Gå til innhold

Livet med Pittelille


sunflower87

Anbefalte innlegg

Uff, Knøtteliten! Jeg synes du er utrolig tøff som ser etter de "positive" tingene oppi alt det triste! Forhåpentligvis vil det bli lettere for deg etterhvert, også med tanke på den lille som er ventet hos venneparet ditt.

Jeg skjønner godt de tankene dine når det gjelder offisiell prøving. Jeg har aldri vært offisiell prøver, til tross for at jeg nå er gravid for andre gang (første gang endte i en abort). Jeg tror heller ikke jeg hadde taklet alt presset ved å teste hver eneste måned, bite negler og håpe. Jeg tenker på alle de som har prøverdagbok her inne og beundrer dem litt for tålmodigheten de har.

Vi får håpe at neste spire sitter ganske fort uten neglebiting, venting og testetøstendenser :) (for å ikke glemme det at kroppen ofte er ganske mottagelig for å bli gravid raskt etter en spontanabort, etter hva de kloke KG-hodene sier)

Jeg og Pittelille har det ganske bra. Jeg er igang med å høre hjertelyden ganske ofte nå. Det er akkurat som om jeg har blitt avhengig av det, få bekreftelsen på at h*n trives godt der inne, og at livet er fint for h*n. For gudene skal vite at livet er tøft nok her ute.. Nå har jeg blitt sykemeldt på ubestemt tid. Jeg er så fordømt sliten og trøtt hele tiden at jeg måtte til slutt kaste inn årene. For det aller meste går det bra, men av og til får jeg noen rier av utmattelse som ikke ligner noe. det er akkurat som om all energi bare forlater kroppen for noen minutter, og jeg synker helt sammen. Da sier det seg selv at jeg akkurat nå må konsentrere meg om å ta vare på meg selv. Spesielt når jobben min har et stort press, stort ansvar og høy fart hele tiden.

I tillegg krangler bekkenet med meg. Og jeg krangler tilbake! Jeg har reservert meg mot bekkenløsning, og det har bekkenet mitt bare med å høre på :kjefte:

Men ellers går det ganske bra. Kjæresten min kommer hjem om to dager etter en nesten tre uker lang ferietur, og jeg har min første jordmortime på onsdag! Det blir kjempespennende. Tenk at jeg har 15 fullgåtte uker bak meg, og er inni min 16 uke allerede! Det er helt vilt å tenke på. Det er bare noen uker igjen til jeg er halvveis.

Og sånn btw, det er bare 3 1/2 uke igjen til ordinær UL. " februar får vi vite om Pittelille er en :babygutt: eller en :babyjente: ... ÅÅÅ så jeg gleder meg!!! Tenkte jeg skulle begynne å småhandle litt nå til uka. I kun kjønnsnøytrale farger selvfølgelig, men nå KLARER JEG IKKE Å VENTE LENGRE :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten må jeg jo i god KG tradisjon tro skrive en tippeliste!

Tippeliste

Sunflower- :babyjente:

Sunflowermannen- Ønsker en jente så sterkt at han omtrent snakker om det i søvne :rødme:

GUNS- :babyjente:

:babyjente:

Gjesten-

Pandabear- :babyjente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er visst enstemmig om at du får en liten pike :babyjente:

Det er nok bra du er blitt sykemeldt, baby skal jo ikke utsettes for stress. Du får bruke tiden til absolutt ingenting, det er lenge til du får den muligheten igjen :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden fyker jo allerede forbi! Plutselig går du og venter på at fødselen skal sette i gang, og tro meg - det går fortere enn du aner! :jepp:

Og det må nok bare bli en liten jente nå, siden det er enstemmig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: ja det er rimelig enstemmig blant alle egentlig. Bortsett fra jentene på jobb, der er man rimelig overbevist om gutt. :gjeiper: Heldigvis kan jeg være sikker på at det enten er det ene eller det andre! ;)

Ja kjenner det er godt å slappe av. Slippe å pese meg til jobb hver dag. Imorgen tidlig skal jeg til legen, og da får jeg vite litt mer om hva som skjer framover.

Ikveld skal jeg bare ha velværekveld! Jeg skal farge håret og ta godt vare på meg selv, for i morgen kommer kjæreste mannen hjem, og da skal jeg være så fin og feiende flott som bare mulig :D

Hvordan går det med deg GUNS? jeg leste i en tråd at du har hatt en skikkelig tøff uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, alle har godt av en velværekveld! :) Skjønner godt at det er deilig å slippe å stresse seg på jobb, jeg har det sånn med skolen nå. Veldig greit å bare bruke den tiden man trenger på det man skal gjøre hver dag! :nigo:

Njaa, njooo.. Det går litt opp og ned. Er mye kvalm og går egentlig bare og venter på at jeg skal kaste opp (synes det er veldig rart at jeg ikke har spydd enda!!!). Ellers så har jeg smerter som kan minne om menssmerter, bare uendelig mye verre, og det kjennes også ut som jeg har et altfor stramt belte rundt midt på magen :( Føler jeg ikke får gjort noe annet enn å ligge og prøve å sove. Når jeg ikke får sove godt om nettene, så må jeg ta igjen tapt søvn på dagen, så tiden flyr uten at jeg gjør noe! Menmen, det er heldigvis ikke lenge igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei heldigvis ikke! Uff for en ekkel opplevelse! Jeg hadde blitt skikkelig redd jeg også! Det med søvnen kjenner jeg igjen. Her i helgen våknet jeg opp av meg selv rundt klokka 11 på formiddagen, var våken lenge nok til å spise frokost og ligge litt på sofaen å gjøre absolutt ingenting. Jeg skulle bare inn på soverommet å hente en bok, og plutselig var det fire timer senere. Hvordan skjedde det? :vetikke:

Har du fått vite noe mer fra Føden da? Jeg har faktisk hørt at det er mange som er kvalm mot slutten av svangerskapet? Kanskje det er det som skjer med deg, bare det har blitt ekstra forsterket av fallet ditt?

Jeg kjøpte inn de første babyklærne til Pittelille idag forresten! Det var en meeeeget spesiell opplevelse. Koselig og skummelt på en gang. Tenk at jeg har begynt å handle til mitt eget lille barn. Tenk at jeg er i 16 svangerskapsuke allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kvalmen er vel egentlig det jeg tenker minst på. Spesielt siden de har sjekket meg for svangerskapsforgiftning og alt. Men kvalmen kom ikke før etter jeg hadde rier i to timer natt til torsdag, så jeg skjønner egentlig ingenting :lete: De på føden sier bare at jeg skal holde meg hjemme fra skolen og bare slappe av, sove når jeg trenger og spise mye mat. Og det er jo nettopp det jeg gjør, men ting forandrer seg ikke! Ikke til det bedre og ikke til det verre. Trodde jeg begynte å få rier igjen i sted, men så stoppet det opp da også! Og kynnere er det ikke, for det har jeg ofte, og de er ikke smertefulle :trist: Jeg har vel ikke noe annet valg enn å bare smøre meg med tålmodighet og slappe av så godt jeg kan :sukk: I morgen er jeg 37 uker på vei (tickeren er litt feil)! så det er bare 3 uker til termin!

Ja, det er jo det jeg sier, tiden flyr! Jeg synes også det var fantastisk å handle de første klærne til lillejenta mi :) Hva kjøpte du? :jepp:

Endret av GUNS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Knøtteliten! Jeg synes du er utrolig tøff som ser etter de "positive" tingene oppi alt det triste! Forhåpentligvis vil det bli lettere for deg etterhvert, også med tanke på den lille som er ventet hos venneparet ditt.

Jeg skjønner godt de tankene dine når det gjelder offisiell prøving. Jeg har aldri vært offisiell prøver, til tross for at jeg nå er gravid for andre gang (første gang endte i en abort). Jeg tror heller ikke jeg hadde taklet alt presset ved å teste hver eneste måned, bite negler og håpe. Jeg tenker på alle de som har prøverdagbok her inne og beundrer dem litt for tålmodigheten de har.

Vi får håpe at neste spire sitter ganske fort uten neglebiting, venting og testetøstendenser :) (for å ikke glemme det at kroppen ofte er ganske mottagelig for å bli gravid raskt etter en spontanabort, etter hva de kloke KG-hodene sier)

Jeg og Pittelille har det ganske bra. Jeg er igang med å høre hjertelyden ganske ofte nå. Det er akkurat som om jeg har blitt avhengig av det, få bekreftelsen på at h*n trives godt der inne, og at livet er fint for h*n. For gudene skal vite at livet er tøft nok her ute.. Nå har jeg blitt sykemeldt på ubestemt tid. Jeg er så fordømt sliten og trøtt hele tiden at jeg måtte til slutt kaste inn årene. For det aller meste går det bra, men av og til får jeg noen rier av utmattelse som ikke ligner noe. det er akkurat som om all energi bare forlater kroppen for noen minutter, og jeg synker helt sammen. Da sier det seg selv at jeg akkurat nå må konsentrere meg om å ta vare på meg selv. Spesielt når jobben min har et stort press, stort ansvar og høy fart hele tiden.

I tillegg krangler bekkenet med meg. Og jeg krangler tilbake! Jeg har reservert meg mot bekkenløsning, og det har bekkenet mitt bare med å høre på :kjefte:

Men ellers går det ganske bra. Kjæresten min kommer hjem om to dager etter en nesten tre uker lang ferietur, og jeg har min første jordmortime på onsdag! Det blir kjempespennende. Tenk at jeg har 15 fullgåtte uker bak meg, og er inni min 16 uke allerede! Det er helt vilt å tenke på. Det er bare noen uker igjen til jeg er halvveis.

Og sånn btw, det er bare 3 1/2 uke igjen til ordinær UL. " februar får vi vite om Pittelille er en :babygutt: eller en :babyjente: ... ÅÅÅ så jeg gleder meg!!! Tenkte jeg skulle begynne å småhandle litt nå til uka. I kun kjønnsnøytrale farger selvfølgelig, men nå KLARER JEG IKKE Å VENTE LENGRE :biggrin:

Det er vel noe som heter noe i den dur at "det som ikke tar livet av deg, gjør deg sterkere"..! Det er nok sant. Jeg kjenner at noe stort har forandret seg i meg som person. Det er et eller annet i meg som får meg til å bite tenna sammen så hardt som aldri før og tvinger meg til å se framover.

Jeg hadde mitt hysteriske sammenbrudd hos legen, og jeg ble overrasket over meg selv - trodde ikke jeg skulle reagere SÅ kraftig. Men tenkte i ettertid at "flott. Bli ferdig med det og gå videre. Kommer ingenting godt utav å legge seg ned å gi opp..lille frøet kommer ikke tilbake fordi". Innimellom får jeg en sånn ubeskrivelig rastløs panikk, at jeg kunne gitt hele verden og enda litt til for å få tilbake frøet! Jeg HADDE spiren til et lite nøste jeg ville kommet til å elsket over alt på jord også blir det revet fra meg på et blunk - hvorfor MEG?!?! I neste øyeblikk tenker jeg "herregud, skjerp deg- du er ikke den eneste, og det er ikke noe verre for meg enn for alle andre som mister". Og sånn går nå dagene.. :sjenert:

Får holde motet oppe og håpe storken flyr innom oss, plutselig :jepp: (*heia Storken! Jeg er her! :goodbye: Kom hiiiiit da!* :gjeiper: )

Pittelille er bra heldig som får deg som mamma'n sin :kgbaby: Makan til kjærlighet :rødme:

:opplyser: ....jeg tror forresten at Pittelille er en liten :babygutt:

Nå skal jula ut her :tre: (må gjøre noe fornuftig, før ræva gror fast i såffan), god kveld videre til deg og magen :gravid:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et sånn et sett med seks deler (bodyer og bukser og lue og smikke) et sånn altfor søtt sette i hvitt kosestoff med dyreører på og et nesten helt likt hvitt sett i kosestoff hvor det sto I <3 DAD på :rødme: Jeg kjøpte i flere størrelser fra kjempelite til ikke fullt så lite. Alt var jo kjempelite egentlig, helt utrolig at et menneske kan være så liten!

GUNS: Kanskje kroppen faktisk gjør seg klar til fødsel? Jeg kan ikke forstå noe annet. Vi må ihvertfall krysse fingrene for at de på Føden vet hva de snakker om. Det er jo ofte litt fram og tilbake for oss førstegangs etter hva jeg har forstått.

Knøtteliten: Tusen takk :rødme: Og vet du hva? Jeg tror det at den lille spiren din som ikke ville denne gangen kommer til å prøve igjen jeg. Det var bare en prøve denne gangen, og lilleSpire vil garantert prøve igjen, for hvilken liten Spire vil vel ikke ha deg som mamma. Så neste gang du får besøk i magen din så er det lilleSpire som prøver igjen, og neste gang vil være helt perfekt! :klem:

sett igang å rydd ut jula du ;) Rævva mi har slått rot i sofaen for lenge siden. Utfordringen blir å flytte sofarumpa mi inn i senga om ikke så lenge, for det er ny legetime i morgen tidlig ;)Tipping er herved notert og oppdatert om kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste

Sunflower- :babyjente:

Sunflowermannen- Ønsker en jente så sterkt at han omtrent snakker om det i søvne :rødme:

GUNS- :babyjente:

:babyjente:

Gjesten-

Pandabear- :babyjente:

:babygutt:

Knøtteliten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord, jeg blir helt rørt jeg :trist:

Jeg henger her inne på gravidsidene fortsatt, serru.... :sjenert:;)

Jeg er antagelig i ferd med å bli en ufrivillig testetøs... :klaske: bestilte meg 21 eggløsningstester fra nettet her igår :hakeslepp: vet ikke om jeg skal :ler: eller :grine: jeg..hehe :sjenert: Følte bare brått VELDIG for å finne ut når i syklusen jeg har eggløsning.. Føler ikke jeg orker å gå og håpe og vente hver mnd, så jeg håper jeg ikke tar helt av med testing og planlegger :humpe: etter klokkeslett.... :overrasket: eh.. :sjenert: tror ikke jeg blir sånn, men man vet aldri.. (er ikke noe galt i å være sånn, men jeg ser for meg det tar på psykisk).

Hælledussan, sånne kosedresser med ører er helt ubegripelig søte :rødme: når var det du sa dere fikk vite kjønn? Ah, gurimalla det må være spennende..! :dåne:

Hvordan er formen da? Har det begynt å dratt seg til? :)

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehehe, litt testetøstendenser er jo lov! Dessuten så er det alltid greit å finne ut når man har EL. Det var det som gikk "galt" den mnd jeg ble gravid. Jeg har brukt fertilityfriend for å finne EL, og unngått å ha sex de periodene. Jeg tåler ikke hormonprevansjon og slikt ser du, og da har det vært eneste reelle alternativet (Jeg haaaaaater kondomer!!). Men den mnd jeg ble gravid så glemte jeg å måle noen ganger, og brukte derfor bare tidligere målinger. Jeg hadde rimelig regelmessig syklus og trodde det ville være trygt....Det var ikke det! :sjenert:

Idag er det akkurat tre uker til ordinær UL :D Jeg kjenner jeg gleder meg noe vanvittig!

Det skulle bare mangle vet du :) man trenger noen gode ord når man har det litt tøft :)Og når man har det tungt etter en SA så kan det kanskje hjelpe å kjenne på det at LilleSpire vil prøve igjen. Jeg vet ikke, det er bare noe jeg alltid har trodd :kgbaby:

Idag var jeg hos jordmor... Jeg fikk høre hjertelyden, målt ting i urinen og jeg ble veid.... :sjenert:

Alt var helt perfekt med Pittelille, hjertet slo 150 slag pr minutt så hun er perfekt. Men det visste jeg jo, hun er jo min lille vakre :rødme:

Jeg hadde litt eggehvite i urinen, men så lenge blodtrykket og sånt var bra, så er det ingen fare for noe forgiftningstull!

Og vekta.....

JEG HAR BARE GÅTT OPP 1 KILO PÅ 8 UKER :danse:

Med alt det griseriet jeg har klart å presse i meg, så syns jeg det er ganske utrolig at jeg ikke har sprengt vekta allerede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør alltid godt med gode ord i vonde tider - det er sant :)

Legen min sa noe til meg da jeg hulka som verst, som jeg til stadighet tenker på: "Du vet iallefall at kroppen din kan bli gravid nå, så du må prøve å tenke at du er heldig. Og du kommer nok hit igjen du, med mage, det er jeg sikker på :) ". Det redda faktisk dagen min :jepp: Og lilleSpire....h*n kommer tilbake :rødme: det må man bare tro på :)

Vi krysser fingre for at du slipper forgiftningstull resten av svangerskapet også!

Det er ikke behov for sånt tull, så det kan jo bare holde seg borte....liksom :filer:

Kranglete bekken høres heller ikke ut som noe man har behov for å ha... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, snille legen! Det er så godt når legen faktisk kommer med slike støttende ord. :klemmer:

Jeg kjenner faktisk at jeg er på bedringens vei. Energien har tatt seg litt opp, bekkenet krangler ikke fullt så mye når jeg ikke løper rundt hele dagen og jeg føler jeg får gjort litt om dagen i leiligheten. Ikke minst er jeg istand til å være litt sosial. Igår var jeg hos en venninne jeg ikke har sett på lange tider, og idag har jeg fått treffe en av mine beste venninner som jeg ikke har hatt tid til. Det føltes godt å få pleid litt vennskap. Ikke minst er det godt å få være med kjæresten min igjen, og pleie forholdet litt!

Nei det der forgiftningstullet kan holde seg for seg selv. Jeg har ingen interesse av å bli forgiftet med det første!

Jeg havnet forresten i en skikkelig provoserende tråd, hvor jeg faktisk må si meg enig med Brutal Mann! Det var en tråd om abort, og hvorvidt man skal si ifra til mannen dersom man blir gravid. Med visse unntak som blir nevnt i tråden så skal man etter min mening ALLTID si ifra til barnefaren!! Stakkar mannen skal ikke gå rundt i livet uvitende om slike ting. Noen ganger er jeg flau over mitt eget kjønn! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå, snille legen! Det er så godt når legen faktisk kommer med slike støttende ord. :klemmer:

Jeg kjenner faktisk at jeg er på bedringens vei. Energien har tatt seg litt opp, bekkenet krangler ikke fullt så mye når jeg ikke løper rundt hele dagen og jeg føler jeg får gjort litt om dagen i leiligheten. Ikke minst er jeg istand til å være litt sosial. Igår var jeg hos en venninne jeg ikke har sett på lange tider, og idag har jeg fått treffe en av mine beste venninner som jeg ikke har hatt tid til. Det føltes godt å få pleid litt vennskap. Ikke minst er det godt å få være med kjæresten min igjen, og pleie forholdet litt!

Nei det der forgiftningstullet kan holde seg for seg selv. Jeg har ingen interesse av å bli forgiftet med det første!

Jeg havnet forresten i en skikkelig provoserende tråd, hvor jeg faktisk må si meg enig med Brutal Mann! Det var en tråd om abort, og hvorvidt man skal si ifra til mannen dersom man blir gravid. Med visse unntak som blir nevnt i tråden så skal man etter min mening ALLTID si ifra til barnefaren!! Stakkar mannen skal ikke gå rundt i livet uvitende om slike ting. Noen ganger er jeg flau over mitt eget kjønn! :kjefte:

Godt å høre at du føler deg bedre! Da går ting riktig vei :duskedame:

De abort-trådene har irritert meg og! Det emnet kommer opp med jevne mellomrom, og jeg blir sjokkert over å se hvor mange som mener de har rett til å holde det for seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du føler deg bedre! Da går ting riktig vei :duskedame:

De abort-trådene har irritert meg og! Det emnet kommer opp med jevne mellomrom, og jeg blir sjokkert over å se hvor mange som mener de har rett til å holde det for seg selv!

Slenger meg på dere begge to! Og jeg mener at hvis de velger å ta abort uten å si noe til kjæresten/mannen, så kommer det til å slå tilbake på de uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Hvordan kan noen forsvare et slik valg? Begge gangene jeg har vært gravid har det å fortelle barnefaren vært viktigere enn noe annet. Spørsmålet om å beholde eller ikke er altfor stort og livsendrende til at man skal ta det valget alene. Dete r jo ikke bare mors liv som blir drastisk forandret! arg altså!

Joda, det går bedre. Idag hadde jeg et lite tilbakeslag igjen kan man si. Jeg er kjempetrøtt og helt og totalt gåen! Men det er min egen feil. Jeg har surret mye rundt de siste dagene. Vært sosial og fått gjort mye som jeg har måttet utsette pga formen. Så idag tok jeg meg en tur til en utstyrsbutikk ikke så langt unna. Jeg følte trangen til å sjekke ut litt barnevogner og slikt, og da sa det stopp. Men jeg ble ihvertfall litt klokere med tanke på barnevogner og slik da, så det var ihvertfall verdt noe :P

Jeg vil ha Emmaljunga Edge Duo! Jegviljegviljegvil!!!! De hadde akkurat den jeg vil ha på babybutikken idag, og i akkurat den fargen jeg vil ha. I tillegg var den på salg, så nå må jeg bare finne en lur måte å hoste opp noen tusenlapper ganske raskt. Jeg prøvde å smiske meg inn hos kjæresten, men han bare fnyser av meg og sier at vi heller skal kjøpe brukt. Men jeg vil jo ha akkurat den vogna jeg så idag joooo :P

Det ordner seg nok vil jeg tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...