Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Jeg er en kar som ikke har snakket noe negativt om jenter som tar silikon eller jenter generelt, - men jeg må si at jeg har vært litt undrende til avgjørelsene deres og hvorfor dere ønsker at andre jenter også skal ta silikon? For det er jo konsekvensen av egne handlinger, - at da oppfordrer man sine medsøstere til å gjøre det samme?

Og da må jo normale og vanlige få lov til å komme med spørsmål på hva dere driver med? Hvorfor dere har denne trang til omvendelse og fovandling hos oss naturlige mennesker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

Det å ville ha pupper synes noen er helt forferdelig. Kan ikke silikonhaterende godta at ikke alle liker å ha pupper som ser ut som vrengte baklommer uten å bli kalt for umoralsk,overfladisk og en skam som en kalte oss for her?

Også må vi ikke glemme at vi ikke er moderlige! Vi er horer som trakter etter å se prostituert ut!!! Det er alt vi er, overflatiske horer som er en skam av et menneske! Har lært mye rart i denne tråden som jeg ikke visste fra før :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hvorfor ikke?

Fordi jeg liker store pupper, har alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det. Kroppen min passa ikke til å ikke ha noe der foran. Jeg er veldig kvinnelig på andre områder, men puppene, hvis man kunne kalle de for det, sto ikke i stil til resten.

Er d så vanskelig å forstå at noen foretrekker store pupper, og andre foretrekker små? Jeg respekterer at folk liker forskjellige ting i motsetning til andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må vi ikke glemme at vi ikke er moderlige! Vi er horer som trakter etter å se prostituert ut!!! Det er alt vi er, overflatiske horer som er en skam av et menneske! Har lært mye rart i denne tråden som jeg ikke visste fra før :skratte:

Vi er rett og slett en skam for familien vår og landet vårt som alexander skrev tidligere i tråden. Og ikke minst det er vår skyld at barn i Afrika er fattige for hadde vi heller donert bort silikonpengene hadde det faktisk reddet verden og det hadde ikke vært noe fattigdom mer.Vi er bare noen skittene horer som ødelegger alle jenters selvbilde. Vi er heller ikke noe kjæresteemne siden vi har silikon. Jøss så mye vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg liker store pupper, har alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det. Kroppen min passa ikke til å ikke ha noe der foran. Jeg er veldig kvinnelig på andre områder, men puppene, hvis man kunne kalle de for det, sto ikke i stil til resten.

Er d så vanskelig å forstå at noen foretrekker store pupper, og andre foretrekker små? Jeg respekterer at folk liker forskjellige ting i motsetning til andre..

Nei noen skjønner ikke at noen vil ha store pupper og ikke ha pupper som er like store som en drue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt rart at vi normale og naturlige mennesker skal bli sett på som de trakasserende? Vi som ikke ønsker forvandlinger? Vi som synes dere er pene som dere allerede er? Og glad i dere uansett som det er deres kropp eller ikke?

Nå vet ikke jeg om du har jenter, men jeg vet at der jeg assisterer på en skole så kan jeg lett se på jentungene i klassen hvem som har mødre med egoistisk unatulig innfall til livet, - og de mødrer som føler at deres tilstedeværelse her på jorden er til andre, - og ikke andre for dem.

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke har sånna pupper selv så skjønner du kanskje ikke åssen det er. Hadde jeg hatt sånna pupper hadde jeg operert meg på flekken. Uansett hvor mange ganger jeg får slengt i trynet hvor naturlige de er.

Men hva er "sånne pupper"? De er da forskjellige alle sammen (men alikevel innenfor normalen), og jeg kan godt forstå at man synes ett par er penere enn et annet - det er smak og behag, men av en eller annen grunn blir altså alle disse brystene sett på som fæle. Det du faktisk sier er "Hadde jeg hatt helt normale pupper ville jeg operert meg på flekken!". Ser du ikke at det er rimelig sykt? Hva tror du det er som får deg til å føle at det normale ikke er bra nok? Det er selvsagt den forskrudde oppfatningen om hvordan en kvinne helst skal se ut i dag. Et konstruert ideal som forteller oss at vi ikke er bra nok, og enkelte går dessverre rett i fella.

Å ha komplekser er naturlig, men man opererer ikke kroppen når problemet sitter i hodet. Er det snakk om reelle avvik (et bryst i A-cup og et i C-cup, miste et bryst etter kreft osv.) - da er det greit å vurdere operasjon, siden man skiller seg såpass ut at det kan rettferdiggjøres. Man må skille mellom normalvariasjoner og avvik, og ikke blande disse begrepene. Det finnes ikke noe unormalt i å ha et par bryster i A-cup. Jeg kan forstå at innehaveren skulle ønske de var større (akkurat som jeg før ønsket jeg hadde mindre nese - og den finnes ikke stor engang), men de må jobbe med selvbildet, ikke spare opp penger til kirurgiske inngrep. Grunnen til at de ønsker seg større bryster er kun påvirkning fra andre, og hvis man ser 20 bilder av silikonberter på forsiden av "Vi Menn", kontra 2 bilder av vakre jenter med naturlig A-cup - Hva vil man tro er mest normalt og ettertraktet? Det man ser mest av, naturligvis. Man får et inntrykk av at dette er normalen, og at man selv ikke er bra nok.

Jeg hadde som sagt store komplekser for min egen nese. Jeg syntes den var kjempestor, men når jeg ser på den med mer objektive øyne ser jeg at den faktisk er liten. Jeg har også oppsøkt spesialist for å få operert mine utstående ører - som viste seg å være så langt fra utstående at spesialisten bare lo av meg. Dette er mange år siden, og det er rett og slett rart å tenke på at jeg kunne være så misfornøyd at jeg trodde jeg trengte operasjon, når jeg i dag ikke bare har akseptert disse kroppsdelene, men faktisk er veldig fornøyd med dem! Ikke tro at jeg ikke skjønner hvordan det er mulig å ønske seg operasjon, det forstår jeg godt, men det man i 99% av tilfellene trenger er å bli kvitt sine egne vrangforestillinger. Tror du jeg ville operere ørene for min egen del? Selvsagt ikke. Det var fordi jeg trodde jeg skilte meg ut på en negativ måte, og trodde at andre så rart på dem. Slik er det med bryster også - man vil gjerne de skal se ut slik som man tror andre vil de skal se ut - om det så kun er for partners skyld. Hadde du bodd alene på en hytte i skogen, uten den konstante påvirkningen utenfra, hadde du neppe brydd deg stort om størrelse og form på brystene dine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Jeg synes det er å gå langt over streken å kalle folk for en hore fordi man har operert seg og ikke er naturlig. Å være så nedtalendes å si vi er helt verdiløse og en skam for landet er bare helt på trynet. Alle mennesker er like mye verdt selv om de har operert seg eller ikke. Virker som noen av dere naturlige mennesker tror dere er så mye mer verdt enn oss som har fått oss større pupper og dere mener dere har full rett til å rekke ned på oss å kalle oss horer. Siden vi har tatt silikon er vi mindre verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Jeg synes det er å gå langt over streken å kalle folk for en hore fordi man har operert seg og ikke er naturlig. Å være så nedtalendes å si vi er helt verdiløse og en skam for landet er bare helt på trynet. Alle mennesker er like mye verdt selv om de har operert seg eller ikke. Virker som noen av dere naturlige mennesker tror dere er så mye mer verdt enn oss som har fått oss større pupper og dere mener dere har full rett til å rekke ned på oss å kalle oss horer. Siden vi har tatt silikon er vi mindre verdt.

Skulle stå rAkke ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linda sofie og smalls, det er en myte at dere blir kalt horer.

Det er noe dere har funnet på selv for å ha noe å trøste dere med og for å danne dere et fiendebilde av mennesker av natulige kropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slemme dere er. Jeg blir faktisk litt såra når jeg ser at noen kalle meg for hore, verdiløs, en skam for verden, dårlig mor osv osv. Er dere kun ute etter å trykke oss så langt ned i sølen som dere klarer? Jeg aldri vært borti noen som har sagt noe som helst negativ om mine pupper før jeg kom inn på denne tråden. Viste ikke at folk var så fordommsfulle mot silikon. Koslig å bli kalt for en hore liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er å gå langt over streken å kalle folk for en hore fordi man har operert seg og ikke er naturlig. Å være så nedtalendes å si vi er helt verdiløse og en skam for landet er bare helt på trynet. Alle mennesker er like mye verdt selv om de har operert seg eller ikke. Virker som noen av dere naturlige mennesker tror dere er så mye mer verdt enn oss som har fått oss større pupper og dere mener dere har full rett til å rekke ned på oss å kalle oss horer. Siden vi har tatt silikon er vi mindre verdt.

Nå er det jo ikke så mange her i tråden som har kommet med slike ord da, men dere har hengt dere opp de få. De fleste her har kommet med saklige argumenter, men de er visst ikke så interessante... Det du uttrykker her, om "oss naturlige mennesker", er ganske fordomsfullt, hvis du mener at alle vi tror vi er mer verdt og vil rakke ned på dere. Det er nemlig helt feil!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja line, det virker som de silikonimplanerte liker å forteller hverandre hvor slemme normale mennesker er, - som kaller dem horer (selvoppfunnet?), men ingenting om hvorfor vi prøver å argumentere.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kar som ikke har snakket noe negativt om jenter som tar silikon eller jenter generelt,

Og der ser vi nivået på noen av de vi diskuterer med i denne tråden. Du kunne vel komme med den uttalelsen ettersom ditt tidligere innlegg er moderert av Bond (innlegg nr.203, side 11) . Skal ikke gjenta hva du kalte oss, men alle i tråden her har nok sett det likevel. Det begynte på f og sluttet på kjærringer. Så neida, det er ikke VI som kaller oss selv det. Det var DU! ;)

Jeg er hvert fall ferdig med å diskutere i denne tråden. :) Enige blir vi aldri, og med mennesker som waco er det bortkastede krefter å diskutere. Kan ikke stå for det han har sagt tidligere en gang. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ser vi nivået på noen av de vi diskuterer med i denne tråden. Du kunne vel komme med den uttalelsen ettersom ditt tidligere innlegg er moderert av Bond (innlegg nr.203, side 11) . Skal ikke gjenta hva du kalte oss, men alle i tråden her har nok sett det likevel. Det begynte på f og sluttet på kjærringer. Så neida, det er ikke VI som kaller oss selv det. Det var DU! ;)

Jeg er hvert fall ferdig med å diskutere i denne tråden. :) Enige blir vi aldri, og med mennesker som waco er det bortkastede krefter å diskutere. Kan ikke stå for det han har sagt tidligere en gang. :nei:

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HunterLady

Til anti-silikonerne:

3 forskjellige mennesker med komplekser.

Person 1 er kvinne og har ingen bryster, helt flatbrystet og ser ut som en gutt i bar overkropp.

Person 2 er kvinne og har skjeggvekst.

Person 3 er mann og har bryster som ikke er fordi han er feit, men fordi han har mye brystvev.

Alle disse tre er svært misfornøyde med utseendet sitt fordi de blir kvalme av sitt eget utseende, liker ikke nærkontakt med andre mennesker pga dette og føler seg som mindre kvinnelig/mandig.

Alle 3 velger å operere/fikse på problemet for å bli vakrere og mer komfortabel med sitt eget utseendet.

Er alle 3 overflatiske og burde bare godta at det er slik de er skapt fra naturens side? De bør kanskje lære å leve med dette, selv om det hindrer de til å leve normalt? De bør kanskje oppsøke psykolog for å jobbe med selvbilde? Eller de kan betale en del penger for å bli kvitt problemet som tynger livskvaliteten dems?

Er alle disse tre like ille i deres øyne?

Isåfall så har dere meget manglende empatisk evne og har tydeligvis ikke lært så mye om verdier i oppveksten deres.. Verdier som respekt og toleranse er det faktisk noe som heter..

Respekter at ikke alle er skapt like og at ikke alle klarer å leve med det som i deres øyne er så ille at det hindrer de å føle lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anti-silikonerne:

3 forskjellige mennesker med komplekser.

Person 1 er kvinne og har ingen bryster, helt flatbrystet og ser ut som en gutt i bar overkropp.

Person 2 er kvinne og har skjeggvekst.

Person 3 er mann og har bryster som ikke er fordi han er feit, men fordi han har mye brystvev.

Alle disse tre er svært misfornøyde med utseendet sitt fordi de blir kvalme av sitt eget utseende, liker ikke nærkontakt med andre mennesker pga dette og føler seg som mindre kvinnelig/mandig.

Alle 3 velger å operere/fikse på problemet for å bli vakrere og mer komfortabel med sitt eget utseendet.

Er alle 3 overflatiske og burde bare godta at det er slik de er skapt fra naturens side? De bør kanskje lære å leve med dette, selv om det hindrer de til å leve normalt? De bør kanskje oppsøke psykolog for å jobbe med selvbilde? Eller de kan betale en del penger for å bli kvitt problemet som tynger livskvaliteten dems?

Er alle disse tre like ille i deres øyne?

Isåfall så har dere meget manglende empatisk evne og har tydeligvis ikke lært så mye om verdier i oppveksten deres.. Verdier som respekt og toleranse er det faktisk noe som heter..

Respekter at ikke alle er skapt like og at ikke alle klarer å leve med det som i deres øyne er så ille at det hindrer de å føle lykke.

Ingen av disse er ille på noen som helst måte, da det er snakk om reelle avvik, og ikke vrangforestillinger. Det er himmelvid forskjell på å skaffe seg D-cup sperreballonger i et desperat forsøk på å se ut som et falskt, konstruert og retusjert ideal for å tekkes menn og høste misunnelige blikk fra andre usikre kvinner, kontra kirurgi/annet for å faktisk se ut som det kjønnet man tilhører. De menneskene du snakker om vil de aller fleste av oss insinktivt føle at det er noe rart med, så det er ikke slik at de går rundt og inbiller seg at de er annerledes. Det stikker nok litt dypere enn at vi kan avfeie det som bare komplekser. Noen klarer fint å leve med disse avvikene - all ære til dem - ingenting er bedre enn om de kan akseptere seg selv slik de er, men her finnes det altså reelle grunner til å velge å gjøre noe med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse er ille på noen som helst måte, da det er snakk om reelle avvik, og ikke vrangforestillinger. Det er himmelvid forskjell på å skaffe seg D-cup sperreballonger i et desperat forsøk på å se ut som et falskt, konstruert og retusjert ideal for å tekkes menn og høste misunnelige blikk fra andre usikre kvinner, kontra kirurgi/annet for å faktisk se ut som det kjønnet man tilhører. De menneskene du snakker om vil de aller fleste av oss insinktivt føle at det er noe rart med, så det er ikke slik at de går rundt og inbiller seg at de er annerledes. Det stikker nok litt dypere enn at vi kan avfeie det som bare komplekser. Noen klarer fint å leve med disse avvikene - all ære til dem - ingenting er bedre enn om de kan akseptere seg selv slik de er, men her finnes det altså reelle grunner til å velge å gjøre noe med det.

Er du mann eller kvinne? Er du mann kan ikke du sette deg inn i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HunterLady: Ta en titt på ditt eget brukerbilde ... Det er grunnen til at de aller fleste har fordommer mot silikon. Statiske og livløse bryster ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...