Gå til innhold

Heterofile kvinner som vil ha sex med andre kvinner


Monica1968

Anbefalte innlegg

Men hvis du liker begge deler så er du jo biseksuell. Hvorfor kalle seg hetero når man er bi?

Er det så nøye da?

Man går da ikke rundt og kaller folk ting, men Kari Olsen, og Peder Hansen.

Ikke bi-file Kari og hetero-Peder.

De fleste av oss jenter liker da menn best, men noen (ganske mange) liker også

å kose med andre jenter av og til. Men det er da ikke noe man skal mase om høyt, i

dagens samfunn. Akkurat som frimerkesamlere ikke sier på første date at man er frimerkesamler heller.

Leker ofte med en fast venninne, men krysser av for hetero, hvis noen absolutt skal vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor krysser du av for hetero hvis du er biseksuell? Jeg mener ikke at alle skal rope ut legningen sin hele tiden, men når man sier at man er hetero og liker å ha sex med andre jenter så er det da et motstridende utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heteroseksuell? Heterofil? Poteto, potato?

Man kan jo like å ha sex med samme kjønn, men likevel ikke forelske seg i det.

Altså elske menn, men ha sex med både gutter og jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må mn virkelig være bifil for å nyte sex med en/ei av samme kjønn?

Hvorfor: for vi kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg forstår det så er...

Heterofil = elsker en fra motsatt kjønn

heteroseksuell = seksuelt tenner på motsatt kjønn

Homofil = elsker en fra samme kjønn

Homoseksuell = seksuelt tenner på motsatt kjønn

Bifil (eller -seksuell) = romantisk tiltrukket (eller seksuelt tiltrukket) av begge kjønn

Så man kan f.eks. være biseksuell, i tillegg til å være heterofil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om folk som kaller seg homofile og har sex med folk fra det andre kjønnet. Da er de vel uansett bifile de også?

Eller biseksuelle?

Men er det så nøye å sette folk i konkrete båser? Hva så om heterofile kvinner har sex med andre kvinner? Eller hva så om homser har sex med kvinner? Må man alltid kunne navngi det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anne igjen

Men hvorfor krysser du av for hetero hvis du er biseksuell? Jeg mener ikke at alle skal rope ut legningen sin hele tiden, men når man sier at man er hetero og liker å ha sex med andre jenter så er det da et motstridende utsagn.

Du har selvsagt helt rett. Det er feil avkrysset. Jeg skulle selvsagt sagt tydelig ut til alle jeg kjenner, mamma, pappa, typen og hele slekta, at jeg koser meg med å brette ut den herlige vaginaen til "Britt" (Navn påfunnet) hver 2. helg.

Så hadde jeg plutselig ikke Britt lengre, og mamma hadde ikke mast om at jeg måtte komme hjem til vafler, og den herligste typen i verden hadde flyttet ut.

Kanskje derfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg forstår det så er...

Heterofil = elsker en fra motsatt kjønn

heteroseksuell = seksuelt tenner på motsatt kjønn

Homofil = elsker en fra samme kjønn

Homoseksuell = seksuelt tenner på motsatt kjønn

Bifil (eller -seksuell) = romantisk tiltrukket (eller seksuelt tiltrukket) av begge kjønn

Så man kan f.eks. være biseksuell, i tillegg til å være heterofil.

Det er akkurat det jeg prøver å få fra! Men noen klarer ikke å se at en hetroFil person kan være biSeksuell, dessverre.. For det er jo det tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Er man heterofil, tenner man på det motsatte kjønn, så hva er det da som er så utrolig forlokkende med å ha sex med en av samme kjønn?

er man heterofil får man følelser for folk av det andre kjønnet. er man bifil er en tilbøyelig til å få romantiske følelser for begge kjønn mens er man imidlertid biseksuell tenner en seksuelt på begge kjønn. du må lære deg forskjell på seksualitet og romatiske følelser/forelskenlse. Ifølge Sturla Berg-Johansen kan en fint være heterofil men biseksuell som beyt at en forelsker seg i noen med det andre kjønn men er tilbøyelig til å ha sex med begge kjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo like å ha sex med samme kjønn, men likevel ikke forelske seg i det.

