Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Nå har ikke jeg silikon men en vennine av meg tok silikon pga puppene var blitt helt ødelagte etter å ha født 3 barn. Jeg har sett de og ja det så ikke mye pent ut. Sorry men det var sant. Jeg sa det selvfølgelig ikke til hun men jeg kan godt skjønne hvorfor hun ikke var fornøyd med de etter å ha sett de. Hun klarte ikke å sex med mannen uten bh pga hun skammet seg over puppene og det ødelag mye av hennes selvtillit. Etter å ha undersøkt mye og vært på snakket med kirurg så ble det til at hun tok både et brystløft(for puppene hang en del) og silikon (for det var nesten ingen ting igjen av de). Å mannen hennes støttet henne i sitt valg. Hun er virkelig fornøyd med sine nye pupper og har tro der eller ei fått mye mer selvtillit, Noe jeg synes er flott. Det er heller ikke sånn overdrevent og det ser natulig ut :) Så lenge HUN er fornøyd så ser ikke jeg noen grunn til å være negativ og gi henne en overhøvling om at silikon er så idiotisk og unødvendig osv. Jeg er i hvert fall glad på hennes vegne.

Har møtt sånne damer. Og til dags dato har det for meg vert komplett uforståelig at de skal ha så store komplekser for puppene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist for deg?

Ja, det er trist å se en slik utvikling, og hvorfor kan du lese i Kosemoses svar lengre opp på siden. Hun oppsummerer veldig bra det som både hun, jeg og andre har skrevet tidligere i tråden, og det er jeg egentlig overbevist om at du allerede har fått med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Dagens silikon proteser er 100% sikkre og kan ikke lekke!

Hvordan kan du si det i og med at de er så mye? Hvem vet hvordan kroppen reagerer på dem om 20 år, eller hvordan silikonen oppfører seg om 20 år?

Har alle dere med silikoninnlegg begynt å spare til neste operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Leger som (i hovedsak) bedriver kosmetisk kirurgi, og da primært i privat sektor, opplever ikke så rent sjelden konsultasjoner av/med unge kvinner (altså pur unge, type 18-22 år) som på død og liv ønsker å fikse på puppene sine. Svært mange av dem er veldreide, velproposjonerte og godt innenfor definisjonsramma "helt normal", og kanskje også innenfor "misunnelsesverdig normal". Hva skal legen svare da? Selvsagt skal vedkommende si "du skal ikke gjøre noe som helst med puppene dine" men - det er et etisk dilemma for disse legene (nå får jeg verbal juling av Tabris igjen): Det budskapet går like mye inn hos jenta som når kjæresten hennes (eller andre nære personer) for n'te gang bedyrer at rumpa hennes er lekker, puppene er sexy og magen innbydende. For å sitere Karius: "Hun vil ikke høre" Det er akkurat det som skjer (i endel tilfeller). Navlebeskuende, prinsesseaktig og selvopptatt som hun er så handler det kun om hva hun ser og tenker, hun driter i andres mening. Det er hennes kropp, hennes selvbilde og hennes selvtillit - punktum!

Et eller annet sted må de ha fått det fra, den misforståtte "inspirasjonen"....... beats me!! :kjefte:

Du overser det faktum at plastpuppefabrikkene sine eiere, dvs legene, ser penger hver gang en kvinne kler av seg på overkroppen. Slik sett vil de alltid anbefale mer og mer unødvendig kirugi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg skrev "de fleste" ikke alle! Verdien til en kvinne definers ikke av kroppen hennes, det skjønner vel du også. Jeg har en cup-større enn jeg hadde før jeg fikk barn. Var en liten A, legen anbefalte 225 ml i hver, trodde det tilsvarte en B cup og kjøpte feil Bh-er en stund før jeg skjønte at jeg var C. Puppene mine så ikke ut som om de passet på kroppen til en 1,76 cm høy jente med litt ktaftige hofter, det gjør de nå. Hvor kommer ideen om at det er en "stor" operasjon? Er ikke karakterisert som en dødelig inngrep akkurat...

Nei det har jo aldri skjedd...

http://www.medicalnewstoday.com/articles/101706.php

:roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles uekte bryster.

Ja, det er det. Men så lenge du velger kvinner med ekte bryster så slipper du også å irritere deg over de som har silikon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt sånne damer. Og til dags dato har det for meg vert komplett uforståelig at de skal ha så store komplekser for puppene sine.

Sefølgelig er det komplett uforståelig for deg, du er jo mann og har liten evne til å sette deg inn i komplekser for kroppsdeler du ikke har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefølgelig er det komplett uforståelig for deg, du er jo mann og har liten evne til å sette deg inn i komplekser for kroppsdeler du ikke har!

En brutal sådan :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Sefølgelig er det komplett uforståelig for deg, du er jo mann og har liten evne til å sette deg inn i komplekser for kroppsdeler du ikke har!

Jeg er ikke mann, men er fullstendig enig med den brutale. Syns det er komplett uforståelig at noen vil tukle med kroppen sin på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er galt å ville ha store pupper?

Jeg sier ikke at det er noe galt, men jeg sier jeg har fordommer mot det fordi mine egne erfaringer med å ha store bryst tilsier at det ikke er noen fordel å ha det - det er vanskeliger å finne klær enn det var med små bryst, det gir nakke og ryggproblemer og du ser sleezy ut bare du har på ei t-skjorte... Jeg skjønner ikek hvorfor noen vil kjøpe seg problemer.

Misunnelseskortet? Hva skal jeg være misunnelig på?

Nå var det du som hevdet at de som hadde noe imot silikon var missunnelige på de som har satt det inn... DU spilte misunnelseskortet. See?

Og jeg syns det er for dumt å hevde at om man har betenkeligheter overfor et kirurgisk inngrep så er man misunnelig.

De fleste som legger inn implantater er moderate, dvs de går opp 1-2 str. Gjerne til den opprinnelige str før de fikk barn.. Det er MANGE jenter der ute nå med silikon, men vi har ikke nådd amerikanske tilstander enda hvor "bigger is better".. De fleste som har det ser du det ikke på engang, meg selv inkludert. (c85). Kjenner jenter som har lagt i 100 ml.. det tilsvarer nesten ikke en str opp engang..

Dette er jeg klar over - jeg har bare fordommer mot de som legger inn MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mann, men er fullstendig enig med den brutale. Syns det er komplett uforståelig at noen vil tukle med kroppen sin på den måten.

Idealene har aldri vært det samme for menn, som sagt lett å si for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Sefølgelig er det komplett uforståelig for deg, du er jo mann og har liten evne til å sette deg inn i komplekser for kroppsdeler du ikke har!

Jeg er MANN og følgelig genetisk disponert for å bli kåt av bryster. rett og slett respondere på det som er brystenes hovedoppgave. Når en da ikke ser problemet, da er det heller ikke ett reelt problem der. Bare et psykologisk imaginært ett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Ja, det er det. Men så lenge du velger kvinner med ekte bryster så slipper du også å irritere deg over de som har silikon?

Nei, så enkelt er det ikke. For plastpuppeindustrien fremmer et kaldt og overfladisk samfunn. Der er plastpuppdamer de lydige disipler og medvirkende til å forsterke andre kvinners allerede forskrudde syn på egen kropp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha en bitteliten flat a-cup er langt ifra imaginært og føles som et fysisk handicap. Hva hvis du manglet eller hadde en ødelagt kroppsdel, ville du gått til psykolog? Ser ikke logikken..

Endret av Vinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Idealene har aldri vært det samme for menn, som sagt lett å si for dere.

Purple Haze må være den enste mannen jeg hadde forvist til damedoen :cool:

Forøvrig får menn betydelig mer pes for liten pikk enn hva kvinner får for sine bryst. Og ville du tent på en mann som hadde kappet av seg pikken og gikk rundt med en evig struttende dildo mellom bena?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...