Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Jeg har fortalt det til ei venninne, mannen hintet kraftig frempå om det på julebord forrige uke, men ingen som har spurt i ettertid, er nok noen rykter som går ja :ler:

Vi skal fortelle det til familien nærmere jul, vil vite at alt er ok først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fortalt det til de fleste. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal vente for jeg er for åpenhet rundt spontanabort. Hemmelighetsskremmeriet i dag er med på å gjøre det enda verre for de av oss som mister (jeg har mistet selv og åpenhet med familie og venner gjorde det lettere).

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det blir mer virkelig når man begynner å fortelle det til andre?! :sprettoy:

Hehe.. ja, jeg syns i alle fall det. Jeg syns det er veldig hyggelig å fortelle det :) Gleden sprer seg og dobbler seg på en måte :ler:

Foreløpig har jeg fortalt det til min beste venninne, mamma, lillebror og min nærmeste kvinnelige kollega :)

Drøyer arbeidsgiver og resten av kolleger til etter jul. Skal ha kick off 1 uka i januar, 2 dager color line. Da blir det sagt ;)

Pappa får vite det på søndag, på bursdagen sin, at han skal bli bestefar :hjerte:

Kjæres familie får vite snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til ei venninne, mannen hintet kraftig frempå om det på julebord forrige uke, men ingen som har spurt i ettertid, er nok noen rykter som går ja :ler:

Vi skal fortelle det til familien nærmere jul, vil vite at alt er ok først :)

Hehe, var det mannen din som tok en skål for junior?? Syns jeg leste noe om det her tidligere i tråden. Fantastisk bra!! :skaal::fnise:

Vi har fortalt det til de fleste. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal vente for jeg er for åpenhet rundt spontanabort. Hemmelighetsskremmeriet i dag er med på å gjøre det enda verre for de av oss som mister (jeg har mistet selv og åpenhet med familie og venner gjorde det lettere).

Trist å høre at dere har mistet tidligere Sunshine. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen :klem:

Men jeg må si at jeg er enig i det du skriver. Vi kommer til å fortelle venner og familie det før det har gått de berømte 12 ukene, nettopp fordi vi også kommer til å trenge støtte og trøst fra de hvis noe skulle gå galt. På jobb kommer jeg til å vente til det er gått 12 uker, hovedsaklig fordi jeg jobber på en stor arbeidsplass med veldig mange ansatte. Har i grunnen ikke lyst til at de av mine kollegaer som jeg knapt kjenner skulle vite det hvis det går galt. Nære venner får vite det etter hvert som vi møtes :hjerte:

Så mitt dilemma går mest på at jeg helst har lyst til å si det til min mor personlig, og ikke på telefon, og henne treffer jeg ikke før jul.. Men det kan fort ende med at jeg ikke greier å holde meg neste gang jeg har henne på tråden, hehe :skravle:

Hehe.. ja, jeg syns i alle fall det. Jeg syns det er veldig hyggelig å fortelle det :) Gleden sprer seg og dobbler seg på en måte :ler:

Foreløpig har jeg fortalt det til min beste venninne, mamma, lillebror og min nærmeste kvinnelige kollega :)

Drøyer arbeidsgiver og resten av kolleger til etter jul. Skal ha kick off 1 uka i januar, 2 dager color line. Da blir det sagt ;)

Pappa får vite det på søndag, på bursdagen sin, at han skal bli bestefar :hjerte:

Kjæres familie får vite snart også.

Ja, gleder meg til å fortelle det å dele gleden med familie og venner! :strix: Er nok en del som venter på det etter hvert, i og med at vi er nygift og ikke tidligere har lagt skjul på at vi gjerne ønsker oss barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til å fortelle det også :) Blir første barnebarn på begge sider så kan tenke meg de blir glade!

Dere som bor i Oslo: har dere merket klorsmak på vannet de siste dagene, eller er det bare de gravide smaksløkene mine? :klø:

Ellers tror jeg at jeg kjenner livmoren, er noe veldig ømt "inni der" og i dag mister junior halen sin :hoppe:

Sånn, tilbake til eksamenslesing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun fortalt det til mamma samt en veldig god kollega av meg som er i permisjon nå. Er også for åpenhet rundt graviditeten, men for vår del har vi mistet 3 ganger, og det er så vondt å måtte fortelle det hver gang. Da venter jeg heller til jeg vet det er liv der inne og sjansen er mindre for abort. :)

Tror nok vi vil fortelle det til svigersene samt min svigerinne, er jo ikke så lett å holde på denne fantastiske hemmeligheten.

Jeg er jo veldig tidlig enda og spiren hadde vel så vidt festet seg før testen var positiv :ler:

--------------

Vil dere forresten vite kjønnet? Vi vil nok vite kjønnet, dvs jeg vil. Mannen vil enda ikke snakke så mye om det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vite kjønnet ja :Nikke: Jeg lurer litt på om de hjemmetestene for kjønn fungerer? Jeg er så grådig nysgjerrig :sjenert:

Hjemmetester for kjønn?? :sjokkert: Fortell! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte de snakket om det på et eller annet tv program i går, og på god morgen Norge i dag (?). Det finnes mange slike tester på ebay når man søker, men spørsmålet er om de fungerer. Jeg fikk ikke sett programmene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vite kjønnet ja :Nikke: Jeg lurer litt på om de hjemmetestene for kjønn fungerer? Jeg er så grådig nysgjerrig :sjenert:

Den viste gutt for ei venninne, men hun fikk jente :) De kan tas fra uke 10, ikkesant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til noen av mine nærmeste kollegaer på jobb + vår tillitsvalgte. Men drøyer med de andre til etter jul..

Har enda ikke fått fortalt det til mamma og pappa + søsknene mine, rett og slett fordi vi ikke har møtt dem "face-to-face" enda.. Møter mamma og pappa nå i helgen, men da sammen med hele storfamilien - og lurer heller på om vi skal drøye til neste helg, når vi skal på middag med dem alene. Er litt koselig å ha litt tid til å snakke om ting!

Jeg er litt redd for å fortelle det til flere enn de nærmeste, jeg tenker at det ikke er så hyggelig å få "gratulerer" av perifere folk dersom man har mistet.. Drøyer nok til etter jul!

Hihi, kjedelig dersom man tar fem hjemmetester som viser "jente" og kjøper inn masse, fine rosa klær - og ender med en søt liten gutt :fnise:

Endret av Myzia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, så det på nyhetene i går jeg også, ble litt nysjerrig. Hadde vært moro å prøve da, spesielt etter ul hvis man får svar der.

Neida, det var uke 10, og det var hele 20% feilmargin: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article471795.ece

Det var jo en del, dog er det jo feilmarginer på ordinære ultralyder også. Hvor mye koster disse testene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ebay ligger de på rundt 35 dollar pluss porto. Men jeg tror ikke jeg ville tatt en sånn i tilfelle de skal vise feil. Da tror jeg at jeg måtte tatt flere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan funker den da?

Måler den på urin, HCG da? Er det ulikt konsentrasjon på dette om man venter gutt eller jente? :klø:

Og fins det et tredje alterantiv hvis man ikke er gravid eller vil den også f.eks. men mannens urin vise kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den ikke kostet så "masse" skulle jeg ha forsøkt den, både med min og mannens urin :fnise: Kan ikke helt skjønne hva den reagerer på, det ville de ikke si der de selger den heller stod det.

Får heller søke etter kjerringråd eller lese det kinesiske fødekartet, det har stemt ganske bra med samtlige av de jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om det jeg også, virker som no rare greier, ser ikke ut som om det er et tredje alternativ...

Det kineseske fødselskartet sier jente her, men mannen er sikker på at vi får gutt pga stillingen junior ble unnfanget i :ler:

Vi får se, men håper det blir på UL i uke 18, er så leeeenge til juli...

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å prøve plumbotesten :ler: I følge kinesisk fødselskart skal jeg få gutt.. Men får bare vente å se, vi har fortsatt ikke bestemt oss for om vi skal vite før fødsel eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...