Møffi Skrevet 5. oktober 2011 #2801 Del Skrevet 5. oktober 2011 Her våkner vi som regel mellom 7:30 og 8:30, da er lillegutt fornøyd og ligger på kjøkkengulvet og spreller mens jeg får spist frokost og ryddet der. Så ammer jeg han og fortsetter ryddingen i resten av huset (henger opp en maskin med klær hvis mannen har satt på før han gikk på jobb, støvsuger osv) Etter at lillegutt har sovet litt og spist igjen er det ut på turr. Da er klokka 11-12 og jeg har fått i meg lunch før vi går. Så koser vi oss hjemme frem til middag, og mannen leker med lillegutt mens jeg rydder etter maten. Så er det ut på ny tur (ja, han sover best i vogna) og så bader vi han og legger han mellom 19:30 og 20. Vi har ikke noen faste avtaler på dagen, men har en tommelfingerregel at vi skal ut hver dag (enten på tur, treffe barselgruppa eller på besøk til andre) Ser som regel på pc på kvelden etter at han har lagt seg eller hvis han sover litt inne på dagen. Når jeg rydder er han med rundt, ligger på gulvet og ser på eller sitter i stolen sin Og så har vi selvfølgelig kose- og byssepauser innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 5. oktober 2011 #2802 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Kiri: Ja det er helt vanlig at renselsen tar seg opp igjen. Men trenger du bare truseinnlegg selv om det har tatt seg opp? Hos meg var det kraftig blødninger som kom tilbake. Hverdagene våre varierer veldig. Jeg stresser minst mulig og bruker mye av tiden på å slappe av og kose meg med jenta. Jeg synes det er mye stress med besøk man "må" ta i mot og besøk man "må" gjøre i tillegg til barselgruppe, helsestasjon og andre praktiske gjøremål forbindet med hus og hjem og oppussing. Jeg har ingen ønsker om å begynne med faste aktiviteter som babysang eller babysvømming, jeg har mer enn nok med å rekke det som er. Etter at jenta vår kom til verden har det blitt et stort press fra familie, venner og kjente om besøk og det synes jeg er litt slitsomt. Men samtidig føler jeg at jeg må møte dem, og jeg går rundt med dårlig samvittighet fordi dagene bare flyr avgårde for meg så jeg rekker aldri møte alle. Jeg koser meg aller mest hjemme alene med snuppa, eller når mannen er hjemme og synes egentlig alle de "nødvendige" sosiale samværene er skikkelig pes. De dagene jeg er hjemme brukes til amming, kos, litt rydding og egentid når snuppa sover. Dessverre sover hun veldig lite i løpet av dagen synes jeg. Hun liker ikke ligge i lekegrinda eller vogna for seg selv, men kan gjerne sitte i vippestolen å titte på det jeg driver med lenge om gangen. Nå har hun ligget lenge ved siden av meg i sofaen og tittet rundt seg, men det er nok bare fordi jeg sitter her så hun ser meg. Det går mye tid til babystell for jenta spiser annenhver time nesten hele dagen så ofte føler jeg at jeg ikke gjør annet enn å brette ut puppen. Jeg tipper jeg blir mer sosial av meg når hun legger seg tidlig slik at jeg får mer egentid på kveldene. Nå sovner hun for natta kl tolv, og sover til ca 7. Da får hun mat og så sover hun til 10-11. Jeg pleier å stå opp mellom 9 og 10 så jeg rekker frokost, litt alenetid og en dusj. Sovingen hennes varier er veldig da, det eneste som ikke ser ut til å endre seg er at det er natta kl 00. Hun kan sove lite eller mye gjennom dagen, men akkurat nattatiden er alltid kl 00. Endret 5. oktober 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 5. oktober 2011 #2803 Del Skrevet 5. oktober 2011 Blæææh... Jeg er sikkert litt prippen, men jeg har fått et HELT annet forhold til pupper etter at jeg fikk barn. Sex er vel det siste jeg tenker på når jeg ser en pupp eller to. Signerer denne! Her er det også BH på hele tiden bortsett fra i dusjen da Jeg sliter med å finna lysten på sex, ble sydd en del etter fødselen også og selv om legen som gjorde GU sa at