Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Går jo an å prøve plumbotesten :ler: I følge kinesisk fødselskart skal jeg få gutt.. Men får bare vente å se, vi har fortsatt ikke bestemt oss for om vi skal vite før fødsel eller ikke ;)

Oj, hvordan er den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 ss plumbo i pulverform blandes med morgenurinen.

La stå i 30 min før du ser på fargen på blandingen.

Blå/grønn tyder på jente og

Brun/svart/rød på gutt.

Må le litt av alle mulige "gode" råd som er og oppdrive :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut på litt av det samme da :)

Men med disse testene, det må jo være en tredje farge som kommer frem hvis man ikke er gravid? Hvis ikke er den jo ikke så veldig troverdig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut på litt av det samme da :)

Men med disse testene, det må jo være en tredje farge som kommer frem hvis man ikke er gravid? Hvis ikke er den jo ikke så veldig troverdig.....

Hihihi, få mannen til å prøve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :goodbye:

Så det var kjentfolk her inne, hehe. Så moro at vi er i samme gruppe, IGJEN. Og gratulerer så masse. Eggene dine er tydeligvis veldig samarbeidsvillige i novembermåned :fnise:

Er du heldig får du de på samme dag:)

Hehe, ja, moro at vi er i samme gruppe igjen, og at det er den samme gruppen :fnise:

Ja, vi har tenkt at babyen kan komme den 16. For da får den burdag den 16., jenta den 17., og jeg den 18. :P Hva er sannsynligheten for dét da? Vi får se :)

Samarbeidsvillige egg ja, jeg fikk jo litt panikk når vi "jukseprøvde" og jeg fant ut at jeg hadde EL sånn at det ble nesten samme termin som sist, så tok en angrepille som tydeligvis ikke fungerer for meg. Har ikke helt vent meg til tanken, men gjør det vel etterhvert. Babyen er hjertlig velkommen iallefall.

Har bestilt tidlig UL for å sjekke at alt er i orden, var hos legen i dag og hun syntes at vi godt kunne gjøre det for å se om det var noe i forhold til angrepillen (som det jo ikke egentlig skal være, men det er greit å være på den sikre siden), så skal på UL mandag 20.

Vi har bestemt oss for å fortelle det til nærmeste familie; besteforeldre, tanter og onkler, og to av mine nærmeste venninner etter tidlig UL. Resten får vite det etter uke 12 evt. etter ordinær UL.

Jeg har forresten ei venninne som prøvde den kjønns-testen. Det sto at hu skulle få en gutt, men på UL sa de at det var ei jente. Så tror ikke de er så veldig pålitelige.

(Tok med meg posten inn i skravletråden jeg, siden det ble litt skravling med også :) )

Endret av NiChia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo to versjoner av kinesisk fødselskart også :sukk: Den ene regner med alder når mor føder, og den andre ikke. Hvilken av dem har dere brukt? Jeg får to ulike kjønn når jeg tester begge :ler: Den som regner med alder når jeg føder viser gutt, og jeg tror på en måte at vi får det. Jeg sier hele tiden "han" helt ubevisst fordi jeg har en slags følelse. Men vi får se, det kan jo hende jeg tar helt feil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den som viser alder på mor under unnfangelsen og måned unnfangelsen finner sted så får jeg både jente sist og nå. Sist stemte det jo, så vi får se denne gangen :)

Hvor finner jeg den som viser alder på mor når babyen blir født? Lurer på om det stemmer der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syngende Sara

LineGourmet: Nei, legen min sjekket ikke hjertelyd i magen, men hun sa noe om at "det er jo for tidlig å lytte etter hjerte og sånt noe..", (uke 8) så det betyr vel kanskje at hun har doppler, og at hun kan bruke dette neste gang jeg skal til kontroll da.

Ellers begynner jeg også å få en skikkelig følelse av at det er en liten gutt jeg har i magen. Kanskje mest av alt fordi jeg ikke finnes kvalm, og jeg har hørt at man oftere er mye kvalm med jenter.

