Gjest Brage Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Jeg så innlegget fra hun som oppdaget at hennes nyeste kjæreste tidligere hadde kjøpt sex av prostituerte. Der fulgte det en strøm av støtteerklæringer fra andre kvinner om at det er forkastelig å gjøre, og at det bare er menn som ikke får seg noe på annet vis som gjør det. Hvorvidt det er forkastelig å gjøre eller ikke tror jeg ikke det lar seg gjøre å bli enige om på en nettdebatt. Som en liten digresjon kan jeg jo nevne at det er mye som er forkastelig å gjøre som omtrent ingen setter spørsmålstegn ved i dagliglivet. Sjokolade lages i stor grad av kakaobønner, og produksjonen av kakaobønner er alt annet enn etisk og rettferdig. De som dyrker og høster bønnene er ofte i praksis livegne bønner som ikke har noen andre alternativer. Allikevel er det ikke mange som går av skaftet når de finner ut at kjæresten spiser sjokolade. Det var en digresjon, så til det som jeg egentlig ville si. Det er direkte feil at horekundene er menn som ikke får seg noe på annet vis. En studie i Danmark viste at ca. 6% av horekundene var sjenerte menn som ikke fikk sex på annet vis. Disse hadde i veldig stor grad kjøpt sex bare en eller en håndfull ganger. Den store majoriteten av horekundene var menn som var gifte eller samboere, det er disse som kjøper sex regelmessig. Dette stemmer også med en undersøkelse som Prosenteret i Oslo gjorde på et nettforum for horekunder. Så neste gang dere føler trang til å si noe om horekundene, tenk da på at horekundene ikke er disse stakkarslige ekle sosiale taperne dere gjerne vil de skal være, horekundene de er samboerne og ektemennene deres.
Gjest Gorgonzola Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Hvorfor stiller du spørsmålet når du tilsynelatende har svaret?? Sammenligninga di med kakaobønner er i beste fall kuriøs. For min del går det et betydelig skille mellom kakaobønner og mennesker. Det finnes mer enn et par kategorier innen sexkjøpere, det finnes til og med mer enn ett kjønn. I tillegg til din noe smale kategorisering kan vel tillegges; menn som ønsker en nærhet de ikke opplever ellers (les:hjemme med kona), menn som ønsker å realisere litt "sære" ønsker hvor døra hjemme er lukket og låst, menn som nyter "makta" i forhold til å kjøpe seg ei som de da har et slags "krav på" en stakket stund, menn som tøffer seg for andre, kvinner som vil oppleve noe annerledes enn hjemme (kanskje mannen er dørgende kjedelig eller uinteressert) og så videre. Svaret på spørsmålet ditt blir nok en noe mer sammensatt og lengre liste enn hva som så langt er fremkommet. 4
Gjest Brage Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Hvorfor stiller du spørsmålet når du tilsynelatende har svaret?? Jeg stiller spørsmålet i håp om at folk skal lese innlegget. Og hvorfor skulle jeg ikke besvare spørsmålet jeg stiller? Sammenligninga di med kakaobønner er i beste fall kuriøs. For min del går det et betydelig skille mellom kakaobønner og mennesker. Men det er da mennesker som dyrker kakaobønner, i stor grad under slaveforhold kan jeg legge til... Det finnes mer enn et par kategorier innen sexkjøpere, det finnes til og med mer enn ett kjønn. Selvsagt, men poenget mitt er at sjenerte menn og sosiale tapere utgjør en veldig liten del av de som kjøper sex.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Det er opplagt slik at de som føler seg låst i et forhold, vil kunne være i stand til å bli fristet å kjøpe sex. Man trenger ikke store statestikker og forskning på dette. Bare se på overgrepene som ble gjort i kirken, det var direkte linket med sølibat. Et liv uten frihet til god sex, er ikke bra for de fleste.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Og de som voldtar er alltid menn som aldri får seg sex ellers. Menn som har tilgang på mye sex voldtar ikke. Derfor gjør prostituerte en god jobb for samfunnet.
Gjest Pullert Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Jeg har kjøpt meg horer mange ganger i utlandet. Tro det eller ei, men jeg er lykkelig gift og sexlivet er meget bra på hjemmefronten! Jeg har ikke kjøpt horer for "pervers" sex, kun god ,normal og heftig sex. Jeg har alltid hatt et umettelig appetitt på damer, og synes en lekker kvinnekropp er noe av det vakkreste som finnes på moder jord. Jeg er velutdannet og tjener langt over det som er normalen til folk flest, så sosiale taper er jeg nok ikke. Det kan være så mange grunner til at folk kjøper seg sex. Jeg synes faktisk det også er en form for u-hjelp, men kravet må være at man behandler alle kvinner som selger sex med verdighet.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Jeg har kjøpt meg horer mange ganger i utlandet. Tro det eller ei, men jeg er lykkelig gift og sexlivet er meget bra på hjemmefronten! Jeg har ikke kjøpt horer for "pervers" sex, kun god ,normal og heftig sex. Jeg har alltid hatt et umettelig appetitt på damer, og synes en lekker kvinnekropp er noe av det vakkreste som finnes på moder jord. Jeg er velutdannet og tjener langt over det som er normalen til folk flest, så sosiale taper er jeg nok ikke. Det kan være så mange grunner til at folk kjøper seg sex. Jeg synes faktisk det også er en form for u-hjelp, men kravet må være at man behandler alle kvinner som selger sex med verdighet. Og hva synes konen din om at du kjøper horer da? Hun må vel være like lykkelig som deg.
Gjest Pullert Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Og hva synes konen din om at du kjøper horer da? Hun må vel være like lykkelig som deg. Enten er du dum enten så skjønner du ikke hva jeg skriver....! Hva tror du selv er svaret på spørsmålet ditt?
Gjest -UYN- Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 Enten er du dum enten så skjønner du ikke hva jeg skriver....! Hva tror du selv er svaret på spørsmålet ditt? Du må ikke la deg falle for slike provoserende utsagn, uansett hva du svarer så vilden personen ta det til seg. Spørsmålet var jo kun ment for å være et irritasjonsmoment.
Gjest Brage Skrevet 9. november 2010 #10 Skrevet 9. november 2010 Og de som voldtar er alltid menn som aldri får seg sex ellers. Menn som har tilgang på mye sex voldtar ikke. Derfor gjør prostituerte en god jobb for samfunnet. Det er helt feil at alle de som voldtar er menn som aldri får seg sex ellers. Kanskje de står bak noen av overfallsvoldtektene, men i de fleste voldtektssaker kjenner offeret gjerningsmannen, og det skjer hjemme hos en av dem.
kristian82 Skrevet 10. november 2010 #11 Skrevet 10. november 2010 (endret) Jeg så innlegget fra hun som oppdaget at hennes nyeste kjæreste tidligere hadde kjøpt sex av prostituerte. Der fulgte det en strøm av støtteerklæringer fra andre kvinner om at det er forkastelig å gjøre, og at det bare er menn som ikke får seg noe på annet vis som gjør det. Hvorvidt det er forkastelig å gjøre eller ikke tror jeg ikke det lar seg gjøre å bli enige om på en nettdebatt. Som en liten digresjon kan jeg jo nevne at det er mye som er forkastelig å gjøre som omtrent ingen setter spørsmålstegn ved i dagliglivet. Sjokolade lages i stor grad av kakaobønner, og produksjonen av kakaobønner er alt annet enn etisk og rettferdig. De som dyrker og høster bønnene er ofte i praksis livegne bønner som ikke har noen andre alternativer. Allikevel er det ikke mange som går av skaftet når de finner ut at kjæresten spiser sjokolade. Det var en digresjon, så til det som jeg egentlig ville si. Det er direkte feil at horekundene er menn som ikke får seg noe på annet vis. En studie i Danmark viste at ca. 6% av horekundene var sjenerte menn som ikke fikk sex på annet vis. Disse hadde i veldig stor grad kjøpt sex bare en eller en håndfull ganger. Den store majoriteten av horekundene var menn som var gifte eller samboere, det er disse som kjøper sex regelmessig. Dette stemmer også med en undersøkelse som Prosenteret i Oslo gjorde på et nettforum for horekunder. Så neste gang dere føler trang til å si noe om horekundene, tenk da på at horekundene ikke er disse stakkarslige ekle sosiale taperne dere gjerne vil de skal være, horekundene de er samboerne og ektemennene deres. Så poenget ditt er hva? Fellesbetegnelsen på de alle (sjenert/usjenert, høy/lavstatus) er at de alle som en er horekunder, med derav påfølgende mangler når det kommer til selvinnsikt, konsekvenstenkning, selvrespekt og empati. Mange variasjoner i grisebingen også. Noen er sterke, andre er svake. Noen liker mennesker, andre grynter høyt når de ser ett..På tross av ulikheter, er felles for de alle, at de er svin alle som en. Endret 10. november 2010 av kristian82 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #12 Skrevet 10. november 2010 Horekunder har et ufortjent taperstempel mener jeg! En stor prosentandel er nok mer "velykkede" enn snittet. Folk betegner ofte menn som kjøper sex som uverdige. Kanskje noen av dem har forstått at det er mer uverdig for en mann å stå på som gal for å få ei dame til sengs? De som planlegger sjekking nøye, gang på gang, tenker ut replikker, strever som gale for å sjarmere en vanlig jente og betaler for middag etter middag i en situasjon hvor jenta har all makten? Slik adferd utstråler jo manndom ja! Naturligvis er det beste å være supermannen som kan få hvilken som helst jente til sengs når som helst pga. naturlig sjarm, men det er kanskje 0.3% av befolkningen som er i den situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #13 Skrevet 11. november 2010 Horekunder har et ufortjent taperstempel mener jeg! En stor prosentandel er nok mer "velykkede" enn snittet. Folk betegner ofte menn som kjøper sex som uverdige. Kanskje noen av dem har forstått at det er mer uverdig for en mann å stå på som gal for å få ei dame til sengs? De som planlegger sjekking nøye, gang på gang, tenker ut replikker, strever som gale for å sjarmere en vanlig jente og betaler for middag etter middag i en situasjon hvor jenta har all makten? Slik adferd utstråler jo manndom ja! Naturligvis er det beste å være supermannen som kan få hvilken som helst jente til sengs når som helst pga. naturlig sjarm, men det er kanskje 0.3% av befolkningen som er i den situasjonen. Faktisk enig!
kristian82 Skrevet 11. november 2010 #14 Skrevet 11. november 2010 (endret) Horekunder har et ufortjent taperstempel mener jeg! En stor prosentandel er nok mer "velykkede" enn snittet. Folk betegner ofte menn som kjøper sex som uverdige. Kanskje noen av dem har forstått at det er mer uverdig for en mann å stå på som gal for å få ei dame til sengs? De som planlegger sjekking nøye, gang på gang, tenker ut replikker, strever som gale for å sjarmere en vanlig jente og betaler for middag etter middag i en situasjon hvor jenta har all makten? Slik adferd utstråler jo manndom ja! Naturligvis er det beste å være supermannen som kan få hvilken som helst jente til sengs når som helst pga. naturlig sjarm, men det er kanskje 0.3% av befolkningen som er i den situasjonen. Såpass. 1. Om du må stå på som gal i disse "frilynte" tider, så er du vel strengt tatt ikke mye til kar uansett - om det eneste fokuset er å få pult så får de fleste til det. At du vurderer det som mindre nedverdigende å stå i en kø av menn, og gå inn til en dame (som akkurat har tørket av cumfacen hun fikk av mannen du møtte i døren på vei inn) for så å legge 2000 kr på bordet og ta del i velbrukte/nybrukte kroppsdeler på en dame som nyter null og nix,sykdomsfare, frivillighet osv. ja det sier sitt om vurderingsevnen din. 2. De fleste menn er ikke PUAer og de fleste har nok et mer normalt forhold til det motsatte kjønn enn det bildet du tegner her. Det forvaklede kvinnesynet og troen på egne egenskaper lyser igjennom på alt du skriver. Det er ikke sånn at enten er du Brad Pitt, eller så er du "dømt til å leve på jenters nåde" og håpe du får "mast" deg til en klem i ny og ne. De fleste normale folk, har normale likeverdige relasjoner = 99 % av menn og kvinner. Tilhører du den siste 1% bør du i alle fall ikke hevde at det er DU som har skjønt det/ er for "mandig" til noe annet enn å kjøpe horer - det må være tidenes selvbedrag. Endret 11. november 2010 av kristian82 4
Gjest Anonym1538 Skrevet 11. november 2010 #15 Skrevet 11. november 2010 Jeg har kjøpt meg horer mange ganger i utlandet. Tro det eller ei, men jeg er lykkelig gift og sexlivet er meget bra på hjemmefronten! Jeg har ikke kjøpt horer for "pervers" sex, kun god ,normal og heftig sex. Jeg har alltid hatt et umettelig appetitt på damer, og synes en lekker kvinnekropp er noe av det vakkreste som finnes på moder jord. Jeg er velutdannet og tjener langt over det som er normalen til folk flest, så sosiale taper er jeg nok ikke. Det kan være så mange grunner til at folk kjøper seg sex. Jeg synes faktisk det også er en form for u-hjelp, men kravet må være at man behandler alle kvinner som selger sex med verdighet. U-hjelp?? Hehe, syke faen.... Bare lettere tilbakestående menn som får det til å høres ut som om de gjør fattige kvinner en tjeneste. Har intet å si om hvor mye du tjener, tilbakestående er du. Får i det minste håpe du ikke smitter kona di med noe. Får nesten håpe at hun har seg med bestekompisen din, hehe...
