Gå til innhold

Kjøp av sex - nedverdigende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er frivillig å selge kroppen. De aller fleste prostituerte nyter sexen. Hvorfor er det galt at to mennesker koser med hverandre?

De aller fleste prostituerte nyter sexen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kjøpe sex vitner om et menneskesyn jeg ikke kan akseptere. Det er ikke dermed sagt at den som kjøper sex er en total taper, et grusomt menneske eller en ond kriminell, for meg innebærer det at vedkommende har en jobb å gjøre med menneskesynet sitt men kan ellers være en bra person, evt. en med potensiale til å bli en bra person. Kan hende h*n er uvitende om trafficking, vold og psykisk press, stoffmisbruk og alt annet som forefinnes i prostitusjon og trenger å lære litt. Ja, det finnes prostituerte som er i det helt frivillig og synes det er en OK jobb - men det er INGEN kunde som vet at det forholder seg slik for den de kjøper sex av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes prostituerte som er i det helt frivillig og synes det er en OK jobb - men det er INGEN kunde som vet at det forholder seg slik for den de kjøper sex av.

Det er stor forskjell på å kjøpe sex fra Lena Andresen som er luksusprostituert og selger fra egen leilighet på Frogner, enn Nkuma Mzwati som kom til Norge i en container.

Det finnes mange kvinner i Norge som har høy utdanning, ikke bruker dop, ingen bakmenn og som likevel selger sex. Det er vel ikke uten grunn at dette er blant topp fem fantasier hos kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å kjøpe sex fra Lena Andresen som er luksusprostituert og selger fra egen leilighet på Frogner, enn Nkuma Mzwati som kom til Norge i en container.

Det finnes mange kvinner i Norge som har høy utdanning, ikke bruker dop, ingen bakmenn og som likevel selger sex. Det er vel ikke uten grunn at dette er blant topp fem fantasier hos kvinner?

Igjen, det er ingen garanti for at Lena Andresen ikke har noe solid grums rundt seg og ikke er i situasjonen sin frivillig. Som sagt, det finnes ikke noen kunde i universet som kan uttale seg om hvorvidt den man kjøper sex av synes h*n har en OK jobb.

Voldtekt er også en hyppig fantasi. Fantasi =/= virkelighet.

Jeg kjenner forresten ei som heter Lena Andresen. Bilder i hodet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, det er ingen garanti for at Lena Andresen ikke har noe solid grums rundt seg og ikke er i situasjonen sin frivillig. Som sagt, det finnes ikke noen kunde i universet som kan uttale seg om hvorvidt den man kjøper sex av synes h*n har en OK jobb.

Voldtekt er også en hyppig fantasi. Fantasi =/= virkelighet.

Jeg kjenner forresten ei som heter Lena Andresen. Bilder i hodet...

Ingen kan vite noen ting for sikkert. Jeg kan ikke vite om jorden er rund eller om Gud eksiterer. Men det finnes noe som heter sannsynlighet, som er så overveiende at man må kalle det for fakta.

Det finnes både seriøse intervjuer og blogger som bekrefter at det finnes kvinner som selger frivillig, og som ikke har tatt annen skade av det enn sosial stigma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har inntrykket av at menn som kjøper sex ofte blir stemplet som tapere. Men stemmer dette? Jeg tenker meg egentlig at en stor andel av disse kun er ute etter sex og er lei alt styret med damer og "riktige" sjekkereplikker etc.

Foreksempel menn som spanderer dyre middager på pene jenter for å få seg noe? Blir ikke det egentlig det samme?

Menn stiller seg jo alltid i sårbare situasjoner når de prøver å sjekke opp jenter, hvor de enkelt kan drite seg ut. Er ikke hele sjekkesituasjonen for menn nedverdigende? Å prøve å sjarmere og smile mens jenta oppfører seg avvisende med småglimt av å vise interesse mens mannen strever? Likevel assosierer jeg helt klart menn som kjøper sex med en som går til psykolog og ikke får sex på annet vis?

Hva mener dere?

Det er en sammenheng med psykiske problemer, taperatferd og horekjøp? Snodig teori..ser ikke helt for meg at en som får behandling for depresjon er mer predisponert for å knulle ungarske horer.

Seff er det taperaktig å kjøpe sex. Menn som gjør det (heeelt uavhengig av hva slags utseende/inntekt/jobb de har) har jo pr.def en haug av svakheter:

1. Det at det står en "kø" utenfor hotelldøra med menn som skal tømme seg, virker ikke som turn off. Her nytes sexen selv om cumfacen en 34 åring ga dama 14 minutter før du kom inn nettopp har blitt "tørket" vekk og svelget unna.

2. Hepatitt, HIV osv. fryktes ikke..eller egenskap i form av konsekvenstenkning mangler fullstendig.

3. Et horekjøp, du er for alltid en horekunde. Pga den talentløse selvrespekten/innsikten, har du ikke problemer med dette, og føler deg aldri "truffet" av triste historier fra prostituerte, og du føler deg heller ikke noe "dårligere" enn andre menn i det du moralsierer til døtre, mottar kompliment fra svigers osv. om hvor en "flott" mann du er. Kort og godt endrer de ikke oppfatningen av deg selv ut i fra handlingene sine da - det er skummelt atferd.

4. Du har ingen skrupler/reservasjoner for å betale/kjøpe underlivet til en jente kun basert på dine egne lyster, og hva slags skader hun får/situasjon hun er i som får henne til å selge sex er deg helt uinteressant.

Alt i alt rett og slett talentløst lave krav til seg selv, en fullstendig manglende selvinnsikt, egenvurderingsemne og selvrespekt, er fellestrekkene på de som kjøper sex.

Om ditt inntrykk av normal dating er at mannen er i en sårbar situasjon/enkelt driter seg ut/nedverdigende og damer som bare avviser, så er det vel mer egne erfaringer du trekker slutninger fra. I min verden foregår det hele på et mer jevnbyrdig plan.

Endret av kristian82
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går til psykolog men jeg behøver ikke å kjøpe sex for det.

Nei, det er et kjempfint sjekketriks jeg brukte mye for noen år siden.

Jeg brukte gå bort til ei som stod i baren, og sa til henne:"Kan jeg få stå her med deg, for psykologen min har bedt med trene opp mine sosiale ferdigheter". Det var veldig enkelt å skille klinten fra hveten, for de som tok ironien og syns det var et morsomt spørsmål, var de det var verdt å ta med hjem. De som bare fikk angst og trakk seg unna, var uansett ikke verdt å satse på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, det er ingen garanti for at Lena Andresen ikke har noe solid grums rundt seg og ikke er i situasjonen sin frivillig. Som sagt, det finnes ikke noen kunde i universet som kan uttale seg om hvorvidt den man kjøper sex av synes h*n har en OK jobb.

Voldtekt er også en hyppig fantasi. Fantasi =/= virkelighet.

Jeg kjenner forresten ei som heter Lena Andresen. Bilder i hodet...

Om det så skulle være så kunne man som kunde eventuelt bare spørre henne om det, det ville ikke vært verre fra min side, og det hadde jeg også gjort. Hadde hun ikke vært ærlig om det er det hun som lyver hadde hun sagt noe annet skulle det ha vært tilfellet.

Skal ikke benekte i det hele tatt at det sikkert er problemer hos mange som jobber som prostituerte, men å generalisere det vil jeg ikke. Noe ansvar skal man tross alt bære for sine valg i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok er det bare kvinner som fordømmer sex mellom to frivillige voksne mennesker der den ene parten betaler for det.

Eller kanskje ikke det er så merkelig, med tanke på at det betyr at kvinnen mister en del av makten og kontrollen som hun har over mannen med underlivet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del kan jeg ikke fatte og begripe at noen kan ha glede av å pule noen som gjør det for penger.

For meg er sex helt meningsløst hvis jeg ikke ser at den jeg ligger med er kåt og har lyst på meg, jeg hadde hatt null utbytte av sex uten det.

Men det er åpenbart ikke likt for alle.

Jeg tror at grunnen til at det er flest jenter som er motstandere av sexkjøp er at vi vet hvordan det føles å bli seksuelt utnyttet, vi vet hvor lav selvfølelse ei jente har hvis hun må gå til det skritt å selge "det dyrebareste hun har" og vi vet at jenter ikke gjør sånt hvis de ikke blir tvunget til det på grunn av fattigdom eller lignende.

Så finnes det såklart noen unntak, det finnes sikkert jenter som selger sex uten at de er seksuelt misbrukte eller er tvunget til det av ulike årsaker.

Fint for dem, jeg fordømmer ikke dem på noen måte men vi kan ikke sette dette fåtallet som standard for hva sexhandel dreier seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Merkelig nok er det bare kvinner som fordømmer sex mellom to frivillige voksne mennesker der den ene parten betaler for det.

Bare hva sa du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele situasjonen hvor menn sjekker damer er da like nedverdigende for mannen som kjøp av sex! Å være en hund som trygler etter et kjøttstykke er heller ingen elegant setting. For slik er det for sjarmerende menn med godt utseende på "kjøttmarkedet". Å gjøre seg frekkere osv. for å imponere ei dame til å GI sex er minst like degrading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske sjokkert over mange av svarene her. Jeg lurer bare på:

1) Hvilken rett har dere til å blande dere inn i hva to voksne mennesker gjør med kroppene sine?

2) Hva tror dere vil skje med prostituerte som går på stoff eller er tynget av fattigdom om alle menn blir snille og slutter å kjøpe sex av dem?

Det er selvfølgelig grusomt at noen kvinner tvinges til prostitusjon pga et desperat behov for penger, men det grunnleggende problemet da er den ekstreme fattigdommen som finnes i verden, ikke prostitusjonsyrket i seg selv.

Det er nesten like ille med menn som blir tvunget til å ta underbetalte, farlige jobber, men gjør dette f.eks. gruvearbeid til noe umoralsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk enig med mye som blir skrevet her. Det med å sjekke damer er en ubehagelig situasjon for menn. Å være ei evig bikkje på jat etter sjekketeknikker som fungerer er ikke akkurat verdig det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så finnes det såklart noen unntak, det finnes sikkert jenter som selger sex uten at de er seksuelt misbrukte eller er tvunget til det av ulike årsaker.

Fint for dem, jeg fordømmer ikke dem på noen måte men vi kan ikke sette dette fåtallet som standard for hva sexhandel dreier seg om.

Hva med å begynne å innse at sexhandel er noe mangefasettert, noe som innbefatter hele skalaen fra grov utnyttelse til frivillig, samtykkende sex mellom to voksne individer? Mao finnes det ingen standrad for hva sexhandel dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele situasjonen hvor menn sjekker damer er da like nedverdigende for mannen som kjøp av sex! Å være en hund som trygler etter et kjøttstykke er heller ingen elegant setting. For slik er det for sjarmerende menn med godt utseende på "kjøttmarkedet". Å gjøre seg frekkere osv. for å imponere ei dame til å GI sex er minst like degrading.

Helt korrekt! Det er nedverdigende å sjekke i en situasjon hvor kvinnene sitter med bukta og begge endene, og hvor en hele tiden må vise seg frem og overbevise jenta om at en er god nok for at hun skal bruke tid på deg. Men sånn er det, selv i de tilfellene der dama er skal vi si mindre attraktiv enn hva du selv er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt korrekt! Det er nedverdigende å sjekke i en situasjon hvor kvinnene sitter med bukta og begge endene, og hvor en hele tiden må vise seg frem og overbevise jenta om at en er god nok for at hun skal bruke tid på deg. Men sånn er det, selv i de tilfellene der dama er skal vi si mindre attraktiv enn hva du selv er.

Nettopp! Du må streve som gal, stamme deg gjennom og prøve å finne de riktige tingene å si, mens du blir vurdert "kanskje..... litt søt.... eller ikke" av ei jente som egentlig ikke er såååå digg heller. Så hva som er mest nedverdigende vet ikke jeg. Noen menn som føler seg for sterke og selvstendige til å logre slik etter damer vil nok si at sexkjøp fungerer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Du må streve som gal, stamme deg gjennom og prøve å finne de riktige tingene å si, mens du blir vurdert "kanskje..... litt søt.... eller ikke" av ei jente som egentlig ikke er såååå digg heller. Så hva som er mest nedverdigende vet ikke jeg. Noen menn som føler seg for sterke og selvstendige til å logre slik etter damer vil nok si at sexkjøp fungerer bedre.

Det verste er at det er totalt ufortjent også. Kvinner på hele skalaen er omsvermet uten at de gjør en dritt for det. På nettet er det akkurat det samme som på byen, kanskje enda verre. Elendige profiler, dårlige bilder, i beste fall et middels utseende eller helst ikke det engang. Likevel har de haleheng av beundrere etter seg. Av bildene som mannfolka legger ut er det attraktive menn også, veltrente med sixpack og det hele. Det er en syk, syk, syk verden vi lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener at menn som må betale damer for å gidde å ha sex med seg er noen patetiske tapere.

Dessuten vitner det om lite empati og medmenneskelighet når vi vet at langt de fleste er jenter med erfaringer med seksuelle overgrep, fattigdom, menneskehandel og rusproblemer.

Å kalle dem tapere er en sak, men patetisk- det vitner om mangel på respekt for de som ikke har den sjarmen og skjønnheten som trengs.

Jeg synes det er trist at noen må kjøpe sex.

Det er også menn som har blitt såpass skuffet av kvinner at de heller velger å betale, enn å risikere å bli rundlurt for n`te gang.

Jeg ser forresten at stygge og sjarmløse mennesker blir både diskriminert og mobbet, og jeg protesterer mot det.

Det er ett menneskebehov å få kos, men ingen menneskerett.

Dere jenter som er mot horekjøp, gjør noe med det. Oppsøk de stygge, å gi dem litt lykke, så slipper de å handle horer. Jeg synes dere skal arrangere en dugnad. Opprett gjerne en nettside. "Styggpuling.no"

La de stygge få lykke! Seier til taperene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det så skulle være så kunne man som kunde eventuelt bare spørre henne om det, det ville ikke vært verre fra min side, og det hadde jeg også gjort. Hadde hun ikke vært ærlig om det er det hun som lyver hadde hun sagt noe annet skulle det ha vært tilfellet.

H*n er SKUESPILLER. Det er faktisk den viktigste delen av jobben. Det er helt avsindig naivt å tro at en prostituert sier "jeg hater dette her" til noen h*n skal TJENE PENGER PÅ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...