Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)

sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Ja, det er ganske uvirkelig :fnise:

Mamma var på besøk her i dag og synes jeg ser fødeklar ut :sjenert: Synes det var skummelt at hun sa det :fnise:

Beina og fingrene er hovne og mamma så at jeg var "trøtin" i ansiktet, dvs opplåst og hoven rundt øyne osv :sjenert: Nå var det nok siste gang hun så meg før hun blir bestemor som hun sa :sjenert:

Litt redd for åssen det hele braker igang, redd for å blø kraftig eller noe.. Håper det "bare" blir kynnere som går over til rier og at disse blir vonde og regelmessige. Så skummelt om det blir noe sånn akutt og dramatisk :sjenert:

Jeg har pakket mer i bagen i dag, alle tror lillegutt kommer innen st. hansaften, det er neste torsdag.. Bør vel sikkert ha bagen ferdig til det, sånn i etterpåklokskapens ånd :sjenert:

Føler du noe har blitt annerledes i det siste eller MonThe?

Håper dere også har en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

I dag skal vi på omvisning på føden :fnise: Jeg har jo vært der til sjekk en gang før, og sånn sett vært innom, men skal bli spennende med en omvisning liksom :rodmer:

Usikker på om det er noe mer fødselsforberedende utover det, men det får vi se på. Blir nok nyttig for oss uansett :)

Håper alle har en flott dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, spennende når de nærmeste begynner å snakke om fødeansikt og sånn :gjeiper: Hos meg kommenterete en kollega (som har vært på ferie halvannen uke) i stad at hun mente jeg også hadde fødeansikt! :overrasket: Men det tar jeg med en klype salt, er nok bare litt dobbelthake og ekstra fett :fnise:

Jeg tror forresten at du må vente noen uker til på å føde, for jeg tror magen din skal synke litt før det er dags ;) Den er fortsatt høy og flott! :hjerte:

Tenker mye på fødsel jeg også. Når begynner det, må jeg vente lenge? Blir det vondere enn jeg har forestilt meg? Hvordan begynner det? Hvor lenge vil det vare? osv osv osv :daane: Man kan spekulere fælt når man ikke aner noenting! :ler: Jeg lurer på å skrive såkalt ønskebrev som jeg har med føden.... skal du gjøre det? :klo:

Ha en super dag sommerfuglen, nyt fridagene nå! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, spennende når de nærmeste begynner å snakke om fødeansikt og sånn :gjeiper: Hos meg kommenterete en kollega (som har vært på ferie halvannen uke) i stad at hun mente jeg også hadde fødeansikt! :overrasket: Men det tar jeg med en klype salt, er nok bare litt dobbelthake og ekstra fett :fnise:

Jeg tror forresten at du må vente noen uker til på å føde, for jeg tror magen din skal synke litt før det er dags ;) Den er fortsatt høy og flott! :hjerte:

Tenker mye på fødsel jeg også. Når begynner det, må jeg vente lenge? Blir det vondere enn jeg har forestilt meg? Hvordan begynner det? Hvor lenge vil det vare? osv osv osv :daane: Man kan spekulere fælt når man ikke aner noenting! :ler: Jeg lurer på å skrive såkalt ønskebrev som jeg har med føden.... skal du gjøre det? :klo:

Ha en super dag sommerfuglen, nyt fridagene nå! :sol:

Hei :vinke:

Mamma mente visst rundt øyne osv.. men kan jo være fett der og :fnise:

Og ja, det kan nok hende det enda går litt tid/uker før lillemann vil ut. Har ikke peiling på magen min vs andre fødeklare mager.. Venninner sier den har sunket, jeg merker det ikke sånn veldig selv. Eneste jeg tror jeg merker er at han ikke ligger like langt opp nå lenger, pga jeg har ikke tatt halsbranntabl på 3 dager :sjenert: Før har jeg tatt 2-3 pr dag :gjeiper: Men, det er vel ikke noe spes sikkert tegn, hehe..

Har ikke planlagt noe fødselsbrev :sjenert: Har jo i utgpkt tenkt å ta det litt som det kommer :fnise: Har du noen ønsker ifbm fødselen din? Synes badekar ser litt ok ut, kvier meg litt for den senga med de bøylene... Men, er jo rimelig grønn på det området der :fnise:

Har hatt skikkelig mens-murringer de siste 12 timene, nesten så ille at jeg føler det er noe på gang og litt kramper i rumpe/lårene.. Kan vel være noe modning kanskje. Litt ekkelt å skulle gå inn i noe man har så lite peiling på. En annen ting jeg tenker på, hvor lenge skal jeg være alene når ting kanskje er i gang? Det kan jo begynne så smått når kjære reiser på jobb liksom, skal jeg da gå hjemme og være redd for at vannet skal plaske når som helst helt fra 07-17? Eller at jeg ratt må kjøre kjære i møte om ting går like fort som med mamman min? Bah, litt ekkelt å gruble så på såpass "skumle" ting :fnise::sjenert:

Gleder meg litt til lillegutt er trygt ute hos oss :nigo:

Håper du også har en fin dag Line :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planlagt noe fødselsbrev :sjenert: Har jo i utgpkt tenkt å ta det litt som det kommer :fnise: Har du noen ønsker ifbm fødselen din? Synes badekar ser litt ok ut, kvier meg litt for den senga med de bøylene... Men, er jo rimelig grønn på det området der :fnise:

Har hatt skikkelig mens-murringer de siste 12 timene, nesten så ille at jeg føler det er noe på gang og litt kramper i rumpe/lårene.. Kan vel være noe modning kanskje. Litt ekkelt å skulle gå inn i noe man har så lite peiling på. En annen ting jeg tenker på, hvor lenge skal jeg være alene når ting kanskje er i gang? Det kan jo begynne så smått når kjære reiser på jobb liksom, skal jeg da gå hjemme og være redd for at vannet skal plaske når som helst helt fra 07-17? Eller at jeg ratt må kjøre kjære i møte om ting går like fort som med mamman min? Bah, litt ekkelt å gruble så på såpass "skumle" ting :fnise::sjenert:

Gleder meg litt til lillegutt er trygt ute hos oss :nigo:

Håper du også har en fin dag Line :)

Hehe.. om man føler for å hente sin kjære hjem fra jobb i starten, så kan man vel bare gjøre det ;) Ellers så har du jo alle oss på KG :ler:

Ang fødebrev så er jeg ikke helt sikker. Som du sier så vet man jo ingenting og vi stiller med åpent sinn etc. Men det eneste jeg ønsker helt sikkert er hud mot hud kontakt med barnet så fort som overhode mulig (men det er kanskje selvsagt? :klo: ). Og om det skulle oppstå komplikasjoner som setter meg ut av spill, så vil jeg at kjære skal ha hud mot hud :hjerte: Bare jeg tenker på lillemann på brystet til kjære så blir jeg superrørt :fnise::rodmer: Jo, og badekar vil jeg gjerne prøve men det er kanskje ikke noe nødvendig å skrive? Vi kan jo snakke... :ler: Eneste fordelen jeg ser med det som er nedskrevet er at hvis det er vaktskifte så kan de nye jordmødrene lese det selv kanskje? Nei, jeg vet ikke :) Nå skal jeg hjem fra jobben! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var på besøk her i dag og synes jeg ser fødeklar ut :sjenert:

Litt redd for åssen det hele braker igang, redd for å blø kraftig eller noe.. Håper det "bare" blir kynnere som går over til rier og at disse blir vonde og regelmessige. Så skummelt om det blir noe sånn akutt og dramatisk :sjenert:

Føler du noe har blitt annerledes i det siste eller MonThe?

Her har ingen sagt noe om at jeg ser fødeklar ut.... :sjenert: Er det noe altså, at man er hoven i ansiktet når det nærmer seg fødsel? :klo:

Jeg òg er spent på hvordan det hele starter. Har tenkt mye i det siste, på at vi har vel en time og kjøre, samt at med max "uflaks" er kjære på nattevakt og at det vil ta sin tid før han kan komme hjem... :sjenert: Kjenner jeg sover myye bedre om nettene når han er hjemme, enn når han er på jobb for å si det sånn! Vi får satse på at vi begge to kjenner det sånn gradvis og har god tid (men at det ikke drar ut for lenge :fnise: ) ;)

Her kjenner jeg meg egentlig som før. Har ikke merket noe til mer/sterkere kynnere eller noe jeg... Kjenner jeg begynner å bli klar for slike symptomer da! :jepp:

Håper dere har det kjekt på omvinsing på føden! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang fødebrev så er jeg ikke helt sikker. Som du sier så vet man jo ingenting og vi stiller med åpent sinn etc. Men det eneste jeg ønsker helt sikkert er hud mot hud kontakt med barnet så fort som overhode mulig (men det er kanskje selvsagt? :klo: ). Og om det skulle oppstå komplikasjoner som setter meg ut av spill, så vil jeg at kjære skal ha hud mot hud :hjerte:

Såvidt jeg har forstått så er det standard prosedyre at barnet blir lagt hud mot hud med mor (evt.far) med en gang han/hun kommer ut, sålenge det ikke er noen komplikasjoner som tilsier at dette ikke er mulig :jepp:

...Jeg har foresten ikke tenkt å skrive noe ønskebrev til føden. Jeg og kjære har snakket en del om hvordan/hva vi ønsker, tenker at iallefall en av oss må klare å prate :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jeg har foresten ikke tenkt å skrive noe ønskebrev til føden. Jeg og kjære har snakket en del om hvordan/hva vi ønsker, tenker at iallefall en av oss må klare å prate :fnise:

Hehe.. nettopp! Godt poeng! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er mange som blir litt oppblåste og vassinne i ansiktet mot slutten ja, men vet ikke om dette er noe sikkert tegn :gjeiper: Jeg får så og si ikke på meg sko lenger, klokka måtte tas av i dag :sjenert:

Omvisningen på føden var fin, koselige lokaler og damer... Så der håper jeg vi får en fin start på livet med lillegutt :rodmer: I morra skal jeg på modningsakupunktur og konsert :rodmer:

Etter det er lillemann hjertelig velkommen ut til oss :rodmer:

Jeg har vært på siste shoppingtur i dag, fornyet nybakt-mamma garderoben min.. Kjøpte litt behagelig tøy, som ikke er utvasket slik joggebuksene og genserene/hettejakkene jeg har tuslet hjemme i de 8 siste mnd begynner å bli.

Nå får jeg finne senga, jeg har en viktig avtale med mr Bon Jovi i morgen kveld :fnise::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg finne senga, jeg har en viktig avtale med mr Bon Jovi i morgen kveld :fnise::rodmer:

Yeah! :skya:

Kos deg masse - fint vær er det også :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jm for siste gang.. Nå går hun ut i ferie!

Hodet er festet, ødem på 2, magen har sunket så langt ned den kommer på lille meg, blodtrykk, urin og hjertelyd perfekt :rodmer:

Da er det ikke annet å gjøre enn å reise på "rocke-konsert" og vente :fnise: Får satse på at lillegutt får litt kick av musikken og vil komme ut og hilse på oss snart :)

Jm synes også jeg var hoven og trøtin i ansiktet, så det er nok noe i det at man kan se det på væskeansamlinger i fjeset.. Det var det første hun kommenterte :rodmer: Hvor lang tid det tar før lillemann vil ut er vanskelig å si som hun sa, men jeg har alle de "avsluttende" symptomer.. Så da får vi se :rodmer:

Håper dere som er innom har en knakende fin onsdag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! :skya:

Kos deg masse - fint vær er det også :sol:

Takk for det :nigo: jeg skal ha en fantastisk kveld - den siste ute på "vift" før jeg blir mamma :hjerte::rodmer:

Kos deg du også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kontrollen hos JM gikk bra :jepp: Tror nok dette var den siste kontrollen du var på jeg, før lillegullet ditt kommer ;) ..hvis ikke, skal du ha resten av kontrollene til lege, eller blir det hos en annen JM?

Kos deg masse på konsert i kveld! :skya::kul:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at kontrollen hos JM gikk bra :jepp: Tror nok dette var den siste kontrollen du var på jeg, før lillegullet ditt kommer ;) ..hvis ikke, skal du ha resten av kontrollene til lege, eller blir det hos en annen JM?

Kos deg masse på konsert i kveld! :skya::kul:

Ja, er så godt å høre at alt er fint på kontroll :) Jeg skal til fastlegen på kontroll til uka om det ikke har skjedd noe, og sikkert fastlegen igjen uka etter det og. Vi får se hvor mange kontroller til vi rekker :rodmer:

Konserten var strålende, lillegutt var definitivt med og hoppet :fnise: Men ikke noe sånn alvorlig.. Han måtte høre mye lyd, for jammen var det "bråk" men iflg lege og jm ligger han godt skjermet i fostervann og bak mageskinnet mitt.. Dessuten så satt vi ganske så "langt" (i den grad man kommer seg langt fra høytalerne på Ullevaal :gjeiper: ) En fin kveld var det i allefall :rodmer: Tårene trillet flere ganger, så det var stort for en "hormonell coming-mama" å være på konsert tydeligvis :rodmer: Jeg så flere gravide der, så var nok ikke bare meg som hadde behov for "en siste kveld på livet" :fnise:

Håper kontrollen hos jm går fint i dag MonThe, og at alle andre har en fin dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere koste dere på konsert i går! :jepp: ..vi var på Roger Waters tidligere, ingen tvil om at lillegutt i magen fikk med seg konserten for han turnet og sprellet rundt hele tiden :fnise:

Skal du på kontroll neste uke også? Kan jeg spørre om det er noe spesiell grunn til at du har så tette kontroller? Jeg har neste time om to uker jeg, altså rett før termin... :klo:

Håper du har en fin torsdag! :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på kontroll neste uke også? Kan jeg spørre om det er noe spesiell grunn til at du har så tette kontroller? Jeg har neste time om to uker jeg, altså rett før termin... :klo:

Håper du har en fin torsdag! :klemmer:

Er hver uke fra uke 38 iflg min jm.. så jeg har time hos fastlegen til uka og uka etter det :sjenert:

Glad det ikke er 2 uker mellom hver kontroll for øyeblikket også, for nå får jeg ikke på meg sko lenger. Jm satte 2/3 på ødem i går og ville at jeg skulle sjekkes ofte mht urinprøve og blodtrykk. Bena mine er ikke pene etter pinse, og det at det har kommet så plutselig ville hun at skulle følges opp. Er ikke spes sommerlig og varmt her nå heller, så det har neppe med det å gjøre. Er jo helt vanlig med vann i kroppen, men fra å ha gått fra 0 til 3 på en dag så synes hun det var litt rask stigning :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:kose: Så kjedelig med så mye vann i kroppen, og godt at du får hyppige kontroller :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Så kjedelig med så mye vann i kroppen, og godt at du får hyppige kontroller :Nikke:

Ja, litt kjedellig men... Er jo ikke så vondt, så så lenge det ikke er farlig skal jeg nok klare å campe i reclineren med 4 puter under føttene :fnise: Om det blir værre ringer jeg ratt på mandag og spør om å få levere en urinprøve da og jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu..... I natt har jeg våknet av rare vondter :sjenert: Klokka var 0.51 og jeg våknet med murringer, tak og skikkelig røsking i mage, rygg, rompe og lår... Føltes som om jeg måtte veldig på do så jeg sto opp..

Er ikke rier som kommer og går, mer konstant når det først dukker opp.. Og gud bedre så vondt :sjenert:

Litt spent på denne dagen her... MonThe har tippet 17 :fnise: Ei venninne av meg tipper 18. Jeg følte i natt at de var veldig nære med tippingen. Hvem vet :vetikke: Håper det går litt kjapt når det først begynner :sjenert::fnise::pls: jeg må nok puuuuste for harde livet, for nesten så jeg ville kaste opp også :sjenert:

Ikke meningen å syte, bare noterer ned hva jeg følte sånn om jeg trenger sammenligning senere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, dette høres spennende ut! :popcorn: hadde vært veeldig gøy om jeg tippet rett! :jepp:

Du må holde oss oppdatert! :klemmer:

PS. Hatt ei litt "rar" natt selv også, ingen tvil om at det skjer ting med kroppene våre i disse dager! :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...