Gå til innhold

Er kvinner med brystprotese mer patetiske enn menn med tupè?


Norna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer helt an på. Om man mister et bryst pga. kreft er man "utenfor normalen", siden kvinner så og si alltid har to bryst. Det kan vel også sies at det er ganske uvanlig å ha ekstreme forskjeller på brystene (f.eks èn pupp som er A-cup og en som er D-cup), og i slike tilfeller synes jeg det er ok å vurdere protese. At en mann mister håret er derimot helt normalt, og noe de fleste menn opplever i større eller mindre grad. Nå har det jo også vært populært med juksehår for kvinner en god stund, for å gi inntrykk av større manke, så vil ikke påstå at vi er noe bedre.

Jeg synes det er tragisk at man tukler med naturen når det ikke er noe galt i utgangspunktet. Hengepupper, små pupper, store brystvorter, litt størrelsesforskjell - da trenger man psykolog, ikke kirurgi med fare for komplikasjoner. Tupè medfører ingen risiko (såvidt jeg vet), men synes alikevel det er trist at noen menn skammer seg såpass over hårtapet sitt. Man ser som oftest hvem som bruker tupè også - det ser sjelden veldig naturlig ut.

Om vi først må bruke ordet patetisk; Ja - kvinner som tukler med noe som er helt naturlig, og vitende utsetter seg selv for risiko, for å komme nærmere idealet i dagens samfunn er mer patetiske enn menn som limer på kjøpehår. Men begge deler er mer trist enn patetisk i mine øyne. Kvinner med legitime grunner til operasjon stiller dog i en helt annen klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun de med fordommer som er patetiske. Mer eller mindre. Alle har, jeg vet, men fordommer mot tupè? :riste:

Tenk å ha fordommer mot noe så lite? Det skader ingen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vel det er ganske så mye mer patetisk med mannfolk som bruker tupe.. sånn er det bare:p

Endret av Daniel84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tukle med naturen? Selv synes jeg det blir litt for dumt å gå i klær, se på tv, spise varm mat, holde dyra i fangenskap så de kan bli en saftig biff, ha bankkort og penger i banken, kjøre bil, gå i butikken å plukke varer i kurven og så betale, for så å bable om tukling av naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tukle med naturen? Selv synes jeg det blir litt for dumt å gå i klær, se på tv, spise varm mat, holde dyra i fangenskap så de kan bli en saftig biff, ha bankkort og penger i banken, kjøre bil, gå i butikken å plukke varer i kurven og så betale, for så å bable om tukling av naturen.

Uten klær fryser man fort ihjel her i landet. Å se på TV er ikke så spennende, synes jeg. Holde dyr i fangenskap var absolutt nødvendig før i tiden, ikke bare for kjøttet, ikke like nødvendig i dag, men lite kan måle seg med en saftig biff ;) Bankort er kjekt å ha, men ikke absolutt nødvendig. Kjøre bil gjør jeg ikke. Gå på butikken er jeg (dessverre) i dagens samfunn ganske avhengig av for å overleve. Silikonpupper... Nei, vent - det klarer jeg meg jo faktisk helt fint uten.

Synes du virkelig at å skjære i kroppen for å legge inn unødvendig fyll, med all risiko dette kan medføre, kan sammenlignes med det du nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten klær fryser man fort ihjel her i landet. Å se på TV er ikke så spennende, synes jeg. Holde dyr i fangenskap var absolutt nødvendig før i tiden, ikke bare for kjøttet, ikke like nødvendig i dag, men lite kan måle seg med en saftig biff ;) Bankort er kjekt å ha, men ikke absolutt nødvendig. Kjøre bil gjør jeg ikke. Gå på butikken er jeg (dessverre) i dagens samfunn ganske avhengig av for å overleve. Silikonpupper... Nei, vent - det klarer jeg meg jo faktisk helt fint uten.

Synes du virkelig at å skjære i kroppen for å legge inn unødvendig fyll, med all risiko dette kan medføre, kan sammenlignes med det du nevner?

Jeg mener er stooooor forskjell på å legge inn silikon "uten grunn" og det å ha brystprotese. Om dama mister ene brystet pga kreft og vil ha brystprotese, så skjønner jeg dette godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet med brystprotese? Hvis man mister det ene brystet i kreft for eksempel, er det vel ikke rart man ønsker protese.

