Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

I get it. Du er ikke sjalu. Har heller aldri hevdet at noen er det,

Jo det har du vel hevdet...

men lurte på hvorfor det er slike fordommer ute å går.
hvorfor spør du når du blir så pottesur over svaret?
Skjønner at det ikke er politisk korrekt å støtte silikon, men likevel..
Herregud for en hersketeknikk... Ja, for jeg digger innerst inne silikon, men tør ikke stå for det, anonym på kvinnefuckingsguiden fordi jeg er redd for at alle mine politisk korrekte Kvinneguiden-venner skal erte meg.

Interessant er det ihvertfall å lese nærmest personangrep mot de som velger å fikse litt på kroppen.
interessant? Det var da du som spurte. In tha first place. remember?

Kanskje vi som er operert skal begynne å angripe dere som ikke er operert på samme måte? Hvorfor velger dere å være stygge når dere kan gjøre noe med det f.eks.? (Nå var ikke dette egentlig rettet mot deg, da jeg ikke føler meg støtt av innlegget ditt).
ja, gjør endelig det. Vift med silikonen og gjør narr av jenter som ikke har silikon, og gjør spesielt mye narr av det du kaller "stygge jenter". De fortjener jo å bli gjort narr av når de er så dumme at de ikke stapper silikon i kroppen sin.

Føler meg egentlig ikke støtt av noen innlegg, men det er mulig noen gjør det når man får kastet etter seg at man er et dårlig forbilde for andre mennesker, ikke har ryggrad, psykiske problemer har vi visst også...
Skjerp deg, jeg ville ALDRI gått bort til en dame med silikon og ment noe som helst om puppene hennes eller det valget hun har gjort?! Tror du vi uten silikon er sosiale amøber som trakaserer silikonopererte jenter på vår vei? La meg minne om: DU SPUUUUURTE! JEG SVAAAAARTE. Jeg har ikke kastet noe som helst etter noen som helst. Jeg har svart på det du har spurt om. Men det var kanskje ikke det som var hensikten med tråden?

Angående "puppedama", så er det Kate Moss som er i avataren. Hvis du vet hvem det er, så vet du like godt som meg at hun ikke kategoriseres som puppedame. Hun har små, naturlige pupper, kanskje en B-cup.
Kate Moss :klø: nei henne har jeg aldri hørt om. Vi damer som ikek har silikon er ikke så bevandret i mote og sånt vi vet du. Driver mest å suller i fjøset og sånn vi. Og uansett hvem det er og hvor store pupper hun har, så har du en puppeavatar og det gir visse signaler. Ikke noe galt i det (og jeg er enig med deg i at bildet er fint, spesielt når man får det i litt større størrelse) men som sagt, det underbygger ikke akkurat seriøsiteten din i denne tråden.

Jeg har bildet som avatar fordi jeg digger dama og bildet. Synes bildet er nydelig.

Se selv:

Kate Moss naken

Enig, bildet er fint. Dama er vel ikke akkurat noe stort forbilde, hun er vel ikke prototypen på "modeldame som har hodet på rett plass og gjør gode valg for seg selv"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Misunnelseskortet? Hva skal jeg være misunnelig på?

hun mener at DU spiller ut misunnelseskortet: Alle som er uenig med deg er misunnelig. Tror du virkelig at grunnen til at f.eks jeg ikke har silikon i puppene er fordi jeg har dårligere råd enn deg? At jeg ikke tør stemmer nok. Jeg vil ikke for mitt bare liv gjennomføre en så stor operasjon KUN av forfengelighetshensyn, spesielt ikke når vi vet at det kan oppstå komplikasjoner. Men jeg er IKKE misunnelig på de som er så "heldige" at de tør utsette seg for dette. Jeg syns vel heller at de er litt korttenkte og at de har merkelige verdier.