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #16 Skrevet 11. november 2010 De som planlegger sjekking nøye, gang på gang, tenker ut replikker, strever som gale for å sjarmere en vanlig jente og betaler for middag etter middag i en situasjon hvor jenta har all makten? Slike menn er jo uinteressante pyser uansett, så de må gjerne kjøpe horer isteden. hva skal vi andre med menn som lar kvinnen ha all makten? Det er for fjotter.
Gjest Hard Ride Skrevet 12. november 2010 #17 Skrevet 12. november 2010 om det eneste fokuset er å få pult så får de fleste til det. Skal man ikke kunne få sex fordi man ikke er mye til kar da? Er det noe som er satt av til de vellykka? om det eneste fokuset er å få pult så får de fleste til det. Det er nok mange menn som har bevist at dette ikke er tilfellet. At horekunder er uskyldige helter synes jeg er litt overdrivelse. Jeg synes heller ikke det de gjør er uhjelp, og ofte kan de faktisk bidra til menneskehandel, men jeg fatter ikke hvorfor folk skal trampe på folk bare fordi de har betalt for sex. Av og til har jeg forståelse for at folk gjør det, og uansett trenger vi ikke moralpoliti som skal gå etter folk for "grisete" oppførsel. Det er menneskehandelen som er problemet.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #18 Skrevet 12. november 2010 Såpass. 1. Om du må stå på som gal i disse "frilynte" tider, så er du vel strengt tatt ikke mye til kar uansett - om det eneste fokuset er å få pult så får de fleste til det. At du vurderer det som mindre nedverdigende å stå i en kø av menn, og gå inn til en dame (som akkurat har tørket av cumfacen hun fikk av mannen du møtte i døren på vei inn) for så å legge 2000 kr på bordet og ta del i velbrukte/nybrukte kroppsdeler på en dame som nyter null og nix,sykdomsfare, frivillighet osv. ja det sier sitt om vurderingsevnen din. 2. De fleste menn er ikke PUAer og de fleste har nok et mer normalt forhold til det motsatte kjønn enn det bildet du tegner her. Det forvaklede kvinnesynet og troen på egne egenskaper lyser igjennom på alt du skriver. Det er ikke sånn at enten er du Brad Pitt, eller så er du "dømt til å leve på jenters nåde" og håpe du får "mast" deg til en klem i ny og ne. De fleste normale folk, har normale likeverdige relasjoner = 99 % av menn og kvinner. Tilhører du den siste 1% bør du i alle fall ikke hevde at det er DU som har skjønt det/ er for "mandig" til noe annet enn å kjøpe horer - det må være tidenes selvbedrag. Så du mener at det egentlig bare er for en vanlig mann å gå bort til en attraktiv dame, være blid og seg selv og vips - vill puling! Eller kanskje du opplever ofte at damene kommer bort til mannen? De som både er pene og har fin kropp? Klart man kan sjekke opp en jente, gå på date og få et ligg - men vil hun være spesielt deilig? Nei, mest sannsynelig ikke. Men siden du har et såpass uvanlig syn på dette med tlfeldig sex er du kanskje ikke av de mest kresne? Gratulerer, du har skjønt det! Å senke kravene løser alt! Da, og bare da, er man virkelig litt av en kar. Veldig mange menn er ekstremt oppsatte på å få seg ligg. De kan være både kjekke, sjarmerende, ha fine klær og god utstråling. Likevel blir de avvist av de jentene de vil ha flere ganger. Der er vi inne i den negative balansen jeg beskriver. Overalt ser jeg gutter som prøver å sjarmere jenter i senk, mens jenta er passe hyggelig og passe avvisende. Man blir bikkja som vofser etter en godbit og logrer når den får det en sjelden gang. Er det så mye mer nedverdigende å betale for en opplevelse hos en vakker kvinne i en fin leilighet på Aker Brygge? Og ja, en stor del av prostitusjonsbransjen er ikke hyggelig. Og jeg selv har aldri kjøpt sex. Men jeg skjønner at folk heller betaler en luksuscallgirl som gjør det frivillig for penger enn å velge en dame de egentlig ikke er tiltrukket av.
Karmosin Skrevet 12. november 2010 #19 Skrevet 12. november 2010 Og de som voldtar er alltid menn som aldri får seg sex ellers. Menn som har tilgang på mye sex voldtar ikke. Dette er feil. Voldtekt dreier seg om makt, ikke sex. Les deg opp litt. 3
Karmosin Skrevet 12. november 2010 #20 Skrevet 12. november 2010 Det har forresten aldri falt meg inn at horekunder er sosiale tapere. Det er helt opplagt for meg er at sosial status ikke forhindrer at man har et menneskesyn som er så forkvaklet at det tillater en å bruke andre mennesker som ronkekluter. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå