Gå til innhold

Heterofile kvinner som vil ha sex med andre kvinner


Monica1968

Anbefalte innlegg

Gjest MikeWaters

Kort sagt, feigt å ikke si fra om at man ikke er 100% heterofil, da levner man partner uten å kunne velge om man vil ta risikoen med å satse på en med tilbøyeligheter til å være tiltrukket av en med samme kjønn.

Oh lord!

Og hvilken risiko er det om jeg tør spørre?

Er vi mer disponert for utroskap, svik, bedrag og løgner enn heterofile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh lord!

Og hvilken risiko er det om jeg tør spørre?

Er vi mer disponert for utroskap, svik, bedrag og løgner enn heterofile?

Hvis en er tiltrukket av begge kjønn, så vil det være vanskeligere å holde seg til ett annet menneske, jeg kan ikke både være kvinne og mann så da kan jeg ikke oppfylle alle lengslene til en som er er tiltrukket baåde av menn og kvinner.

Og, hvorfor skulle en ikke fortelle det til partneren før et forhold fikk tid til å bli alvorlig? Er det ikke en såpass stor del av deg at partneren skulle ha rett til å få vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en er tiltrukket av begge kjønn, så vil det være vanskeligere å holde seg til ett annet menneske, jeg kan ikke både være kvinne og mann så da kan jeg ikke oppfylle alle lengslene til en som er er tiltrukket baåde av menn og kvinner.

En mann kan være søt og god og snill og rolig, en annen mann kan være kjekk og morsom og spennende, det samme gjelder kvinner. En kvinne kan forelske seg i den ene mannen først, for så å bli forelsket i den andre mannen senere.

Ingen mennesker har fullt opp med alle personlige egenskaper og trekk som finnes, det er vel praktisk talt umulig. En bifil kan forelske seg i en kvinne pga. disse og disse egenskapene, for så å forelske seg i en mann senere pga. andre egenskaper.

Som bifil forelsker seg en vel ikke i en mann fordi han har maskuline egenskaper og i en kvinne fordi hun har feminine egenskaper, for så å savne det andre det maskuline når en er med en kvinne og det feminine når en er med en mann, men i personlige egenskaper hos enkeltmennesker, uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Hvis en er tiltrukket av begge kjønn, så vil det være vanskeligere å holde seg til ett annet menneske, jeg kan ikke både være kvinne og mann så da kan jeg ikke oppfylle alle lengslene til en som er er tiltrukket baåde av menn og kvinner.

Så hvis du ikke kan oppfylle alle mine lengsler og fantasier så blir jeg utro? Herlig menneskesyn du har gitt!

Jeg spør igjen: mener du at jeg som bifil er mer disponert for utroskap, svik og bedrag enn en som er heterofil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

En mann kan være søt og god og snill og rolig, en annen mann kan være kjekk og morsom og spennende, det samme gjelder kvinner. En kvinne kan forelske seg i den ene mannen først, for så å bli forelsket i den andre mannen senere.

Ingen mennesker har fullt opp med alle personlige egenskaper og trekk som finnes, det er vel praktisk talt umulig. En bifil kan forelske seg i en kvinne pga. disse og disse egenskapene, for så å forelske seg i en mann senere pga. andre egenskaper.

Som bifil forelsker seg en vel ikke i en mann fordi han har maskuline egenskaper og i en kvinne fordi hun har feminine egenskaper, for så å savne det andre det maskuline når en er med en kvinne og det feminine når en er med en mann, men i personlige egenskaper hos enkeltmennesker, uavhengig av kjønn.

:)

Endret av MikeWaters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis du ikke kan oppfylle alle mine lengsler og fantasier så blir jeg utro? Herlig menneskesyn du har gitt!

Jeg spør igjen: mener du at jeg som bifil er mer disponert for utroskap, svik og bedrag enn en som er heterofil?

Jeg har iallefall opplevd at den jeg satset på å dele livet med, den jeg fikk barn med, den jeg ga alt til, en dag kom triumferende hjem og fortalte at hun hadde skiftet legning, at jeg var en strålende fyr, men dessverre ikke kunne oppfylle alle hennes lengsler fordi jeg faktisk bare var en mann og ikke kunne være noe annet, at hun trengte seksuelle impulser fra begge kjønn og derfor dessverre ikke kunne være trofast, og at dette nok ikke bare hadde kommer kastende på henne, at hun alltid hadde hatt mistanske om det, men at hun hadde trengt tid for å kunne avklare dette.

Tilbake sto jeg og et par fortvilte smårollinger mens den avklarte kastet seg jublende ut i nye oppdagelser. Feigt, ja fordi en må kunne kreve at voksne mennesker som skal ta ansvar for noen har avklart sin seksuelle legning, det ville gitt den andre parten et valg.

Og jeg spør igjen: hvorfor skulle du ikke fortelle det til partneren før et forhold fikk tid til å bli alvorlig? Er det ikke en såpass stor del av deg at partneren skulle ha rett til å få vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann kan være søt og god og snill og rolig, en annen mann kan være kjekk og morsom og spennende, det samme gjelder kvinner. En kvinne kan forelske seg i den ene mannen først, for så å bli forelsket i den andre mannen senere.

Ingen mennesker har fullt opp med alle personlige egenskaper og trekk som finnes, det er vel praktisk talt umulig. En bifil kan forelske seg i en kvinne pga. disse og disse egenskapene, for så å forelske seg i en mann senere pga. andre egenskaper.

Som bifil forelsker seg en vel ikke i en mann fordi han har maskuline egenskaper og i en kvinne fordi hun har feminine egenskaper, for så å savne det andre det maskuline når en er med en kvinne og det feminine når en er med en mann, men i personlige egenskaper hos enkeltmennesker, uavhengig av kjønn.

Tror ikke noe på at man blir forelsket i egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noe på at man blir forelsket i egenskaper.

Når jeg skriver om egenskaper, skriver jeg selvsagt om forskjellige egenskaper som del av en personlighet. Hva er man forelsker seg i, da? Hårfrisyre? Underliv? Magemuskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så nøye'a..? :roll:

Hvorfor denne trenden har kommet, undres jeg litt over, og det er ingen hemmelighet at sex mellom to heterofile menn ikke er på langt nært like utbredt.

Fordi det er deilig, og fordi det ikke blir sett på som noen big deal av samfunnet lengre. På samme måte som jeg er glad for å kunne ta et glass vin midt i uka uten å være alkoholiker. Tidene forandrer seg, og det er lettere å nyte livets goder.

Du har selvsagt helt rett. Det er feil avkrysset. Jeg skulle selvsagt sagt tydelig ut til alle jeg kjenner, mamma, pappa, typen og hele slekta, at jeg koser meg med å brette ut den herlige vaginaen til "Britt" (Navn påfunnet) hver 2. helg.

Så hadde jeg plutselig ikke Britt lengre, og mamma hadde ikke mast om at jeg måtte komme hjem til vafler, og den herligste typen i verden hadde flyttet ut.

Kanskje derfor?

:fnise::5:

Om jeg måtte velge en bås så hadde jeg vel kalt meg heterofil (men ikke insistert på at jeg er 100% hetero, som du mener folk gjør), for jeg føler det stemmer best på meg og mine seksuelle preferanser. Er slett ikke fremmed for tanken på jentesex, men om jeg hadde kalt meg bifil/biseksuell så hadde det hørtes ut som om det var en mye større del av meg enn det det egentlig er.

Jeg er heller ikke spesielt opptatt av legninger, alt i sex er bare smak og behag i mitt hode. Ikke noe jeg sier for å være krampetrendy, men det er sånn jeg føler det. En legning høres også mer ut som noe man er enn noe man gjør, om du skjønner. Det høres ut som noe medfødt man ikke kan frigjøre seg fra, og noen føler vel det ganske sterkt når de kaller seg hetero/homo men jeg gjør ikke.

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Er det så nøye'a..? :roll:

Neh, synes ikke det jeg heller.

Jeg kaller meg hetro, elsker mannfolk, kan også bli betatt av jenter. Men det er ikke en så stor det av meg at jeg vil kalle meg bifil. Tross alt har jeg aldri vært i et kjærlighetsforhold med en jente (og det tror jeg ikke ville fungert for meg heller), eller har gjevnlig sex med jenter.

Forøvrig er kjæresten klar over at jeg også kan bli betatt av jenter, og det virker ikke som om det gjør han noe. Når jeg er forelsket så er det personen jeg er forelsket i, ikke kjønnet. Sex er sex, hvorfor sette merkelapper på alt?

Jeg synes det er hakket verre med jenter som kaller seg bifil fordi de kliner med veninnene sine på fylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Jeg har iallefall opplevd at den jeg satset på å dele livet med, den jeg fikk barn med, den jeg ga alt til, en dag kom triumferende hjem og fortalte at hun hadde skiftet legning, at jeg var en strålende fyr, men dessverre ikke kunne oppfylle alle hennes lengsler fordi jeg faktisk bare var en mann og ikke kunne være noe annet, at hun trengte seksuelle impulser fra begge kjønn og derfor dessverre ikke kunne være trofast, og at dette nok ikke bare hadde kommer kastende på henne, at hun alltid hadde hatt mistanske om det, men at hun hadde trengt tid for å kunne avklare dette.

Tilbake sto jeg og et par fortvilte smårollinger mens den avklarte kastet seg jublende ut i nye oppdagelser. Feigt, ja fordi en må kunne kreve at voksne mennesker som skal ta ansvar for noen har avklart sin seksuelle legning, det ville gitt den andre parten et valg.

Og jeg spør igjen: hvorfor skulle du ikke fortelle det til partneren før et forhold fikk tid til å bli alvorlig? Er det ikke en såpass stor del av deg at partneren skulle ha rett til å få vite?

Så hvis en kvinne blir utsatt for en utro mann, så er alle menn utro?

Synd for deg at ditt liv fallt i ruin, men ikke tillegg andre mennesker egenskaper som din eks har av den grunn. At hun var usikker på sin legning er jo ikke unormalt, men spiller det noen rolle om hun hoppet i armene på en annen mann eller en annen kvinne? Hun var jo ikke lykkelig med deg uansett!!

Jeg har ingen problemer med å fortelle om min legning, og det har jeg også gjort, men det er en absurd problemstilling. Jeg ville blitt mektig provosert om noen ikke ville involvere seg med meg på bakgrunn av noe jeg muligens kommer til å gjøre?

Hva er det for slags syndrom, da kan man jo aldri involvere seg med noen, sjansen er jo alltids tilstede for at man "vokser" fra hverandre eller tenner på/blir betatt av andre når man er i et forhold!

Snakk om å ta sorgene på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så nøye'a..? :roll:

Fordi det er deilig, og fordi det ikke blir sett på som noen big deal av samfunnet lengre. På samme måte som jeg er glad for å kunne ta et glass vin midt i uka uten å være alkoholiker. Tidene forandrer seg, og det er lettere å nyte livets goder.

Om det er nøye? Vel, jeg personlig synes bare det virker en tanke altetende(mitt konstruerte begrep)dersom en inntar den holdningen overfor det som har med seksualitet å gjøre, men det er nu bare meg.

Det siste avsnittet ditt gir irgunnen ingen tilgang til svar på spørmålet mitt. Dersom en nyter sex med begge kjønn, klarer jeg ikke å se på vedkommende som heterofil. Da er man i det minste biseksuell(og nei, det begrepet trenger ikke å innebefatte noe mer enn at man liker å ha sex med både kvinner og menn). Er man virkelig heterofil, har jeg visse problemer med å begripe at man kan like å ha sex med individer av samme kjønn, av den enkle grunn at det står stikk i strid med selve definisjonen på begrepet "heterofili".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Om det er nøye? Vel, jeg personlig synes bare det virker en tanke altetende(mitt konstruerte begrep)dersom en inntar den holdningen overfor det som har med seksualitet å gjøre, men det er nu bare meg.

Det siste avsnittet ditt gir irgunnen ingen tilgang til svar på spørmålet mitt. Dersom en nyter sex med begge kjønn, klarer jeg ikke å se på vedkommende som heterofil. Da er man i det minste biseksuell(og nei, det begrepet trenger ikke å innebefatte noe mer enn at man liker å ha sex med både kvinner og menn). Er man virkelig heterofil, har jeg visse problemer med å begripe at man kan like å ha sex med individer av samme kjønn, av den enkle grunn at det står stikk i strid med selve definisjonen på begrepet "heterofili".

Hvorfor er det så viktig at andre definere seg på samme måte som deg, så lenge du er trygg på din legning og seksualitet?

Folk har ulikt utgangspunkt og i en periode hvor man f.eks er usikker på sin legning er det ikke da naturlig å muligens definere seg som det man føler passer mest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg reagerer på, er hvor mange av disse kvinnene som bedyrer at de er "100% hetero".

Det er fortsatt til en viss grad en sosial fordømmelse forbundet med å si at man f.eks. ikke er 100% heterofil.

Jeg tror at det uforståelige i forhold til det at en del kvinner ønsker sex med begge kjønn, er at vi er svært opphengt i båstenking i forhold til seksualiteten. Av en eller annen grunn har vi behov for å definere og sette i bås, men vi tenker ikke på at mange kanskje ikke passer inn i noen definert bås i det hele tatt.

Kvinner (og menn) eksperimenterer med sex, og mange sier at tenningen retter seg mot personen og i mindre grad kjønnet. Og kanskje er det ikke så dumt å føle seg uforpliktet når det kommer til sex og kjønn? Det er en besnærende tanke å være frikoblet fra fordommer når det kommer til seksualiteten. Bort med skammen og fram med kåtheten og gleden.

Og så bør enhver få definere seg slik man vil, mener jeg.

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forrige lignende tråd, så bestemte jeg meg for å aldri svare i en slik tråd igjen. Men jeg klarer ikke dy meg... :sjenert:

Jeg tenner på menn, tenner på å være i forhold med menn, og har sex med menn. Dog har jeg når det gjelder sexen, hatt et par hederlige unntak, disse unntaken har med kåtskap, nysgjerrighet, situasjon og rett og slett det at jeg er en særs seksuell person å gjøre, og at jeg tenner på sexen.

Det inkluderer da sex med homofil mann, heterofil kvinne, og lesbisk kvinne. Dersom man skal ha merkelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres litt på behovet for å plassere seg selv i boksen heterofil når man samtidig gjerne forteller at man liker sex med andre kvinner (altså om man er kvinne, da dette vel er ett mer normalt fenomen blant kvinner, og dersom en mann sa han likte sex med andre menn, så ville INGEN sett ham som heterofil...)

Jeg har INGEN problemer med at folk er verken hetero, biseksuell, homoseksuell eller hva søren folk er (så lenge det er lovlig), og har i meg selv ingen behov for å plassere folk i bokser, men jeg opplever flere som selv føler det behovet.

Altså at spesiellt de som liker og gjentar sex med en av samme kjønn, gjerne presisserer at de faktisk ER 100% hetero altså.

For meg (vil gjøre klart at jeg ikke har noe behov for at alle er enig i min tolkning av betegnelsen) har man sex med menn dersom man er heterofil kvinne. Liker man sex med andre kvinner, så er man biseksuell, i min verden.

og behovet for å sette i bås kommer fra begge kanter. Noen har behov for å putte andre i bås, andre har behov for å fortelle folk hvilken bås de tilhører. Jeg har ikke stor forståelse for noen av dem.

Også virker det som om det har blitt mer legitimt for kvinner å ha sex med andre kvinner (for det samme mellom menn er IKKE like legitimt!!! DA er det homofili!!), mens det fremdeles er tabu å bli sett på som bi'

Da er det kanskje egentlig ikke blitt så legitimt likevel eller?

selv synes jeg det godt kan være helt greit å tenne på sex med andre kvinner, men jeg synes også vi bør få bort fordommene for å være bi i betegnelse. Så lenge det faktisk ER og blir brukt betegnelser, så bør de på en måte følge utviklingen synes jeg.

Når handlingen blir legitim, bør ikke da også ordet bli det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg har aldri presisert for noen at jeg er 100% hetero, og at det er skikkelig viktig. Jeg ville heller ikke begynt med ville protester hvis noen kalte meg bifil. Det eneste jeg presiserer er at det ikke er viktig for meg, og at hvis noen spørr så sier jeg hetero, fordi det er det jeg føler selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...