Gå til innhold

Fordommer mot silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å ha en bitteliten flat a-cup er langt ifra imaginært og føles som et fysisk handicap. Hva hvis du manglet eller hadde en ødelagt kroppsdel, ville du gått til psykolog? Ser ikke logikken..

Ser ikke logikken jeg heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Å ha en bitteliten flat a-cup er langt ifra imaginært og føles som et fysisk handicap. Hva hvis du manglet eller hadde en ødelagt kroppsdel, ville du gått til psykolog? Ser ikke logikken..

Har delt seng med en bitteliten flat a-cup. Jeg kan ikke beskrive hennes bryster som annet enn FANTASTISKE :cool:

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Idealene har aldri vært det samme for menn, som sagt lett å si for dere.

Hæ?

Jeg er IKKE mann, sa jeg jo.

Og jeg forstår ikke logikken med å sammenlikne med å miste eller få ødelagt en kroppsdel. Puppene til de som legger inn silikon er da ikke ødelagte eller forsvunnet. De skal bare forstørres ved å legge plast inn i dem. Go figure.

• Liker 1
Gjest A. Caron
Skrevet

Nå er jeg ny her, men har lest en god del innen seksualitet-diskusjonene.. Virker som MANGE misliker silikon og mener automatisk at personen er fake på grunn av det!

Ja, de er litt større enn de man ble velsignet med, men hva så om noen jenter ønsker større bryster? Tror dere alle har Pamela-pupper?

Og til det viktigste spm til dere som har så mye imot implantater, ser dere forskjell på ekte og uekte bryst?

Jeg har silikon, men tror ingen av dere ville mistenkt det om dere hadde sett meg.. Står i perfekt stil til meg.

Så hva er egentlig greia? Er dere sjalu fordi dere ikke har penger eller mot til å gjennomføre det selv, eller er det fordi dere av "moralske" grunner synes at alle skal være slik de ble skapt ??

Jeg har mye jeg kunne vært frista til å skrive i denne debatten, men velger å la være pga ordlyden i det du skriver, som oser av en blanding av triumfering, hovmod og nedlatenhet. Det ville neppe blitt "pent" for å si det sånn...

Det jeg imidlertid kan si er at jeg er 100% enig i alt "brutal_mann" beundringsverdig nok har orket å skrive her... :jepp:

• Liker 1
Gjest Idamarte
Skrevet

Helt greit, hvis jeg løp rundt på alle videregående skoler i landet og forkynte hvor flott det er med silikon. Men det er det vel ingen av oss som gjør. Derfor skjønner jeg ikke hva du snakker om. Det er ikke snakk om noen signaleffekt, når 4 stykker i hele verden vet hva jeg har gjort, og to av dem er mannen min og legen min. Jeg løper ikke rundt og snakker varmt for silikon, og jeg har ikke sett at noen andre gjør det heller. Hverken her eller andre steder. Forøvrig helt greit å ta en diskusjon rundt hva dette sier om samfunnet. Når det er sagt, er jeg glad muligheten finnes. Ikke nødvendigvis for de som meg, som ikke hadde en skikkelig medisinsk begrunnelse. Men, hvis ikke jeg hadde hatt muligheten, hadde heller ikke de som har mistet begge brystene i kreft hatt noen mulighet heller. Og det er neppe de som blir kalt for fittekjærringer i denne debatten. Ergo er jeg prinsipielt glad for at det finnes slike operasjoner, og annen plastisk kirurgi, som blant annet kan brukes til å rekonstruere ansikter etter svulster. Og hvor noen da får fikset på nesen sin hvis de ønsker det. Det plager ikke meg.

For å si det slik: Hvis vi først skal diskutere signaleffekt når det gjelder kropp, synes jeg motebladene er langt værre enn at en promilleandel av norges damer tar silikon. retusjerte bilder av syltynne modeller med perfekt hud og hår har større påvirkningskraft i forhold til unge jenters kroppsbilde, enn at jeg har silikon i mine pupper.

For det første: Å kalle noen fittekjerringer er lavmål, og ikke noe jeg er med på i det hele tatt.

Jeg går heller ikke rundt å roper ut mine meninger om silikon i tide og utide, men når denne debatten dukket opp, følte jeg for å svare. Og jo, denne debatten dukker opp med jevne mellomrom og det er mange som "snakker varmt" om silikon. Og da er det vel greit at andre meninger også kommer frem. Signaleffekten av at akkurat DU har gjort det, er kanskje ikke så stor, men det kan jo ha en signaleffekt etterhvert som mange andre også sier det samme.

Det du sier om andre ting som har påvirkningskraft, er det vel ingen som benekter, men det er en annen diskusjon.

• Liker 1
Skrevet

Purple Haze må være den enste mannen jeg hadde forvist til damedoen :cool:

Forøvrig får menn betydelig mer pes for liten pikk enn hva kvinner får for sine bryst. Og ville du tent på en mann som hadde kappet av seg pikken og gikk rundt med en evig struttende dildo mellom bena?

En noe merkelig og usaklig sammenligning eller? :eeeh:

Skrevet

Den sammenligningen var bare dum.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er ikke merkelig, eller usaklig. Kvinner med platspupper har en lei tendens til å kaste ut "Så om dere kunne fått større pikk så ville dere aldri operert dere". Da må jo spørsmålet tilbake være om dere da ville tent på plastpikken. For det er det samme for oss menn. Det er noe falskt over plastpupper.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke merkelig, eller usaklig. Kvinner med platspupper har en lei tendens til å kaste ut "Så om dere kunne fått større pikk så ville dere aldri operert dere". Da må jo spørsmålet tilbake være om dere da ville tent på plastpikken. For det er det samme for oss menn. Det er noe falskt over plastpupper.

Jepp - de er falske. Ærn't no' å gjørra med det (kryper i skam for å ha flest innlegg i samtlige tråder om dagen - jeg lover at jeg skal holde meg unna en stund når jeg er frisk og tilbake på jobb. Kjeeeeeeeder meg bare så inni hampen!!)

Skrevet

Har ikke nevnt menns edlere deler. Mine er ikke av plast, de er kjertler og fett med en liten pute som fyller ut bak musklene. Det finnes ikke plast i silikonputene så hvorfor du har hengt deg opp i denne plasten vet ikke jeg.

Skrevet

Har ikke nevnt menns edlere deler. Mine er ikke av plast, de er kjertler og fett med en liten pute som fyller ut bak musklene. Det finnes ikke plast i silikonputene så hvorfor du har hengt deg opp i denne plasten vet ikke jeg.

Samme har jeg å lurt på hvorfor han kaller silikonpupper for plastpupper :klø:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Dere vet hva silikon er? Hva det brukes til, bortsett fra å putte det inn i kroppen?

Her er det brukt på badet, feks. Som et tetningsmateriale.

• Liker 1
Skrevet

Dere vet hva silikon er? Hva det brukes til, bortsett fra å putte det inn i kroppen?

Her er det brukt på badet, feks. Som et tetningsmateriale.

And your point is?

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon

Er almennkunnskap at det blir brukt som tetningsmateriale, det vaet alle oppgående som har leil eller hus. Men hva med metall? Er det mere naturlig å stikke i kroppen, eller fargestoffer (tatoveringer)?

Gjest Purple Haze
Skrevet

And your point is?

At det er plast.

http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon

Er almennkunnskap at det blir brukt som tetningsmateriale, det vaet alle oppgående som har leil eller hus. Men hva med metall? Er det mere naturlig å stikke i kroppen, eller fargestoffer (tatoveringer)?

Nei, har noen sagt det?

Jeg syns både piercing og tatoveringer er harry.

• Liker 1
Skrevet

Purple..hvis du ikke vet forskjell på plast og silikon er det kanskje på tide for deg å sette deg på skolebenken.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Purple..hvis du ikke vet forskjell på plast og silikon er det kanskje på tide for deg å sette deg på skolebenken.

Ja, det er nok jeg som trenger mer opplysning. Hvordan man kan forsvare å putte sånn inn i kroppen, fatter jeg ikke. Og så attpå til komme med slike uttalelser som dette. Nå takker jeg definitivt for meg i denne tråden.

Skrevet

Ja, det er nok jeg som trenger mer opplysning. Hvordan man kan forsvare å putte sånn inn i kroppen, fatter jeg ikke. Og så attpå til komme med slike uttalelser som dette. Nå takker jeg definitivt for meg i denne tråden.

Fint for du irriterer meg grønn med dine fordommer. Å putte sånn inn i kroppen er ufarlig. ja det kan gå galt men det skjer vanligvis ikke.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Skal vi kalle det silikonkirugi da?

Skrevet

Å putte sånn inn i kroppen er ufarlig. ja det kan gå galt men det skjer vanligvis ikke.

Er dette sånn "Finn en feil"?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...