AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #261 Skrevet 16. november 2010 Fordi hun ikke var fornøyd med puppene sine og hun viste selv hun ikke kom til å bli fornøyd med slik som de var og det var ikke noe hun kunne gjøre.Puppene var helt ødelagte men jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til. J Hvorfor valgte hun ikke å få hjelp (psykolog f.eks.) til å få et bedre selvbilde og bli glad i den sunne og friske kroppen sin i stedet for å legge seg under kniven?
Lillemeg25 Skrevet 16. november 2010 #262 Skrevet 16. november 2010 Ja, jeg er til dels enig med deg. Jeg driter forsåvidt i hva folk synes om mitt valg, men at noen forhåndsdømmer meg som en bimbo provoserer meg. Folk må gjerne tro hva de vil om den saken også; jeg vet selv hva jeg har mellom øra og ikke. Men å begynne med "null silikon redder verden" tematikk er UTROLIG irriterende. Det blir for dumt å si at hvis man slutter å ta silikon så vil det redde verden.
Gjest Idamarte Skrevet 16. november 2010 #263 Skrevet 16. november 2010 Ja, jeg er til dels enig med deg. Jeg driter forsåvidt i hva folk synes om mitt valg, men at noen forhåndsdømmer meg som en bimbo provoserer meg. Folk må gjerne tro hva de vil om den saken også; jeg vet selv hva jeg har mellom øra og ikke. Men å begynne med "null silikon redder verden" tematikk er UTROLIG irriterende. Mange av oss dømmer IKKE på den måten. Jeg synes også innlegget du svarte på var usaklig.
Lillemeg25 Skrevet 16. november 2010 #264 Skrevet 16. november 2010 Hvorfor valgte hun ikke å få hjelp (psykolog f.eks.) til å få et bedre selvbilde og bli glad i den sunne og friske kroppen sin i stedet for å legge seg under kniven? Mener du at hvis man går til psykolog så kommer man til å godta at puppene som man ikke kan fordra og som er ødelagte? Jeg gidder ikke å lage noe styr ut av hun valgte å legge seg under kniven. jeg er bare glad hun er fornøyd med puppene sine
Gjest Idamarte Skrevet 16. november 2010 #265 Skrevet 16. november 2010 Fordi hun ikke var fornøyd med puppene sine og hun viste selv hun ikke kom til å bli fornøyd med slik som de var og det var ikke noe hun kunne gjøre.Puppene var helt ødelagte men jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til. J Jeg skjønner tankegangen til venninnen din, jeg har barn selv... Men jeg synes det er synd at du bruker et uttrykk som "ødelagte", samme hvordan de måtte se ut. 2
Gjest Sobril Skrevet 16. november 2010 #266 Skrevet 16. november 2010 (endret) Hvorfor valgte hun ikke å få hjelp (psykolog f.eks.) til å få et bedre selvbilde og bli glad i den sunne og friske kroppen sin i stedet for å legge seg under kniven? Kjære deg. Jeg har hatt spiseproblemer i flereogtjue år. Dersom jeg kunne tatt en pille til 30 tusen spenn som gjorde meg frisk som en fisk, ja - da hadde jeg også tatt den. Nå har jeg gått til psykolog med spiseproblemene mine omtrent like lenge som jeg har hatt dem, og du kan jo begynne og regne hvor mange penger jeg har brukt på ubrukelige psykologer - og hvor jævla mye tid. Jeg skal love deg at det også følger med en HAUG av tungsinn etter hvert psykolog-besøk, og det er bare så mange som faktisk har greie på hva de driver med og klarer å få bukt med problemet. Hvis jeg hadde hatt "afrika-pupper" som denne venninnen, så hadde jeg helt klart valgt å fikse på dem istedenfor å få en forstå-seg-på'er av en psykolog til å bruke årevis på å få meg til å like puppene mine. Sannsynligvis hadde jeg måttet betale mer penger for det til sammen også enn hva en operasjon koster. Noen ganger GIDDER man rett og slett ikke å gå den tunge veien. "Enkle løsninger er ofte det beste", heter det i reklamen, og det stemmer faktisk veldig ofte. Ihvertfall når man har valget mellom psykolog eller annet! Endret 16. november 2010 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #267 Skrevet 16. november 2010 Mener du at hvis man går til psykolog så kommer man til å godta at puppene som man ikke kan fordra og som er ødelagte? Jeg gidder ikke å lage noe styr ut av hun valgte å legge seg under kniven. jeg er bare glad hun er fornøyd med puppene sine Ja, jeg vet at man kan lære mye rart hos en f.eks en psykolog og bl.a. komme ut av en terapi med et helt annet og bedre syn på seg selv. Derfor er jeg interessert i å vite hvorfor noen velger operasjon i stedet for andre løsninger. Tror dere f.eks at terapeuter bare er for psykisk syke mennesker?
Gjest Sobril Skrevet 16. november 2010 #268 Skrevet 16. november 2010 (endret) Ja, jeg vet at man kan lære mye rart hos en f.eks en psykolog og bl.a. komme ut av en terapi med et helt annet og bedre syn på seg selv. Derfor er jeg interessert i å vite hvorfor noen velger operasjon i stedet for andre løsninger. Tror dere f.eks at terapeuter bare er for psykisk syke mennesker? Jeg har tro på terapi innen alkohol- og rusavhengighet. Der er det mange som kommer seg på beina igjen. For mye annet finnes det rett og slett veldig mange dårlige løsninger. Har selv vært i terapi for spiseforstyrrelsene, og så mye svada har jeg aldri opplevd i hele mitt liv. Tror neppe ressurser og penger blir brukt på dette feltet. Budsjettet blir nok prioritert til mer alvorlige ting som vold og rus. Jeg fikk tilbud om en psykolog som var spesialist i feltet, men der måtte jeg regne med lang behandlingstid á 1 gang i uka á 700 kroner. Du kan jo regne ut hvor mye dette blir i året! Har aldri vært så deprimert som når jeg har gått til psykolog, og skikkelig terapeuter koster FLESK og får null statsstøtte (hvis ikke man har SKIKKELIG flaks). Så i tilfellet med "venninnen" så har hun da valget mellom å fikse puppene, få ny selvtillit igjen og bli glad og fornøyd - mot å gå til psykolog en ørten ganger, uten at det hjelper, og være sur og deprimert og påvirke alle rundt seg på en negativ måte. Endret 16. november 2010 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #269 Skrevet 16. november 2010 Kjære deg. Jeg har hatt spiseproblemer i flereogtjue år. Dersom jeg kunne tatt en pille til 30 tusen spenn som gjorde meg frisk som en fisk, ja - da hadde jeg også tatt den. Det blir noe annet. Klart at du ville ta en pille som kan ta knekken på en sykdom som kan ende med døden. Noen ganger GIDDER man rett og slett ikke å gå den tunge veien. "Enkle løsninger er ofte det beste", heter det i reklamen, og det stemmer faktisk veldig ofte. Ihvertfall når man har valget mellom psykolog eller annet! Flott! Dette var ett svar på spøsmålet mitt. Håper at flere vil svare ut over kvelden
Lillemeg25 Skrevet 16. november 2010 #270 Skrevet 16. november 2010 Ja, jeg vet at man kan lære mye rart hos en f.eks en psykolog og bl.a. komme ut av en terapi med et helt annet og bedre syn på seg selv. Derfor er jeg interessert i å vite hvorfor noen velger operasjon i stedet for andre løsninger. Tror dere f.eks at terapeuter bare er for psykisk syke mennesker? Hun kunne sikkert ha gått til psykolog men det ble ikke sånn denne gangen. Som sagt så er jeg bare glad på henens vegne over at hun er fornøyd med puppene sine nå.
Gjest Sobril Skrevet 16. november 2010 #271 Skrevet 16. november 2010 Det blir noe annet. Klart at du ville ta en pille som kan ta knekken på en sykdom som kan ende med døden. Jeg klarer meg bedre og bedre jo eldre jeg blir. Forhåpentligvis klarer jeg å fikse det selv. Det kommer sannsynligvis ikke til å bli min død ihvertfall. Flott! Dette var ett svar på spøsmålet mitt. Håper at flere vil svare ut over kvelden Men det betyr slettes ikke at valget om å utføre brystoperasjon har vært enkelt.
