AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #21 Skrevet 13. november 2010 Tror nok horekunder varierer veldig... Fellesbetegnelsen er vel at de ikke får det de vil ha... om det dreier seg om samleie eller en innviklet sex-fantasi...
mysan Skrevet 14. november 2010 #22 Skrevet 14. november 2010 Og de som voldtar er alltid menn som aldri får seg sex ellers. Menn som har tilgang på mye sex voldtar ikke. Derfor gjør prostituerte en god jobb for samfunnet. Dette er jo bare svada. Det er vel forøvrig ingen som voldtas oftere enn de prostituerte. Såpass. 1. Om du må stå på som gal i disse "frilynte" tider, så er du vel strengt tatt ikke mye til kar uansett - om det eneste fokuset er å få pult så får de fleste til det. At du vurderer det som mindre nedverdigende å stå i en kø av menn, og gå inn til en dame (som akkurat har tørket av cumfacen hun fikk av mannen du møtte i døren på vei inn) for så å legge 2000 kr på bordet og ta del i velbrukte/nybrukte kroppsdeler på en dame som nyter null og nix,sykdomsfare, frivillighet osv. ja det sier sitt om vurderingsevnen din. Og dette viser tydelig hvilket syn du har på de prostituerte. Her lyser det ikke akkurat av medlidenhet med disse kvinnene som du kanskje påstår å mene er ofre for menn som synes det er greit å bruke mennesker som runkekluter. Kundene er hvem som helst, de er faren din, broren din, mannen din, læreren til barna dine osv... Grunnene til at de kjøper sex er like mange og varierte som det finnes kunder. Noen få kvinner selger sex fordi de synes det er en helt grei måte og tjene penger på, men jeg vil påstå at de fleste her i landet som gjør det, er de som trenger pengene pga sin rusavhengighet. De er faktisk avhengige av kundene sine. Alternativet er å stjele vesker og lommebøker av tilfeldige mennesker på gaten. Er det et bedre alternativ? Tror du ikke det føles like nedverdigende for dem uansett hvordan de finansierer rusavhengigheten sin? Ved salg av sex går det i det minste ikke utover andre enn dem selv. Til opplysning er det nok også bare et mindretall her i landet som opererer uten bruk av kondomer, så så veldig smittebærende er de neppe. Ikke noe mer enn en hvilken som helst ONS man kan dumpe borti ute på byen, som ikke ser seg selv som i faresonen, og dermed ikke har noe problem med ubeskyttet sex. Hvem vet om den søte, lyse jenta i baren går rundt med HIV i kroppen pga en ons hun hadde for et par år siden, eller kanskje en av hennes ekser ga henne det, hun har bare ikke oppdaget det ennå? Videre har vi clamydia, den er vidt utbredt blant de unge. De som ikke selger sex, og den er ganske skummel og ikke lett detektbar hos gutta. De kan rekke å spre den til mange før det oppdages og gjøres noe med. Det største problemet de prostituerte har i forhold til måten de tjener sine penger på, er nok samfunnets holdninger mer enn at de selger seksuelle tjenester som sådan. Og det er nok denne holdningen som ligger bak menneskers nedlatende syn på horekunden også. De påberoper seg å synes synd på den prostituerte, men i bunnen ligger forakten for kvinnen som selger "kroppen" sin, og i og med at hun er nederst på rangstigen og for søppel og regne, så er menn som benytter seg av hennes tjenester ikke noe bedre. Det burde opprettes bordeller, de prostituerte burde få betale skatt av sine inntekter, få jobbe under kontrollerte former i trygge omgivelser, og alle andre burde gå i seg sjøl og slutte å dømme folk som har "lavere moral" enn dem selv. Hadder prostitusjon vært anerkjent som et yrke, ville stigmatiseringen og fordømmelsen vært en saga blott. Ergo ville ikke utøverne heller følt jobben nedverdigende - den ville simpelthen vært en jobb. 2