alt så heeeelt fint ut så gjør det fortsatt vondt når vi prøver oss på sex. Kanskje jeg som er veldig bevisst på sårskorpen, men det er fryktelig ubehagelig... Håper det blir bedre snart. Snuppa er jo snart 12 uker... Hos oss er dagene veldig varierende, noen dager er det bare pupp og sutring og da skal hun absolutt ikke ligge/sitte alene. Da sier det seg selv at det blir veldig lite gjort, for hun sover også lite på dagtid. Andre dager storkoser hun seg i f.eks babygym'en eller i vippestolen mens jeg kan svinse rundt og rydde og ordne Vi prøver å komme oss ut å treffe andre 2 dager i uken sammen med et par jenter fra barselgruppa, da går vi turer, går på senteret og på babysang. Snuppa syns det er kjempekos med babysang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 5. oktober 2011 #2804 Del Skrevet 5. oktober 2011 Renselsen: Kommer og går litt. Tar seg opp etter sex, jeps. Det er akkurat som om det stimulerer til at livmoren kvitter seg med det den skal. Aktiviteter på dagtid: Jeg prøver å holde et lavt ambisjonsnivå. Synes tiden går så fort og at det er viktig å bare være tilstede og nyte for eksempel ammestundene. Bruker endel tid på å pusle i hagen og å lage mat (f.eks. eplekake, eplesyltetøy og eplejuice av eplene jeg har plukket i hagen vår :-)). Er ikke så opptatt av å gå tur hver dag, eller komme meg til noen aktiviteter for å møte andre eller å rydde i huset. Men jeg vil veldig gjerne ha beskåret noen av buskene og trærne i den tidligere jungelen av en hage vi har, plantet om litt eføy og få satt ned noen roser og tulipanløker. Dessuten vil jeg unne meg den luksusen å kunne sove lenge hvis jeg vil det. Bruker masse tid på å bli kjent med gutten vår, og å finne ut av hvilken gråt som sier "sulten", "skift bleie på meg", "vondt i magen" eller "trøtt"... I dag har det vært en begivenhetsrik dag: 14 dager siden siste avføring hos knerten, og en ny ladning kom i dag Vi var på besøk hos legen, hvor gutten fikk fjernet litt "villkjøtt" fra navlen slik at den nå kan lukke seg helt. Navlen væsket litt og jeg oppdaget litt vev som ikke var hud og heller ikke et brokk - det skulle bare fjernes ifølge legen, så ville navlen gro fint. Så fikk vi besøk av to gode studievenner som hadde med gaver både til knerten og til mor. Kjekke karer, og jeg tenker at dette med gave til mor skal jeg virkelig huske den dagen jeg selv skal på barselsbesøk til andre i fremtiden. Dessuten har syrintreet i hagen fått seg en ordenlig omgang med sag og beskjæringssaks. Blir spennende å se om vi får blomster på det til neste år, men den skulle altså gjøres noe med nå. Og jeg har jaktet muldvarpen vi har i hagen vår: Den lager nye jordhauger hele tiden og jeg går og tråkker dem ned... Jeg kommer nok aldri til å vinne kampen mot den krabaten, men jeg skal gi den kraftig motstand! Jeg skal ta meg sammen litt når det gjelder kostholdet mitt. Vektnedgangen har stoppet opp, noe som jo var forventet, men det har blitt litt for mye eplekake og vingummi den siste tiden, og da skjer det ihvertfall ingenting... Urk...Det er så kjedelig å måtte ta seg sammen Kunne jeg ikke bare gått ned i vekt selv om jeg stappet i meg kaker og godteri??? Det hadde vært deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 5. oktober 2011 #2805 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det er irriterende nok noen som raser ned uansett hva de spiser når de ammer. Jeg er ikke en av dem, og har nå satt igang tiltak mot de 6-7 resterende kiloene. Jeg kjenner jeg blir kjempeirritert over alle de som hele tiden sier at kiloene fra svangerskapet forsvinner under amming så det skal du ikke tenke på. Eh nei det gjør de så aldeles ikke, og det visste jeg fra før av siden jeg alltid har slitt hardt for å bli kvitt hver eneste kilo. Hittil har jeg gått ned en god halvkilo denne uka men de to kiloene jeg la på meg etter navnefesten forsvinner nok fort. Det er de neste 5 jeg må slite med tenker jeg. Jeg er som Pastill veldig opptatt av at jeg skal nyte tiden hjemme, og har egentlig bestemt meg for å sile besøk og avtaler fremover. Jeg skal prioritere det som jeg har lyst til, og ikke alt jeg føler jeg må. Som jeg skrev i forrige innlegg blir jeg helt utslitt av alle forventede avtaler, så nå setter jeg ned foten. Jeg har pratet med mannen litt om det i dag og han er enig i at det har vært utrolig mye disse tre månedene og forstår at jeg ikke synes det er like lett å ha svigers på besøk som mine egne foreldre. Så får vi se da om jeg kanskje kan få tid til å begynne å kjede meg litt fremover. Hittil har jeg i allefall ikke hatt tid til det. Jeg drømmer om å ha en helg uten en eneste plan så jeg og mannen kan spontant bestemme oss for å gå tur, eller enda bedre: En hel uke uten planer! *drømme* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 6. oktober 2011 #2806 Del Skrevet 6. oktober 2011 Huff ja, kjedelig med de som absolutt må på besøk hele tiden... Hr noen av de vi også. Her hender det (egentlig ganske ofte) at jeg kommer med en hvit løgn og sier at i dag har vi planer så det passer dessverre ikke med besøk. Takk og lov for at folk ikke bare kommer innom som man gjorde før i tiden sier nå jeg Jeg har fortsatt igjen 5 kg til førvekt og får bare på meg en bukse foreløpig. Begynner og bli litt kjipt, men har hørt at ammingen først tærer på meg etter 4 mnd, så vil ikke slanke meg før jeg ser om det stemmer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. oktober 2011 #2807 Del Skrevet 6. oktober 2011 Du skal uansett ikke slanke deg når du ammer Møffi, men sunt kosthold kan man ha helt fra starten av Det viktigste er vel egentlig å spise ofte! Søsteren min begynte på Libra når babyen var 3 mnd. Hun hadde gått opp nesten 30 kg i graviditeten, og selv om mye av det var vann hadde hun 15 kg igjen. På libra spiser en ofte og lite. Hun fikk beskjed om at siden hun ammet, skulle hun ha hele 6 måltider for dag. Ble det helt umulig å få til kunne hun klare seg med 5, men de anbafalte 6. Det skulle aldri vere mindre enn 3 timer mellom måltidene, men heller ikke over fire....så mellom der skulle en da ha spist Så kuttet hun enkelte varer, spesiellt sauser på middagen, gikk over til knekkebrød istedenfor skiver, brukte magerost istedenfor smør bl. annet. Hun gikk ned forholdsvis mye på kort tid, og hadde alikevel masser av melk til babyen, og eneste treningen var trilleturer og husvask Men det hun syns var helt pyton var å huske når spiste hun sist, og når spiste babyen sist? hvem skal ha mat når...? Er det forresten da jeg skal vere heeeelt forsiktig og si at jeg er av de heldige som var nede på startvekt etter to mnd....? (gikk opp 13 totalt) Føler det er forbudt å si, og heller ikke kan jeg prate om at jeg syns jeg hadde en flott graviditet, en perfekt fødsel og at jeg gjerne gjør det igjen...... rart det der. Sier det jo ikke for å skryte, men vil liksom ha frem at det er mulig å gå gjennom alt dette uten nevneverdige problemer også.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 6. oktober 2011 #2808 Del Skrevet 6. oktober 2011 Takk for svar ang renselsen. Jeg synes også at dagene bare flyr og at det har skjedd litt for mye i det siste. Vi var bortreist sist helg og det var mye pakking og organisering før vi dro og et berg av klesvask når vi kom hjem. Det er helt utrolig hvor mye en familie med to små barn må ha med seg! Vi skal ta samme turen til jul og det blir ikke mindre da. Og det er helt utrolig hvor mye klesvask en så liten kropp kan lage! Jeg må bytte genser og bukse hver dag + en haug med gulpekluter, kluter og tepper. Vaskemaskinen kan gå maange ganger på en dag (men da har jeg ikek vasket klær hver dag). Jeg lærte sist at jeg trenger at det skjer noe 2 -3 dager i løpet av uka. Mer blir for stressende og mindre blir for kjedelig. Nå har jeg flere prosjekter hjemme jeg gjerne skulle brukt mer tid på, men det er ikke så lett å finne den tiden. Jeg skulle gjerne hentet tidligere i barnehagen også, men dagene flyr jo bare og det er ikke alltid så lett å være alene med babyen og et slitent barnehagebarn. ANg kropp og vekt så har jeg ca tre kilo igjen tror jeg. Jeg er utrolig godtesyk om dagen, så kan ikke tenke meg at jeg går ned i vekt nå. Sist tror jeg det tok endel tid før kiloene forsvant, men til gjengjeld forsvant fler enn de som kom på. Akkurat det håper jeg skjer nå også, men jeg håper IKKE at grunnen er at jeg sto opp annenhver time om natta! Det er ikke vekta jeg er mest opptatt av, men fasongen. Magen ble aldri den samme etter første fødsel og nå frykter jeg at veien til "flat mage" blir hard. Jeg prøvde et skjørt her om dagen og det måtte enten være i en str som er litt for liten og sitte ubehagelig langt nede på hoftene, eller for stort og sitte oppe på magen, men da står det jo langt ut fra kroppen når man ser fra siden og var ikke det minste pent. Det endte med at jeg kjøpte tunika og tights. Jeg gleder meg mye mer til å få musklene tilbake (spesielt i rompa) og magen inn, enn at vekta viser samme tall som før graviditeten. Jeg skal begynne på trening, men føler jeg har spor etter TO svangerskap på kroppen som skal trenes vekk, så veien ser jeg på som nokså lang. Håper jeg ikke gir opp Før het det at man ikke skulle sitte i vippestol før man var tre mnd, men da skulle man heller ikke sitte i bilstol særlig lenge heller. Hva sies nå? Har litt lyst til å finne fram vippestolen for å ha et sted til å legge(sette) henne. Hun er 1,5 mnd nå. Gleder meg også veldig til jeg får den motoriserte uroen tilbake for det var en veldig fin "barnevakt". I dag har jeg vært hos tannlegen. Bestilte dobbelttime sammen med mannen sånn at vi var to til å passe på snuppa. Ellers kan det å gå til tannlegen være vanskelig om man skal ha med seg babyen. Hadde faktisk ingen hull som hun gjorde noe med - det var overraskende Fra nå av skal jeg passe på å gå til tannlegen hvert år rundt feriepengetider. Da svir det ikke like mye å bruke masse penger på noe så lite positivt! Og knipeøvelsene... Ja de gjenstår det å ta.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 6. oktober 2011 #2809 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Det kommer vel helt ann på bilstolen og vippestolen du har kiri. De nye bilstolene er bedre utformet slik at barnets rygg ikke tar skade av dem. Det er ikke ryggen de er bekymret over lenger men pustingen til barnet. De blir sittende litt foroverkrøket slik at oksygenopptaket går ned, derfor skal de ikke sitte slik for lenge. Det handler også om hvordan man bruker bilstolen. Bruker man den til en og annen lang reise har de ulike fagpersonene jeg har spurt sagt at man kan kjøre så lenge barnet ikke viser misnøye eller uro. Vi stoppet derfor hver tredje time (pga oss selv, vi måtte vekke snuppa). Det som derimot er dumt er å la babyen sitte i bilstolen i timesvis fordi man kobler den direkte på vongunderstellet, lar dem sove der på dagtid osv. Begrensninger på vippestol har jeg aldri hørt om før, men jeg tviler egentlig på at den vi har er noe skadelig siden hun ligger ganske langt bakoverlent. (Baby Bjørn med flere instillinger). Hvis barnet blir sittende som i en bilstol eller mer oppreist ville jeg ikke brukt dem i det hele tatt før barnet ble eldre. Ruccola: Klart du har lov til å skrive om det som er bra! Jeg vil bare ikke høre at JEG kommer til å rase ned av ammingen slik mine venninner og kolleger har hatt en lei tendens til å gnåle om. Kropp og vekt er individuelt, og det er det