Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Er du mann eller kvinne? Er du mann kan ikke du sette deg inn i en slik situasjon.

Jeg er kvinne (29 år, om det skulle være av betydning), og forstår ikke kommentaren om at en mann ikke skulle kunne sette seg inn i en slik situasjon. Det ene eksempelet til HunterLady er jo til og med en mann med bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@HunterLady: Ta en titt på ditt eget brukerbilde ... Det er grunnen til at de aller fleste har fordommer mot silikon. Statiske og livløse bryster ...

Og nå viser du bare hvor umulig denne debatten er. Hunterlady sin avatar er av Kate Moss... og jeg tror ikke hun har silikon. Silikonmotstanderne ser spøkelser på høylys dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne (29 år, om det skulle være av betydning), og forstår ikke kommentaren om at en mann ikke skulle kunne sette seg inn i en slik situasjon. Det ene eksempelet til HunterLady er jo til og med en mann med bryster.

Fordi en mann har som regel ikke pupper. Og kan da ikke forstå hvorfor en kvinne som er helt flat vil ha større pupper. En man kan ikke sette seg inn i en sånn situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

@HunterLady: Ta en titt på ditt eget brukerbilde ... Det er grunnen til at de aller fleste har fordommer mot silikon. Statiske og livløse bryster ...

Du har virkelig ikke peiling, har du vel??

Her er avataren min:

http://www.whyfame.com/celebrities/celebrities_images/220_260/kate_moss_59762/kate_moss_11_big.jpg

Kjempestore silikonmugger må jeg si!!!

Lyser virkelig plast! Dette var veldig ironisk ment, om du ikke skjønte det til nå..

innlegget er endret

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HunterLady: Ta en titt på ditt eget brukerbilde ... Det er grunnen til at de aller fleste har fordommer mot silikon. Statiske og livløse bryster ...

Kate Moss har ikke silikon kjære deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Du har virkelig ikke peiling, har du vel??

Her er avataren min:

http://www.whyfame.com/celebrities/celebrities_images/220_260/kate_moss_59762/kate_moss_11_big.jpg

Kjempestore silikonmugger må jeg si!!!

Lyser virkelig plast! Dette var veldig ironisk ment, om du ikke skjønte det til nå..

:skratte: :skratte: Dette var dagens.

sitat endret

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du leste hele artikkelen? Den hadde lite og ingenting med silikon å gjøre. Her var det snakk om noen som valgte den billige veien og det gikk ikke så bra.

Det var snakk om at narkosen ikke var som den skulle, og narkose brukes til mye mer enn silikon. Mange legges ofte ikke i narkose engang under en slik operasjon. Det varierer fra klinikk til klinikk. Noen har full narkose, mens andre er våken, og noen igjen får sovemedisin av noe slag.

Endret av Rødtoppen86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse er ille på noen som helst måte, da det er snakk om reelle avvik, og ikke vrangforestillinger. Det er himmelvid forskjell på å skaffe seg D-cup sperreballonger i et desperat forsøk på å se ut som et falskt, konstruert og retusjert ideal for å tekkes menn og høste misunnelige blikk fra andre usikre kvinner, kontra kirurgi/annet for å faktisk se ut som det kjønnet man tilhører. De menneskene du snakker om vil de aller fleste av oss insinktivt føle at det er noe rart med, så det er ikke slik at de går rundt og inbiller seg at de er annerledes. Det stikker nok litt dypere enn at vi kan avfeie det som bare komplekser. Noen klarer fint å leve med disse avvikene - all ære til dem - ingenting er bedre enn om de kan akseptere seg selv slik de er, men her finnes det altså reelle grunner til å velge å gjøre noe med det.

Akkurat. 100% enig!

Jeg er vel det man kan kalle et eksempel nr. 1, bare at jeg hadde litt ekstra med mine som etter mitt syn gjorde det enda "verre". I gåseøyne fordi det helt sikkert er mennesker med tilsvarende problemer som mine, som lever helt komfortabelt med det. heldigvis. Men at jeg ikke levde godt med mine, gjør meg ikke til en dårlig person for det.

Problemet i denne debatten vi har her, er at alle diskutere med følgende utgangspunkt:

Alle som har tatt silikon hadde i utgangspunktet perfekte C-cup bryster, men måtte på død og liv ha minst DD-cup slik at de kunne flakse rundt på byen og ha seg med en ny mann hver kveld, gå med utringene og utfordrende topper og stappe brystene sine opp i ansiktet på alle de møter (=attentionwhores). I tillegg glorifiserer vi silikon, og oppfordrer 18-åringer til å gjøre det samme.

Folk MÅ ta innover seg at ovenstående eksempel er satt på spissen, og det er et utrolig mindretall som er av den typen der. Det blir litt som hundeeiere som ikke plukker opp etter seg: de ødelegger ryktet til alle de hundeeierne som faktisk plukker opp.

På samme måte "ødelegger" noen få ryktet til alle de som tar silikon fordi de har et reelt problem. For som du sier, det finnes faktisk tilfeller hvor det burde være akseptert å ta silikon. Og hvorfor skal hele debatten da dreie seg om den håndfull som gjør det uten at de hadde et reelt problem? Antageligvis fordi det er disse vi ser i media, og dermed setter de dagsorden.

Og motstanderne her i tråden virker ikke å være interessert i å innrømme at det finnes nyanser. Silikon er fyfy, og ferdig med det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta den :P. Men eksemplet var likevel ikke så alt for galt. Brystene hennes ser uekte ut. Fåtallet mener vel at et godt gjennomført inngrep resulterer i estetiske feil. Silikonbryster er ikke nødvendigvis mindre pene enn narurlige bryster, men vissheten om at de er falske, gjør dem uattraktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leste hele artikkelen? Den hadde lite og ingenting med silikon å gjøre. Her var det snakk om noen som valgte den billige veien og det gikk ikke så bra.

Det var snakk om at narkosen ikke var som den skulle, og narkose brukes til mye mer enn silikon. Mange legges ikke i narkose engang under en slik operasjon.

Sant. Man bruker ikke narkose under en sånn operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi en mann har som regel ikke pupper. Og kan da ikke forstå hvorfor en kvinne som er helt flat vil ha større pupper. En man kan ikke sette seg inn i en sånn situasjon

Menn flest ønsker nok ikke at kvinner skal skjære opp og stappe fremmedlegemer i noe de allerede synes ser flott ut. Det betyr ikke at de ikke er istand til å forstå at det er et stort press på kvinner og hvordan de bør se ut i dag. Menn opplever også press, om enn i litt mindre grad, men de kjenner nok godt til følelsen av at media sender ut signaler om at de bør være veltrente, solbrune og ha både lang og tykk penis. Heldigvis er menn flest mye flinkere til å bare gi faen i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet i denne debatten vi har her, er at alle diskutere med følgende utgangspunkt:

Alle som har tatt silikon hadde i utgangspunktet perfekte C-cup bryster, men måtte på død og liv ha minst DD-cup slik at de kunne flakse rundt på byen og ha seg med en ny mann hver kveld, gå med utringene og utfordrende topper og stappe brystene sine opp i ansiktet på alle de møter (=attentionwhores). I tillegg glorifiserer vi silikon, og oppfordrer 18-åringer til å gjøre det samme.

Folk MÅ ta innover seg at ovenstående eksempel er satt på spissen, og det er et utrolig mindretall som er av den typen der. Det blir litt som hundeeiere som ikke plukker opp etter seg: de ødelegger ryktet til alle de hundeeierne som faktisk plukker opp.

På samme måte "ødelegger" noen få ryktet til alle de som tar silikon fordi de har et reelt problem. For som du sier, det finnes faktisk tilfeller hvor det burde være akseptert å ta silikon. Og hvorfor skal hele debatten da dreie seg om den håndfull som gjør det uten at de hadde et reelt problem? Antageligvis fordi det er disse vi ser i media, og dermed setter de dagsorden.

Og motstanderne her i tråden virker ikke å være interessert i å innrømme at det finnes nyanser. Silikon er fyfy, og ferdig med det. :(

Nå skjærer du alle din motdebattanter over en kam. Det er mange nyanser i innleggene skrevet i denne tråden. Du tar feil når du sier at alle diskuterer med utgangspunktet du skisserer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, med fare for å også bli "uvenner" med Hunterlady og de andre "silikontilhengerne" i denne tråden. De bildene som ble lagt ut på side 21(?), synes jeg faktisk var av vanlige, pene bryster.

Noen ganske små, noen henger litt, men helt innenfor hva JEG vil definere som normalt. Hadde jeg sett ut som en av de i utgangspunktet, hadde jeg nok ikke valgt operasjon selv.

MEN!! Når det er sagt, jeg dømmer ikke disse kvinnene for valget sitt i det hele tatt. Når alt kommer til alt, spiller det ingen rolle at jeg synes puppene var fine, hvis eieren er uenig. Det må være individets valg hva hun gjør, og hvorfor. Det er eieren av brystene som skal leve med resultatet også, enten det er positivt eller negativt.

Så jeg er ikke kritisk til at de valgte operasjon, og vil ikke kalle de kvinnene egoistiske, horer, usosialistiske, mobbetilhengere eller noe annet negativt. Jeg respekterer at de ikke trivdes med kroppen sin, og valgte å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skjærer du alle din motdebattanter over en kam. Det er mange nyanser i innleggene skrevet i denne tråden. Du tar feil når du sier at alle diskuterer med utgangspunktet du skisserer her.

Jeg gjør kanskje det? Det er kanskje slik at de mest ytterliggående skriker høyest og blir derfor lagt merke til... i så fall beklager jeg det :)

Jeg har jo sett et par menn som hvert fall har gitt meg noe forståelse i forhold til valget mitt, men føler at nyansene likevel drukner i alle stereotypene som skal dras frem som eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, med fare for å også bli "uvenner" med Hunterlady og de andre "silikontilhengerne" i denne tråden. De bildene som ble lagt ut på side 21(?), synes jeg faktisk var av vanlige, pene bryster.

Noen ganske små, noen henger litt, men helt innenfor hva JEG vil definere som normalt. Hadde jeg sett ut som en av de i utgangspunktet, hadde jeg nok ikke valgt operasjon selv.

Enig - helt normale pupper. Jeg synes også det er fint med litt heng, jeg, og ba kirurgen spesifikt om dette da jeg var til konsultasjon (som forøvrig aldri noen hadde bedt om før). Nettopp fordi jeg ikke har et mål å se ut som jeg er 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

MEN!! Når det er sagt, jeg dømmer ikke disse kvinnene for valget sitt i det hele tatt. Når alt kommer til alt, spiller det ingen rolle at jeg synes puppene var fine, hvis eieren er uenig. Det må være individets valg hva hun gjør, og hvorfor. Det er eieren av brystene som skal leve med resultatet også, enten det er positivt eller negativt.

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Ellers, med fare for å også bli "uvenner" med Hunterlady og de andre "silikontilhengerne" i denne tråden. De bildene som ble lagt ut på side 21(?), synes jeg faktisk var av vanlige, pene bryster.

Noen ganske små, noen henger litt, men helt innenfor hva JEG vil definere som normalt. Hadde jeg sett ut som en av de i utgangspunktet, hadde jeg nok ikke valgt operasjon selv.

MEN!! Når det er sagt, jeg dømmer ikke disse kvinnene for valget sitt i det hele tatt. Når alt kommer til alt, spiller det ingen rolle at jeg synes puppene var fine, hvis eieren er uenig. Det må være individets valg hva hun gjør, og hvorfor. Det er eieren av brystene som skal leve med resultatet også, enten det er positivt eller negativt.

Så jeg er ikke kritisk til at de valgte operasjon, og vil ikke kalle de kvinnene egoistiske, horer, usosialistiske, mobbetilhengere eller noe annet negativt. Jeg respekterer at de ikke trivdes med kroppen sin, og valgte å gjøre noe med det.

Vi blir da ikke uvenner, kjære deg!:)

Er veldig enig med deg, bortsett fra at jeg synes de fikk best bryster etter operasjon. Men nå har jo jeg også litt sær puppesmak. Forstår at ikke alle er lik.

Min situasjon var at jeg såvidt hadde pupper.. Liten A-cup, mens hoftene mine er som J-Lo sine.. Så du kan tenke deg at jeg var litt uproposjonert. Mange synes jeg var fin som jeg var, men som du sier, man er sin egen verste fiende. Liker man ikke det selv, så nytter d lite hva alle andre sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...