Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Ja, det er nok jeg som trenger mer opplysning. Hvordan man kan forsvare å putte sånn inn i kroppen, fatter jeg ikke. Og så attpå til komme med slike uttalelser som dette. Nå takker jeg definitivt for meg i denne tråden.

Å takk for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker for en stund siden så var jeg inne på en blogg hvor en 19år gammel jente skrev hun skulle ta silikon etter nyttår og at hun gledet seg til å få store pupper. Det var nesten 20 kommentarer hvor andre unge jenter skrev: Jeg vil å ha silikon, Jeg skal ta silikon når jeg får råd osv. Sykt ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Er dette sånn "Finn en feil"?

Feil og feil.. Men ved å lete i to minutter sp finner en jo nokk materiale som understøtter det jeg alltid har sagt. Drit i plastpupper, ring en psykolog. Under er det sakset fra Wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Breast_implant

Mental health

A 2007 Swedish and US longitudinal study found that women who get cosmetic breast implants are nearly three times as likely to commit suicide as other women. No notable increase was seen in the first 10 years after surgery, but 10 to 19 years after, risk was 4.5 times higher, and six times higher after 20 years, compared with the expected suicide rate.[14][15]

The same study found that women with breast implants also had a tripled risk of death from alcohol and drug use.[14][15] Seven studies have been made connecting breast implants to a higher rate of suicide.[16][17][18][19][20][21][22]

Researchers believe that breast implants themselves do not directly cause the higher suicide rate amongst the women who undergo the procedure. The hypothesis is that women with an inclination towards psychopathology (psychological problems) are more likely to get breast implants in the first place. For example, a Danish study found that eight percent of women who underwent cosmetic breast augmentation also had a history of psychiatric hospitalization before surgery.[19]

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg husker for en stund siden så var jeg inne på en blogg hvor en 19år gammel jente skrev hun skulle ta silikon etter nyttår og at hun gledet seg til å få store pupper. Det var nesten 20 kommentarer hvor andre unge jenter skrev: Jeg vil å ha silikon, Jeg skal ta silikon når jeg får råd osv. Sykt ja.

Ikke bare sykt, men direkte tragisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet hva silikon er? Hva det brukes til, bortsett fra å putte det inn i kroppen?

Her er det brukt på badet, feks. Som et tetningsmateriale.

And your point is?

At man blir tette av silikon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å putte sånn inn i kroppen er ufarlig. ja det kan gå galt men det skjer vanligvis ikke.

Det er ikke riktig at det er ufarlig med plastisk kirurgi - det er tvert i mot viktig å veie nødvendigheten opp mot risikoen.

Fra Plastikkkirurgi.nu:

Helserisikoer ved plastisk kirurgi

Blødning

Det er mulig, men uvanlig, at en blødning oppstår under eller etter operasjonen. Under operasjonen minimerer man normalt sett risikoen gjennom å holde seg langt borte fra store blodkar, benytte karsammendragende medisiner i tillegg til å raskt koagulere små blødende kar ved hjelp av et spesielt instrument.

http://www.plastikkirurgi.nu/risikoer-plastisk-kirurgi

sitat forkortet

Bond, mod

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Det er ikke riktig at det er ufarlig med plastisk kirurgi - det er tvert i mot viktig å veie nødvendigheten opp mot risikoen.

Fra Plastikkkirurgi.nu:

Dette gjelder operasjoner generelt, ikke bare plastiske. Alle som foretar operasjoner av eget valg, må signere kontrakt på at de er klar over risikoene før, under og etter inngrep og at f.eks. de vet at røyking kan føre til større blødningsfare og at kirurgene ikke dekker komplikajsoner som er selvforskyldt.

Til og med å ta Paracet kan gi alvorlige, sjeldne bivirkninger.. Alt som ikke er naturlig kan gi uventede reaksjoner fordi vi mennesker er skapt forskjellig og tåler forskjellige ting.

Anyway, poenget mitt er at ingenting er ufarlig, og at det er unødvendig å disse de som foretar skjønnhetsinngrep.

Men jeg er enig med deg i at man må veie opp risikoene før man gjør noe så drastisk som å legge inn silikon, foreta fettsuging osv. Noe jeg velger å tro at alle gjør. Det er nok ikke noen som tar lett på slike valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder operasjoner generelt, ikke bare plastiske. Alle som foretar operasjoner av eget valg, må signere kontrakt på at de er klar over risikoene før, under og etter inngrep og at f.eks. de vet at røyking kan føre til større blødningsfare og at kirurgene ikke dekker komplikajsoner som er selvforskyldt.

Det stemmer at det er en risiko ved alle kirurgiske inngrep - dette her gikk spesifikt på risiko ved plastikkkirurgi (derfor jeg sakset akkurat dette).

Og nå syns jeg det er vesensforskjell på å ta den risikoen når man må foreta et livsreddende inngrep fremfor å ta den sjansen ved å foreta et inngrep som kun gjør noe for utseendet.

Til og med å ta Paracet kan gi alvorlige, sjeldne bivirkninger.. Alt som ikke er naturlig kan gi uventede reaksjoner fordi vi mennesker er skapt forskjellig og tåler forskjellige ting.

Anyway, poenget mitt er at ingenting er ufarlig, og at det er unødvendig å disse de som foretar skjønnhetsinngrep.

Og ja det er risiko ved ALT - selv å stå opp og gå ut om morgenen, men det må man jo faktisk gjøre. Å foreta et plastisk inngrep MÅ ingen. Det er vel derfor det stadig påpekes at det er trist om det gjøres overilt og unødig.

Men jeg er enig med deg i at man må veie opp risikoene før man gjør noe så drastisk som å legge inn silikon, foreta fettsuging osv. Noe jeg velger å tro at alle gjør. Det er nok ikke noen som tar lett på slike valg.

Og selvsagt er det noen som gjør dette fort og ubetenksomt - ei jente på 18 klarer ikke å tenke konsekvens over lang tid (sånn er det å være 18 år), men vil legge inn silikon for å være fin her og nå.

Forskjellen på en brystforstørrelse og en brystreduksjon f.eks, er at den første betaler du for selv og da vil terskelen for å få gjort inngrepet sannsynligvis være noe lavere - du må ikke godkjennes som kandidat eller ha gode nok grunner. Du trenger rett og slett å kunne betale for det, om du skjønner hva jeg mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy: Jeg er enig i at en kosmetisk operasjon innebefatter en viss riskio, men, hvilket også fremgår av ditt eget sitat: Den er ekstremt liten. Skal en la være å gjøre noe grunnet slike svært små risikoer(for nei, risikoen ved plastiske operasjoner er ikke i nærheten av like stor som ved andre operasjoner, da de kun utføres på friske mennesker), bør det første en gjør være å slutte å kjøre bil, uten at jeg kjenner noen som har gitt opp bilkjøring av den grunn.

Edit: For øvrig er jeg enig i at 18 - åringer, jevnt over, ikke er modne nok til å ta en slik avgjørelse, og jeg mener derfor at det bør innføres en aldersgrense på 22 eller 23 år for plastiskkirurgiske inngrep som ikke er "nødvendige"(i den betydning at en søker å rette opp noe som er utenfor den såkalte normalvariasjonen).

Endret av Monica1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Slikon er harry så det synger!

99% AV GUTTER VIL HA DERE NATURLIGE.

Hva vi (gutter/menn) mener om dette betyr absolutt ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy: Jeg er enig i at en kosmetisk operasjon innebefatter en viss riskio, men, hvilket også fremgår av ditt eget sitat: Den er ekstremt liten. Skal en la være å gjøre noe grunnet slike svært små risikoer(for nei, risikoen ved plastiske operasjoner er ikke i nærheten av like stor som ved andre operasjoner, da de kun utføres på friske mennesker), bør det første en gjør være å slutte å kjøre bil, uten at jeg kjenner noen som har gitt opp bilkjøring av den grunn.

Edit: For øvrig er jeg enig i at 18 - åringer, jevnt over, ikke er modne nok til å ta en slik avgjørelse, og jeg mener derfor at det bør innføres en aldersgrense på 22 eller 23 år for plastiskkirurgiske inngrep som ikke er "nødvendige"(i den betydning at en søker å rette opp noe som er utenfor den såkalte normalvariasjonen).

Det var det jeg prøvde å påpeke tidligere i tråden. At man skal slutte å kjøre bil siden det er en risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det jeg prøvde å påpeke tidligere i tråden. At man skal slutte å kjøre bil siden det er en risiko.

Bilkjøring er et nødvendig onde (som jeg har diskutert i mente i tråder som omhandler røyking inne - da passiv røyking blir sammenliknet med den "farlige trafikken")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Hva vi (gutter/menn) mener om dette betyr absolutt ingenting.

Spot on, hvem er det egentlig kvinner prøver å gjøre til lags her? :)

Endret av MikeWaters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Bilkjøring er et nødvendig onde (som jeg har diskutert i mente i tråder som omhandler røyking inne - da passiv røyking blir sammenliknet med den "farlige trafikken")

Siden noen mener her at man ikke bør ta operasjoner siden det er en risiko. Samme gjelder bil kjøring. Det er jo en risiko. Men man ikke sammenlikne de tingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestearbeider

En sa det fint her, silikon er turnoff. Ikke pga det fysiske, men det vitner om psykiske problemer, egoisme og en jente som føler seg så ute med kroppen sin at hun bruker kirurgi.

Det er greit å feie over noen med silikon, men de fleste menn vil ikke være sammen med en utrygg kvinne med så store komplekser at hun er villig å bruke tusenvis av kroner på det.

Heller noen som bruker penga på å reise, utvikle seg selv eller gjøre noe for andre...

Silikon er tegn på psykisk svakhet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy: Jeg er enig i at en kosmetisk operasjon innebefatter en viss riskio, men, hvilket også fremgår av ditt eget sitat: Den er ekstremt liten. Skal en la være å gjøre noe grunnet slike svært små risikoer(for nei, risikoen ved plastiske operasjoner er ikke i nærheten av like stor som ved andre operasjoner, da de kun utføres på friske mennesker), bør det første en gjør være å slutte å kjøre bil, uten at jeg kjenner noen som har gitt opp bilkjøring av den grunn.

Ja risikoen er liten - infeksjon i sår etter kirurgiske inngrep får omtrent seks prosent, men det er reellt at det er plagsomt og kan bli veldig smertefullt. Selv om veldig få får det så kan nettopp du få det og det er akkurat det som er essensen. Enhver må vurdere om risokoen er verdt gevinsten.

Jeg fikk infeksjon i sårene etter mitt inngrep og det var ganske plagsomt. Infeksjonen var såpass alvorlig at jeg tilslutt måtte på sykehus for å tømme brystet for verk med kanyle - smertefullt, tidkrevende, kostbart og ganske skremmende. jeg var svært nøye med alt i forbindelse med inngrepet og trodde aldri det skulle ramme meg - det gjorde det.

Jeg syns sammenligningen med å kjøre bil er temmelig søkt Monica - det er tross alt ikke noen nødvendighet å foreta et plastisk inngrep, mens det er nødvendig (for de fleste i allefall) å ta seg ut av huset for å komme seg på jobb hver eneste dag (og å benytte et eller annet fremkomstmiddel for å komme seg ut, som innebærere en risiko for skade).

Edit: For øvrig er jeg enig i at 18 - åringer, jevnt over, ikke er modne nok til å ta en slik avgjørelse, og jeg mener derfor at det bør innføres en aldersgrense på 22 eller 23 år for plastiskkirurgiske inngrep som ikke er "nødvendige"(i den betydning at en søker å rette opp noe som er utenfor den såkalte normalvariasjonen).

Enig med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sa det fint her, silikon er turnoff. Ikke pga det fysiske, men det vitner om psykiske problemer, egoisme og en jente som føler seg så ute med kroppen sin at hun bruker kirurgi.

Det er greit å feie over noen med silikon, men de fleste menn vil ikke være sammen med en utrygg kvinne med så store komplekser at hun er villig å bruke tusenvis av kroner på det.

Heller noen som bruker penga på å reise, utvikle seg selv eller gjøre noe for andre...

Silikon er tegn på psykisk svakhet...

Psykiske problemer er ikke alltid selvforskylt vettu. Hva om du ble sammen med ei flott jente som gikk på en smell. Kan skje selv den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

En sa det fint her, silikon er turnoff. Ikke pga det fysiske, men det vitner om psykiske problemer, egoisme og en jente som føler seg så ute med kroppen sin at hun bruker kirurgi.

Det er greit å feie over noen med silikon, men de fleste menn vil ikke være sammen med en utrygg kvinne med så store komplekser at hun er villig å bruke tusenvis av kroner på det.

Heller noen som bruker penga på å reise, utvikle seg selv eller gjøre noe for andre...

Silikon er tegn på psykisk svakhet...

Jeg har flere venniner med silikon og alle har kjæreste. Tanta mi har å silikon og hun har kjæreste, Og jeg har kjæreste. Så tror ikke det er noe problem å finne seg en kjæreste selv om man har silikon. Er selvfølgelig noen som ikke vil være sammen med en jente pga hun har silikon og det synes jeg er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...