Gå til innhold

Fordommer mot silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fint for meg at da jeg møtte kjæresten min så brydde han seg ikke om at jeg har silikon :)

Fett for deg! :) Jeg kjenner ingen gutter som liker silikon. Men hvis man blir kjent med ei jente og forelsket, så bryr man sikkert ikke om det. MEN, hvis det kommer opp i innledende fase at dama har silikon, så er det nok til at JEG dropper henne (!). Jeg wifer ikke ei silikon høne! (no offence). Naturlig er best - uansett størrelse på mugsene!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Blir silikonen i puppene til evig tid eller må man operere silikonen bort etter ca 10-15 år?

Åssen blir puppene seende ut da?

De silikoninnleggene som ble brukt for inntil få år siden måtte byttes ut etter 10-15 år. Protesene de bruker nå er imidlertid av fast silikon med livstidsgaranti (det er ingen sjans for lekkasje med disse, da det ikke er noe som kan lekke ut).

Hvordan puppene blir seende ut aner jeg ikke, men jeg vil tro at de trekker seg sammen tilsvarende som når man har ammet.

Endret av Sobril
Skrevet (endret)

Man risikerer ikke å bli psykisk ustabil og til tider livsfarlig av silikon. Det risikerer man med anabole steroider. Pluss at man ofte får hjerteproblemer av bol.

Og det med sykehusk-kø? Come on! Dummeste argumentet! De fleste plastikk-klinikker er private og foretar også andre operasjoner som f.eks ødelagte knær osv. Om man har penger, så får du operasjon på dagen så og si. Har man ikke penger, nei da må man vente, som med alt annet. Er jo bare rett og rimelig?

Hadde staten derimot betalt for mine innlegg, så hadde jeg tatt argumentet ditt.

Som en sunn sosialist mener jeg at at det er viktigere at staten betaler kneoperasjoner for mennesker enn det er at privatpersoner som sniker i køen for å operere puppene sine.

Skaper ikke silikonoperasjoner et lukrativt marked for kirugene våres?

Skaper kvinnemarkedet et godt samfunn for alle våre borgere mon tro?

Hvordan ønsker vi at fremtiden skal se ut?

Jeg vet ihvertfall hvordan deres syn på et godt samfunn ser ut, - ulikhet, ujevn fordeling av goder, og et bissart syn på forfalskning av menneskekroppen som det eneste saliggjørende.

La meg spørre dere jenter som elsker silikon, - hva er det dere etterspør? Hvilkene motiver har dere for å hevde dere iblant andre kvinner? Hvordan ser dere på mobbing? Hva slags faktor er dere til andre menneskers utseende, - hva synes dere om rikdom? Muligheter? Hvordan ser dere på fattigdom? Hvordan forholder dere dere til ulik fordeling av godene her i verden?

Endret av Bond
Skrevet

Det er vel ikke så mange som bryr seg om hva andre synes om ens pupper å tar en "plastpupp"-avgjørelse på bakgrunn av det.....???? Jeg blir vel vanligvis spurt 5x daglig om jeg hvor mange dager jeg har igjenn av folk tror jeg er gravid, når jeg sier jeg ikke har hatt eller skal ha, spør det fåtall som ikke rødmer og snur om jeg skal fettsuges, jeg sier nei å de fleste sier jeg sikkert får det dekket. Men dette hadde da aldrig fått meg til å tenke på fettsuging!!! Har derimot veldig lyst på silikon i rumpa å det er alle uenig at jeg trenger. Men sånne avgjørelser har da INGEN TING med å "sett" av andre for folk flest, men med selvtillit. Når det er sagt, de fleste plastpupper ser jo mer eller mindre naturlige ut, men de føles vanligvis faste eller "litt for unge" ut.

Skrevet

Hadde jeg sett en dame med silikon så hadde jeg tenkt at her er det en dame med baktanker.

Skrevet (endret)

Jeg vet ihvertfall hvordan deres syn på et godt samfunn ser ut, - ulikhet, ujevn fordeling av goder, og et bissart syn på forfalskning av menneskekroppen som det eneste saliggjørende.

La meg spørre dere jenter som elsker silikon, - hva er det dere etterspør? Hvilkene motiver har dere for å hevde dere iblant andre kvinner? Hvordan ser dere på mobbing? Hva slags faktor er dere til andre menneskers utseende, - hva synes dere om rikdom? Muligheter? Hvordan ser dere på fattigdom? Hvordan forholder dere dere til ulik fordeling av godene her i verden?

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å delta her mer, men du irriterer vettet av meg. Jeg mente at jeg har lest litt innlegg fra deg tidligere, og hadde en inntrykk av at du var et fornuftig menneske. Jeg må ha blandet deg sammen med noen andre :klø:

Første avsnitt gidder jeg ikke kommentere en gang. At du har en personlighet som tilsier at verden enten er svart eller hvit, og at det ikke er mulig å ha nyanser, får stå for din regning. At du klarer å beskrive hele min personlighet ut fra at du vet én ting om meg: nemlig at jeg på et tidspunkt i livet valgte silikoninnlegg, sier mer om deg enn om meg.

Ellers kan jeg jo godt opplyse litt mer om meg selv:

Jeg er sosialist.

Jeg oppfatter ikke at jeg har et behov for å hevde meg blant andre, men det spørs hva du legger i det? Jeg er sjenert av natur.

Jeg er ikke opptatt av utseende generelt, er en typisk bondejente fra bygda, fjernt fra calvin clein og chihuahuaer i designvesken :fnise:

Min datter blir mobbet på skolen, og jeg har mistet mye nattesøvn for det, samt timevis i møter med skole og administrasjon. Min holdning til mobbing er nulltoleranse. Du kan jo titte i tråden om "Ølløv", denne 10-åringen som mobbes på nett nå om dagen, og se min holdning til det om du skulle tvile.

Hva jeg synes om rikdom? Unner folk hver krone de har jeg, men sliter ikke med misunnelse. Med fare for å si for mye om meg selv, har jeg både en far og en mann som er trygdet på grunn av kronisk og alvorlig sykdom, og takker derfor det norske velferdssystem stille flere ganger hver uke.

Fattigdom gjør meg vondt, og jeg har selv levd i den relative fattigdommen vi har her i Norge. Kan ikke sammenliknes med fattigdom ellers i verden, og der har jeg vel mine svin på skogen selv. Gir penger på TV-aksjonen og lignende, men kunne klart ha gitt mer. Det gjelder sikkert mange av oss. begynner vi å tenke etter, smaker vel ikke kotelettene til middag godt for noen av oss, i det mange barn har dødd av sult i løpet av tiden vi bruker på å tygge den i seg.

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Jeg kan bare svare for meg selv. Men siden du spør:

Jeg ELSKER ikke silikon - det blir å dra den litt langt. Selv har jeg intet motiv for å hevde meg blant andre kvinner, og skjuler heller puppene istedenfor å vise dem frem.

Har blitt mobbet selv da jeg var mindre, og synes det er en forkastelig greie. Jeg synes imidlertid synd på mobberne, fordi det antakeligvis er dyptliggende grunner til at de velger å mobbe.

Jeg evner å se det vakre i de fleste mennesker, og berømmer de som er så trygge på seg selv at de blir vakre - selv om de i utganspunktet kanskje ikke er det.

Det er sikkert supert å være rik, og det er selvsagt flere ganger det hadde gjort godt med en ekstra slant penger istedenfor å måtte telle på knappene hver gang man går til butikken. Allikevel blir jeg kvalm av at penger har så stor makt i samfunnet, og har valgt å omgås mennesker med samme verdier som meg selv. Jeg føler at jeg ikke passer inn når folk snakker om båtene sine, om huslån og oppussing - og alt det generelle svada folk bruker tid på i livene sine anno 2010. Jeg var selv veldig opptatt av interiør tidligere, men har kommet til et punkt i livet hvor "man tager det man haver" og jeg synes jeg er vanvittig heldig som har tak over hodet og kan spise meg mett hver eneste dag.

Jeg har sluttet å se på nyhetene fordi det gjør meg trist. Jeg engasjerer meg for mye, og kan ligge trøstesløs i flere uker dersom jeg kommer over en sørgelig sak på nyhetene. Ideellt sett hadde jeg heller ikke feiret julaften, men hjulpet dem som måtte trenge det på en slik dag - men er i en situasjon hvor dette vanskelig lar seg gjøre (les; barn).

Jeg jobber innenfor økonomi, og vurderer yrket mitt hver eneste dag nettopp fordi jeg synes fokuset på penger er forkastelig. Jeg møter til daglig folk som kommer for å få råd vedrørende penger og investering, og kjenner at jeg virkelig er på feil hylle. Det eneste som holder det gående for meg er at jeg er flink til det jeg gjør, jeg synes det er ufattelig moro å bruke data som verktøy i jobben, og vi trenger disse fordømte pengene jeg tjener for å få til smør på brødet.

Imidlertid er jeg veldig godhjertet - til tider litt for mye kanskje. Og har mer enn én gang gitt mine siste slanter til de som trenger det fordi jeg uansett har mye mer enn hva de har (og må slukøret stikke til mamma for å spise middag).

Så hva jeg tenker om fattigdom sier seg kanskje selv?

Jeg prøver ikke å fremstå som noen moder Theresa her, men blir fryktelig provosert av at du kaller meg en fittekjerring (eller KJÆRRING, som du skriver). Jeg er stolt over å ha sunne verdier og at jeg tenker på mine medmennesker så det gjør vondt innimellom.

Allikevel har jeg silikon i puppene.

Endret av Sobril
Skrevet

Hvis det er sånn da at man er så lei av menneskers misunnelse, ulikhet, ujevn fordeling av velferdsgoder, misliker mobbing, er ikke opptatt av eget eller andres utseende, viser takknmelighet for velferdsgodene og stor forståelse for de mindre heldige i samfunnet, - hvordan harmonerer dette om ønsket om å ta seg silikon? Ønsket om anerkjennelse? Ønsket om å oppmerksomhet? Ønsket om å føle seg sexy? Ønsket om å få bedre selvtillit enn andre, - hvordan kan det å strekke seg oppover her i verden hjelpe noe som helst for mennesker som har det værre?

Altså, - man er fattig og tar opp forbrukslån til silikon, - man synes det er urettferdighet her i verden og velger da og være på de bemidlets side. Man forakter mobbing, men velger å operere, man synes ikke noe om konkurransetilværelse, men selv jukser i kroppsfasaden!

Jeg skjønner bare ikke hvordan dette her går an, jeg spør ikke fordi jeg er slem,- men fordi jeg er dum...

Skrevet (endret)

Hvis det er sånn da at man er så lei av menneskers misunnelse, ulikhet, ujevn fordeling av velferdsgoder, misliker mobbing, er ikke opptatt av eget eller andres utseende, viser takknmelighet for velferdsgodene og stor forståelse for de mindre heldige i samfunnet, - hvordan harmonerer dette om ønsket om å ta seg silikon? Ønsket om anerkjennelse? Ønsket om å oppmerksomhet? Ønsket om å føle seg sexy? Ønsket om å få bedre selvtillit enn andre, - hvordan kan det å strekke seg oppover her i verden hjelpe noe som helst for mennesker som har det værre?

Altså, - man er fattig og tar opp forbrukslån til silikon, - man synes det er urettferdighet her i verden og velger da og være på de bemidlets side. Man forakter mobbing, men velger å operere, man synes ikke noe om konkurransetilværelse, men selv jukser i kroppsfasaden!

Jeg skjønner bare ikke hvordan dette her går an, jeg spør ikke fordi jeg er slem,- men fordi jeg er dum...

Fordi det er MIN kropp, og hva jeg gjør med denne går vitterlig ikke utover andre enn meg selv. Og jeg kan vel for pokker synes andre er vakre selv om jeg ikke har verdens beste selvbilde?

Og du vet vel heller ikke hvor jeg fikk disse pengene fra der og da?

Det er mye man kan forsake for at andre får det bedre. Begynn med å se på deg selv.

Endret av Sobril
Skrevet

Hadde ikke du tatt meg for å være falsk om jeg for eksempel brukte anabole steorider for å få en kropp jeg ikke har, - og brukte tankemanipulering for å få en personlighet jeg ikke har?

Alle mennesker som forvandles ved opereasjoner har noe ved det gamle de ikke vil vedkjenne seg.

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere dette her? Hvorfor ikke si det som det er? Komme med ærlige begrunnelser? Være den redelige i debatten? Fortelle de egentlige årsaker til at man ønsker seg silikon, - at man elsker forfengeligheten, - at man tiltrekkes av fasaden, - at man nyter fantasien og misliker virkeligheten, - at man forsøker å overbevise seg selv om at man kan leve i en eventyrverden, - en verden bestående av forfalskninger? At det er en større lykke å forvandle seg selv, - enn det er å forstå andre mennesker?

Kan denne aksepten være så vanskelig å forstå for det jevne mennesket?

Jeg bare lurer jeg?

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke du tatt meg for å være falsk om jeg for eksempel brukte anabole steorider for å få en kropp jeg ikke har, - og brukte tankemanipulering for å få en personlighet jeg ikke har?

Alle mennesker som forvandles ved opereasjoner har noe ved det gamle de ikke vil vedkjenne seg.

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere dette her? Hvorfor ikke si det som det er? Komme med ærlige begrunnelser? Være den redelige i debatten? Fortelle de egentlige årsaker til at man ønsker seg silikon, - at man elsker forfengeligheten, - at man tiltrekkes av fasaden, - at man nyter fantasien og misliker virkeligheten, - at man forsøker å overbevise seg selv om at man kan leve i en eventyrverden, - en verden bestående av forfalskninger? At det er en større lykke å forvandle seg selv, - enn det er å forstå andre mennesker?

Kan denne aksepten være så vanskelig å forstå for det jevne mennesket?

Jeg bare lurer jeg?

At jeg har silikon i puppene har ingenting med andre å gjøre. Det har med hvordan jeg ser meg selv, ja. Men du får aldri truet ut av meg noe som absolutt ikke har rot i virkeligheten.

Skrevet

Anerkjennelse: Nei, da hadde jeg vel fortalt det til "alle", og brukt trange topper med dyp utrigning, og ikke hettegenser...

Oppmerksomhet: Nei, av samme grunn som over.

Sexy: Nei. Der spiller rumpa mi inn mye mer enn puppene noen gang vil :D

Bedre selvtillit enn andre: Nei, hvorfor det? Føle meg bedre med meg selv, ja. Men ikke bedre enn andre. Og jeg synes det beste er de som trives med egen kropp, uansett om den er liten, stor, små/store pupper, deformasjoner eller ikke. Naturlig er da selvfølgelig best.

- hvordan kan det å strekke seg oppover her i verden hjelpe noe som helst for mennesker som har det værre?

Jaha? Er det tanker du har til daglig? At du ikke må ha noen ambisjoner, eller foreta et egositisk valg (trenger vel ikke ny bil, hulken fra 1985 brummer jo enda), fordi du får samvittighetskvaler ovenfor barna i u-land? Etterlever du den setningen der til fulle selv? Eller kan du også innrømme at du har tatt valg i løpet av livet som var basert på egoisme. At du har kjøpt noe unødvendig en gang eller to? For da kunne du jo heller ha gitt pengene til veledighet... Eller er dette kun tanker vi fittekjærringene med silikon bør ha? ;)

Klart silikon er en ego-greie. Å si noe annet er dumt. Men at jeg har hatt et (og flere!) øyeblikk av egoisme gjør meg ikke til en dårlig person. Det samme gjelder forøvrig deg, selv om vår egoisme har gitt utslag på forskjellig måte.

Hæ? Har jeg sagt at jeg har tatt opp forbrukslån? Har 5 års utdannelse innen finans, og har hakket bedre økonomisk forståelse enn som så, takk. Jeg brukte et år på å spare opp pengene, samtidig som jeg leste, undersøkte og vurderte om jeg skulle gjøre det eller ikke.

Jeg har ikke operert meg pga mobbing, jeg har aldri fått negative kommentarer på kroppen min. Er det så vanskelig å forstå at enkelte ganger tar et menneske et valg basert på seg og sitt, uten å gå runden med å tenke "hva slags signal sender jeg verden med dette" "Nå må jeg huske på de fattige barna i Afrika"? Jeg har aldri tenkt tanken på at mitt personlige, private valg, skulle bli løftet som en slags verdenshandling, omtrent som en omvendt Mor Theresa. Det blir litt for pompøst for ei bondejenta, altså.

Bra du ser det selv :P Og kan du kalle meg fittekjærring, så kan jeg kalle deg dum. Eller nei, ikke dum. Men trangsynt og litt kort... ;)

Skrevet

Ergo er du enig i at jeg også kan forfalske meg, - benytte meg av anabole steorider for forfenglighet og bebruke meg av tankespill for å få en personlighet.

Hadde du mira, stolt på en mann som hadde operert ballesteinene sine eller pungen sin fordi det ga ham så mye "bekreftelse" og "selvtillit"?

Eller ville du trodd at dette her var en fyr som hadde misforstått alt her i verden?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ærlig. Det er du som er trangsynt. Du har stemplet alle damer med silikon med et stempel. En forutinntatthet om hvordan "vi" er som mennesker (i gåseøyne fordi "vi" ikke er en homogen flokk, faktisk). Påstandene du har skrevet over her, er din oppfatning, ikke vår.

Du må gjerne spørre, du skal få svar. Men da får du prøve å godta svarene også, hvis ikke trenger du ikke spørre.

At det er enklere for deg å kalle meg en løgner, enn å godta at dine fordommer er feil, og sterkt overdrevet, er ditt problem, ikke mitt.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg er ærlig. Det er du som er trangsynt. Du har stemplet alle damer med silikon med et stempel. En forutinntatthet om hvordan "vi" er som mennesker (i gåseøyne fordi "vi" ikke er en homogen flokk, faktisk). Påstandene du har skrevet over her, er din oppfatning, ikke vår.

Du må gjerne spørre, du skal få svar. Men da får du prøve å godta svarene også, hvis ikke trenger du ikke spørre.

At det er enklere for deg å kalle meg en løgner, enn å godta at dine fordommer er feil, og sterkt overdrevet, er ditt problem, ikke mitt.

Signerer!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Bortsett fra at han kaller damene her stygge ting, så er jeg for første gang enig med waco i noe :dåne:

Skrevet

Aaah, dronningpenelope, - jada! Jeg forstår skuffelsen og fortvilelsen det er å måtte erkjenne ting som er sant.

Nå er jeg en person som av private årsaker synes det er mye mer festlig å blande meg inn i saker som ikke vedkjenner meg, og som jeg ikke har noe med! Det er fordelen med å være på kvinneguiden.

Fra det ene til det andre, - at en person som synes det er uetisk, jeg til og med nesten umoralskt å operere puppene for fengelighetens skyld, - ja jeg synes nesten det er skremmende, - blir som å si til et barn, - "vær snill, eller så kommer jan thomas fra forfengelighets-tv3 til å være barnevakt for deg!".

Sånn som deg penelope så misliker jeg urettferdighet og årsaker til at ting er urettferdig.

Ergo gjør jeg noe med det!

Jeg velger å ikke delta i skjønnhetshysteriet, jeg velger selv å ikke ligge med kvinner første kveld (fordi de blir så innbilske), jeg avgjør selv om jeg skal påkoste meg masse penger på å få meg en ny brystkasse, kanskje mer lealuas penis mens den er stiv (i usa kan man betale et utall dollar for å få gjennomført den operasjonen), alle de tingene jeg selv synes er trist og leit her i verden.

Skuffende å lese at ikke alle tenker sånn! Hvorfor kan ikke dere som er imot dette hysteriet omkring fasade og pupper, - dere som er uenig i at kvinners verdi består av puppene hennes, dere som synes at naturlighet er fascinerende og spennende, - dere som liker dere urørte, - som mener at naturen har intelligens der mennesker feiler, - hvorfor kan ikke dere i stedet for å betale masse kiruger for forfenghelighet, - i stedet delta her sammen med meg, - hvor vi i fellesskap tydeliggjør galskapen i dettte forfengeriet og jåleriet av tanekspill?

Bare spør jeg?

• Liker 1
Skrevet

Til dere som er så imot silikon, hvor gammle er dere egentlig? jeg bare lurer.

Skrevet

Jeg er imot silikon, og jeg er i starten av tjue-åra... Brystene mine er forøvrig ganske små (A/B 70), men gir meg likevel mye glede, og jeg kunne aldri latt noen skjære i dem med mindre det var nødvendig av medisinske årsaker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 27.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...