Gå til innhold

Det er så ufattelig mange på veien som ikke kan kjøre bil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir så sint, må bare få det ut...

Senest i dag har jeg vært borti to idioter. Først en varebil som brøt vikeplikten STYGT. Jeg kom nedover en veldig glatt og bratt bakke, han hadde vikeplikt for meg men kjørte bare rett forbi. Jeg måtte stå på bremsen, bare flaks at jeg har god bil og gode dekk!

Etterpå skulle jeg kjøre ut i et kryss med NULL sikt. Der stopper jeg alltid opp og sniker meg ut i veien, og det gjorde jeg heldigvis i dag også. For der kom en fyr fra høyre som skulle inn på min vei. Og her snakker vi ikke om å da legge seg inn på høyre siden av veien du skal på, nei, her er det om å gjøre å spare på kilometeren, så der sto han rett foran meg og det var rett før det smalt...

Og så alle disse som ikke kan kjøre i rundkjøring da, som bare kjører ut, lukker øya og håper på det beste. Er det så innmari vanskelig?

Ikke er det noe å gjøre med sånne idioter heller, det kan da fader ikke være så vanskelig å kjøre litt roligere, tenke seg om og ta hensyn til andre folk!

Aaaaarg, jeg blir så sint!

Hva er det verste du har opplevd av galskap i trafikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd mye rart i trafikken som passasjer (kjører ikke bil selv).

Men som fotgjenger som skal over fotgjengerfeltet er vel det verste jeg har vært borti, to biler som kappkjørte i hvert sitt felt, slik at altså den ene kjørte i motsatt kjørebane, akkurat da jeg var i ferd med å krysse veien.

Ellers synes jeg det er helt idioti med disse bilistene som absolutt ikke vil stoppe for fotgjengere ved fotgjengerfeltet, og heller gasser på for å komme fort forbi. Noen gjør jo faktisk det selv om du er halvveis ut i feltet. Sambo holdt på å bli påkjørt av en slik en for noen dager siden. Helt uholdbart! Og det er mange av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra disse idionten som ikke kan finne seg i å stå i kø som alle andre, de skal presse seg ut og lager for andre også skal de lengs mulig frem og presse seg inn, lenge etter at sperre linjen har startet, de bruker både busstopp og velger å kjøre på utsiden av biler (der det i grun ikke er vei, bare for å slippe å stå i køen, de utsetter både seg selv og andre for fare og uhell.

en annen sort er litt i samme gate. eks i et lys kryss man har 4 felt som fører hver sine veier, og du står i riktig felt på vei (hjem til jobb eller hvor som helst) det er kanskje 1 bil bak deg, så er det altid en tulling som skal kjøre på siden og trenge seg inn i feltet foran deg, kunne han ikke bare stilt seg bak da? så begynner han gjerne med masse felt skift for å komme forbi alle, og det helst uten bruk av blink lys eller sjekk av blindsonen sin, holdt på å få en slik en i siden i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse folkene som skal snike i køen er helt grusomme! Jeg møtte på en sånn for noen dager siden. Det går to felt i samme retning, i ene feltet er det alltid laaang kø, mens det andre ikke har kø (er ikke så mange som skal den veien). Jeg sto fremst i køfeltet og ventet på grønt lys. Ved siden av meg sto det også en fyr. Når det ble grønt presset han seg inn mellom meg og bilen bak meg. Vurderte et øyeblikk å stå litt på bremsen, har en skadet støtfanger bak og hadde vært greit om han måtte betale for den siden han tross alt byttet felt over sperrelinje og da ville kjørt i meg bakfra. Men tok ikke sjansen, hehe...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det er så mange.

Er utallige ganger jeg har bråstoppet midt i rundkjøringen fordi noen tullinger skal kjøre ut RETT foran meg.

Og som fotgjenger er det ikke bare bare heller, sånn som *Numi* sier.. Er mange ganger jeg har stått såvidt utfor fortauskanten og ventet for å se om bilen stopper, for de kommer jo i en sinnsyk fart noen ganger. Og dette er når jeg er ute på tur med hunden, så jeg tør ikke helt ta sjansen på at alle stopper selvom de er pliktig til å stoppe. For noen uker siden kom jeg kjørende hjem fra jobb, en bil kjører foran meg i en sinnsyk fart (80+ km/h i 50-sonen?), ser en liten jente stå ved ett overgangsfelt og det er LIKE FØR hun skal gå over, og så suser bilen forbi henne. Hadde hun tatt ett skritt til hadde det ikke gått bra... Skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange nesten ulykker pga trailer sjåfører som snakker i telefonen uten handsfree! Måtte de miste førekortet sitt foralltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så irritert på de som absolutt skal sleike støtfangeren min. Hjelper ikke om det er speilblankt og såpeglatt og uten mulighet for å stoppe om jeg måtte bråbremse. Er ikke greit om det er bar asfalt heller, men jeg takler det LITT bedre da enn på vinterstid. Skjønner bare ikke vitsen med å ligge så nærme. Ingen som kan 1001-1002-1003-regelen lengre?

Har vært med på mange rare og uforsiktige kjøringer i trafikken. Møtte på en som absolutt skulle forbi en annen bil en gang, og jeg kom kjørende i motgående fil. Bilen ventet ikke på at det var klart til å kjøre forbi. Neida.. Han SKULLE forbi den bilen selv om han så at jeg kom imot. Endte opp med at jeg fikk et speil mindre. Da er det virkelig om å gjort å komme forbi altså! Syke, syke folk...

Har opplevd veldig mye rart i trafikken, bare så synd at jeg ikke kommer på flere episoder akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom faktisk på en riktig stygg en. jeg og en kollega var på vei hjem for et par uker siden. kom ned på Danmarksplass fra ibsensgt (detter er i Bergen) i denne retningen er det kommet opp e ekstra lyskryss for bilister, slik at fotgjengere kan komme seg trygt over. ibsensgat er en vei som deler seg i 2 felt rett etter dette nye lyskrysset. jeg og kollegaen min sto fremst ved lyskrysset og ventet på grønn, da gikk det en fotgjenger over, og i de han var kommet til min side av bilen og skulle fullføre resten av overgansgfeltet. så kom det ikke mindre enn 2 store biler (jeep og varebil) og suste rett over krysset på rødt i ganske høy fart. hadde denne fotgjengeren gått uti veien 1 sek tidligere så hadde han faktisk vært på kjørt, hardt skadet og mulig drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger vært borti sjåfører som setter sin egen tid foran alt og alle. En gang kom jeg på E6 sørfra inn til Oslo. Kjørte forbi en bil som lå litt under fartsgrensen. Da jeg var på høyde med bilen jeg kjørte forbi så jeg en bil komme bakfra i svært stor fart. Tenkte at "jaja, jeg er snart forbi, så de får bare slakke farta i 10 sek". Bilen bak hadde derimot ikke tenkt til å senke farten, og kjørte forbi meg! Var ganske skjelven etterpå da, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte i en tunell her om dagen. Lå litt over fartsgrensa, også kommer det en idoit bakfra og kjører forbi meg.. Skjønner fortsatt ikke vitsen. Dobbel sperrelinje er der for en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Were to begin?

Har så mange, men en av de verste må ha vært når jeg lå bak en lastebil med en bil bak meg, lastebilen lå i ca 10 km over fartsgrensen selv oppover, men dette var ikke godt nok for bilen bak meg og han SKULLE forbi, han la seg ut og brukte laaaang tid (skjønner ikke de som ikke finner gasspedalen når de på død og liv skal forbi), i mot kom en motorsyklist, han måtte inn på en busslomme for å unngå møtekollisjon med idioten.

Ellers irriterer jeg meg veldig over de som kjører seeent i trafikken for så å gi på ved første mulighet for å kjøre forbi, for så å sakke av igjen når man er ferdig med muligheten.

Mye dårlig motorvei kjøring her jeg bor, tror nesten folk ikke tør å skifte felt. Har de lagt seg ut i venstre felt, så blir de der. Ikke aktuelt om de flytter seg for noe (og dette er like mye tilfelle om det ikke finnes en bil i høyre feltet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av de som skal kjøre forbi i 60-soner, de som ikke vet hva blinklys brukes til, og de som utfører livsfarlige forbikjøringer for eksempel like før en sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over:

- De som ligger feil i rundkjøring og ikke bruker blunklys

- De som ikke bruker blunklys generelt

- De som ligger under fartsgrensa uten grunn

- De som kaster seg ut i venstre felt så jeg må bråbremse for ikke å kjøre inn i de (dette om regel uten blunklys i tillegg)

- Snikere

- De som ikke holder vikeplikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som ikke stopper ved fotgjengerfeltet fordi dere tenker at om to sekunder er jeg forbi og da kan fotgjengeren gå: Newsflash: Alle bilistene bak dere tenker nøyaktig det samme, og fotgjengeren kommer ingen vei før alle har kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Where to begin, ja...

Dette kan ikke sies ofte nok: BRUK BLINKLYS SELV OM DET "BARE" ER FORGJENGERE I NÆRHETEN!

Vi ser også etter hvor du skal. Ser fotgjenger-jeg at du ikke har på blinklyset trekker jeg den konklusjonen at DU IKKE SKAL SVINGE.

Dere som da tuter og brøler fordi jeg går rett ut i veien dere IKKE skal svinge inn i, å dømme ut fra manglende blinklys, KJØSS MEG.

En annen fin en: selv om du har på blinklyset hjelper ikke det når du svinger inn i enveiskjørt gate MOT kjøreretningen. Jeg ser kun etter trafikk i den retningen den skal komme før jeg går ut i fotgjengerfeltet. Du som hadde så lite vett at du TUTA, du fortjente at jeg ble stående midt i feltet og slappe av foran bilen din en god stund, mens jeg pekte demonstrativt på skiltet du burde sett selv.

Rundkjøringer tror jeg må avskaffes for å bli kvitt et gigantproblem. Det er bare en ynkelig liten minoritet som vet hvordan man skal kjøre i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert på de som skal til høyre i rundkjøringen og som ikke bruker blinklyset. Da må jeg stoppe når jeg ikke hadde trengt det, og det blir mindre flyt i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Where to begin, ja...

Dette kan ikke sies ofte nok: BRUK BLINKLYS SELV OM DET "BARE" ER FORGJENGERE I NÆRHETEN!

Så sant. Vet om et absolutt verstingsted i så måte. Folk går av toget og må opp en liten bakke i retning jobben. Ned den samme bakken fra motsatt retning kommer alle som kjører bil på jobb. I den avkjørselen er det av en eller annen retning nesten ingen som bruker blinklyset. Og de som kommer fra toget blir stående og vente og vente, fordi det jo ser ut som alle skal fortsette ned bakken. Tror jeg har sett et titalls biler på rad svinge inn der uten å blinke. Utrolig irriterende. Hvor vanskelig kan det være å bruke det blinklyset?

En annen ting som ikke bare er irriterende, men direkte livsfarlig, er alle som skal speede opp når det blir gult lys. Der er Majorstukrysset et skrekkens eksempel, da det er veldig langt over krysset. Så de som da trår på gassen når trafikklyset holder på å skifte, kommer fykende i stor hastighet over fotgjengerfeltene etter at det har blitt grønt for fotgjengerne. Vi som går der ofte er vant til dette, og jeg pleier alltid å vente og se til siden når det blir grønt. Nesten uten unntak kommer minst en bil fykende. Men de som ikke kjenner grisekjøringen i dette krysset og bare ser på lyset, de kan fort bli kjørt ned. Og det er faktisk bare så vidt man rekker over før det bli rødt, så det blir helt feil at vi skal måtte vente på de som kjører på rødt. Sykling på rødt lys er også veldig utbredt der. Og syklistene bryr seg ikke om det har blitt rødt for lenge siden, de kjører uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Det mest irriterende jeg veit om, er dem som kjører i 80 i 50sonen.

(OK, jeg vet om mange strekninger hvor dette ikke er et problem fordi veien tillater det, men det er ikke det dette innlegget handler om)

I byen min er det ca bare 50-soner, og kommer man utenfor sentrumskjernen er det mye krappe svinger og enda lavere fartsgrenser. Jeg har en kompis som alltid skal tøffe seg og kjøre i 80 og 90 på en del av strekningene.

Og hvis det kommer en "sinke" som opprettholder fartsgrensa, nei da legger han seg oppi rompa på vedkommende og kjører forbi ved første (og skumleste) anledning.

Og jeg (og flere andre) har sagt fra til ham mange ganger, men han har ikke planer om å skjerpe seg, gitt. For han tror vel at han er så kul. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevlarsjäl: Du får trøste deg med at det er stro sannsynlighet for at han før eller siden mister lappen når han holder på sånn. I 50-sona ryker nemlig lappen på 76km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg irriterer meg grønn hver dag frem og tilbake til jobb på omkjøringsveien i trondheim. ALLE som skal mot værnes legger seg i venstre fil, forbikjøringfeltet, fra starten av! hvorfor?! Det går an å kjøre i høyrefeltet å slippe andre forbi når de kjører under fartsgrensa uansett!Også kan man bytte fil når skiltinga sier at hvis du skal mot værnes så bytter du nå.

hver dag, ikke rart det er mye trafikkuhell på den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...