Altså elske menn, men ha sex med både gutter og jenter :)

Ja, og da er man biseksuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er man heterofil får man følelser for folk av det andre kjønnet. er man bifil er en tilbøyelig til å få romantiske følelser for begge kjønn mens er man imidlertid biseksuell tenner en seksuelt på begge kjønn. du må lære deg forskjell på seksualitet og romatiske følelser/forelskenlse. Ifølge Sturla Berg-Johansen kan en fint være heterofil men biseksuell som beyt at en forelsker seg i noen med det andre kjønn men er tilbøyelig til å ha sex med begge kjønnene.

Men jeg kjenner bare til begrepet "biseksuell" på norsk. Klarer DU å skille mellom begrepene bifil og biseksuell på engelsk, eksempelvis?

Jeg skal ikke begi meg altfor langt inn i diskusjonen rundt hvorvidt jeg har noen tro på at vi mennesker egentlig er så oppstykkete at vi kan koble ut følelsene totalt(dvs. i det minste ikke hvis en snakker om det store flertallet av oss), og bare ha sex uten et snev av romantisk tiltrekning(for ja, er man romantisk tiltrukket av en person av samme kjønn, vil ikke jeg betegne vedkommende som heterofil), og samtidig trives med det, men jeg personlig tviler igrunnen sterkt på det(og jeg har dermed en mistanke, rent personlig, om at mange biseksuelle nok er mer bifile enn de vedkjenner seg, men det er en annen diskusjon). Og når ble biseksualitet kompatibelt med å være 100% hetero?

Endret av Monica1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man sex med samme kjønn, så er du ikke heterofil.

Ferdig med den saken.

I det minste kan jeg vanskelig se for meg at en som liker å ha sex med individer av samme kjønn, er heterofile(ellers later det til å ha blitt påfallende mange biseksuelle det siste tiåret...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har selvsagt helt rett. Det er feil avkrysset. Jeg skulle selvsagt sagt tydelig ut til alle jeg kjenner, mamma, pappa, typen og hele slekta, at jeg koser meg med å brette ut den herlige vaginaen til "Britt" (Navn påfunnet) hver 2. helg.

Så hadde jeg plutselig ikke Britt lengre, og mamma hadde ikke mast om at jeg måtte komme hjem til vafler, og den herligste typen i verden hadde flyttet ut.

Kanskje derfor?

Hvis han er så herlig, fortjener han ikke en trofast kjæreste? Eller er du en av de som tror det ikke er utroskap så lenge det er av samme kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

og bare ha sex uten et snev av romantisk tiltrekning

Du tviler altså på at mennesker kan ha sex med hverandre uten romantisk tiltrekning????

Og hvem snakker om å koble ut følelsene? Er ikke kåthet, begjær og lyst legitime følelser?

Endret av MikeWaters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg tror folk definerer seg som heterofile fordi båsen "bifil" oppfattes som å innebære litt mer enn at man bare kunne tenke seg å tafse litt på ei jente en sjelden gang om man er brisen og i humør til det.

Jeg ser på det som å være fleksibel og eksperimentere, prøve noe nytt og spennende. Er man en søkende sjel seksuelt sett så liker man nye opplevelser, om man ikke er av typen som synes kvinner er frastøtende så representerer de en mulighet for å utforske seksuelt. Er man nødvendigvis bifil fordi man klarer å kjenne nytelse av en kvinnes hender og tunge, og er det bare de som har så enorme aversjoner mot det at de ikke hadde taklet det uansett hvor hemningsløse de var som kan kalle seg heterofile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du tviler altså på at mennesker kan ha sex med hverandre uten romantisk tiltrekning????

Og hvem snakker om å koble ut følelsene? Er ikke kåthet, begjær og lyst legitime følelser?

Jeg skrev at jeg tvilte på at flertallet vil trives med det, men jeg skal modifisere det til "Jeg tviler på at flertallet kan trives med et i lengden".

Jo, det er selvsagt legitime følelser, men det er min påstand at de, for et flertall av oss, blir sterkere ved en romantisk tiltrekning. JEG har til gode å oppleve at en ONS er like givende som sex med en jeg føler en romantisk tiltrekning overfor, og akkurat dèt vet jeg at det ikke mangler på andre som er enige i(når det er sagt, hevder samtlige biseksuelle jeg har snakket med, at de absolutt foretrekker å ha sex med det kjønnet de er i stand til å forelske seg i, bare for å ha nevnt det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som å være fleksibel og eksperimentere, prøve noe nytt og spennende.

Og det har jeg for så vidt forståelse for, og jeg har endog poengtert i tidligere innlegg i tråden at jeg er inneforstått med at man kan prøve noe ut utelukkende fordi de er nytt og spennende. Det jeg har problemer med å skjønne, er kvinner som insisterer på at de er 100% heterofile(jeg anvender dette begrepet igjen og igjen fordi jeg har merket meg at det går igjen hver gang debatten om heterofile kvinner som vil prøve "jentesex"(det gjør fysisk vondt å anvende det begrepet, da jeg ikke forbinder hverken "jente" eller "pike" med voksne kvinner)kommer opp)samtidig sier at de liker å ha sex med andre kvinner. For all del; man bestemmer selv hva man vil kalle seg, men jeg synes både "biseksuell" og "småskeiv" eller mer dekkende begreper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Og det har jeg for så vidt forståelse for, og jeg har endog poengtert i tidligere innlegg i tråden at jeg er inneforstått med at man kan prøve noe ut utelukkende fordi de er nytt og spennende. Det jeg har problemer med å skjønne, er kvinner som insisterer på at de er 100% heterofile(jeg anvender dette begrepet igjen og igjen fordi jeg har merket meg at det går igjen hver gang debatten om heterofile kvinner som vil prøve "jentesex"(det gjør fysisk vondt å anvende det begrepet, da jeg ikke forbinder hverken "jente" eller "pike" med voksne kvinner)kommer opp)samtidig sier at de liker å ha sex med andre kvinner. For all del; man bestemmer selv hva man vil kalle seg, men jeg synes både "biseksuell" og "småskeiv" eller mer dekkende begreper.

Som sagt så tror jeg begrepet bi inneholder litt mer enn hva de selv legger i det de gjør, det representerer nesten en identitet som de kanskje ikke føler passer på dem.

Om jeg måtte velge en bås så hadde jeg vel kalt meg heterofil (men ikke insistert på at jeg er 100% hetero, som du mener folk gjør), for jeg føler det stemmer best på meg og mine seksuelle preferanser. Er slett ikke fremmed for tanken på jentesex, men om jeg hadde kalt meg bifil/biseksuell så hadde det hørtes ut som om det var en mye større del av meg enn det det egentlig er.

Jeg er heller ikke spesielt opptatt av legninger, alt i sex er bare smak og behag i mitt hode. Ikke noe jeg sier for å være krampetrendy, men det er sånn jeg føler det. En legning høres også mer ut som noe man er enn noe man gjør, om du skjønner. Det høres ut som noe medfødt man ikke kan frigjøre seg fra, og noen føler vel det ganske sterkt når de kaller seg hetero/homo men jeg gjør ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan få holde på i den filen de ønsker, og gjerne skifte fil og eksperimentere så mye de vil for min del. Men folk som i voksen alder ikke har et avklart forhold til filene sine eller unnlater å informere en partner om at de er flere filer er jeg skeptisk til. Jeg har hatt min dose med oppbrudd og svik, og det er utrolig enkelt å bare trekke på skuldrene og forklare at man trenger nok mere enn bare en mann.

Kort sagt, feigt å ikke si fra om at man ikke er 100% heterofil, da levner man partner uten å kunne velge om man vil ta risikoen med å satse på en med tilbøyeligheter til å være tiltrukket av en med samme kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...