Snop Skrevet 14. november 2010 #23 Skrevet 14. november 2010 (endret) Når jeg ser for meg horekunder, ser jeg stort sett både pene og velutdannede menn i dress som kunne fått seg noe uten å betale for det og kunne unnlatt å støtte denne bransjen - eller normale familiemenn med barnesete i bilen og kone som sitter hjemme. Så jeg vil si at velutdannet eller ikke, ensom eller familiemann, tapere er de uansett. Endret 14. november 2010 av Snop 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #24 Skrevet 14. november 2010 Så jeg vil si at velutdannet eller ikke, ensom eller familiemann, tapere er de uansett. Jeg ser egentlig ikke problemet med en singel mann som betaler for sex med en prostituert. La oss f. eks. si at fyren har en jobb hvor man ikke er i kontakt med kvinner i flere måneder av gangen, og så får han en ukes perm på å slappe av i sivilasjonen. Da synes jeg ikke han er en taper om han velger det alternativet. Det trenger ikke være en "tapers" intensjoner bak det, vet du. Prostitusjon har i flere år gitt et tilbud til mennesker i visse situasjoner hvor de har et behov for å få seg noe uten å ha tid til å bedrive sjekking og den slags ting.
Snop Skrevet 14. november 2010 #25 Skrevet 14. november 2010 Jeg ser egentlig ikke problemet med en singel mann som betaler for sex med en prostituert. La oss f. eks. si at fyren har en jobb hvor man ikke er i kontakt med kvinner i flere måneder av gangen, og så får han en ukes perm på å slappe av i sivilasjonen. Da synes jeg ikke han er en taper om han velger det alternativet. Det trenger ikke være en "tapers" intensjoner bak det, vet du. Prostitusjon har i flere år gitt et tilbud til mennesker i visse situasjoner hvor de har et behov for å få seg noe uten å ha tid til å bedrive sjekking og den slags ting. Nei, det er nok bare noe vi må være enige om å være uenige om Det jeg mener gjør dem til tapere er ikke deres intensjon bak horekjøpet, om de er 40 år gamle desperate jomfruer eller en 25-årig kjekkas med dame hjemme kunne jeg ikke brydd meg mindre om, men at de utnytter et annet menneskes sårbare livssituasjon (rusmisbruk eller menneskehandel, for å nevne noe) for å tømme seg er det som i mine øyne gjør dem til tapere. 1
Karmosin Skrevet 14. november 2010 #26 Skrevet 14. november 2010 Jeg ser egentlig ikke problemet med en singel mann som betaler for sex med en prostituert. La oss f. eks. si at fyren har en jobb hvor man ikke er i kontakt med kvinner i flere måneder av gangen, og så får han en ukes perm på å slappe av i sivilasjonen. Da synes jeg ikke han er en taper om han velger det alternativet. Det trenger ikke være en "tapers" intensjoner bak det, vet du. Prostitusjon har i flere år gitt et tilbud til mennesker i visse situasjoner hvor de har et behov for å få seg noe uten å ha tid til å bedrive sjekking og den slags ting. Igjen: MENNESKESYN. NOE GALT MED. 1
Gjest kratti Skrevet 14. november 2010 #27 Skrevet 14. november 2010 Jeg skjønner ikke helt...menneskesyn? så det er greit at folk vasker toaletter hele livet og tjener dritt, men at noen som velger å selge kroppen sin av EGEN vilje (altså da utelukker jeg alle som er utsatt for trafficking...selvsagt totalt forkastelig) og at jeg da tar bruk av denne "tjenesten" har et dårlig menneskesyn...hvordan har jeg det? gitt at jeg ikke gjør noe for å fornedre denne personens selvverd, har jeg vel strengt tatt ikke gjort noe feil i mine øyne. Jeg har kjæreste, er over gjennomsnittet attraktiv, men liker likevel det utrolig opphissende ved situasjonen å kjøpe sex av noen..det kan ikke sammenlignes med den sexen en har med noen man har et intimt forhold til. Jeg skjønner at veldig mange vil reagere med forakt og avsky på det jeg sier, men jeg snakker faktisk på vegne av ganske mange oppegående intelligente menn som gjør det samme som meg. Og ikke kom med argumentet om at kvinner har akkurat samme behov mh til sex som menn, for dere har ikke det. Da ville det eksistert masse skjulte mannlige prostituerte (det gjør det også nå, men nesten utelukkende for homofile...) Jeg synes ikke det er noe mindre forkastelig og fornedrigende å ha thailandsk vaskehjelp som ligger på alle fire og skurer gulvet med klut, eller en polakk som reparerer min brolagte innkjørsel for søppelbetaling, enn å kjøpe sex hos en kvinne som velger det selv. Det mange jenter EGENTLIG kritiserer -virker- det som ihvertfall, er at dere vil ha kontroll over at den mannen eller de dere liker ikke har sånne behov...men hvis innerst inne ville svært mange gjort det hvis de visste de ikke ble oppdaget og måtte ta konsekvensene av det...
kristian82 Skrevet 14. november 2010 #28 Skrevet 14. november 2010 (endret) Dette er jo bare svada. Det er vel forøvrig ingen som voldtas oftere enn de prostituerte. Og dette viser tydelig hvilket syn du har på de prostituerte. Her lyser det ikke akkurat av medlidenhet med disse kvinnene som du kanskje påstår å mene er ofre for menn som synes det er greit å bruke mennesker som runkekluter. Kundene er hvem som helst, de er faren din, broren din, mannen din, læreren til barna dine osv... Grunnene til at de kjøper sex er like mange og varierte som det finnes kunder. Noen få kvinner selger sex fordi de synes det er en helt grei måte og tjene penger på, men jeg vil påstå at de fleste her i landet som gjør det, er de som trenger pengene pga sin rusavhengighet. De er faktisk avhengige av kundene sine. Alternativet er å stjele vesker og lommebøker av tilfeldige mennesker på gaten. Er det et bedre alternativ? Tror du ikke det føles like nedverdigende for dem uansett hvordan de finansierer rusavhengigheten sin? Ved salg av sex går det i det minste ikke utover andre enn dem selv. Til opplysning er det nok også bare et mindretall her i landet som opererer uten bruk av kondomer, så så veldig smittebærende er de neppe. Ikke noe mer enn en hvilken som helst ONS man kan dumpe borti ute på byen, som ikke ser seg selv som i faresonen, og dermed ikke har noe problem med ubeskyttet sex. Hvem vet om den søte, lyse jenta i baren går rundt med HIV i kroppen pga en ons hun hadde for et par år siden, eller kanskje en av hennes ekser ga henne det, hun har bare ikke oppdaget det ennå? Videre har vi clamydia, den er vidt utbredt blant de unge. De som ikke selger sex, og den er ganske skummel og ikke lett detektbar hos gutta. De kan rekke å spre den til mange før det oppdages og gjøres noe med. Det største problemet de prostituerte har i forhold til måten de tjener sine penger på, er nok samfunnets holdninger mer enn at de selger seksuelle tjenester som sådan. Og det er nok denne holdningen som ligger bak menneskers nedlatende syn på horekunden også. De påberoper seg å synes synd på den prostituerte, men i bunnen ligger forakten for kvinnen som selger "kroppen" sin, og i og med at hun er nederst på rangstigen og for søppel og regne, så er menn som benytter seg av hennes tjenester ikke noe bedre. Det burde opprettes bordeller, de prostituerte burde få betale skatt av sine inntekter, få jobbe under kontrollerte former i trygge omgivelser, og alle andre burde gå i seg sjøl og slutte å dømme folk som har "lavere moral" enn dem selv. Hadder prostitusjon vært anerkjent som et yrke, ville stigmatiseringen og fordømmelsen vært en saga blott. Ergo ville ikke utøverne heller følt jobben nedverdigende - den ville simpelthen vært en jobb. Du får lære deg å lese innlegget før du svarer på det. Mitt innlegg var et svar på en mann som skrev det var