Gå til innhold

Fordommer mot silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Christina (31) hadde alt. Unntatt store nok bryster.

Hjerneskadd og i koma på fjerde måneden. Nå advarer forloveden mot skjønnhetoperasjoner.

...

Høres ikke ut som det er så veldig lurt å putte silikon i kroppen, hvor det ikke hører hjemme, alikevel.

Nå er jo dette noe som kan skje alle som legges i narkose. Her var det en helt unødvendig operasjon og derfor ennå mer tragisk

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg en usunn holdning fordi jeg ikke tok å ga venninen min en overhøvling om hvor teit og unødvendig det er å ta silikon? Som sagt så har jeg ikke noe imot de som velger å operere seg. Jeg har ikke silikon selv men jeg respekterer de som tar det og gidder ikke å frem med pekefingreren hvis en vennine av meg vil endre på puppene sine.

Å si til henne at puppene er helt normale og fine som de er, er det å gi henne en overhøvling om hvor teit det er å ta silikon? Du har jo støttet henne på at puppene var ødelagte og at det beste var å operere dem! (Jo, du har det selv om du ikke har sagt det direkte til henne.)

• Liker 3
Skrevet

Hun kunne faktisk gjort det før også. Hvis det hadde vært min venninne, ville jeg vært gladere på hennes vegne om hun hadde hatt den selvtilliten uten å måtte betale 30k for den.

Kunne hun sikkert men kan ikke folk bare aksepterer at folk opererer seg? Uansett hva andre mener om dette og folk skal ut med pekefingeren om hvor unødvendig det er så kommer folk til å operere seg. Sånn er det bare.Jeg gidder ikke å sitte å si til henne jammen herregud det er naturlige pupper du har og bla bla. Hadde jeg fått sånna pupper som hun hadde jeg å operert meg. Uansett å naturlig og normale de måtte være. Jeg hadde aldri klart å godtat å hatt vrengte baklommer som pupper selv om andre hadde gjort det.

Skrevet

Å si til henne at puppene er helt normale og fine som de er, er det å gi henne en overhøvling om hvor teit det er å ta silikon? Du har jo støttet henne på at puppene var ødelagte og at det beste var å operere dem! (Jo, du har det selv om du ikke har sagt det direkte til henne.)

Javel og det har mannen hennes å. Så lenge HUN er fornøyd nå. hva er problemt?

Skrevet

Hadde jeg fått sånna pupper som hun hadde jeg å operert meg. Uansett å naturlig og normale de måtte være. Jeg hadde aldri klart å godtat å hatt vrengte baklommer som pupper selv om andre hadde gjort det.

Hvorfor ikke?
Skrevet

å folk gjør som de vil! Jeg støtter henne i uansett hva hun måtte gjøre:)

Skrevet

Selv om det er normalt å få vrengte baklommer når man har fått unge betyr ikke det at man bare må godta det og være misfonøyd. Hun sier selv hun er super fornøyd med sine nye pupper og har fått mer sevtillit! Jeg er glad på hennes vegne

Jo flere som opererer seg, jo mer utbredt blir troen på at normale forandringer er "unormale" og jo mer utredt blir oppfatningen av det normale som "stygt".

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke?

Nå får jeg nok verbal juling men jeg synes ikke det er pent. Nå får vel folk hakeslep men vi kan ikke alle like vrenge baklommer og sorry hvis noen føler seg truffet.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Hjelpes meg her blir vi aldri enige. jeg er for operasjoner.:)

Skrevet

Kunne hun sikkert men kan ikke folk bare aksepterer at folk opererer seg? Uansett hva andre mener om dette og folk skal ut med pekefingeren om hvor unødvendig det er så kommer folk til å operere seg. Sånn er det bare.Jeg gidder ikke å sitte å si til henne jammen herregud det er naturlige pupper du har og bla bla. Hadde jeg fått sånna pupper som hun hadde jeg å operert meg. Uansett å naturlig og normale de måtte være. Jeg hadde aldri klart å godtat å hatt vrengte baklommer som pupper selv om andre hadde gjort det.

Ok, med det argumentet har du vunnet denne diskusjonen. Jeg gir meg.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt silikon. No way men jeg respekterer de som tar. Folk må gjøre som de vil selv om jeg aldri kunne operert min 20 år gammle friske kropp:) Jeg bryr meg katta om så alle jenter i verden hadde tatt silikon. Jeg hadde IKKE tatt silikon selv om.

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er ganske mange sider å bla gjennom, så kan du fortelle HVor jeg finner disse bildene?

PS. Det er noe feil med tastaturet. Enkelte bokstaVer synes bare når jeg trykker på sHift.

Langt nede på side 21.

Gjest Eurodice
Skrevet

Langt nede på side 21.

Takk! Jeg Har sett på en del linker og må si jeg synes alle brystene ser Helt normale ut. Pent/mindre pent er subjektiVt.

• Liker 1
Skrevet

Alt det der kan hun gjøre nå etter hun opererte seg. Så jeg er glad på hennes vegne for at hun har bedre selvtillit nå enn det hun hadde før hun tok silikon.

Du svarte aldri på spørsmålet mitt:

Hadde det ikke vært helt supert om hun hadde hatt den selvtillit i utgangspunktet?

Gjest Purple Haze
Skrevet (endret)

...

Endret av Purple Haze
Skrevet

Ja puppene hennes ble ødelagte etter amming. Det mener hun selv. Jeg har for søren ikke sagt noe til henne om at puppene hennes var ødelagte.Hvor har jeg skrevet det? Det synes hun selv uten at noen har sagt det til henne. Har jeg sagt at kun silikon pupper er det som er normalt eller? Eh nei.Men når man har fått seg "afrika pupper" etter amming så kan jeg forstå hvorfor hun tok silikon. Å ja jeg støttet henne i valget sitt. Kan du si meg hvor jeg har skrevet at pupper under en c cup ikke er normalt? Sorry meg for at jeg synes hengepupper med null fylde i ikke er pent. Jeg hadde lett tatt silikon om puppene mine hadde blitt ødelagt etter amming og sett ut som "afrika pupper" BLÆH

Nei, du har kanskje ikke sagt det til henne (det har jeg heller ikke påstått at du har gjort, selv om du kanskje fikk inntrykk av det), men du skriver det her, og det er nok av kvinnner som leser det på dette forumet, det er det vel liten tvil om. Dermed er du en som bidrar til at folk med normale bryster føler seg unormale og ødelagte. Om du ikke sa det til henne, var du fortsatt enig i at de så ødelagte ut. Ikke ta dette så altfor personlig, jeg kunne skrevet det til hvem som helst av silikonforkjemperne, men det ble til deg pga. kommentaren om "ødelagte ammepupper" som jeg syntes var helt bak mål.

Jeg har heller ikke skrevet at du har sagt at pupper under C-cup er unormalt, jeg skrev det var sykt at folk var såpass hjernevasket at de mente det. Om du hører innunder nevnte gruppe vet jeg ikke, men du bekrefter i alle fall at "Afrika pupper"(!), altså bryster som ikke strutter = ødelagte bryster. Jeg lurer på hva du faktisk sa til venninnen din, jeg, når hun viste deg brystene sine. Løy du og sa at de så helt fine ut, eller sa du deg enig i at silikon var en god ide, eller hva?

Dere silikonhatere. Synes dere virkelig det er så rart at denne dama ønsker å fikse på puppene sine? Mener dere virkelig at ødelagte pupper etter amming bare skal godtas av alle, eller evner dere ikke å forstå hva amming kan gjøre mot puppene?

Sjokkerende overflatisk å ønske seg fine pupper?? <--- Idiotisk påstand.

Og dette er en av de bedre eksemplene, kan sikkert finne de som ser verre ut på før-bildet:

Min lenke

Hva i all verden er galt her, da? Det er (eller var) en 35 år gammel kvinne med helt normale bryster.

Nok en gang - hva er problemet? :klø: Det første bildet tar jo bare kaka, da. En 54 år gammel kvinne med normale bryster som plutselig får satt inn det som ser ut som brystene til en 18åring, til tross for at resten av kroppen er i en naturlig aldringsprosess. Det ser jo så falskt ut som det kan få blitt.

Det er synd at du var såpass usikker på deg selv at du fikk operert inn silikon, men når det går så langt at du rakker ned på andres helt normale bryster og mener det er så ille at de har behov for kirurgiske inngrep - da synes jeg du rett og slett går så langt over streken at du ikke kan se streken bak deg om du bruker kikkert engang.

Puppene til vennina mi var mye verre enn disse. Disse så nesten fine ut i forhold.Så da skjønner man kanskje hvorfor hun ville fikse på de. Noe jeg ikke synes er så grusomt.

Jøss - så de nesten verre ut enn disse helt normale brystene? Ja da skjønner jeg jo at de måtte fikses på :sarkasme:

• Liker 3
Skrevet

Jøss - så de nesten verre ut enn disse helt normale brystene? Ja da skjønner jeg jo at de måtte fikses på :sarkasme:

Når du ikke har sånna pupper selv så skjønner du kanskje ikke åssen det er. Hadde jeg hatt sånna pupper hadde jeg operert meg på flekken. Uansett hvor mange ganger jeg får slengt i trynet hvor naturlige de er.

Skrevet

Så lenge puppene er fine så bryr ikke jeg meg noe om dama har lagt inn plast i puppene ;) Har vært borti noen fine silikonpupper og noen ikke så fine.

Mann 30.

Gjest HunterLady
Skrevet

Nok en gang - hva er problemet? :klø: Det første bildet tar jo bare kaka, da. En 54 år gammel kvinne med normale bryster som plutselig får satt inn det som ser ut som brystene til en 18åring, til tross for at resten av kroppen er i en naturlig aldringsprosess. Det ser jo så falskt ut som det kan få blitt.

Det er synd at du var såpass usikker på deg selv at du fikk operert inn silikon, men når det går så langt at du rakker ned på andres helt normale bryster og mener det er så ille at de har behov for kirurgiske inngrep - da synes jeg du rett og slett går så langt over streken at du ikke kan se streken bak deg om du bruker kikkert engang.

Jeg rakker vel ikke ned på de! De ER JO ALLEREDE OPERERT, så tydeligvis er de ikke fornøyde!

Og jeg er ikke usikker på meg selv, jeg likte bare ikke de små, nesten ikke-eksisterende puppene mine.

Om du synes tomposer som pupper er pent, så er d fint for deg, for all del, men kom ikke å rakk ned på meg bare fordi jeg har et annet syn enn deg.

Vi som er for silikon kan ikke komme med meninger uten at vi blir stemplet som overflatiske, nedsettende og verdimanglende, men dere som er imot kan slenge dritt etter oss! Snakk om å være hyklersk.

Skrevet

Jeg rakker vel ikke ned på de! De ER JO ALLEREDE OPERERT, så tydeligvis er de ikke fornøyde!

Og jeg er ikke usikker på meg selv, jeg likte bare ikke de små, nesten ikke-eksisterende puppene mine.

Om du synes tomposer som pupper er pent, så er d fint for deg, for all del, men kom ikke å rakk ned på meg bare fordi jeg har et annet syn enn deg.

Vi som er for silikon kan ikke komme med meninger uten at vi blir stemplet som overflatiske, nedsettende og verdimanglende, men dere som er imot kan slenge dritt etter oss! Snakk om å være hyklersk.

Det å ville ha pupper synes noen er helt forferdelig. Kan ikke silikonhaterende godta at ikke alle liker å ha pupper som ser ut som vrengte baklommer uten å bli kalt for umoralsk,overfladisk og en skam som en kalte oss for her?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...