De fleste som legger inn implantater er moderate, dvs de går opp 1-2 str. Gjerne til den opprinnelige str før de fikk barn.. Det er MANGE jenter der ute nå med silikon, men vi har ikke nådd amerikanske tilstander enda hvor "bigger is better".. De fleste som har det ser du det ikke på engang, meg selv inkludert. (c85). Kjenner jenter som har lagt i 100 ml.. det tilsvarer nesten ikke en str opp engang..

så du har fått tilbake størrelsen du hadde før du fikk barn? Hvorfor er det så viktig å se ut som man gjorde før man fikk barn? Er det ikke ok at man eldes og at kroppen forandrer seg?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kate Moss ser ut som en ung gutt, hun er ekstremt lite feminin i mine øyne.

Er vel fordi hun ikke har silikon det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er fordomsfulle mot silikon operasjoner og synes det er unødvendig, mener dere det samme om brystløft? At det er helt unødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er fordomsfulle mot silikon operasjoner og synes det er unødvendig, mener dere det samme om brystløft? At det er helt unødvendig?

Nå har jeg aldri hatt behov for noe brystløft, men hvis jeg var veldig misfornøyd med puppene mine, ville jeg nok heller vurdert brystløft enn å sprøyte inn silikon i kroppen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gorgonzola

Leger som (i hovedsak) bedriver kosmetisk kirurgi, og da primært i privat sektor, opplever ikke så rent sjelden konsultasjoner av/med unge kvinner (altså pur unge, type 18-22 år) som på død og liv ønsker å fikse på puppene sine. Svært mange av dem er veldreide, velproposjonerte og godt innenfor definisjonsramma "helt normal", og kanskje også innenfor "misunnelsesverdig normal". Hva skal legen svare da? Selvsagt skal vedkommende si "du skal ikke gjøre noe som helst med puppene dine" men - det er et etisk dilemma for disse legene (nå får jeg verbal juling av Tabris igjen): Det budskapet går like mye inn hos jenta som når kjæresten hennes (eller andre nære personer) for n'te gang bedyrer at rumpa hennes er lekker, puppene er sexy og magen innbydende. For å sitere Karius: "Hun vil ikke høre" Det er akkurat det som skjer (i endel tilfeller). Navlebeskuende, prinsesseaktig og selvopptatt som hun er så handler det kun om hva hun ser og tenker, hun driter i andres mening. Det er hennes kropp, hennes selvbilde og hennes selvtillit - punktum!

Et eller annet sted må de ha fått det fra, den misforståtte "inspirasjonen"....... beats me!! :kjefte:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du har fått tilbake størrelsen du hadde før du fikk barn? Hvorfor er det så viktig å se ut som man gjorde før man fikk barn? Er det ikke ok at man eldes og at kroppen forandrer seg?

Selvfølgelig er det okey at man eldes men ikke alle synes noe om det og vil operere seg for å se yngre ut og få en strammere kropp. Det må vi bare godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri hatt behov for noe brystløft, men hvis jeg var veldig misfornøyd med puppene mine, ville jeg nok heller vurdert brystløft enn å sprøyte inn silikon i kroppen, ja.

Begge deler er moderering og foskjønning av kroppen. De er så og si sidestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri hatt behov for noe brystløft, men hvis jeg var veldig misfornøyd med puppene mine, ville jeg nok heller vurdert brystløft enn å sprøyte inn silikon i kroppen, ja.

Bare for å kverulere litt så sprøyter man ikke inn silikon i puppene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det okey at man eldes men ikke alle synes noe om det og vil operere seg for å se yngre ut og få en strammere kropp. Det må vi bare godta.

Hehe, jeg godtar da det, jeg. Men nå er det noen som SPØØØØR og da sier jeg min ærlige mening. Jeg går ikke rundt og hakker på jenter med silikon til vanlig.

Når det er sagt, jeg syns det er vanvittig å sprøyte kroppen full av silikon, kun for forfengelighet. Det sier så mye om verdier og selvbilde og hva man er villig til å risikere for å se bedre ut i egne øyne.

Damer som må operere bort et bryst eller som på annen måte er vansiret eller ødelagt skal jeg ikke uttale meg om, men friske, normale jenter som ser helt ok ut, bortsett fra at de har litt små pupper - oppsøk heller psykolog!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler er moderering og foskjønning av kroppen. De er så og si sidestilt.

