Gå til innhold

Heterofile kvinner som vil ha sex med andre kvinner


Monica1968

Anbefalte innlegg

Ja, hva er det egentlig med dette fenomenet? Jeg har full forståelse for at det ukjente kan virke spennende og forlokkende, men jeg kan likevel ikke si at jeg forstår dagens "trend" hvor heterofile kvinner absolutt skal teste ut lesbesex. Som nevnt, èn gang kan alltids avskrives med at man ville prøve noe nytt og ukjent, men heterofile kvinner som gjør dette igjen og igjen, virker en tanke underlige i mine øyne(samtidig som det er mitt absolutte inntrykk at det er mange av dem). Er man heterofil, tenner man på det motsatte kjønn, så hva er det da som er så utrolig forlokkende med å ha sex med en av samme kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeWaters

Ja, hva er det egentlig med dette fenomenet? Jeg har full forståelse for at det ukjente kan virke spennende og forlokkende, men jeg kan likevel ikke si at jeg forstår dagens "trend" hvor heterofile kvinner absolutt skal teste ut lesbesex. Som nevnt, èn gang kan alltids avskrives med at man ville prøve noe nytt og ukjent, men heterofile kvinner som gjør dette igjen og igjen, virker en tanke underlige i mine øyne(samtidig som det er mitt absolutte inntrykk at det er mange av dem). Er man heterofil, tenner man på det motsatte kjønn, så hva er det da som er så utrolig forlokkende med å ha sex med en av samme kjønn?

Dagens trend?

Sier du at biseksualitet, nysgjerrighet og eksperimentering er nye fenomener?

Tenner man på begge kjønn er man biseksuell (som meg), men noen føler at definisjonene ikke helt strekker til, derfor nye definisjoner; situasjonsbi, heteroflexibel, partybi, 95% hetero etc.......ikke så mye å henge seg opp i, føler du deg mest hetero så ser jeg ikke noe galt i at du definerer deg som akkurat det.

Jeg tror at alle mennesker befiner seg på en linje mellom homo og hetero, og at de færreste er helt i ytterpunktene. Slik er det jo med det meste annet her i livet.

Inn-grupper og ut-grupper er et interessant fenomen, det rokker ved noe fundamentalt hos oss når noen som tilsynelatende ikke hører hjemme i vår gruppe plutselig banker på "døra"! Hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn-grupper og ut-grupper er et interessant fenomen, det rokker ved noe fundamentalt hos oss når noen som tilsynelatende ikke hører hjemme i vår gruppe plutselig banker på "døra"! Hvorfor er det slik?

Jeg skjønte ikke hva du mente med dette Mike. Kan du forklare?

Og jeg er faktisk enig med Monica1968 i at det virker som det rett og slett er "moderne" å jentekline osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på, er hvor mange av disse kvinnene som bedyrer at de er "100% hetero". Dersom de virkelig ER det, har jeg mer enn store problemer med å forstå hva de finner så interessant med å skulle ha sex med en annen kvinne; det harmonerer nemlig dårlig med min definisjon av heterofili, og er langt ute i det jeg personlig ville ha kalt biseksualitet, alternativt bifili.

Jeg er helt på det rene med at både bifile og biseksuelle alltid har eksistert, men dagens "trend"(hva skal man ellers kalle det?), hvor en rekke kvinner, som bedyrer hvor heterofile de er, er veldig opptatte av å prøve lesbesex gjentatte ganger, er helt klart av nyere dato(dvs. at det ikke engang var aktuelt da jeg var ung, og det er ikke SÅ mange tiårene siden). Hvorfor denne trenden har kommet, undres jeg litt over, og det er ingen hemmelighet at sex mellom to heterofile menn ikke er på langt nært like utbredt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man heterofil, tenner man på det motsatte kjønn, så hva er det da som er så utrolig forlokkende med å ha sex med en av samme kjønn?

Sannheten er vel heller at vi ikke er helt heterofile ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Er det noe nytt, nå? Det har vel vært vanlig før, bare at det er mer akseptert nå til dags, noe som igjen gjør at det kommer litt mer fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeWaters

Jeg er helt på det rene med at både bifile og biseksuelle alltid har eksistert, men dagens "trend"(hva skal man ellers kalle det?), hvor en rekke kvinner, som bedyrer hvor heterofile de er, er veldig opptatte av å prøve lesbesex gjentatte ganger, er helt klart av nyere dato(dvs. at det ikke engang var aktuelt da jeg var ung, og det er ikke SÅ mange tiårene siden). Hvorfor denne trenden har kommet, undres jeg litt over, og det er ingen hemmelighet at sex mellom to heterofile menn ikke er på langt nært like utbredt.

Folk er fremdeles redde for stigma, og føler at det er en privat sak som ikke mange har noe med. Derfor velger de den mest aksepterte definisjonen.

Gutter er særdeles utsatt for homostigma, husk at gutter fremdeles er livredde for å innrømme at de liker en finger i rompa av frykt for å bli stemplet som homo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man heterofil, tenner man på det motsatte kjønn, så hva er det da som er så utrolig forlokkende med å ha sex med en av samme kjønn?

Spenning? Kanskje det er noe man finner ut at man liker? Det gir en noe. Kanskje noen rett og slett bare slipper seg løs og ikke tenker innenfor konkrete båser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Jeg skjønte ikke hva du mente med dette Mike. Kan du forklare?

Selvsagt, det handler om sosial psykologi.

Når man definerer seg selv som en del av en gruppe mennesker, og samtidig opplever at én eller flere personer ikke tilhører denne gruppen, har man mentalt opprettet to kategorier: inngruppen som man selv er en del av, og utgruppen som de andre er en del av.

Det blir da vanskelig for noen som er i en gruppe å aksepterer at noen som de føler ikke hører hjemme der ønsker innpass. Hvis jeg er heterofil, kan ikke du som har hatt sex med en av samme kjønn bolkes inn i samme gruppe som meg eller noe i den duren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men jeg ser ikke helt relevansen i forhold til mennesker som hevder seg hetero og har homofil sex likevel... ?

(nå føler jeg meg direkte treg her!)

Når det er in å lefle med homofili, så blir man vel ikke sosialt på utsiden av det, men tvert i mot? Når jeg er heterofil og ikke leker med andre jenter og jeg observerer at mange andre jenter gjør det så er jo ikke jeg en del av in-gruppa, men ut-gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo en hetro kvinne og syns sex med menn er digg!

Men den nytelsen to kvinner har i sammen, er en helt annen følelse enn med en mann, selvfølgelig. Den måten man blir tilfredstilt på og måten en kvinne berører, er noe helt spesielt :) Så derfor er nok jentesex en smule fristende, selvom man liker menn! ;)

-KM-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

OK, men jeg ser ikke helt relevansen i forhold til mennesker som hevder seg hetero og har homofil sex likevel... ?

(nå føler jeg meg direkte treg her!)

Når det er in å lefle med homofili, så blir man vel ikke sosialt på utsiden av det, men tvert i mot? Når jeg er heterofil og ikke leker med andre jenter og jeg observerer at mange andre jenter gjør det så er jo ikke jeg en del av in-gruppa, men ut-gruppa.

Det var et stikk til trådstarter som tydeligvis opplevde snodighet ved at noen "innvanderte" en annens gruppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et stikk til trådstarter som tydeligvis opplevde snodighet ved at noen "innvanderte" en annens gruppe!

Aha... Sorry :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme oppfatning som Monica1968. folk må gjerne være homofile, bifile eller hva de er, men jeg synes det er særdeles merkelig å definere seg som heterofil for så å kline og ha sex med andre damer. Da høres det mer ut som at man ikke vil innrømme at man er biseksuell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo en hetro kvinne og syns sex med menn er digg!

Men den nytelsen to kvinner har i sammen, er en helt annen følelse enn med en mann, selvfølgelig. Den måten man blir tilfredstilt på og måten en kvinne berører, er noe helt spesielt :) Så derfor er nok jentesex en smule fristende, selvom man liker menn! ;)

-KM-

Men hvis du liker begge deler så er du jo biseksuell. Hvorfor kalle seg hetero når man er bi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme oppfatning som Monica1968. folk må gjerne være homofile, bifile eller hva de er, men jeg synes det er særdeles merkelig å definere seg som heterofil for så å kline og ha sex med andre damer. Da høres det mer ut som at man ikke vil innrømme at man er biseksuell.

Man kan definere seg selv som hetero, selv om man kysser på andre av samme kjønn, eller har sex med noen av det samme kjønn. Noen gjør det fordi det er spennende, ikke nødvendigvis som et uttrykk for en legning som de har. Det blir på samme måte som homofile som har hatt sex med noen av motsatt kjønn, de er homofile selv om de kanskje har et langt heterofilt ekteskap bak seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvis du liker begge deler så er du jo biseksuell. Hvorfor kalle seg hetero når man er bi?

Kanskje man er biseksuell, men man kan jo være hetrofil fordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan definere seg selv som hetero, selv om man kysser på andre av samme kjønn, eller har sex med noen av det samme kjønn. Noen gjør det fordi det er spennende, ikke nødvendigvis som et uttrykk for en legning som de har. Det blir på samme måte som homofile som har hatt sex med noen av motsatt kjønn, de er homofile selv om de kanskje har et langt heterofilt ekteskap bak seg.

Jeg kjenner til en homofil som hadde jentekjæreste før han kom ut av skapet som homo. Han sa han ble sammen med Lise fordi han følte at det var kjipt å være homofil. Han følte seg så anderledes og ville teste ut om han ville klare å fungere i et heterofilt forhold. Til slutt fant han ut at han ikke kunne late som lenger og nå som han er åpent homofil har han seg ikke med damer. I andre tilfeller hvor jeg har hørt om at homofile har levd i heterofile forhold så er det vel av to grunner. En av dem er at det å stå fram som homofil var vanskelig, men andre ikke skjønte at de var homofile før de nådde en viss alder.

Jeg har ikke hørt om folk som kaller seg homofile og har sex med folk fra det andre kjønnet. Da er de vel uansett bifile de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme som trådstarter. Det er klart at man kan ha sex med noen av samme kjønn av ren nysgjerrighet, uten at man egentlig tenner på personen man gjør det med, men snarere tenner på settingen og det at man prøver noe nytt. Men om man merker at man faktisk tenner på selve personen, så skjønner jeg ikke at man kan kalle seg selv 100% heteroseksuell. Er ikke hele definisjonen på biseksuell at man har evnen til å tenne seksuelt på begge kjønn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man er biseksuell, men man kan jo være hetrofil fordet :)

Heteroseksuell? Heterofil? Poteto, potato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...