Gå til innhold

Det er så ufattelig mange på veien som ikke kan kjøre bil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elendig bruk av lys - det være seg folk som glemmer å slå av blinklys og kjører med dem på i en 30-40 sekunder etter endt sving eller folk som ikke tar av langlys før du er totalblendet - og slår dem på igjen meteren før de passerer, for å blende litt ekstra. GRRRRRR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skremmer meg også - som bilist! Kan ikke forstå meg på slike lyskryss der når jeg skal svinge, får grønt lys, svinger, også har fotgjengerene også fått grønn mann i gata jeg svinger til! Hva var det veivesenet tenkte der?

Jeg snakket om fører som har rødt lys, kjører, mens jeg har grønn mann og tuter på meg for å krysse gataen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter

Mamma og pappa er de flinkeste sjåførene jeg vet om. Når vi er på langtur holder vår bil alltid fartsgrensen,

Det høres for meg ut som mamma og pappaen din er noen sinker i trafikken. De skaper farlige situasjoner når de ligger og søndagskjører rett under fartsgrensen.

Som jeg har sagt tidligere. Om bilens fartsmåler viser 80, er sannsynligvis bilens virkelige fart mellom 70-75. (Opp mot 10% under virkelig fart). Og om ikke det var nok, så har også fotobokser og politiets måleinstrumenter innebygget slingringsmonn som alltid går i sjåførens favør.

Det betyr ikke at man kan grisekjøre. Det gjør jeg aldri. Men jeg blir ofte irritert på sinker som ligger under fartsgrensen fordi de ikke er klar over bilens virkelige fart. Da kjører jeg forbi, om de lar meg. Noe de ofte ikke gjør.

Endret av VinglePetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor landlig til, i et område med mye landbruk, og det er mange bønder som kjører traktor på veiene i området her. Jeg bor langs en uoversiktlig og svingete strekning, det er umulig å kjøre forbi på den strekningen uten å sette seg selv og andre i fare. Det er utrolig irriterende at mange av bøndene som putrer rundt på traktorene sine i 10-15 km under fartsgrensa ikke bruker speil og slipper forbi biler når de har en lang rekke etter seg - jeg kjenner det bobler i blodet bare av å tenke på det. Det er bussholdeplasser langs hele strekket, så det burde ikke være noe problem å slippe forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg har vært borti er en traktor som kjørte inn på en bussholdeplass for å liksom slippe forbi, men som ikke saknet på farten :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violently Happy

Hva er det verste du har opplevd av galskap i trafikken?

Oi, hvor skal jeg begynne? De som ikke bruker blinklys, og de som stopper inni rundkjøringen og slipper frem de fra høyre! Hallo?! Du skal jo liksom kjøre da, ikke stoppe, idiot! De som kjører forbi meg når fartsgrensen er 50 og jeg tar dem igjen ved rundkjøring/lyskryss. Latterlig! De som nesten kjører på meg eller kjører med 30 cm forbi meg når jeg er i fotgjengerfeltet. Seriøst, altså. Det er en da, som jeg har opplevd dette to ganger med. En sånn dust i en varebil som, når jeg går over veien, bare kjører på enda jeg er halvveis ute i feltet. Ikke ser han ut til å se meg heller. Hvor faen fikk han førerkortet fra liksom? Møkkamann! >.<

Mobiltelefoner i trafikken! Unødvendig onde! Kjærringer i store biler. Kjører midt i veien for tydeligvis redde for å kjøre inntil noen biler med den følge at de glor illsint på meg når jeg "stenger" veien for dem. Dvs, jeg kjører så langt inntil siden til høyre som jeg kan og de ligger i midten. Nesten umulig om ikke umulig å komme frem såfremt ikke en rygger. Bleh!

Jeg kjører selv maksimalt 20 km over fartsgrensen unntatt når det er 70 og nedover. :P Menneh altfor mange kjører jo mye mer enn det. Bor i en gate da hvor fartsgrensen er 50 og når jeg skal rygge ut så må jeg være skikkelig forsiktig slik at ikke en fartsgal kronidiot ikke kjører inni meg. Har vært 5 ulykker i den gaten, og alle var relatert til fart. 5 ulykker på 10 år- ikke egentlig så mye kanskje, men 5 for mye. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke helt riktig. Man har forkjørsrett, men ikke påkjørsrett, direkte sitat fra min kjørelærer ;)

Det var det som var litt av poenget mitt egentlig. I praksis betyr det vel egentlig at man har vikeplikt uansett for fotgjengere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som var litt av poenget mitt egentlig. I praksis betyr det vel egentlig at man har vikeplikt uansett for fotgjengere...

Ja, ganske irriterende igrunnen at det ikke er lov til å "skremme dem litt" der de krysser gata i alle retninger og langt unna fotgjengerfeltene :ler:

(jeg ville selvfølgelig aldri gjort det, selv om det er lov å dagdrømme ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvor skal jeg begynne? De som ikke bruker blinklys, og de som stopper inni rundkjøringen og slipper frem de fra høyre! Hallo?! Du skal jo liksom kjøre da, ikke stoppe, idiot! De som kjører forbi meg når fartsgrensen er 50 og jeg tar dem igjen ved rundkjøring/lyskryss. Latterlig! De som nesten kjører på meg eller kjører med 30 cm forbi meg når jeg er i fotgjengerfeltet. Seriøst, altså. Det er en da, som jeg har opplevd dette to ganger med. En sånn dust i en varebil som, når jeg går over veien, bare kjører på enda jeg er halvveis ute i feltet. Ikke ser han ut til å se meg heller. Hvor faen fikk han førerkortet fra liksom? Møkkamann! >.<

Mobiltelefoner i trafikken! Unødvendig onde! Kjærringer i store biler. Kjører midt i veien for tydeligvis redde for å kjøre inntil noen biler med den følge at de glor illsint på meg når jeg "stenger" veien for dem. Dvs, jeg kjører så langt inntil siden til høyre som jeg kan og de ligger i midten. Nesten umulig om ikke umulig å komme frem såfremt ikke en rygger. Bleh!

Jeg kjører selv maksimalt 20 km over fartsgrensen unntatt når det er 70 og nedover. :P Menneh altfor mange kjører jo mye mer enn det. Bor i en gate da hvor fartsgrensen er 50 og når jeg skal rygge ut så må jeg være skikkelig forsiktig slik at ikke en fartsgal kronidiot ikke kjører inni meg. Har vært 5 ulykker i den gaten, og alle var relatert til fart. 5 ulykker på 10 år- ikke egentlig så mye kanskje, men 5 for mye. :P

Kanskje du da bør rygge inn til deg selv i stedet da? Har man valget, bør man rygge inn der det er minst trafikk, slik at du unngår det når du kjører ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig bruk av lys - det være seg folk som glemmer å slå av blinklys og kjører med dem på i en 30-40 sekunder etter endt sving eller folk som ikke tar av langlys før du er totalblendet - og slår dem på igjen meteren før de passerer, for å blende litt ekstra. GRRRRRR.

Jeg lærte på trafikkskolen at dette (markert med fet skrift) er riktig å gjøre. Når bilene er noen meter fra hverandre, havner man utenfor lyssektoren til motgående bil. Hvis du blir blendet av dette, tror jeg du fokuserer for mye på den møtende bilen, i stedet for å se rett frem.

For å bidra med noe som er relevant i tråden:

Jeg forstår at det går an å gjøre feil i trafikken. Det som er fælt er alle de idiotene som tror de er så mye viktigere enn andre. De sniker i køen, gidder ikke å bruke blinklys, kjører i 100 inn i rundkjøringer, kjører helt oppi rumpa på bilen foran, parkerer skjevt/ over 2 parkeringsplasser, osv. Det er akkurat som om de forventer at veiene skal være helt tomme for andre biler, og hvis de møter forhindringer så turer de frem likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte på trafikkskolen at dette (markert med fet skrift) er riktig å gjøre. Når bilene er noen meter fra hverandre, havner man utenfor lyssektoren til motgående bil. Hvis du blir blendet av dette, tror jeg du fokuserer for mye på den møtende bilen, i stedet for å se rett frem.

Dette lærte jeg også. Man skal slå på fjernlyset før man passerer bilen, hvis ikke vil man ikke rekke å se eventuelle hinder bak bilen. Av samme grunn skal man ikke blande ned før hele strekningen mellom bilene er opplyst, slik at man ser eventuelle hindre i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg ikke så mye, men det hender jeg undres.

Og jeg er ikke feilfri selv heller. Blant annet gjør jeg den grusomme feilen å kjøre så fort jeg er komfortabel med - selv om det O GRØSS skulle være fem kilometer seinere enn maksgrensa. (Jeg slipper folk forbi. Jeg kan imidlertid garantere at det ikke gjør meg til en dyktigere eller mer effektiv sjåfør å legge seg opp i rumpa på meg. Særlig ikke dersom du er en trailer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble mektig forbanna selv :kjefte: da jeg var godt inni rund kjøringa, plutselig ser jeg Vare bilen,komme ned en store bakke i rund 65-75 inn i rundkjøringa, når han har vikeplikt.. Jeg bremsa opp fordi jeg viste at han aldri hadde klart og stoppe. Er glad for at jeg gjorde det ellers hadde det smelt :kjefte:

Men men.. nå gikk det jo greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg ikke så mye, men det hender jeg undres.

Og jeg er ikke feilfri selv heller. Blant annet gjør jeg den grusomme feilen å kjøre så fort jeg er komfortabel med - selv om det O GRØSS skulle være fem kilometer seinere enn maksgrensa. (Jeg slipper folk forbi. Jeg kan imidlertid garantere at det ikke gjør meg til en dyktigere eller mer effektiv sjåfør å legge seg opp i rumpa på meg. Særlig ikke dersom du er en trailer).

Bare litt nysgjerrig på den siste uttalelsen din. Mener du at du er av de som med vilje irriterer trailere som vil forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Trailere får også komme forbi. Jeg føler bare det er litt unødvendig av dem å ligge kloss opp i hengerfestet mitt når det er glatt, svingete, og med masse trafikk imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg irriterer meg over mennesker som ikke leser trafikken. I min by, på motorveien, der den munner ut til en rundkjøring der man kan velge 3 retninger. Siste kilometeren eller så av mototveien sitter vi i kø i rush tiden, og om motorveien har kun 2 felter, deler vi køen opp i 3 felter, siden en kan velge 3 retninger ut fra rundkjøringen.

Men så kommer det noen "nye" da, som ikke kan dette. Så ligger de der midt i veibanen å krever sin veibane, (ingen skal få snike på siden av dem) eller så sitter de der som noen tomsinger og er ikke observang på hva som skjer rundt med. Forbaska idioter begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har opplevd et par ganger at det kom en bil som absolutt skal komme inn i rundkjøringen før meg, og kjører selv om den har vikeplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hvorfor er folk så hissige? Det finnes ingen feilfrie sjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...