mange som ikke vil skjønne... Endret 6. oktober 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 7. oktober 2011 #2810 Del Skrevet 7. oktober 2011 Ruccola, jeg synes det er fantastisk at det har gått så fint for deg, og det mener jeg du bør fortelle vidt og bredt om! Selv har jeg fått servert altfor mange dårlige fødselshistorier, hvilket medførte at min holdning til det å føde var angstpreget, inntil jeg gikk på det supre fødseslsforberedende kurset som jeg priser meg lykkelig for at jeg ved en tilfeldighet kom over. Ellers har jeg også vært utrolig heldig med det hele, og det gir mersmak Vippestol, ja, det har jeg lest flere steder at barna blir passive av. Men det mener jeg nå er noe sprøyt; de blir da like passive av å ligge i en vogn. Men det er heller ikke godt for ferske rygger å sitte for lenge visstnok, og da tror jeg Sunshine sin Baby Bjørn-versjon er en god ting. Skal på storshopping av babyutstyr neste uken og da skal jeg kikke etter en sånn! En annen ting jeg skal ha fatt i, er en "pram pack", altså en goretex bag til å pakke vognen inn. Og det er det bruk for når man skal ut og fly med vogn! Reiste med fly for etpar dager siden, og den posen SAS tar 40 kroner for så man får pakket inn vognen sin, er jo en vits... Den gir ingen beskyttelse, og vognen får juling når den skal lastes ut og inn av fly og legges på transportbånd. Jeg vil ikke risikere å stå uten vogn når vi er på reise. Ellers har jeg nå fått vite litt mer om dem jeg skal være i barselsgruppe med. Vi er 4 stykker og alle har gutter. Lurer på om det er tilfeldig, eller om den er sammensatt sånn med hensikt av helsetjenesten. Blir spennende å møte dem neste fredag. Det har også vist seg at knerten har vannbrokk i den ene testikkelen. Skulle visst være rimelig harmløst, og trekke seg tilbake av seg selv etterhvert - mest sannsynlig. Er det andre som har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 7. oktober 2011 #2811 Del Skrevet 7. oktober 2011 *huske knipeøvelsene mine* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 7. oktober 2011 #2812 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det eneste jeg har hørt om brokk i testiklene var en som hadde i begge og det fant de ikke ut før den ene allerede var operert, så be de sjekke begge! Men det kan være noe annet når det er vannbrokk. Jeg synes i allefall ikke at snuppa vår blir passiv av å sitte i vippestol, heller tvert imot. Der kan hun sitte og se på oss når vi gjør ting i huset og skravler, ler og spreller masse. Hun reagerer veldig på at vi kommuniserer med henne, mye mer enn når hun sitter i fanget vårt, eller ligger ved siden av oss i sofaen. Den er faktisk en veldig fin barnevakt. Prampack må man ha for å få erstatning dersom vogna blir skadet på reisen. Uten den får man ingenting av de fleste flyselskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 10. oktober 2011 #2813 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ah, ferdig med dåp! Ble en veldig vellykket dag og hovedpersonen oppførte seg eksemplarisk Han startet til og med dagen med og le for aller første gang! (Har ikke fått han til og le igjen da, men det kommer nok) Ellers har han også begynt og finne søvnen på egenhånd og er såååå flink og sovner i 7-8-tiden hver kveld Store, fine gutten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 10. oktober 2011 #2814 Del Skrevet 10. oktober 2011 Gratulerer med vel overstått dåp Møffi! Vi skal i ilden til søndag - er veldig spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 12. oktober 2011 #2815 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hurra for en deilig dåpsdag Vi gleder oss veldig til vår store dag. Nærmeste familie kommer, og vi blir ca 20 stykk. Vi har timet det til en søndag mannens unger er her, for storesøskene skal selvfølgelig