Eh nei. Det ene inngrepet handler om å reparere på det man har, det andre inngrepet handler om å tilføre kroppen silikon, noe som kan gå veldig galt. Silikon som lekker rundt i kroppen, silikon som forstenes, silikon som må reopereres etter en viss tid. jadda...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg godtar da det, jeg. Men nå er det noen som SPØØØØR og da sier jeg min ærlige mening. Jeg går ikke rundt og hakker på jenter med silikon til vanlig.

Når det er sagt, jeg syns det er vanvittig å sprøyte kroppen full av silikon, kun for forfengelighet. Det sier så mye om verdier og selvbilde og hva man er villig til å risikere for å se bedre ut i egne øyne.

Damer som må operere bort et bryst eller som på annen måte er vansiret eller ødelagt skal jeg ikke uttale meg om, men friske, normale jenter som ser helt ok ut, bortsett fra at de har litt små pupper - oppsøk heller psykolog!

Når noen jenter vil ha større pupper og er misfornøyde med at puppene er så småe, så er nok sjansene MYE større for at de tyr til silikon enn å gå til en psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei. Det ene inngrepet handler om å reparere på det man har, det andre inngrepet handler om å tilføre kroppen silikon, noe som kan gå veldig galt. Silikon som lekker rundt i kroppen, silikon som forstenes, silikon som må reopereres etter en viss tid. jadda...

*Sukk* Jeg sier det igjen: dagens proteser kan ikke lekke. Det er fysisk umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når noen jenter vil ha større pupper og er misfornøyde med at puppene er så småe, så er nok sjansene MYE større for at de tyr til silikon enn å gå til en psykolog.

Ja, jeg har skjønt det. Og det syns jeg er leit. Hvis hele problemet er at brystene ikke er "store nok" og man ellers er sunn, frisk og rask, da syns jeg det er en tragedie at unge jenter hopper på en så "lettvint" løsning. (og litt tragisk at de tror at alle som ikke har det er sjalu og skulle ønske de hadde råd/guts). Jeg har da fint råd til et par kjempebazookaer jeg, hvis det var noe jeg ønsket å gjøre...

Endret av Kosemose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sukk* Jeg sier det igjen: dagens proteser kan ikke lekke. Det er fysisk umulig.

Nettopp! Dagens silikon proteser er 100% sikkre og kan ikke lekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun mener at DU spiller ut misunnelseskortet: Alle som er uenig med deg er misunnelig. Tror du virkelig at grunnen til at f.eks jeg ikke har silikon i puppene er fordi jeg har dårligere råd enn deg? At jeg ikke tør stemmer nok. Jeg vil ikke for mitt bare liv gjennomføre en så stor operasjon KUN av forfengelighetshensyn, spesielt ikke når vi vet at det kan oppstå komplikasjoner. Men jeg er IKKE misunnelig på de som er så "heldige" at de tør utsette seg for dette. Jeg syns vel heller at de er litt korttenkte og at de har merkelige verdier.

så du har fått tilbake størrelsen du hadde før du fikk barn? Hvorfor er det så viktig å se ut som man gjorde før man fikk barn? Er det ikke ok at man eldes og at kroppen forandrer seg?

Jeg skrev "de fleste" ikke alle! Verdien til en kvinne definers ikke av kroppen hennes, det skjønner vel du også. Jeg har en cup-større enn jeg hadde før jeg fikk barn. Var en liten A, legen anbefalte 225 ml i hver, trodde det tilsvarte en B cup og kjøpte feil Bh-er en stund før jeg skjønte at jeg var C. Puppene mine så ikke ut som om de passet på kroppen til en 1,76 cm høy jente med litt ktaftige hofter, det gjør de nå. Hvor kommer ideen om at det er en "stor" operasjon? Er ikke karakterisert som en dødelig inngrep akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen jenter vil ha større pupper og er misfornøyde med at puppene er så småe, så er nok sjansene MYE større for at de tyr til silikon enn å gå til en psykolog.

Og det er jo nettopp det som er ufattelig trist!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...