Lillemeg25 Skrevet 16. november 2010 #272 Skrevet 16. november 2010 Jeg skjønner tankegangen til venninnen din, jeg har barn selv... Men jeg synes det er synd at du bruker et uttrykk som "ødelagte", samme hvordan de måtte se ut. Okei det ble kanskje feil å si ødelagt men du skjønner hva jeg mener.
Djungelvrål Skrevet 16. november 2010 #273 Skrevet 16. november 2010 De fleste fordommer fra kvinner tror jeg kommer fra de som har komplekser og lyst på silikon selv, men som ikke har råd eller tør utføre inngrepet.
Gjest Sobril Skrevet 16. november 2010 #274 Skrevet 16. november 2010 (endret) De fleste fordommer fra kvinner tror jeg kommer fra de som har komplekser og lyst på silikon selv, men som ikke har råd eller tør utføre inngrepet. Tja - jeg tror nok veldig mange er fornøyd, men kjenner jo også en hel haug som har lyst på silikon men ikke "tør". Om det er disse som svarer her vet jeg nå ikke. Men, jøss. Det finnes nok av bitre kvinnfolk der ute! Endret 16. november 2010 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #275 Skrevet 16. november 2010 De fleste fordommer fra kvinner tror jeg kommer fra de som har komplekser og lyst på silikon selv, men som ikke har råd eller tør utføre inngrepet. Du sier noe der Vinnie
QueenPenelope Skrevet 16. november 2010 #276 Skrevet 16. november 2010 Det går som nevnt ikke på fordommer mot hver enkelt, men de signalene dette sender ut til alle andre. Jeg prøver ikke å fortelle NOEN hva som er best for akkurat DEM, men må få lov å ha en mening om hva dette betyr for samfunnet generelt. Og det mener jeg er IKKE å gjennomgå operasjoner som ikke er medisinsk begrunnet. For meg er det noe helt annet enn f. eks. sminke og hårfarge. Helt greit, hvis jeg løp rundt på alle videregående skoler i landet og forkynte hvor flott det er med silikon. Men det er det vel ingen av oss som gjør. Derfor skjønner jeg ikke hva du snakker om. Det er ikke snakk om noen signaleffekt, når 4 stykker i hele verden vet hva jeg har gjort, og to av dem er mannen min og legen min. Jeg løper ikke rundt og snakker varmt for silikon, og jeg har ikke sett at noen andre gjør det heller. Hverken her eller andre steder. Forøvrig helt greit å ta en diskusjon rundt hva dette sier om samfunnet. Når det er sagt, er jeg glad muligheten finnes. Ikke nødvendigvis for de som meg, som ikke hadde en skikkelig medisinsk begrunnelse. Men, hvis ikke jeg hadde hatt muligheten, hadde heller ikke de som har mistet begge brystene i kreft hatt noen mulighet heller. Og det er neppe de som blir kalt for fittekjærringer i denne debatten. Ergo er jeg prinsipielt glad for at det finnes slike operasjoner, og annen plastisk kirurgi, som blant annet kan brukes til å rekonstruere ansikter etter svulster. Og hvor noen da får fikset på nesen sin hvis de ønsker det. Det plager ikke meg. For å si det slik: Hvis vi først skal diskutere signaleffekt når det gjelder kropp, synes jeg motebladene er langt værre enn at en promilleandel av norges damer tar silikon. retusjerte bilder av syltynne modeller med perfekt hud og hår har større påvirkningskraft i forhold til unge jenters kroppsbilde, enn at jeg har silikon i mine pupper. Det virker som om dere med implantanter tar dette så utrolig personlig. Jeg gir katten i hvordan de kjennes eller ser ut, og dømmer ikke enkeltpersonene her for deres valg. Vil ikke si at jeg tar det personlig, jeg har sovet godt i natt jeg. Men litt provosert over å bli kalt fittekjærring, at jeg får skylden for å nærmest ødelegge ungjenters selvbilde, og se hvos sinte folk er over at noen har tatt et slikt valg. Det er akkurat som om man er så redd for å indirekte si noe galt om det mangfold av naturlige pupper, at det er greit å dømme, stigmatisere og hate en annen gruppe damer, og det i til dels kraftige ordlag. Hvorfor valgte hun ikke å få hjelp (psykolog f.eks.) til å få et bedre selvbilde og bli glad i den sunne og friske kroppen sin i stedet for å legge seg under kniven? Nå kan ikke jeg svare for den damen det her er snakk om, så jeg svarer for meg. Jeg oppfattet aldri at jeg hadde brukt for en psykolog! Det virker som om mange her legger en utrolig mengde symbolikk i dette, og problematiserer dette langt mer enn det vi som har opplevd det gjør. For meg er det naturlig å gå til psykolog om man har et alvorlig fordreid kroppsbilde. For eksempel når man veier 35 kilo, og fortsatt syns at man er tykk. Eller når BH-størrelsen er 75DD, og man står foran speilet og gråter fordi puppene er så små. Da er det jo åpenbart at det er snakk om vrangforestillinger og mentale utfordringer som ingen operasjon kan rette på. Da er nok psykologen mer riktig sted å henvende seg. For min del mener jeg helt og fullt at jeg hadde "realistiske komplekser", i mangel på et bedre ord. Jeg hadde et brystparti som etter amming så nærmest prepubertalt ut. Det var ingenting der. Det var IKKE snakk om at jeg hadde en C-cup og på død og liv ville kopiere Lene Alexandra... I tillegg hadde jeg noe annet med mine bryst som også var realistisk. Ikke et problem i forhold til helse eller om jeg kunne leve med det, men som jeg heller ikke så noe poeng i å leve med, når det finnes løsninger. Jeg har ingen ønsker om å legge ut her om hvordan de så ut, så der får folk enten tro meg eller la være. Betyr egentlig ikke så mye. Poenget er: Når det gjelder komplekser som bunner ut i en virkelighet, og ikke en fordreid vrangforestilling av virkeligheten... så mener jeg at det er bedre at jeg hekter opp en privat kirurg i 30 minutter, enn at jeg legger beslag på en offentlig psykolog (tenk på alle andre, reelt psyke mennesker som står månedsvis i kø for behandling!) i månedsvis, for å lære meg å godta puppene mine. Men kanskje det plutselig er slik nå, at diskusjonen og argumentene ikke lengre handler om hvilken effekt disse operasjonene har på helsevesenet i Norge? Vi kan godt diskutere samfunnsøkonomi, eller generell samfunnsgevinst i denne saken, det er jo prøvd tidligere i tråden. Men da får man se hele bildet også, og ikke bare de delene av puslespillet som passer motstanderne.
Gjest HunterLady Skrevet 16. november 2010 #277 Skrevet 16. november 2010 (endret) Hehe, ja jeg er sjalu fordi jeg ikke har mot eller penger til å legge meg i narkose og putte silikon i kroppen, noe som kan gå bra eller ikke, noe som må fikses på etter en stund, noe som kan gjøre meg syk på kort eller lang sikt, noe som kan gjøre det vanskelig å gi brystmelk til babyen min, noe som signaliserer at jeg ikke har ryggrad til å bære de puppene jeg har fått, noe som signaliserer at jeg er villig til å ofre helsa mi for at gutter skal tenke at jeg er deilig. Ja, jeg er skikkelig sjalu. Og btw, med den avataren du har, toner du ikke akkurat ned inntrykket om at damer med silikon har et eller annet kompleks kombinert med lav selvtillit som kun kan forsterkes ved at noen ser kroppen deres. Hvorfor har du en halvnaken puppedame som avatar? I get it. Du er ikke sjalu. Har heller aldri hevdet at noen er det, men lurte på hvorfor det er slike fordommer ute å går. Skjønner at det ikke er politisk korrekt å støtte silikon, men likevel.. Interessant er det ihvertfall å lese nærmest personangrep mot de som velger å fikse litt på kroppen. Kanskje vi som er operert skal begynne å angripe dere som ikke er operert på samme måte? Hvorfor velger dere å være stygge når dere kan gjøre noe med det f.eks.? (Nå var ikke dette egentlig rettet mot deg, da jeg ikke føler meg støtt av innlegget ditt). Føler meg egentlig ikke støtt av noen innlegg, men det er mulig noen gjør det når man får kastet etter seg at man er et dårlig forbilde for andre mennesker, ikke har ryggrad, psykiske problemer har vi visst også... Angående "puppedama", så er det Kate Moss som er i avataren. Hvis du vet hvem det er, så vet du like godt som meg at hun ikke kategoriseres som puppedame. Hun har små, naturlige pupper, kanskje en B-cup. Jeg har bildet som avatar fordi jeg digger dama og bildet. Synes bildet er nydelig. Se selv: Kate Moss naken Endret 16. november 2010 av HunterLady
Suzy Skrevet 16. november 2010 #278 Skrevet 16. november 2010 De fleste fordommer fra kvinner tror jeg kommer fra de som har komplekser og lyst på silikon selv, men som ikke har råd eller tør utføre inngrepet. Og der kom misunnelses-kortet igjen, men på en helt ny måte. Tåpelig utspill Vinnie. Virkelig. Jeg har forståelse for at enkelte vil ha silikon i brystene - men jeg må innrømme at jeg har skikkelig fordommer mot de som ønsker seg store bryst (D +++). Fordommen emine har rot i mine egne erfaringer, for jeg er nemlig "veldignet" i overkant på den andre enden av skalaen og jeg vet hvor plagsomme et par store bryst kan være i form av nakkesmerter, ryggsmerter, vanskelige å kle, og om man blir møtt med fordommer med litt silikon - hva tror du man blir med G-cup...? Jeg endte med å operere brystene den andre veien - mindre - og jeg er utrolig glad for at jeg våget, for jeg har en mye lettere hverdag nå - bokstavelig talt. Med bakgrunn i det så skjønner jeg at man kan velge kirurgi, men jeg må si jeg gikk veldig mange runder med meg selv før jeg våget, for jeg var livredd for å foreta et inngrep som kunne gi komplikasjoner og problemer. Jeg vet ikke om jeg noen gang hadde våget å legge inn et fremmedelement i kroppen, men det er vanskelig å ta stilling til ettersom jeg aldri har vært i noen posisjon der det har vært nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #279 Skrevet 16. november 2010 Og der kom misunnelses-kortet igjen, men på en helt ny måte. Tåpelig utspill Vinnie. Virkelig. Jeg har forståelse for at enkelte vil ha silikon i brystene - men jeg må innrømme at jeg har skikkelig fordommer mot de som ønsker seg store bryst (D +++). Fordommen emine har rot i mine egne erfaringer, for jeg er nemlig "veldignet" i overkant på den andre enden av skalaen og jeg vet hvor plagsomme et par store bryst kan være i form av nakkesmerter, ryggsmerter, vanskelige å kle, og om man blir møtt med fordommer med litt silikon - hva tror du man blir med G-cup...? Jeg endte med å operere brystene den andre veien - mindre - og jeg er utrolig glad for at jeg våget, for jeg har en mye lettere hverdag nå - bokstavelig talt. Med bakgrunn i det så skjønner jeg at man kan velge kirurgi, men jeg må si jeg gikk veldig mange runder med meg selv før jeg våget, for jeg var livredd for å foreta et inngrep som kunne gi komplikasjoner og problemer. Jeg vet ikke om jeg noen gang hadde våget å legge inn et fremmedelement i kroppen, men det er vanskelig å ta stilling til ettersom jeg aldri har vært i noen posisjon der det har vært nødvendig. Hva er galt å ville ha store pupper?
Djungelvrål Skrevet 16. november 2010 #280 Skrevet 16. november 2010 Misunnelseskortet? Hva skal jeg være misunnelig på? De fleste som legger inn implantater er moderate, dvs de går opp 1-2 str. Gjerne til den opprinnelige str før de fikk barn.. Det er MANGE jenter der ute nå med silikon, men vi har ikke nådd amerikanske tilstander enda hvor "bigger is better".. De fleste som har det ser du det ikke på engang, meg selv inkludert. (c85). Kjenner jenter som har lagt i 100 ml.. det tilsvarer nesten ikke en str opp engang..
Fremhevede innlegg