Hvis det blir gutt får vi en liten jobb m.h.t. å finne på navn, har allerede flere jentenavn klare, mens guttenavn er det mye verre med. Men skal vel ordne seg det også ;)

Det kinesiske fødselskartet sier forresten også gutt, i hvert fall når jeg ser på mors alder ved fødsel.

Endret av Syngende Sara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet disse to. Ved første øyekast ser de stort sett like ut, men den øverste tar utgangspunkt i mors alder når barnet blir født og den nederste tar utgangspunkt i mors alder når barnet blir unnfanget.

http://www.barnimagen.com/var/storage/images/media_bilder/kjerringrd/kinesisk_fdselskart/2789985-1-eng-GB/kinesisk_fdselskart.gif

http://www.babyverden.no/Gravid/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/

På meg stemmer faktisk begge to på forrige gang, og begge viser jente igjen. Så, spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gutt på den ene og jente på den andre :)

I dag hadde jeg ikke sjans til å komme meg på jobb. Sliter litt med svimmelhet for tiden og etter å ha nesten besvimt i dusjen og så på kjøkkenet ble jeg beordret tilbake i seng :sjenert:

Leste at det er helt normalt med blodtrykksfall, men er ganske plagsomt også da! Er jo nesten redd for å gå ut, vil ikke besvime på butikken lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ny her.

Jeg er 8 + 2 på vei i den nette alder av 38 år. Jeg har vært skikkelig treg til å oppsøke lege\jordmor, men skal på min første undersøkelse til mandag.

Ellers er jeg dritkvalm, skikkelig trøtt og syns egentlig alt er litt elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ny her.

Jeg er 8 + 2 på vei i den nette alder av 38 år. Jeg har vært skikkelig treg til å oppsøke lege\jordmor, men skal på min første undersøkelse til mandag.

Hei Nyva, velkommen! :blomst:

Jeg syns det er virkelig hyggelig med flere folk på min alder :ler:

Er det din første? Ikke planlagt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Line.

Jeg har to fra før, og nei, denne var ikke helt planlagt. Hoppe av i svingen fungerer dårlig.

Så koselig at jeg ikke er den eneste 'gamla' her. :ler:

Nå ser jeg bare fram til å komme meg over det første trimesteret for da håper jeg kvalmen gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den som viser alder på mor under unnfangelsen og måned unnfangelsen finner sted så får jeg både jente sist og nå. Sist stemte det jo, så vi får se denne gangen :)

Hvor finner jeg den som viser alder på mor når babyen blir født? Lurer på om det stemmer der også.

Jeg har også sett på den med min alder når unnfangelsen skjedde, den viste gutt forrige gang og viser jente nå. Så får vi se da, blir spennende å se iallefall. Vi har to klare jentenavn - Michelle eller Iselin, men ingen guttenavn. Muligens Colin eller Michael, vi får sjå.

Hei.

Jeg er ny her.

Gratulerer så masse og velkommen :) Høres ut som en god start på svangerskapet, hehe.

Jeg har ikke bestilt time enda, men er jo bare 4 uker da.

Nichia: Vi vil også ha en tidlig ul, men det er for å vite at det lever inni der. Lurer på å få time rundt den 20 jeg også. Da er vi rett rundt 6 uker. Herlighet, det skulle ikke gått ann å vite det så tidlig, det føles jo ut som en evighet. Med L gikk vi en jul i vente der vi visste at alt vr fint, denne gangen er vi helt uvitende. Huff, det er ikke bare å være på tjukka nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett på den med min alder når unnfangelsen skjedde, den viste gutt forrige gang og viser jente nå. Så får vi se da, blir spennende å se iallefall. Vi har to klare jentenavn - Michelle eller Iselin, men ingen guttenavn. Muligens Colin eller Michael, vi får sjå.

Nichia: Vi vil også ha en tidlig ul, men det er for å vite at det lever inni der. Lurer på å få time rundt den 20 jeg også. Da er vi rett rundt 6 uker. Herlighet, det skulle ikke gått ann å vite det så tidlig, det føles jo ut som en evighet. Med L gikk vi en jul i vente der vi visste at alt vr fint, denne gangen er vi helt uvitende. Huff, det er ikke bare å være på tjukka nei.

Nå har jeg glemt hva L heter, vil du sende det på pm?

Nei, det er ikke bare-bare å være gravid. Er vel for å konstantere at alt er i orden vi også skal på UL. Sambo er veldig bekymret om dagen, jeg har lest meg opp såpass på nettet at jeg tror alt er i orden, mens sambo er sikker på at det ikke er noe liv eller at det er noe feil. Skal bli godt å komme på UL og få vite det sikkert. 15 dager igjen til UL nå :)

Vi også jentenavn klart. Det vil si, vi har ett som vi begge synes er fint, men jentungen har dobbeltnavn så vi vil helst ha dobbeltnavn til nr. 2 også. Guttenavn hadde vi ikke sist heller, det var så utrolig vanskelig. Ingenting vi begge likte.

Også er det nesten påbudt i slekta mi etter å oppkalle etter besteforeldrene. Og sambo synes ikke pappaen min sitt navn er noe særlig fint, og at han vil heller ikke oppkalle etter sin egen far. Så vi får nå se. Kanskje det blir Navnløs *etternavnet vårt* som kommer til verden i august :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg glemt hva L heter, vil du sende det på pm?

Nei, det er ikke bare-bare å være gravid. Er vel for å konstantere at alt er i orden vi også skal på UL. Sambo er veldig bekymret om dagen, jeg har lest meg opp såpass på nettet at jeg tror alt er i orden, mens sambo er sikker på at det ikke er noe liv eller at det er noe feil. Skal bli godt å komme på UL og få vite det sikkert. 15 dager igjen til UL nå :)

Vi også jentenavn klart. Det vil si, vi har ett som vi begge synes er fint, men jentungen har dobbeltnavn så vi vil helst ha dobbeltnavn til nr. 2 også. Guttenavn hadde vi ikke sist heller, det var så utrolig vanskelig. Ingenting vi begge likte.

Også er det nesten påbudt i slekta mi etter å oppkalle etter besteforeldrene. Og sambo synes ikke pappaen min sitt navn er noe særlig fint, og at han vil heller ikke oppkalle etter sin egen far. Så vi får nå se. Kanskje det blir Navnløs *etternavnet vårt* som kommer til verden i august :fnise:

Will do! Tar det i morgen, er snart sengetid her nå :)

Høres akkurat ut som min mann, godt det er flere som er slik. Forstår de godt, de første ukene blir liksom "våre" på sett og vis. Spennende med ul da, krysser bare alt jeg har for at alle spirer her inne klamrer seg fast med nebb og klør :)

Hehe, ikke like lett med navnene altså. L var "navneløs" hele første dagen. Var familien som sa navnet passet fint, vi hadde ikke helt 100% bestemt oss for navnet.

Ny uke og nye muligheter i morgen, noen som merker tegnene allerede? Noen av dere er jo relativt langt på vei. Jeg er veeeldig trøtt, kan ikke huske jeg var sånn sist. Ellers bare litt stikkinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter*! Hvordan står det til?

Jeg er fortsatt fin form, men har begynt å få bitte litt morgenkvalme nå. Hatt siste 4 dager... :roll:

Men ikke noe grusomt plagsomt altså, ingenting som ikke kureres med noe å spise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da kunne jeg eendelig også melde meg inn i terminklubb! Veeldig tidlig men.. Iflg terminkalkulator er jeg 4+6 - med termin 11. august...

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere andre her inne etterhvert!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da kunne jeg eendelig også melde meg inn i terminklubb! Veeldig tidlig men.. Iflg terminkalkulator er jeg 4+6 - med termin 11. august...

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere andre her inne etterhvert!

:goodbye:

Gratulerer! :nigo: Og velkommen :blomst:

Er det din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...