uverdig/umandig og nedverdigende å sjekke opp normale jenter - altså faren for avvisning. Da finner jeg det snodig at han anser det som MINDRE uverdig/umandig/nedverdigende og (DET ER JO FAKTA! ) å komme som mann nr 5 den dagen (og mann nr 32 den uka). Da er det jo så nettopp laknene har tørket og cuf eller cub akkurat har blitt svelget unna/ vasket av kroppen til jenta. Prøv å vær litt mer realistisk skal du diskutere emnet. Maken til virklighetsfjernt vås og irelevante sammenligninger. At du innfortolker noe annet enn medlidenhet for de prostituerte i mitt innlegg får stå for egen regning - bare et resultat av manglende kontektstuell lesing og vel "fargede briller". Tja, man må jo ikke være noe geni for å ha fått med seg at sykdommer/smitterisiko er større blant prostituerte enn vanlige folk. At vanlige folk også kan ha hiv har vel ingenting med saken å gjøre - igjen prøv å holdt deg til temaet/innleggene. Faktorer som øker smitterisiko - Antall partnere totalt. Narkotikamisbruk. Nasjonal opprinnelse. Bruk/ikke bruk av kondom. Du kan få adressen til norges største såkalte LUKSUS side for "høykvalitets" eskorte damer som jobber på innemarkedet i Norge. Så kan du se hvor mange av de 250 damane der som tilbyr SUGING UTEN KONDOM OG SVELGER = ca 80 % . Det alene er en smittevei for alt fra hepatitt til hiv til gonore osv osv. Fakta er en fin ting. Man kan disktuere hvilken sjokolade som man syns smaker best - ingen fasit - men 2+2 er nå 4, uansett om du vil eller ei. Endret 14. november 2010 av kristian82
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 14. november 2010 #29 Skrevet 14. november 2010 (endret) Fin informasjon du kommer med, TS, jeg har i grunn ikke noe problem med å forstå informasjonen du gir oss. Men du tjener lite på å starte en tråd hvor du tilsynelatende har svaret, hvor du angriper andres meninger og bruker tynne sammenligninger. Men det har du sikkert allerede skjønt ut fra responsen fra forumbrukerne. Slik informasjon du kommer med bør også underbygges av kilder. For i motsetning til rene meninger ("horekunder er patetiske") så må fakta underbygges. Du legger frem fakta som om det er meninger, og det blir ikke tatt seriøst. Legg ved lenker til de aktuelle forskningsresultatene, og la leserne dine velge selv om de vil stole på kilden eller ikke. Til debatten generelt: må si meg enig i at sosial status/utdanning/sivil status har lite å si. Er du horekunde, så har du misforstått noe grunnleggende angående respekt for andre mennesker. Dessuten har jeg et spørsmål til dere som sier at det er pinlig å be damer på date og bli avvist gang på gang, og at det derfor er greit å kjøpe sex: Hvorfor mener dere at prostutisjon er løsningen, når det finnes nettsider basert på at mennesker kan møte hverandre KUN for sex, uten andre sosiale/økonomiske forpliktelser? Ved bruk av slike nettsider kan dere ha sex med kåte damer, uten å gå igjennom pinlige dater/betale penger/utsette dere for kjønnsykdommer/slippe å betale for middag osv. Endret 14. november 2010 av Kevlarsjäl
Karmosin Skrevet 14. november 2010 #30 Skrevet 14. november 2010 (endret) Jeg skjønner ikke helt...menneskesyn? så det er greit at folk vasker toaletter hele livet og tjener dritt, men at noen som velger å selge kroppen sin av EGEN vilje (altså da utelukker jeg alle som er utsatt for trafficking...selvsagt totalt forkastelig) og at jeg da tar bruk av denne "tjenesten" har et dårlig menneskesyn...hvordan har jeg det? Fordi du bruker et annet menneske utelukkende for å tilfredsstille egne behov, det være seg i forhold til maktdemonstrasjon, orgasme, nærhetstrang eller hva det nå måtte være. Den prostituerte er en ren rekvisitt for en total egotrip, og det å orke å ta for seg av et annet menneske på den måten - enten man innser hva man gjør eller ikke - er enormt frastøtende. Og jo da, kvinner har de samme behovene som menn. Dere liker bare å tro at vi ikke har det for å forsvare at vi ikke har lyst på akkurat Mann X eller Mann Y selv om Mann X og Mann Y er nødne. Hva får deg til å tro at den thailandske renholderen (selvfølgelig thailandsk, akk ja) ikke føler seg ydmyket og utnyttet, spesielt hvis hun må bruke totalt avlegs og uhygieniske metoder som å ligge på alle fire og skure? Sånn bortsett fra det er det ikke kroppen til denne renholderen du kjøper adgang til. Du kjøper påkledd arbeidskraft som du ikke forgriper deg på på noe vis, ikke noe av det mest private noe menneske har. Har du den aller minste anelse om hva det kan koste noen å senke barrierene slik at de kan ha sex med noen de gir fullt faen i, samtidig som de forsøker å beskytte seg selv? Det er en helvetes balansegang, og kun et lite fåtall klarer det uten å bli følelsesmessig avstumpet, frivillig prostituerte eller ikke. Den prostituerte er bare en ronkeklut, som jeg nevnte tidligere. Skaff dere for faen en Fleshlight i stedet, og tenk over hvilken invasjon av et annet menneske et sexkjøp er. Endret 14. november 2010 av Karmosin 2
Snop Skrevet 14. november 2010 #31 Skrevet 14. november 2010 Jeg skjønner ikke helt...menneskesyn? så det er greit at folk vasker toaletter hele livet og tjener dritt, men at noen som velger å selge kroppen sin av EGEN vilje (altså da utelukker jeg alle som er utsatt for trafficking...selvsagt totalt forkastelig) og at jeg da tar bruk av denne "tjenesten" har et dårlig menneskesyn...hvordan har jeg det? gitt at jeg ikke gjør noe for å fornedre denne personens selvverd, har jeg vel strengt tatt ikke gjort noe feil i mine øyne. Jeg har kjæreste, er over gjennomsnittet attraktiv, men liker likevel det utrolig opphissende ved situasjonen å kjøpe sex av noen..det kan ikke sammenlignes med den sexen en har med noen man har et intimt forhold til. Jeg skjønner at veldig mange vil reagere med forakt og avsky på det jeg sier, men jeg snakker faktisk på vegne av ganske mange oppegående intelligente menn som gjør det samme som meg. Og ikke kom med argumentet om at kvinner har akkurat samme behov mh til sex som menn, for dere har ikke det. Da ville det eksistert masse skjulte mannlige prostituerte (det gjør det også nå, men nesten utelukkende for homofile...) Jeg synes ikke det er noe mindre forkastelig og fornedrigende å ha thailandsk vaskehjelp som ligger på alle fire og skurer gulvet med klut, eller en polakk som reparerer min brolagte innkjørsel for søppelbetaling, enn å kjøpe sex hos en kvinne som velger det selv. Det mange jenter EGENTLIG kritiserer -virker- det som ihvertfall, er at dere vil ha kontroll over at den mannen eller de dere liker ikke har sånne behov...men hvis innerst inne ville svært mange gjort det hvis de visste de ikke ble oppdaget og måtte ta konsekvensene av det... Ja, jeg reagerer med forakt og avsky på det du sier, fordi det er det er det eneste slike uttalelser fortjener. Jeg synes heller ikke du skal komme med argumentet om at menn har større behov for sex enn kvinner. Kanskje stemmer det rent statistisk sett, men det finnes fortsatt noe som heter selvkontroll, selvrespekt og respekt for andres kropp. Det ene utelukker ikke det andre! Og du, det å vaske gulv og å selge kroppen sin kan IKKE sammenlignes. Latterlig. Og duu, hvor i dette landet finner man disse damene som selger kroppen sin av EGEN vilje, fordi de foretrekker det å ha svette, utiltrekkende menn jukkende over seg dag ut og dag inn, foran de andre alternativene du gjerne mener disse kvinnene har for å skaffe penger? Do tell.
Gjest kratti Skrevet 14. november 2010 #32 Skrevet 14. november 2010 Fordi du bruker et annet menneske utelukkende for å tilfredsstille egne behov, det være seg i forhold til maktdemonstrasjon, orgasme, nærhetstrang eller hva det nå måtte være. Den prostituerte er en ren rekvisitt for en total egotrip, og det å orke å ta for seg av et annet menneske på den måten - enten man innser hva man gjør eller ikke - er enormt frastøtende. Og jo da, kvinner har de samme behovene som menn. Dere liker bare å tro at vi ikke har det for å forsvare at vi ikke har lyst på akkurat Mann X eller Mann Y selv om Mann X og Mann Y er nødne. Hva får deg til å tro at den thailandske renholderen (selvfølgelig thailandsk, akk ja) ikke føler seg ydmyket og utnyttet, spesielt hvis hun må bruke totalt avlegs og uhygieniske metoder som å ligge på alle fire og skure? Sånn bortsett fra det er det ikke kroppen til denne renholderen du kjøper adgang til. Du kjøper påkledd arbeidskraft som du ikke forgriper deg på på noe vis, ikke noe av det mest private noe menneske har. Har du den aller minste anelse om hva det kan koste noen å senke barrierene slik at de kan ha sex med noen de gir fullt faen i, samtidig som de forsøker å beskytte seg selv? Det er en helvetes balansegang, og kun et lite fåtall klarer det uten å bli følelsesmessig avstumpet, frivillig prostituerte eller ikke. Den prostituerte er bare en ronkeklut, som jeg nevnte tidligere. Skaff dere for faen en Fleshlight i stedet, og tenk over hvilken invasjon av et annet menneske et sexkjøp er. Ingen burde noensinne gjøre noe som de vil føle er ødeleggende for deres integritet...helt enig. Men nå snakker jeg om de prostituerte som ikke er fraktet fra et annet land for å bli banket av den sadistiske halliken sin, dette kan være fullt ut voksne og mentalt oppegående mennesker som plutselig ser at en kan tjene helt jævla mye penger på kort tid, og velger SELV å gjøre dette. Hva med alle de som må stå i serviceyrker hele livet og tåle jævla dritt fra hvem det skulle være og likevel fortsette å smile? Jeg er enig i at det ikke er noe de fleste kunne gjøre, men de fleste menn kunne heller ikke være bombedykkere i et krigsherjet land. De gjør fortsatt noe som ingen andre vil, setter hele livet sitt på spill, fordi de er skrudd sammen slik at de kan tåle en sånn belastning og samtidig faktisk nyte det. Jeg skammer meg over å kjøpe joggesko på cubus, fordi jeg vet at kanskje har det sittet en unge i india og sydd denne skoen for 0,4 øre. Men det er mer legitimt fordi det ikke er så direkte som å gå til en prostituert..folk laster ned porno i hytt og gevær, men de som spiller inn pornoen gjør jo ikke noe mindre nedverdigende enn en hore? de gjør det samme, men det er godtatt av nesten hele det vestlige samfunnet. Rart, siden disse personene begår et ganske mye større sosialt selvmord, og generelt fremmer et foraktelig syn på mennesket med det de gjør.
Snop Skrevet 14. november 2010 #33 Skrevet 14. november 2010 folk laster ned porno i hytt og gevær, men de som spiller inn pornoen gjør jo ikke noe mindre nedverdigende enn en hore? de gjør det samme, men det er godtatt av nesten hele det vestlige samfunnet. Rart, siden disse personene begår et ganske mye større sosialt selvmord, og generelt fremmer et foraktelig syn på mennesket med det de gjør. Du har helt rett. Likevel synes du det er greit?
Gjest kratti Skrevet 14. november 2010 #34 Skrevet 14. november 2010 Du har helt rett. Likevel synes du det er greit? I prinsippet, nei. Men jeg hvis jeg skal gå i meg selv og leve slik at ingenting av det jeg kjøper slik samfunnet er bygd opp akkurat nå (desverre) så er nesten eneste alternativ å kaste meg utfor ett fjell. Kjøper jeg en sjokolade med mye embalasje, har jeg bidratt til å ødelegge klimaet. Kjøper jeg (nesten) noe som helst, nærer jeg noen som utnytter allerede svake og utnyttede mennesker. Kan selvsagt dra alt dette ganske langt og forsvare uansett handling hvis det ikke spiller noen rolle, men det er ikke det jeg sier. Siden verden rundt meg er bygd slik den er, kan du ikke angripe et problem i enkeltsaker som at jeg avtaler å knulle ei jente som tar imot penger frivillig fra meg. Skal du straffe for eks de danske horene som har valgt som yrke og kun pule utviklingshemmede fordi de synes at de også trenger sex? eller synes du de mentalt tilbakestående eller misdannede personene er noen jævla svin som tar i bruk denne tjenesten fra noen jenter som aktivt og helt selvvalgt har gått inn i det yrket? hvem er bad guyen? Du kan såklart velge å se dette fulstendig svart-hvitt og at alt er en gammel feit, svettende, kåt psykopat som voldtar en stakkarslig fattig gatejente for en tier..men ting er litt mer sammensatt enn det.
mysan Skrevet 15. november 2010 #35 Skrevet 15. november 2010 (endret) Du får lære deg å lese innlegget før du svarer på det. Jeg tok litt av og blandet sammen ditt og Karmosin sitt innlegg. Det var hun som brukte ordet runkeklut. Grunnen til at jeg tar sånn av i debatter rundt prostitusjon er at de rusavhengige jentene faktisk ikke har noen særlige alternativer. Man skal gjerne skyte kundene deres, men man tenker ikke stort på hva jentene skal gjøre. Nei, de fleste er ikke glad i den jobben, men som sagt; det er det de har å velge mellom hvis de ikke heller skal stjele og rane. Og at den jobben føles så nedverdigende, skyldes ikke ut-og-innbevegelsene i seg selv, sex er sex enten du tar betalt eller ikke - det er stigmatiseringen fra alle samfunnets moralister som gjør det vondt og vanskelig. Vi er oppdratt etter den kristne moralen om at sex er noe fint og vart og vakkert som helst kun skal deles mellom to som elsker hverandre, som om det var den naturligste ting i verden. Det er det nok ikke. Det er tillært. I århundrer har kvinner videre lært at "pene piker liker ikke sex" og dette ligger også i bunnen for den nedlatenheten man har overfor "lause" kvinnfolk. De prostituerte ligger enda lavere enn de lause. Hadde ikke denne moralismen eksistert, hadde heller ikke salg av sex vært et så forferdelig nedverdigende yrke. Tillegg: det er forøvrig flere unge gutter i prostitusjon enn det er jenter, bare sånn til opplysning. Hvem som er kundene deres vet jeg ikke, men muligens for det meste homofile menn. En og annen kvinne er det nok allikevel også. Endret 15. november 2010 av mysan
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2010 #36 Skrevet 15. november 2010 Tillegg: det er forøvrig flere unge gutter i prostitusjon enn det er jenter, bare sånn til opplysning. Hvem som er kundene deres vet jeg ikke, men muligens for det meste homofile menn. En og annen kvinne er det nok allikevel også. Kilde: Fantasien til mysan
Djungelvrål Skrevet 15. november 2010 #37 Skrevet 15. november 2010 Ja det er flest gifte menn som kjøper sex, de kan kjøpe en dame og få seg et nummer der og da. Trenger ikke overtale kona eller sette henne i humør. Det dreier seg nok om ren sex,mannen har ofte større behov enn kvinner og hos en hore kan han kjøpe det uten mere mikk makk. Hva det sier om mannens moral er en helt annen sak. Tror det er mange flere menn som driver med dette enn man skulle tro, naboen, læreren ovs.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2010 #38 Skrevet 15. november 2010 Ja det er flest gifte menn som kjøper sex, de kan kjøpe en dame og få seg et nummer der og da. Trenger ikke overtale kona eller sette henne i humør. Det dreier seg nok om ren sex,mannen har ofte større behov enn kvinner og hos en hore kan han kjøpe det uten mere mikk makk. Hva det sier om mannens moral er en helt annen sak. Tror det er mange flere menn som driver med dette enn man skulle tro, naboen, læreren ovs. Støttes!
Gjest MikeWaters Skrevet 15. november 2010 #39 Skrevet 15. november 2010 Tror det er mange flere menn som driver med dette enn man skulle tro, naboen, læreren ovs. Visstnok kjøper 1 av 10 menn sex, og det er uhyggelige fakta!
Snop Skrevet 15. november 2010 #40 Skrevet 15. november 2010 I prinsippet, nei. Men jeg hvis jeg skal gå i meg selv og leve slik at ingenting av det jeg kjøper slik samfunnet er bygd opp akkurat nå (desverre) så er nesten eneste alternativ å kaste meg utfor ett fjell. Kjøper jeg en sjokolade med mye embalasje, har jeg bidratt til å ødelegge klimaet. Kjøper jeg (nesten) noe som helst, nærer jeg noen som utnytter allerede svake og utnyttede mennesker. Kan selvsagt dra alt dette ganske langt og forsvare uansett handling hvis det ikke spiller noen rolle, men det er ikke det jeg sier. Siden verden rundt meg er bygd slik den er, kan du ikke angripe et problem i enkeltsaker som at jeg avtaler å knulle ei jente som tar imot penger frivillig fra meg. Skal du straffe for eks de danske horene som har valgt som yrke og kun pule utviklingshemmede fordi de synes at de også trenger sex? eller synes du de mentalt tilbakestående eller misdannede personene er noen jævla svin som tar i bruk denne tjenesten fra noen jenter som aktivt og helt selvvalgt har gått inn i det yrket? hvem er bad guyen? Du kan såklart velge å se dette fulstendig svart-hvitt og at alt er en gammel feit, svettende, kåt psykopat som voldtar en stakkarslig fattig gatejente for en tier..men ting er litt mer sammensatt enn det. Interessant syn du har på ting. Siden det finnes andre vonde ting som skjer mot mennesker i verden, skal vi ikke bry oss om denne, men heller late som om det er et flott og praktisk tilbud? Lukke øyne og ører og late som om jenta ikke lider? Det er for øvrig fortsatt ingen her som har kunnet fortelle meg hvor i Norge man finner disse kvinnene som gjør dette frivillig og har andre gode alternativer til å skaffe disse pengene? Gjerne noen med et sunt selvbilde? Og kan du også fortelle meg hvorfor jeg har feil i at det kommer en og annen feit, svett gris? Er alle horekunder attraktive? Er du så lettlurt at du tror at fordi jenta sier hun vil ha deg, så vil hun faktisk det, og at hun ikke sier det bare fordi det er hennes måte å tjene penger på?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå