt, men ikke turte si noe om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flate pupper på den rette kvinnen er ubeskrivelig deilig :lur:

Tror ikke noen med hånden på hjertet ville hatt de eller synes det er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen med hånden på hjertet ville hatt de eller synes det er pent.

Eh.... snakk om å ha fordommer mot folk UTEN silikon! :nei:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som har lagt inn silikon....syns dere ikke det var flaut og merkelig å vise omverdenen at dere plutselig hadde fått pupper?

Jeg hadde virkelig kvidd meg til å gå ut igjen, og visst at folk tenkte sitt, men ikke turte si noe om det.

Det tenkte jeg ikke over i det hele tatt, mine syns bare når jeg går med utringede klær. Ser ut som den samme gamle i vid genser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som har lagt inn silikon....syns dere ikke det var flaut og merkelig å vise omverdenen at dere plutselig hadde fått pupper?

Jeg hadde virkelig kvidd meg til å gå ut igjen, og visst at folk tenkte sitt, men ikke turte si noe om det.

Ikke engang mamma så at jeg hadde tatt før jeg sa ifra selv. Stort sett går jeg jo med klær, og de er ikke større enn slik jeg så ut med push-up bh før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke noen med hånden på hjertet ville hatt de eller synes det er pent.

Den synes jeg var litt stygg, for det er jo faktisk slik de fleste pupper ser ut etter barn og amming.

Jeg har sett deformerte pupper før, men de puppene var helt normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HunterLady

Men dere som har lagt inn silikon....syns dere ikke det var flaut og merkelig å vise omverdenen at dere plutselig hadde fått pupper?

Jeg hadde virkelig kvidd meg til å gå ut igjen, og visst at folk tenkte sitt, men ikke turte si noe om det.

Ikke flaut i det hele tatt.. Jeg bryr meg nada om hva folk tenker jeg da. Eller jeg bryr meg jo, men d går ikke innpå meg. Jeg hadde, som alle bør, tenkt nøye over valget mitt og visste hva jeg gjorde. Om noen merker det eller spør meg om det, så svarer jeg ærlig eller sier at det ikke er deres sak (kommer an på hvem det er).

Ingenting å skjemmes over i mine øyne! Selv om mange her inne tydeligvis synes det er verdens undergang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes flate, små pupper er stygt, det var derfor jeg opererte mine.

tror trenger mere en pupper for å hjelpe deg. Holdningene dine over andre mennesker blandt andre. Men du trenger ihvertfall ikke klage hvis noen sier puppa og silikon er stygt. Du er jo like ille

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som har lagt inn silikon....syns dere ikke det var flaut og merkelig å vise omverdenen at dere plutselig hadde fått pupper?

Jeg hadde virkelig kvidd meg til å gå ut igjen, og visst at folk tenkte sitt, men ikke turte si noe om det.

Godt spørsmål :) Jeg tenkte ikke noe særlig over det. Jeg gikk jo ikke fra knøttliten til megasvær, men fra knøttliten til normal. Og hadde ikke akkurat fremhevet min mangel på bryster tidligere. Og jeg går ikke i trange klær og vide utringninger uansett. Så jeg føler egentlig ikke at det var så stor forskjell for de rundt. Mest for meg selv - og mannen min.

Jeg har venninner som er ganske så frittalende, og ikke legger noe imellom hvis det har sneket seg på et par ekstra kilo. De har ikke sagt noe, og når jeg endelig fortalte den ene hva jeg hadde gjort (flere år senere), ble hun sjokkert.

Men, de som tar silikon for å vekke oppsikt, vil jo både ha klærne og oppførselen som setter puppene i fokus. De fleste gjør jo ikke det. Om jeg hadde hatt litt liten B-cup, og gikk fra å bruke hettegenser, til å bruke trange tanktops og skyte frem puppene, ville jo mange legge merke til dem - helt uten silikon også. Det ligger mer i oppførsel enn størrelse, mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...