Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)

sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Å guri! Ting som skjer her også! :daane::ler: (leste først inne hos Monthe)

Murringer, tak og "røsking".... det er da definitivt noe som er på gang i alle fall :jepp: Føler du deg mentalt klar for fødsel liksom? Jeg kjenner jeg blir litt nervøs på deres vegne når dere har sånne "symptomer" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var det jeg vil kalle intenst vondt..... Skjærende smerter :sjenert:

Tja, er vel så klar jeg kan bli :fnise: Har hatt en rar uke siden natt til tirsdag egentlig.. Konstant lett murrende menssmerter, et par omganger med veeeldig vondt i går. Gikk på do hver gang smertene sto på, følte det "hjalp" på smertene.. Var sikker på det skulle være blod *beklager detaljer* på papiret men det var det ikke..

Fikk en følelse av sjau og oppkast og menssmerter og generell sterk verking i natt, så det er nok ingen tvil om at noe er i gang.. Men, man kan sikkert gå en stund med sånt iom det går flere timer mellom hver gang :fnise:

Hehe, du får oppdatering om noe skjer.. Og ja, om dette er en light start på rier så synes jeg det er VONDT :gjeiper: Best lillemann er verdens fineste :rodmer:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: HEr er det definitvit noe som skjer!! :popcorn:

MEner på å huske det var ganske likt hos Sushi i dagene før hun fødte, med tak og røskinger, vondter, og "maserier" :jepp:

..og klart lillemannen din er verdens fineste! :hjerte:

Sladrisen din, var det Line?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: HEr er det definitvit noe som skjer!! :popcorn:

MEner på å huske det var ganske likt hos Sushi i dagene før hun fødte, med tak og røskinger, vondter, og "maserier" :jepp:

..og klart lillemannen din er verdens fineste! :hjerte:

Sladrisen din, var det Line?

Hehe, vi får se.. Jeg er forberedt på at det kan være tidlig modning også.. Sånn at jeg ikke skal bli utålmodig :) Koser meg jo egentlig hjemme disse dagene, syr gardiner til stua, prosjekterer dåpsinnbydelser, koser med hundene (så de skal være litt bortskjemt før de får selskap) og gjør det jeg har lyst på :fnise:

Ja, fulgte med inne hos Sushi.. Men blir så forvirret når noen skriver rier, for det har jeg da virkelig ikke kjent.. Mer det jeg vil kalle jevne - konstante murringer og tak :sjenert: Har liksom ikke mulighet til å si: "åh, nå kommer det igjen.." Om du skjønner, det er mer hele tiden :gjeiper: Har ikke kommet blod eller slim eller slimpropp eller noe, så jeg er rolig som skjæra på tunet :fnise:

Ja, Line skal sladre for meg :) Hun jeg har hatt mest "kontakt" med (bortsett fra deg) som hadde termin ett stykke unna meg. Vi har til og med blitt venner på fb, så om jeg ikke rekker å sms'e så får hun det med seg om det skjer noe der tipper jeg :fnise:

Nå har jeg skrudd på "Hurtigruta" her, så nå skal jeg sette meg i godstolen og se på "din landsdel". Jeg prøver å lade opp litt når jeg ikke vet hva helga bringer av aktiviteter og utfordringer :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan nok kanskje være greit å "forberede seg" på at det kan være en stundt til det setter i gang også, vi har jo noen uker igjen til termin... Og er jo ikke uvanlig å gå over termin heller.. Men må innrømme det høres ueeendelig lenge ut å skulle vente enda fire uker til lillegull kommer :sjenert: (Oj, kanskje jeg begynner å bli fødeklar allikevel?? :fnise: )

Er ikke godt å vite hva som er hva, og hva en egentlig skal kjenne etter. Men min JM sier at når det er riene som setter igang så er man ikke i tvil, så satser på at hun har rett! :jepp:

Jeg koser meg også veldig om dagen, nyter å være hjemme og gjøre diverse småprosjekter :)

Kos deg med "hurtigruta", jeg skal vaske badet.. Iallefall starte på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pause fra vasking av badet :fnise: ... om jeg skulle måtte gå fire uker til med den lille i magen tror jeg jaggu jeg kommer til å være bortimot sengeliggende, er så tungt å reise seg opp og ned fra knestående/bøye seg opp/ned etc!! :daane:

Og, så jo frestn nå at det står på tickeren din at Line sladrer! Er det lov å skylde på tidlig ammetåke? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg pause fra vasking av badet :fnise: ... om jeg skulle måtte gå fire uker til med den lille i magen tror jeg jaggu jeg kommer til å være bortimot sengeliggende, er så tungt å reise seg opp og ned fra knestående/bøye seg opp/ned etc!! :daane:

Og, så jo frestn nå at det står på tickeren din at Line sladrer! Er det lov å skylde på tidlig ammetåke? :sjarmor:

Hei :vinke:

Godt med pause :nigo: Ja, det begynner å bli tungt.. Jeg subba magen borti en kommode i dag morres, så jeg fikk en rød/blå strek på den... :sjenert: Vanskelig å kontrollere omfanget av den nå :fnise: Har kjent lillegutt sparke etterpå da, så var vel ikke noe farlig :rodmer: Føler meg helt støl i kroppen av og til.. Og om jeg går oppoverbakker kjennes det ut som om jeg har for korte lårmuskler :sjenert: Tror det trengs litt trening på denne kroppen utpå sensommeren ja :rodmer:

Jaja, tidlig ammetåke kan du skylde på :fnise: Ikke såå lett å se heller da :) Har lagt opp en stk gardin nå, og det ble fint. Skal ta 3 til, men... kanskje vente til etter lunsj. Synes jeg har verking i hoften og nedover lårene så og si konstant. Minner veldig om "de gamle" menssmertene. Kunne ønske jeg var litt synsk, så jeg kunne ha en viss formening om nå lillegutt vil ut. Hender jeg driver å mixer datoer, prøver hva som passer fint :skratte: Landet på 16.06.11 her i helga som var, men da ville han ikke ut :fnise: Jeg har jo trodd 01.07.11 hele veien, så får holde på den selv om jeg synes det er litt lenge å gå med sånn murring i kroppen :rodmer: Naboen her er født 07.07.77 så han tippet 07.07. Det er ganske så lenge til det og må jeg si :sjenert:

Har du noen supertips om hva du tror ang deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres iallefall veldig lovende ut det som skjer med kroppen din synes jeg, tror ikke det er så lenge til du får hilse på gullet ditt jeg :rodmer:

Jeg òg tar meg selv i å dulte borti ting med magen :fnise: Her en dag gikk jeg forbi kjære ved kjøkkenbordet, og idet jeg gjorde det lo han litt og sa at det var så koselig at jeg gned magen min inntil han når jeg gikk forbi han... Og var ikke akkurat meningen gjøre det for å si det sånn :ler:

Jeg trooor...hmm.. jeg tror faktisk ingenting om når min lille kommer jeg. Prøver å mentalt forberede meg på å gå over tiden jeg! ..men om jeg skal tippe sånn ut av det blå så tipper jeg han kommer noen dager før termin, kanskje den 30? Vil du gjette? :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres iallefall veldig lovende ut det som skjer med kroppen din synes jeg, tror ikke det er så lenge til du får hilse på gullet ditt jeg :rodmer:

Jeg òg tar meg selv i å dulte borti ting med magen :fnise: Her en dag gikk jeg forbi kjære ved kjøkkenbordet, og idet jeg gjorde det lo han litt og sa at det var så koselig at jeg gned magen min inntil han når jeg gikk forbi han... Og var ikke akkurat meningen gjøre det for å si det sånn :ler:

Jeg trooor...hmm.. jeg tror faktisk ingenting om når min lille kommer jeg. Prøver å mentalt forberede meg på å gå over tiden jeg! ..men om jeg skal tippe sånn ut av det blå så tipper jeg han kommer noen dager før termin, kanskje den 30? Vil du gjette? :)

Hm, vi får se.. Jeg er forberedt på at det kan ta litt tid enda, og skal ikke bli utålmodig :rodmer:

Jeg tipper 27 jeg tror jeg.. eller, enten 27 eller 29 :fnise: Tar en liten helgardering :gjeiper: Ang meg selv så er jeg usikker, tror ikke helt på med det som har skjedd siste 3 dagene at jeg går helt til 01.07. Men, umulig å vite :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mere vondter her :sjenert: så fremment med sånn vondt, aldri kjent det før, og tar meg i å bli litt betenkt iom det overhodet ikke har noe med det jeg forestiller meg som rier å gjøre..

Legger meg litt på sofaen, kanskje tiden til kjære kommer hjem går litt fortere :popcorn:

Bye - so long :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mere vondter her :sjenert: så fremment med sånn vondt, aldri kjent det før, og tar meg i å bli litt betenkt iom det overhodet ikke har noe med det jeg forestiller meg som rier å gjøre..

Legger meg litt på sofaen, kanskje tiden til kjære kommer hjem går litt fortere :popcorn:

Bye - so long :rodmer:

Vil ikke at du skal ha det vondt, men sånn i tilfelle det nå er fødselsvondter som melder seg så må jeg bare ta frem :popcorn: og håpe at det er det som skjer!! :lur::rodmer:

Du har ikke en mor/søster/venninne du kan ringe og rådføre deg litt med?

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke at du skal ha det vondt, men sånn i tilfelle det nå er fødselsvondter som melder seg så må jeg bare ta frem :popcorn: og håpe at det er det som skjer!! :lur::rodmer:

Du har ikke en mor/søster/venninne du kan ringe og rådføre deg litt med?

joda... vil bare ikke få mamma til å tro at alt er igang :gjeiper: Snakker med venninner, men jeg beskriver det liksom som menssmerter og det er vel mest modning tror jeg de mener.. Riene kommer, varer og går som det sies :sjenert: Slimproppen har jeg ikke sett noe til, så det kan ikke være helt alvor før den har dukket opp regner jeg med. Bah, litt skummelt med sånt man overhodet ikke har peiling på :fnise: Kos deg med :popcorn: du, jeg har flatet ut i godstolen. Tar helga her tror jeg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda... vil bare ikke få mamma til å tro at alt er igang :gjeiper: Snakker med venninner, men jeg beskriver det liksom som menssmerter og det er vel mest modning tror jeg de mener.. Riene kommer, varer og går som det sies :sjenert: Slimproppen har jeg ikke sett noe til, så det kan ikke være helt alvor før den har dukket opp regner jeg med. Bah, litt skummelt med sånt man overhodet ikke har peiling på :fnise: Kos deg med :popcorn: du, jeg har flatet ut i godstolen. Tar helga her tror jeg! :nigo:

Har hørt at mange ikke merker at slimproppen går, så ting kan skje uten at du har sett snurten av den ;)

Blir uansett spennende framover, plutselig er det igang, og du er ikke i tvil lengre;) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende :hoppe::nigo:

:popcorn:

Intet nytt her :sjenert:

Dristet meg på butikken i sta, og damen i kassen spurte om det snart var tiden nå..... :rodmer: Nja, sa jeg.. I utg pkt 2 uker og vel så det igjen, men det er noe merkelig i dag.. Ja, jeg ser det jammen meg på deg, svarte damen :sjenert::rodmer:

Klarte ikke lage middag, så det måtte kjære gjøre når han kom hjem fra jobb. Nå har jeg spist og satt meg i godstolen igjen.. Her blir jeg resten av dagen..

Håper dere har en kveld med mindre murring enn her i huset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 38 uker :strix:

Innom og jubler for ukeskifte.. Sovet litt i natt, men det kommer bølger med rare vondter.. Jeg er kommandert til å sitte i godstolen i dag, så jeg sitter nå her :rodmer:

Kroppen er rar, tydelig at den forbereder en stor jobb :fnise:

Håper alle har en fin lørdag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: 38 uker :strix:

38 uker! :duskedame::strix:

Utrolig spennede med sånne nye ukjente ubehag og smerter :jepp: Og damen i butikken kommenterte det til og med! :hakeslepp: Fascinerende :ler:

Jeg var jo hos jordmor i går og vi snakket selvsagt en del om modning og det som skjer i forkant av fødsel... Hun sa det at kroppen forbereder seg på mange ulike måter flere uker før. Det at noen fødsler bare plutselig setter i gang, så vips ferdig - det var ikke tilfelle mente hun ;) Men det er sikkert forskjell på folk da hvor mye de legger merke til ubehaget/smertene i forkant av ordentlige rier kanskje... :klo: Hun snakket også om slimproppen ca 1 uke før fødsel som i at "alle" opplevde dette da.. Men vi som vanker på KG vet jo at det slettes ikke er tilfelle alltid :ler:

Hvordan er det med humøret og psyken nå da - i alle disse ubehagene? :sjenert:

Håper du får slappet av nytt lørdagen i alle fall :klemmer:

Ps: kjenner meg igjen i og skumpe magen borti ting. Har opplevd mer enn 1 ripe i lakken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 uker! :duskedame::strix:

Utrolig spennede med sånne nye ukjente ubehag og smerter :jepp: Og damen i butikken kommenterte det til og med! :hakeslepp: Fascinerende

Jeg var jo hos jordmor i går og vi snakket selvsagt en del om modning og det som skjer i forkant av fødsel... Hun sa det at kroppen forbereder seg på mange ulike måter flere uker før. Det at noen fødsler bare plutselig setter i gang, så vips ferdig - det var ikke tilfelle mente hun Men det er sikkert forskjell på folk da hvor mye de legger merke til ubehaget/smertene i forkant av ordentlige rier kanskje... Hun snakket også om slimproppen ca 1 uke før fødsel som i at "alle" opplevde dette da.. Men vi som vanker på KG vet jo at det slettes ikke er tilfelle alltid :ler:

Hvordan er det med humøret og psyken nå da - i alle disse ubehagene? :sjenert:

Håper du får slappet av nytt lørdagen i alle fall :klemmer:

Ps: kjenner meg igjen i og skumpe magen borti ting. Har opplevd mer enn 1 ripe i lakken :ler:

Ja, det er rart gitt hvordan ting plutselig har forandret seg :sjenert: Magen strammer seg, verker og gjør til tider veldig vondt. Tror jeg har vært på do 4-5-6 ganger i dag (og klokka er såvidt passert 13... :sjenert: )

Jeg merker skikkelig forskjell på kroppen min, så jeg er nok enig med jm din, hvertfall er det tilfelle for min del. Jeg tror ingen hadde oversett de signalene kroppen min sender ut. Første dagen jeg merket at ting var annerledes var på tirsdag, før vi skulle på føden, tenkte jeg kanskje var nervøs før besøket der men... Det har jo bare blitt værre siden :gjeiper: Merker at det blir bedre om jeg klarer å sette meg ned og slappe av, jeg googlet modningssmerter i natt.. Der står det at noen har dette flere uker før fødsel, og noen starter 3-4-5 dager før. Ang slimproppen sa min jm at du vil merke mer og mer slim frem mot fødsel, kanskje blir den blodblandet og mot slutten kommer en klump. Det er helt normalt med blodblandet utflod, men om det blir friskt blod tar du kontakt med føden. Så jeg føler meg egentlig ikke usikker på sekretet jeg skal se etter, mer usikker på rier osv :fnise:

Humøret er egentlig helt ok, kjenner jeg er litt stresset.. Har fått kjære til å ommøblere i stua i dag :sjenert: Flyttet en stor Hemnes kommode og demontert en stor hylle :fnise: Jeg vil ha inn en ny en hvor lillegutt kan ha leker og kanskje en sånn "mekke-benk" (på sikt...) :rodmer: Ellers er jeg oppe og tørker litt støv osv... Er liksom vant til å gå å småpusle med noe, litt drastisk å bare legge seg ned liksom :sjenert:

Hehe, ja er fort gjort å subbe borti noe med magen. Er litt rød der i dag og jeg, men det er ikke store ripet.. Ble visst langt dette.. Er mange tanker oppi toppen på dager som denne, føler ting er i gang, men så er ting plutselig litt vanlig innimellom :fnise: Fasinerende!

Håper du også har en fin - avslappende dag Line :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Åss'n er formen i dag?

Jeg har pressa meg ut på en bitteliten tur i skogen og knallfornøyd :nigo: Det gjør seg med litt frisk luft, trenger ikke være langt *kvitre, kvitre*

Tenkte jeg skulle lage noen muffins til deg :kokk::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Ganske det samme som i går egentlig... En del vonde kynnere, murring og stikking nedi der og jevne menssmerter i rygg, flanker og rompe :sjenert:

Blir liksom ikke noe mer, men tar meg i å tenke at jeg ikke får bli utålmodig.. Er jo lenge til termin egentlig :fnise: Bare jeg som trodde lillemann begynte å bli nysgjerrig på å hilse på, hehe.. Men kanskje han ombestemte seg litt :gjeiper:

Så flink du er som har vært ute på tur :nigo: Sant som du sier at det ikke behøver å være så langt, jeg vurdert postkassa i går men det ble i lengste laget. Kynnerne står i kø bare jeg skal på do i 2 etg :fnise:

Åh, muffins hørtes jammen meg godt ut :rodmer: Det fortjener hvertfall du som har vært på tur i dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...