Gå til innhold

Godt voksne, norske menn med langt yngre, thailandsk kone


Monica1968

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Så hvorfor er skillsmissestatistikken i Norge og vesten så høy, kontra resten av verden? Her i Norge ender halvparten av alle ekteskap i skillsmisse. Hvorfor?

fordi vi kan det. Vedder på at det er så mange som lever i kulturer der skillsmisser ikke er akseptert, at det er mange som lever i et forjææævlig ekteskap og ønsker å bryte ut men kan ikke, som f.eks stakkars muslimske kvinner som har vokst opp i et ekstremistisk muslimsk samfunn (sier ikke at alle muslimer er ekstremister altså), der mannen slår henne og ungene daglig, som risikerer sitt liv om hun går fra mannen.

Og hvis man ser på andre siden. I vesten skiller vi oss for det skal så jææævlig mye til at vi blir fornøyde. Er synd men...

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vesten skiller vi oss for det skal så jææævlig mye til at vi blir fornøyde. Er synd men...

Dessverre helt enig med du om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Dessverre helt enig med du om det :)

men likevel er jeg for å gifte seg pga kjærlighet. Tror forresten også at mange norske gifter seg når forholdet hangler i den tro at ekteskapet skal redde forholdet, men så finner de ut at det gjorde det ikke likevel, eller fordi det er forvirring i forhold til kjønnsrollemønstre, eller at man får fnatt av å gå oppi hverandre, at man sliter med å kommunisere, osv, osv... Eller at man rett og slett ikke gidder å finne seg i all mulig dritt fra hverandre.

Det er noen som sier det at "man liker en person pga gode kvaliteter hos vedkommende men man elsker noen for vedkommendes feil og mangler. Om man ikke takler personens feil og mangler er det ikke kjærlighet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. jeg har opplevd å ikke være bra nok for noen når de fikk ny jobb og dobla lønna.

Da måtte vedkommende treffe noen som tjente like bra som seg selv ja.

Så jeg vet at vestlige går inn i forhold på helt feil premisser.

For noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Vel.. jeg har opplevd å ikke være bra nok for noen når de fikk ny jobb og dobla lønna.

Da måtte vedkommende treffe noen som tjente like bra som seg selv ja.

Så jeg vet at vestlige går inn i forhold på helt feil premisser.

For noe dritt.

ja for ditt forhold er jo representativt for alle i den vestlige verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja for ditt forhold er jo representativt for alle i den vestlige verden

Men dine forutinntatte drittholdninger, de gjelder alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... det er slike tråder som dette som får meg flau av å være norsk...

Ditto. Særlig når det er like mye fordommer og forutinntatthet i begge leirer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. jeg har opplevd å ikke være bra nok for noen når de fikk ny jobb og dobla lønna.

Da måtte vedkommende treffe noen som tjente like bra som seg selv ja.

Så jeg vet at vestlige går inn i forhold på helt feil premisser.

For noe dritt.

Ja, du innehar selvsagt fasiten på alt her i verden. Vi får ta en kopp kaffe sammen en dag, så får jeg kjennskap til alt jeg behøver å vite her i verden. Egne erfaringer og kjennskap til mange andres erfaringer har visst ingen betydning - i og med at du har alt klart. :skravle::kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A. Caron: For et vemmelig vesen du er. Den dagen kvinnen du er gift med ikke lenger føyer deg og sier seg enig med deg i ett og alt, vanker det vel både bank og psykisk terror. Når du klarer å bli så forbannet oppildnet, usaklig og ufin i ordbruken mot mennesker på et internettforum, tør jeg ikke tenke på hva du kan finne på i virkeligheten. Hersketeknikker som dem du forsøker deg på blir bare patetiske; vesla??

Ok, nå kan du spy eder og galle til meg også. Hit me! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron

A. Caron: For et vemmelig vesen du er. Den dagen kvinnen du er gift med ikke lenger føyer deg og sier seg enig med deg i ett og alt, vanker det vel både bank og psykisk terror. Når du klarer å bli så forbannet oppildnet, usaklig og ufin i ordbruken mot mennesker på et internettforum, tør jeg ikke tenke på hva du kan finne på i virkeligheten. Hersketeknikker som dem du forsøker deg på blir bare patetiske; vesla??

Ok, nå kan du spy eder og galle til meg også. Hit me! :goodbye:

AB`er: For et vemmelig vesen DU er, som trekker patetiske konklusjoner ut fra en lavmåls diskusjon på internett, der DU ikke VIL se at også andres vemmeligheter (deriblant DINE) kunne vært grunnlag for mye verre konklusjoner! Den dagen DU tør å stå for DIN "eder og galle" under DITT eget nick skal jeg KANSKJE vurdere å ta ett og annet av bullshit`et ditt seriøst, VESLA!

Inntil da, kos deg så mye du hæler bak ditt feige AB`fjes med å slenge møkk ut til fremmede folk.

Heldigvis vet jeg at det finnes vettuge kvinner i dette landet, til tross for at både DU og visse andre brukere her på KG gjør alt dere kan for å få kvinneandelen her til lands til å fremstå som monstre. Fortsett gjerne, men i motsetning til deg er dette bare ren, skjær underholdning for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel.. jeg har opplevd å ikke være bra nok for noen når de fikk ny jobb og dobla lønna.

Da måtte vedkommende treffe noen som tjente like bra som seg selv ja.

Så jeg vet at vestlige går inn i forhold på helt feil premisser.

For noe dritt.

Og det hører med å si at de øst - asiatiske kulturene legger langt større vekt på sosioøkonomisk status, og mindre vekt på kjærlighet, ved inngåelse av ekteskap enn hva man gjør i den vestlige tradisjonen :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

AB`er: For et vemmelig vesen DU er, som trekker patetiske konklusjoner ut fra en lavmåls diskusjon på internett, der DU ikke VIL se at også andres vemmeligheter (deriblant DINE) kunne vært grunnlag for mye verre konklusjoner! Den dagen DU tør å stå for DIN "eder og galle" under DITT eget nick skal jeg KANSKJE vurdere å ta ett og annet av bullshit`et ditt seriøst, VESLA!

Inntil da, kos deg så mye du hæler bak ditt feige AB`fjes med å slenge møkk ut til fremmede folk.

Heldigvis vet jeg at det finnes vettuge kvinner i dette landet, til tross for at både DU og visse andre brukere her på KG gjør alt dere kan for å få kvinneandelen her til lands til å fremstå som monstre. Fortsett gjerne, men i motsetning til deg er dette bare ren, skjær underholdning for meg...

Eh nå er jo du en av de som er med på å framstille norske kvinner som monstre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som gifter seg for økonomisk trygghet er jo økonomisk avhenging av sin ektefelle. Hvis man skiller seg - hvor skal man bo, hva skal man spise?

Norge, derimot, er noe helt annet. Man har bosted og mat på bordet. Skiller man seg, men mangler penger - sosialkontoret neste stopp!

Nordmenn er harde å tilfredsstille. Vi vil ha det beste, og dersom gresset er grønnere så sniker man seg ofte dit.

At en 19 åring (la oss si thailandsk dame) gifter seg med en 60 åring (norsk mann) syns jeg er merkelig.

Jeg tenker mitt om den 60 år gamle mannen, og lurer på hva slags behov han har som må ha en 41 år yngre kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far er gift med en thaidame.

Han er litt over 10 år eldre, har god jobb og økonomi, er i god form og ser bra ut. Han er smart og intellektuell og, og har flere gode venner. Men han er ikke noe flink til å bli kjent med nye mennesker, i hvert fall ikke damer.

Så da var det vel lettere å finne seg en thaikone via internett eller noe (aner ikke hvordan de ble kjent, men har mine mistanker). Han var ensom, hun ville få status og penger ved å gifte seg med en fra "vesten". Vinn-vinn.

Dessverre endte han opp med katta i sekken, dama er en helsikes psykopat. Hipp hurra. Ekteskapet deres er en vits, de har ingenting til felles, og ingen av dem har det noe bra.

Og dette er ikke den eneste historien jeg vet om når det gjelder dårlige ekteskap mellom damer fra Thailand og norske menn. Så samtidig som at man ikke skal dømme, er det dessverre ikke overraskende at mange fort tenker sitt når det gjelder slike ekteskap.

- Blomsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB`er: For et vemmelig vesen DU er, som trekker patetiske konklusjoner ut fra en lavmåls diskusjon på internett, der DU ikke VIL se at også andres vemmeligheter (deriblant DINE) kunne vært grunnlag for mye verre konklusjoner! Den dagen DU tør å stå for DIN "eder og galle" under DITT eget nick skal jeg KANSKJE vurdere å ta ett og annet av bullshit`et ditt seriøst, VESLA!

Inntil da, kos deg så mye du hæler bak ditt feige AB`fjes med å slenge møkk ut til fremmede folk.

Heldigvis vet jeg at det finnes vettuge kvinner i dette landet, til tross for at både DU og visse andre brukere her på KG gjør alt dere kan for å få kvinneandelen her til lands til å fremstå som monstre. Fortsett gjerne, men i motsetning til deg er dette bare ren, skjær underholdning for meg...

Haha, du hadde ikke bedre å komme med, nei. La Caps Lock'en slappe litt av da. Du skjuler ikke hvor patetisk du er ved å bruke den knappen. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...