være med. Lurer litt på å invitere deres mor også, men er vel tvilsomt hun vil troppe opp. Ungene hadde blitt glade hvis så var tilfelle! Tror jammen santen mensen har kommet tilbake. Det synes jeg var tidlig, men jeg er lykkelig over de 11 månedene jeg har sluppet. Har et ørlite håp om at det er renselsen som har tatt seg opp igjen, det vil tiden vise. Knertens nattesøvn strekker seg nå i opptil 7 timer, det er herlig. Magesmerter og luftplager har også dempet seg, og dermed er kveldene også roligere og mer behagelige for oss alle. Nå tåler han også godt at jeg spiser sjokolade Blir ikke enig med meg selv om det er en god eller dårlig ting, men tilvenningsprosjektet mitt har nå virket ihvertfall. Det tok jo ikke så lang tid, og får meg til å lure om det egentlig var sjokoladen han ikke tålte så godt. Det er litt av et mysterium hva gråten hans kommer av noen ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. oktober 2011 #2816 Del Skrevet 12. oktober 2011 Tror jammen santen mensen har kommet tilbake. Det synes jeg var tidlig, men jeg er lykkelig over de 11 månedene jeg har sluppet. Har et ørlite håp om at det er renselsen som har tatt seg opp igjen, det vil tiden vise. Jeg hadde en miniblødning for noen uker siden. bare brunt, og nok til ca to truseinnlegg. tenkte også at det kanskje var mensen, men kom ikke noe mer da så vet ikke Var vel rundt 10 uker etter fødselen tenker jeg (Ble et øyeblikk redd det kunne vere en festeblødning eller noe, siden vi har stolt på fullamming som prevansjon nå i starten ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 12. oktober 2011 #2817 Del Skrevet 12. oktober 2011 Oj, tør du stole på fullamming altså? Eller ønsker dere to tette? Haha, her ble jeg skikkelig nostalgisk i sted da jeg kom på at det hvert øyeblikk er et år siden vi lagde lillegutt (sa det til mannen, men han ble ikke like varm om hjerterota du!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. oktober 2011 #2818 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ja det er faktisk et år siden vi lagde snuppa nå tror jeg! Hah tenk det da Jeg blødde i 5 uker, hadde to uker opphold og så en ukes blødning som kom en uke etter at jeg begynte på cerazette. Siden har jeg ikke hatt noen blødning så kanskje det bare var pillene som var årsaken? Jeg vet mange mister mensen med dem, men jeg har alltid hatt relativt regelmessig mens selv om jeg gikk på de pillene i flere år før jeg ble gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. oktober 2011 #2819 Del Skrevet 12. oktober 2011 Nei var ikke helt planen å stole på fullamming så lenge men sånn ble det gitt Så ble vi enige om spiral og ventet på legetime for den. men legen min mente cerazette var bedre siden vi vil ha to rimelig tette (ca 2 år) så da ble det bare sånn. Hadde vi blitt gravide nå hadde vi taklet det fint også, men vil nå helst vente litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 14. oktober 2011 #2820 Del Skrevet 14. oktober 2011 Merkelig tanke - det der med at det snart er et år siden knotten ble laget - og kjempekoselig! I dag har jeg lest litt om nedsunken livmor og alle plagene som følger med hvis man ikke gjør knipeøvelser nok...Det var en motivator som ville noe! Kniper i vei her jeg sitter. Heldigvis er alt i orden der nede, men det begynner å nærme seg tid for kontroll hos legen, og da vil jeg bare være helt sikker på at han ikke finner noe galt. Ellers gikk reisen vår veldig greit. Pram pack'en ble kjøpt inn og den er et funn. Anbefales til alle som kan få vognen sin ned i den. Det var så enkelt å reise alene med baby, stor koffert og Pram pack på hjul. Jeg var ganske nervøs på forhånd, men godt med klær, god timing med søvn og mat, og en bæresele gjorde susen. Nå kan vi erobre verden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå