Gå til innhold

Fordommer mot silikon

Fremhevede innlegg

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg er for plastisk kirurgi, botox osv, og jeg respekterer at ikke alle har samme syn. Men hvorfor kan ikke dere respektere mitt syn? Det er det jeg vil til bunn i, i denne debatten. Men fordommer og stigamtiserende holdninger spys jo ut av folk..

Fordi ditt syn ødelegger mennesker både fysisk og psykisk. Så enkelt.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Jente1990:)
Skrevet

Hvorfor gidder dere å diskutere dette? Dette er en diskusjon som kan diskutere i all evighet og ikke bli enige. Akkurat som det med abort. Det er også en sånn diskusjon man diskutere i det vide og det breie og aldri bli enige.

Folk må få lov til å gjøre som de vil. Er ikke vår sak hva andre gjør med sine kropper. Blir folk fornøyd med silikon så er det flott.

Skrevet

Folk må få lov til å gjøre som de vil. Er ikke vår sak hva andre gjør med sine kropper. Blir folk fornøyd med silikon så er det flott.

Det er vel litt derfor jeg poengterer at det ikke er noen forskjell på at en mann tar anabole steorider og en kvinne tar silikon?

• Liker 4
Skrevet

Så hva er egentlig greia? Er dere sjalu fordi dere ikke har penger eller mot til å gjennomføre det selv, eller er det fordi dere av "moralske" grunner synes at alle skal være slik de ble skapt ??

Synes du det er tiltrekkende hvis en mann kjører på med parykk/hårtransplantasjon? Falske pupper er turn-off så det synger. De stråler usikkerhet!

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gidder dere å diskutere dette? Dette er en diskusjon som kan diskutere i all evighet og ikke bli enige. Akkurat som det med abort. Det er også en sånn diskusjon man diskutere i det vide og det breie og aldri bli enige.

Jeg gidder å diskutere fordi noen, som også har lyst til å diskutere startet en tråd om emnet. Var vi enige ble det jo ingen diskusjon ;)

Om denne tråden er medvirkende til at ei jente derute likevel ikke velger operasjon, synes jeg at det er glimrende.

• Liker 1
Gjest Jente1990:)
Skrevet

Jeg gidder å diskutere fordi noen, som også har lyst til å diskutere startet en tråd om emnet. Var vi enige ble det jo ingen diskusjon ;)

Om denne tråden er medvirkende til at ei jente derute likevel ikke velger operasjon, synes jeg at det er glimrende.

Jeg mener bare at man kommer ingen vei med denne diskusjonen. Folk har såpass sterke meninger angående silikon at ingen kommer til å endre mening. Men bare diskuter i vei dere :)

Skrevet

Det er vel litt derfor jeg poengterer at det ikke er noen forskjell på at en mann tar anabole steorider og en kvinne tar silikon?

Hvis en mann blir fornøyd med sin kropp hvis han bruker AS så får han bare gjøre det. Samme med jenter som tar silikon. Blir de fornøyd med sine pupper når de har tatt silikon så er ikke det galt. Men er tydeligvis noen som mener det er fryktelig galt.

Gjest Idamarte
Skrevet

En ting jeg har lagt merke til i denne tråden og KG ellers, er at flere av de som misjonerer for å "kunne selv velge å ha silikon i puppene, og bli respektert for det" selv kommer med utsagn som "små pupper er ikke kvinnelig". Da går det ikke lenger bare på eget selvbilde, men er også et signal til andre med små pupper at de ikke er fin nok som de er. Det synes jeg er trist.

:enig:

Nettopp derfor er det mange som "legger seg borti" andres valg om å legge inn silikon. Det har for meg ikke noe med fordommer mot hver enkelt person å gjøre, men de signalene dette samlet sender ut. Jeg synes det er virkelig synd at flere og flere lar seg påvirke til å gjennomgå operasjoner for å kunne føle seg vel med seg selv. Hvorfor kan ikke vi kvinner støtte hverandre i at vi er bra nok som vi er?

• Liker 3
Gjest brutal_mann
Skrevet

Fordi noen må være en motvekt til det syke overfladiske samfunnet plastpuppefabrikkene ønsker å skape. Kun med det formål å tyne folk for penger.

• Liker 3
Gjest Purple Haze
Skrevet

Skal man slutte å kjøre bil pga det er risiko? Selv om du mener det er en unøvendig operasjon så synes nok ikke de som tar den at den er unøvendig. Som regel så går det fint og ja noen kan være uheldige men det kan man også med mange andre ting!

Du trakk ut en setning av hele innlegget mitt, og begynner å sammenlikne silikon med bilkjøring? Da melder jeg virkelig pass. Hva har bilkjøring med kosmetisk kirurgi å gjøre?

Og selvfølgelig er det en unødvendig operasjon. Ingen dør eller blir uføre av å ikke legge inn silikon. Du kan ikke sammenlikne skjønnhetsoperasjoner med livreddende kirurgi.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg synes det er forferdelig å måtte operere friske mennesker når det står syke mennesker i sykehuskø.

Ikke sikkert at alle jenter er enige i dette, - da deres eget selvgode anerkjennelse fra andre mennesker veier tyngere enn at syke mennesker står i sykehuskø.

Dette må vi selvsagt respektere.

Men!! Skal vi mennesker respektere kvinner som opererer pupper for forfengelighetens skyld må vi også respektere gutter som tar anabole steorider for den akkurat samme forfengelighetens skyld.

At kvinner ikke behøver forstå dette her får så være... =)

Man risikerer ikke å bli psykisk ustabil og til tider livsfarlig av silikon. Det risikerer man med anabole steroider. Pluss at man ofte får hjerteproblemer av bol.

Og det med sykehusk-kø? Come on! Dummeste argumentet! De fleste plastikk-klinikker er private og foretar også andre operasjoner som f.eks ødelagte knær osv. Om man har penger, så får du operasjon på dagen så og si. Har man ikke penger, nei da må man vente, som med alt annet. Er jo bare rett og rimelig?

Hadde staten derimot betalt for mine innlegg, så hadde jeg tatt argumentet ditt.

Skrevet

Du trakk ut en setning av hele innlegget mitt, og begynner å sammenlikne silikon med bilkjøring? Da melder jeg virkelig pass. Hva har bilkjøring med kosmetisk kirurgi å gjøre?

Og selvfølgelig er det en unødvendig operasjon. Ingen dør eller blir uføre av å ikke legge inn silikon. Du kan ikke sammenlikne skjønnhetsoperasjoner med livreddende kirurgi.

Jeg mener bare at å kjøre bil også har en risiko. Har ikke sammenliknet noen ting kjære deg. Jeg trakk ut der du skrev tenk om det blir komplikasjoner og det går galt eller hva søren du skrev. Jeg mener at når man kjører bil så kan et også gå galt men skal man slutte med alt pga det kanskje kan gå galt? Er det jeg mente men det skjønte tydeligvis ikke du.

Skrevet

Jeg er helt enig. Har, som du kanskje har fått med deg, silikon selv. Men operasjoner er slettes ikke å kimse av og ingenting man skal gjøre med lett hjerte. Det er unektelig et tankekors at man velger å få utført kirurgi på seg selv som ikke er livreddende. Jeg gikk mange runder med meg selv før jeg til slutt valgte å få inngrepet gjennomført, og jeg var ikke særlig høy i hatten da jeg la meg på operasjonsbordet. Det skal man heller ikke være.

Jeg synes det i og for seg er ganske trist at jeg ikke bare kan være fornøyd med meg selv som jeg er. Jeg har slitt opp gjennom åra med både det ene og andre, og hadde definitivt valgt å være den "tjukke og blide" jenta dersom det hadde gjort meg til et mer lykkelig menneske.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg mener bare at å kjøre bil også har en risiko. Har ikke sammenliknet noen ting kjære deg. Jeg trakk ut der du skrev tenk om det blir komplikasjoner og det går galt eller hva søren du skrev. Jeg mener at når man kjører bil så kan et også gå galt men skal man slutte med alt pga det kanskje kan gå galt? Er det jeg mente men det skjønte tydeligvis ikke du.

Bil er nødvendig, plastpupper er tull. Ergo så er det en gevinst i å ta sjansen på å kjøre bil, mens sjansespill på plastpupper er bare tåpelig.

• Liker 1
Skrevet

Fordi noen må være en motvekt til det syke overfladiske samfunnet plastpuppefabrikkene ønsker å skape. Kun med det formål å tyne folk for penger.

Jøss kan du ikke like godt gå rundt med en stor plakat i oslo by hvor det står "Nei til silikon? Det ødelegger folk" Kanskje du kan få med deg noen andre her inne som er silikon motstandere så kan dere demonstrere sammen? Siden du er så ivrig etter å få stoppet folk i å ta silikon.

Gjest Idamarte
Skrevet

Når du trekker inn en helt uvedkommende ting (som bilkjøring er i denne sammenhengen) i en diskusjon, er det vel for sammenligningens skyld? Enig med Purple Haze i at denne er litt søkt.

• Liker 1
Skrevet

Propp dere fulle av silikon, men husk en ting: sjansen er større for at den kommende kjæresten vil foretrekke deg uten, enn med!

• Liker 1
Skrevet

Propp dere fulle av silikon, men husk en ting: sjansen er større for at den kommende kjæresten vil foretrekke deg uten, enn med!

Fint for meg at da jeg møtte kjæresten min så brydde han seg ikke om at jeg har silikon :)

Skrevet

Man risikerer ikke å bli psykisk ustabil og til tider livsfarlig av silikon. Det risikerer man med anabole steroider. Pluss at man ofte får hjerteproblemer av bol.

Og det med sykehusk-kø? Come on! Dummeste argumentet! De fleste plastikk-klinikker er private og foretar også andre operasjoner som f.eks ødelagte knær osv. Om man har penger, så får du operasjon på dagen så og si. Har man ikke penger, nei da må man vente, som med alt annet. Er jo bare rett og rimelig?

Hadde staten derimot betalt for mine innlegg, så hadde jeg tatt argumentet ditt.

Enig.

Skrevet

Blir silikonen i puppene til evig tid eller må man operere silikonen bort etter ca 10-15 år?

Åssen blir puppene seende ut da?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...