Gjest Ruccola Skrevet 29. september 2011 #2781 Del Skrevet 29. september 2011 Pga høstferien får jeg ikke time til 6ukerskontroll før nærmere 8 uker. Det er ingenting i veien for å ha sex selv om man ikke har vært til kontroll? Vi hadde sex etter 4 uker vi. er nå 9 uker siden fødsel og har ikke vert på noes sjekk.. Går helt fint med meg ihvertfall Kommer liksom ikke så langt at jeg får bestilt den timen til meg selv...men nå skal jeg til med spiral, så må nok bare ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 29. september 2011 #2782 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Sex, hva er det? Kan vel telle antall ganger siden lillegutt ble født på en hånd, og jeg tok jo keisersnitt også kan lissom ikke skylde på så mye heller.... Btw: mat bestilt! Ammetåke? Nei det har vi ikke hørt om :gjeiper: Endret 29. september 2011 av Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 29. september 2011 #2783 Del Skrevet 29. september 2011 Du må telle de også ja Jeg trenger egentlig ikke bruke noen fingre en gang for å telle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 29. september 2011 #2784 Del Skrevet 29. september 2011 Ja...apropos sex..Vi var tidlig ute, tror ikke det gikk mer enn 2 uker..jeg klarte ikke å holde meg lenger Men altså, nå som hormonene fra morkaken ikke er her lenger, og kroppen arbeider på høygir for å overta produksjonen, så er det så som så med smøringen der nede. Det tar laaang tid å varme opp, og glidekrem skal ihvertfall ikke blandes inn, det er nok med øvrige saker og ting som kan medføre infeksjonsrisiko som beveger seg inn i området. Men noen infeksjon har det altså ikke vært. Det har gått fint med oss, jeg er bare ørlite øm nedentil ennå, og det er enda en grunn til at forspillet bare skal vare lenger enn sedvanlig... Knipeøvelsene går ellers greit å få gjort. Jeg fører dagbok om knøttet, og krysser av om jeg har husket knipeøvelsene hver dag i den. Det, og D-vitamin-dråpene Knipeøvelsene tar jeg fortsatt imens jeg ammer, kjører bil, ser tv, sitter ved pc'n.. eller skriver i dagboken Ellers var jeg ute og jogget igjen i dag. Litt mindre ømt i magen denne gang. Jeg må stramme magemusklene veldig mens jeg "løper" (eller snegler avsted i liksomjogg) for å holde livmoren på plass, samt stramme bekkenbunnen. Er kjempemegatrøtt for tiden, og har kjøpt inn nye jerntabletter. Ikke at jeg tror det hjelper mot amming og nattevåk, men alle monner drar Kunne sovet vekk hele dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 29. september 2011 #2785 Del Skrevet 29. september 2011 Her kommer et sikkert kjempekomisk spørsmål....men altså...hva skjer med puppene- eller rettere sagt melken!- når mannen koser med de når man har sex? Den må jo komme ut?! Vi får se hva som skjer....jeg bare ser for meg masse melk over alt....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 29. september 2011 #2786 Del Skrevet 29. september 2011 MissLynch: Det kommer masse melk ut. Synes det er litt frekt, jeg Skulle mannen få lyst til å smake, er det bare å gå i gang. Det stjeles ikke fra matfatet, tvert imot er det veldig gunstig for produksjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 29. september 2011 #2787 Del Skrevet 29. september 2011 Mannen her i huset hadde nok aldri i livet funnet på å smake! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 29. september 2011 #2788 Del Skrevet 29. september 2011 Mannen her i huset hadde nok aldri i livet funnet på å smake! "Jeg foretrekker kumelk" har min mann kommentert. Kjenner jeg han rett så smakte han sist fordi han er så ekstremt nysgjerrig. Å ha sex når man ammer er en våt opplevelse, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 29. september 2011 #2789 Del Skrevet 29. september 2011 Blæææh... Jeg er sikkert litt prippen, men jeg har fått et HELT annet forhold til pupper etter at jeg fikk barn. Sex er vel det siste jeg tenker på når jeg ser en pupp eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 29. september 2011 #2790 Del Skrevet 29. september 2011 Blæææh... Jeg er sikkert litt prippen, men jeg har fått et HELT annet forhold til pupper etter at jeg fikk barn. Sex er vel det siste jeg tenker på når jeg ser en pupp eller to. Enig med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 30. september 2011 #2791 Del Skrevet 30. september 2011 MissLynch: Det kommer masse melk ut. Synes det er litt frekt, jeg Skulle mannen få lyst til å smake, er det bare å gå i gang. Det stjeles ikke fra matfatet, tvert imot er det veldig gunstig for produksjonen! Haha, ja det er jo kjempegunstig! Min bedre halvdel er rimelig nysgjerrig av seg, så han vil vel smake... Da var det som jeg trodde, da gitt. Morsomt. Da gjenstår det bare å...hmm...finne tid, ork og den rette "spiriten", da! Og greie å holde seg våken..... Ingen liten utfordring, når sant skal sies.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 30. september 2011 #2792 Del Skrevet 30. september 2011 Det har stort sett blitt sex med BH her i gården - mannen er uansett ikke overinteressert i puppene enda (rumpa veier tydeligvis opp - våknet her en natt av at han kløyp meg i rumpa i søvne ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 30. september 2011 #2793 Del Skrevet 30. september 2011 Hehe! Rumpa er god den, vettu Litt ok å være bare "kjærester" også. Det har kommet helt i bakgrunnen etter at lillemann kom, men nå kjenner jeg at det begynner å melde seg behov for kjæreste-tid, også. Ting går seg vel til. Man får mer rutiner og system ettersom babyen vokser til. I dag har vi vært innom jobben og hilset på, utrolig koselig! Gleder meg faktisk til å begynne på igjen på senvinteren, jeg. Det er fryktelig kos å være hjemme, men savner litt det kollegiale fellesskapet og arbeidsoppgavene. Håper jeg ikke er unormal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 30. september 2011 #2794 Del Skrevet 30. september 2011 Voksentid ja... Nå som jeg er alene med lillegutt har jeg begynt og legge han litt tidligere, fant plutselig ut at det er jaggu deilig med litt egentid på kveldene (har ikke savnet det så mye når vi har vært to om å se etter han) Men tenk så deilig det skal bli til uka når mannen er tilbake og lillegutt er i seng 8-8:30 Må bare få takket deg en gang til for videolinken om mei-tai, Ruccola! Lillegutt elsker og henge i den nå etter at jeg satte på hårstrikken, han sov faktisk 2:15 i den før i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 30. september 2011 #2795 Del Skrevet 30. september 2011 Min bedre halvdel er rimelig nysgjerrig av seg, så han vil vel smake... tjihi...min ble satt til å herde puppene og sørge for at der var masse melk ved knøttets ankomst (og baby la på seg fra første stund, han gikk aldri ned i vekt)...noe mannen utførte med liv og lyst...og siden har han bare fortsatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 30. september 2011 #2796 Del Skrevet 30. september 2011 rumpa veier tydeligvis opp - våknet her en natt av at han kløyp meg i rumpa i søvne herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 30. september 2011 #2797 Del Skrevet 30. september 2011 Må bare få takket deg en gang til for videolinken om mei-tai, Ruccola! Lillegutt elsker og henge i den nå etter at jeg satte på hårstrikken, han sov faktisk 2:15 i den før i dag Ingen hårsmak (Hehe, tog du 'an)? Her i huset er bh et "must ha på", er kun av i dusjen.... så sex blir med bh på dessverre..... savner å kunne vere naken! Føler meg SÅ teit (og ufattelig usexy) UTEN truse på men MED bh..... :sjenrt: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 1. oktober 2011 #2798 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hehe! Rumpa er god den, vettu Litt ok å være bare "kjærester" også. Det har kommet helt i bakgrunnen etter at lillemann kom, men nå kjenner jeg at det begynner å melde seg behov for kjæreste-tid, også. Ting går seg vel til. Man får mer rutiner og system ettersom babyen vokser til. I dag har vi vært innom jobben og hilset på, utrolig koselig! Gleder meg faktisk til å begynne på igjen på senvinteren, jeg. Det er fryktelig kos å være hjemme, men savner litt det kollegiale fellesskapet og arbeidsoppgavene. Håper jeg ikke er unormal Jeg og gleder meg også til å begynne å jobbe igjen! Ikke som i at jeg ikke nyter tiden her hjemme - jeg er veldig glad for at jeg har mulighet til å være sammen med mini hele dagen når han er så liten - men samtidig tror jeg det er helt normalt å savne litt voksenkontakt også. Det vitner vel iallefall om at vi er glad i jobbene våre? Ingen hårsmak (Hehe, tog du 'an)? Her i huset er bh et "must ha på", er kun av i dusjen.... så sex blir med bh på dessverre..... savner å kunne vere naken! Føler meg SÅ teit (og ufattelig usexy) UTEN truse på men MED bh..... :sjenrt: Sånn er det her også - føler puppene savner friluft!! Det blir ikke særlig mye mer sexy når man bare har amme-BH'en på, den er jo ganske myk og slapp og dekker hele brystet.. Jeg har forsøkt å finne fram en litt mer fin BH til sengekosen, men det ender jo med at puppene hopper ut (de har vokst *litt* siden før graviditeten... ). Jaja, vi har overlevd et halvt år med en "kul i veien", vi overlever dette også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 5. oktober 2011 #2799 Del Skrevet 5. oktober 2011 Spørsmål om renselsen igjen: Stemmer det at den kan ta seg opp rett før den er ferdig? Mener å ha lest det en gang.. Ble litt småbekymret på om alt er som det skal da renselsen gikk fra å være så godt som ingenting til "må bytte truseinnlegg flere ganger om dagen", samme dag som første Det er litt over 6 uker siden jeg fødte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. oktober 2011 #2800 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hm, sliter litt med organisering av dagene jeg..... Går med så mye tid til amming, stelling, raping og lek...Og når snuppa endelig sover, så må jeg ringe å ordne ting til dåpen, legetime osv, få i meg mat, sette på en maskin med klær, og så er det jo da så deilig å slappe av litt foran pc'n Så skal det lages middag, og vips så har halve dagen gått! Prøver å vere flink å gå turer, men det blåser sånn her vi bor, og da syns jeg ikke noe om å gå med vogn. Så når kjære da kommer hjem, så spiser vi, og så vil jo han snakke litt med vesla vår så da har vi som regel kosestund i sofaen alle tre Så da er klokken plutelig blitt 18-19 uten at mye har blitt gjort her hjemme prøver å få litt effektive stunder på kvelden, men ikke alltid hun sover så mye da. Hvordan kommer dere andre rundt dagene? Nytter dere tiden mens babyene sover? Eller styrer de seg mye selv på gulvet/i vippesolen/lekegrinden mens dere gjør småting? Tar dere tid til å slappe av/se på tv/sitte på pc? Er dere med på mye av aktiviteter? Her vi bor har vi babysvømming, babysang, babykafè og babytrening. Vi har en av de vi har gått på en dag i uka, o de andre har vi tatt litt sporadisk. Ikke vert på bading enda, men skal denne uken kjære og jeg er enig i at sånne ting skal prioriteres litt, sånn at mor også får snakke med andre voksne Men klart huset kan jo ikke få gro igjen av den grunn, men disse tingene er jo på formiddagen, og da får jeg jo som regel ikke gjort så mye hjemme alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå