Gå til innhold

Er kvinner med brystprotese mer patetiske enn menn med tupè?


Norna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er selvsagt ikke noe negativt i å trenge å snakke med en psykolog i seg selv, og noen ganger kan det være på sin plass, da enkelte ønsker å endre på noe som aldeles ikke er noe å rette på. Selv ble jeg lettere sjokkert forrige gang jeg skulle ta botox. Vi kom inn på at enkelte hadde tatt helt av hva fokus på utseendet angikk, og dermed ønsket å fikse på noe som, som nevnt, ikke var noe å fikse på. Han kunne da fortelle meg at de hadde jenter på 22 år inne der fra tid til annen som ønsket å ta botox. Disse jentene hadde ikke eneste synlig rynke; kun normal mimikk. DA mener også jeg at en bør ta en prat med en psykolog, for å få klarhet i at det faktisk ikke finnes noen rynker å ta bort. At jeg derimot trenger en psykolog, vil jeg på det sterkeste ha meg frabedt å høre på, da jeg vitterlig har rynker rundt øynene dersom jeg ikke tar det, og jeg misliker disse. Andre må få ha så mange rynker de vil(jeg synes ikke det er pent, men det er da vitterlig ikke min sak), men jeg forbeholder meg retten til å se godt ut.

Jeg synes nesten det er underlig at du kan mene at å ikke enagng farge grå hår IKKE er synonymt med å forfalle. Du må selvsagt få synes noe annet så mye du vil, men jeg ser absolutt ingenting vakkert ved å bli eldre(trenger jeg å nevne at jeg stort sett lar bursdagen min forbigå i stillhet?). Ellers finner jeg det litt overflødig å legge ut bilde av meg selv enda en gang, da jeg har gjort det før(sist i tråden om homofile menn og kvinner), men jeg vil nu på det sterkeste avkrefte at jeg ser plastisk ut. Man kan selvsagt aldri bli seendes godt ut dersom man hverken spiser sunt eller trener, men bare satser på kirurgi, men dersom man gjør alt det nevnte, SÅ kan man utmerket godt se svært bra ut når man er både 50 og 60.

Sjansen for alvorlige komplikasjoner er betydelig mye mindre enn sjansen for at man dør når man skal reise en tur til eksempelvis Spania for å slikke sol i et par uker, så jeg tror vi lar dèt argumentet ligge. Mikroskopiske sjanser tar vi alle; hele tiden. Å gjøre dem til et tema, anser jeg som litt...Merkelig.

Hadde du holdt deg til at du personlig var motstander av plastiske operasjoner(hvorfor? Fordi man tukler med naturen? Det har jeg allerede kommentert. Eller er det fordi man gir uttrykk for et ønske om å se yngre ut? Omtrent på samme måte som når man farger grå hår(spørr en 60 - åring om vedkommende kunne tenke seg å ikke ha en eneste rynke, og du får "ja" til svar; nesten garantert)?), og da for ditt eget vedkommende, hadde jeg ikke hatt noen problemer med det som sådan. Når du derimot begynner å trekke inn at du "har dine meninger om hva som burde vært lov", blir jeg provosert, for da begynner du å blande deg inn i hva andre gjør med sine liv. Du må gjerne la være å endre på noe som helst, men ønsker du å forby oss andre å gjøre det, ja, da blir jeg mildest talt irritert.

Ja, jeg gjør det for min egen del. Ikke har jeg kjæreste, og ikke gjør jeg slike drastiske tiltak for å tekkes andre; men jeg liker å føle meg vel. Personlig føler jeg meg mest vel når jeg ser godt ut, og det er da vitterlig min sak. Når ble det noe galt i å føle seg vel, og hvem er du til å bestemme hva som er legitime grunner til å føle seg vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det er forventet at man skal miste håret som mann når man når en viss alder, men det er ikke forventet at kvinner skal miste brystene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Jeg lar meg provosere av at du faktisk påstår at personer som tar plastiske operasjoner trenger psykolog. Du må gjerne la deg forfalle, men forvent ikke at jeg skal gjøre det samme(og nei, operasjoner er ikke lengre "sååå risikobefengt"; vi lever i 2010, og å foreta en operasjon er trygt, hverken mer eller mindre).

Hva klassifisering vedrører, er jeg dog enig med deg: Det er et hav av forskjell på å endre på noe av rene forfengelighetsgrunner og å gjøre det grunnet et avvik(bare et bryst, veldig stor forskjell i størrelsen på brystene, ikke utviklete bryster etc.). I det førstnevnte tilfellet er operasjonen selvsagt noe en skal dekke selv, da Staten ikke skal betale for operasjoner som ikke har noen medisinsk grunnlag; i sistnevnte tilfeller bør Staten dekke det, da det er snakk om utseendemessige avvik, som kan opplevels som svært skjemmende for den det angår. Enkelt og greit.

Signerer. Jeg tok silikon pga ekstremt små bryster så da trenger jeg liksom psykolog? Haha dumeste jeg har hørt! Synes faktisk det er patetisk med de som har fordommer mot silikon og skal rakke ned på de som velger å ta silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Det er fordi de har et forvrengt bildet av hva som gir dem verdi som menneske. heler et par naturlige følsomme hengepupper enn spretne overfladiske og harde plastpupper. (Ja, jeg har tafset på plastpupper (også)). Kvinner med naturlige pupper har gjennomgående en mye bedre personlighet en plastpuppekvinner.

"Kvinner med naturlige pupper har gjennomgående en mye bedre personlighet en plastpuppekvinner?" Joda bare dra alle under en kam. Greit du ikke liker kvinner med silikon, men er du nødt til å si det i ALLE trådene her på KG som handler om silikon? Vi har skjønt det nå liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

"Kvinner med naturlige pupper har gjennomgående en mye bedre personlighet en plastpuppekvinner?" Joda bare dra alle under en kam. Greit du ikke liker kvinner med silikon, men er du nødt til å si det i ALLE trådene her på KG som handler om silikon? Vi har skjønt det nå liksom.

Du har ikke fattet en tøddel før du innser at plastpupper fører til mer elendighet en glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke fattet en tøddel før du innser at plastpupper fører til mer elendighet en glede.

For å bruke ditt språk: Du har ikke skjønt en tøddel før du innser at dette er din subjektive mening, og at objektive sannheter ikke finnes når det er snakk om et slikt emne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flaskepost

Det er mye mer patetisk med tupè enn silikon eller protese i tattene.

Endret av Flaskepost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Du har ikke fattet en tøddel før du innser at plastpupper fører til mer elendighet en glede.

Å hva vet du om det liksom? Jeg har det supert og er super fornøyd med mine "plastpupper"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har silikon men skjønner ikke hvorfor man er patetisk hvis man vil ha større pupper. Jeg synes folk må få lov til å gjøre som de vil med kroppen sin uten at andre skal komme med negative kommentarer og slenge med leppa.

Samme med de som bruker tube, Ikke noe galt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg mener er stooooor forskjell på å legge inn silikon "uten grunn" og det å ha brystprotese. Om dama mister ene brystet pga kreft og vil ha brystprotese, så skjønner jeg dette godt. :)

Jeg må si meg enig i at protese er for meg når man har en medisinsk grunn for å legge inn et bryst - f.eks. hvis man fra naturens side er fryktelig feil utstyrt (ekstrem størrelsesforskjell eller misdannelser) eller hvis man har fjernet et bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Å hva vet du om det liksom? Jeg har det supert og er super fornøyd med mine "plastpupper"

Og så har du bidratt til å spre budskapet om at kun kirurgisk "perfekte" pupper kan gi deg verdi som menneske. Takk for å bidra til kvinners allerede destruktive selvfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Og så har du bidratt til å spre budskapet om at kun kirurgisk "perfekte" pupper kan gi deg verdi som menneske. Takk for å bidra til kvinners allerede destruktive selvfølelse.

Menn foretrekker curvy kvinner fra naturens side. Dere foretrekker de med slanke kropper og formfulle bryster og markerte midjer fordi de er visuelt sett mer fertile. Så teknisk sett er det dere menn som er skyld i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Menn foretrekker curvy kvinner fra naturens side. Dere foretrekker de med slanke kropper og formfulle bryster og markerte midjer fordi de er visuelt sett mer fertile. Så teknisk sett er det dere menn som er skyld i det.

Merkelig at det er menn som er de kraftigste motstanderne av plastpupper da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linda sofie

Og så har du bidratt til å spre budskapet om at kun kirurgisk "perfekte" pupper kan gi deg verdi som menneske. Takk for å bidra til kvinners allerede destruktive selvfølelse.

Du svarte meg ikke om hvorfor silikon kun flrer til elendighet. Har jeg sagt at kun silikon pupper er de perfekte puppene som kan gi deg verdi som mennekse? Unnskyld meg for at jeg er happy med puppene mine. Hva er problemet ditt egentlig? Herligfred. Vi lever i 2010 og silikon er helt normalt. Folk tar det hver dag nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vende mildt tilbake til utgangspunktet: brystprotese får man seg for å simulere noe som burde vært der til man ligger under torva. Tupé får man seg for å simulere noe som vanligvis vandrer heden før eller senere omkring midtlivsalder, og som det ville være normalt å lære seg å leve uten.

Jeg synes nesten det er underlig at du kan mene at å ikke enagng farge grå hår IKKE er synonymt med å forfalle.

Kanskje det kan ha noe med at så mange som farger over grått hår ser helt jævlige ut? Ikke farg det mørkt, folkens, samme hvor mørkhåret man var som ung. Det matcher aldri huden man har som eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk skal få lov til å gjøre hva de selv vil. Folk må ta så mye silikon de bare vil for min del. Jeg bryr meg ikke. Det er ikke vår business hva andre velger å gjøre med kroppene sine;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de har et forvrengt bildet av hva som gir dem verdi som menneske. heler et par naturlige følsomme hengepupper enn spretne overfladiske og harde plastpupper. (Ja, jeg har tafset på plastpupper (også)). Kvinner med naturlige pupper har gjennomgående en mye bedre personlighet en plastpuppekvinner.

Hva hvis man ikke har noen pupper overhodet da? Hva hvis man er helt paddeflat, og har bryst som en tolv år gammel gutt?

Hvor går grensen for plastisk kirurgi? Er det OK å operere en diger, skjemmende nese slik at den ser normal ut? Og hvem avgjør hva som er skjemmende nok til å "fortjene" en kosmetisk forbedring, det er jo ikke objektivt?

Er det galt av en kvinne som er helt flatbrystet å operere seg til en diskret a-cup, og søke normalitet snarere enn perfeksjon?

Jeg synes bare synet ditt er litt unyansert. Jeg er helt enig i at mye sitter i hodet, og har med selvfølelse å gjøre. Men samtidig er det lett for oss å si, som ikke har noen veldig uproporsjonerte attributter, og kanskje ikke så lett å leve med for dem som faktisk er så uheldig å ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...