Ser vel heller ikke at protese er å "tukle med naturen". Det er jo bare å slutte å bruke den om man bestemmer seg for det. Og skjønner ikke helt analogien til silikon...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tragisk at man tukler med naturen når det ikke er noe galt i utgangspunktet. Hengepupper, små pupper, store brystvorter, litt størrelsesforskjell - da trenger man psykolog, ikke kirurgi med fare for komplikasjoner. Tupè medfører ingen risiko (såvidt jeg vet), men synes alikevel det er trist at noen menn skammer seg såpass over hårtapet sitt. Man ser som oftest hvem som bruker tupè også - det ser sjelden veldig naturlig ut.

Jeg lar meg provosere av at du faktisk påstår at personer som tar plastiske operasjoner trenger psykolog. Du må gjerne la deg forfalle, men forvent ikke at jeg skal gjøre det samme(og nei, operasjoner er ikke lengre "sååå risikobefengt"; vi lever i 2010, og å foreta en operasjon er trygt, hverken mer eller mindre).

Hva klassifisering vedrører, er jeg dog enig med deg: Det er et hav av forskjell på å endre på noe av rene forfengelighetsgrunner og å gjøre det grunnet et avvik(bare et bryst, veldig stor forskjell i størrelsen på brystene, ikke utviklete bryster etc.). I det førstnevnte tilfellet er operasjonen selvsagt noe en skal dekke selv, da Staten ikke skal betale for operasjoner som ikke har noen medisinsk grunnlag; i sistnevnte tilfeller bør Staten dekke det, da det er snakk om utseendemessige avvik, som kan opplevels som svært skjemmende for den det angår. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vel heller ikke at protese er å "tukle med naturen". Det er jo bare å slutte å bruke den om man bestemmer seg for det. Og skjønner ikke helt analogien til silikon...?

Det er å tukle med naturen, da man har endret på naturens gang(som jo er at vi er som vi er skapt). Omtrent på samme måte som å bruke prevensjon er å tukle med naturen, selvsagt. Det interessante er hvorfor å endre naturens gang tydeligvis er greit i enkelte tilfeller, men ikke i andre(hvem er man til å definere hvilke tilfeller det er greit i?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg lar meg provosere av at du faktisk påstår at personer som tar plastiske operasjoner trenger psykolog. Du må gjerne la deg forfalle, men forvent ikke at jeg skal gjøre det samme(og nei, operasjoner er ikke lengre "sååå risikobefengt"; vi lever i 2010, og å foreta en operasjon er trygt, hverken mer eller mindre).

Det er fordi de har et forvrengt bildet av hva som gir dem verdi som menneske. heler et par naturlige følsomme hengepupper enn spretne overfladiske og harde plastpupper. (Ja, jeg har tafset på plastpupper (også)). Kvinner med naturlige pupper har gjennomgående en mye bedre personlighet en plastpuppekvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig at å skjære i kroppen for å legge inn unødvendig fyll, med all risiko dette kan medføre, kan sammenlignes med det du nevner?

Moralen er vel heller at så godt som alt vi gjør i dag er uanturlig, og at det dermed blir mildest talt latterlig å anvende et slikt argument. Vi lar ikke naturen styre særlig mye i livene våre for øvrig, gjør vi vel? Hvem er da du til å definere når vi plutselig skal la naturen gå sin gang?

Og nei, en plastisk operasjon er ikke risikobefengt så fremt en velger en kirurg som er annerkjent. Igjen: Vi lever i 2010, og kan for lengst kalle operasjoner for "trygt". Da er jeg mer bekymret for å ta fly bare for å få en ferie i Spania(flyet kan ende i en ulykke, og selv om jeg har et lite snev av flyskrekk, er jeg den første til å medgi at jeg likevel tar den sjansen(som er til stede, reelt sett, til motsetning fra ved plastiske operasjoner(ikke sammenlign det med øvrige operasjoner; operasjoner foretatt på en allerede syk person er noe helt annet)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de har et forvrengt bildet av hva som gir dem verdi som menneske. heler et par naturlige følsomme hengepupper enn spretne overfladiske og harde plastpupper. (Ja, jeg har tafset på plastpupper (også)). Kvinner med naturlige pupper har gjennomgående en mye bedre personlighet en plastpuppekvinner.

Og jeg tillater meg å påpeke at min erfaring er motsatt fra din(men jeg tror aldri vi to blir enige på dette feltet, da jeg er estetisk orientert, og sågar ikke engang redd for å innrømme det).

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Og jeg tillater meg å påpeke at min erfaring er motsatt fra din(men jeg tror aldri vi to blir enige på dette feltet, da jeg er estetisk orientert, og sågar ikke engang redd for å innrømme det).

Som igjen forklarer hvorfor vi lever på helt forskjellige planeter. jeg bryr meg mest om det indre, du om de yttre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg provosere av at du faktisk påstår at personer som tar plastiske operasjoner trenger psykolog. Du må gjerne la deg forfalle, men forvent ikke at jeg skal gjøre det samme(og nei, operasjoner er ikke lengre "sååå risikobefengt"; vi lever i 2010, og å foreta en operasjon er trygt, hverken mer eller mindre).

Hva klassifisering vedrører, er jeg dog enig med deg: Det er et hav av forskjell på å endre på noe av rene forfengelighetsgrunner og å gjøre det grunnet et avvik(bare et bryst, veldig stor forskjell i størrelsen på brystene, ikke utviklete bryster etc.). I det førstnevnte tilfellet er operasjonen selvsagt noe en skal dekke selv, da Staten ikke skal betale for operasjoner som ikke har noen medisinsk grunnlag; i sistnevnte tilfeller bør Staten dekke det, da det er snakk om utseendemessige avvik, som kan opplevels som svært skjemmende for den det angår. Enkelt og greit.

Det var litt satt på spissen, men når man finner feil som egentlig ikke er der, da trenger man ikke kirurgi, siden problemet åpenbart sitter i hodet. Jeg er selv et eksempel på dette, som jeg har nevnt i en annen tråd. Hadde store problemer med å godta hvordan nesen og ørene mine så ut, og jeg orker ikke skrive alt det jeg skrev der om igjen, men ørene mine var ihvertfall langt fra grensen til det som kalles utstående. Legen som målte skjønte ikke hvordan jeg kunne ha trodd at jeg hadde utstående ører (i dag er det vanskelig for meg å forstå at jeg kunne tro noe sånt, og jeg er kjempefornøyd med ørene - små og søte). Det er ikke noe negativt i å ha behov for å snakke med en psykolog. Det behøver ikke bety at du er klin kokoks og bør innlegges snarest, det kan også bety at du trenger litt hjelp til å bli kvitt et nedbrytende tankemønster som kanskje har utspring i en kommentar du fikk for lenge siden, eller en tillært oppfatning av hvordan ting skal se ut.

Det du kaller å forfalle er det jeg kaller å bli eldre. Når jeg ser eldre mennesker tenker jeg ikke "Fy faen, er det mulig å se så jævlig ut", jeg tenker faktisk ofte at de ser flotte ut, og da er rynker og hvitt hår en del av den pakka. Noe av det koseligste jeg ser er når et eldre par har klart å bevare kjærligheten, og da trenger de ikke alskens "forskjønnende" operasjoner. Det gløder av dem - helt naturlig :) En 50-åring med runde silikonbryster ser (for meg) mer ut som en som har forfalt, for da ser du brystene til en 18-åring med ansiktet og kroppen til en 50-åring. Det ser rett og slett skummelt ut. Selvsagt kan du kjøre full pakke med fettsuging, ansikstløft, restylane osv., men jeg synes ikke man oppnår stort annet enn at man ser ut som om man forsøker å være noe man ikke er.

Det er ikke bare selve operasjonen som er en risiko, sjansen er liten, men du risikerer faktisk - helt frivillig - i verste fall å for å gå opp en cupstørrelse, eller stramme opp brystene litt. De andre komplikasjonene er det litt uenighet om blant leger, men silikon kan føre til hudkreft, bindevevssykdommer, infeksjoner, innlegg som sprekker, brystvorter som mister blodtilførsel og faller av osv, nedsatt følsomhet... Det er mye man risikerer, selv om du forsøker aldri så mye å avdramatisere det.

Om du ønsker silikon så er det helt opp til deg. Jeg bestemmer ikke hvilke grunner som er legitime, men jeg har lov til å ha min egen mening om hva som burde vært lov og ikke. Det er så trist når folk forandrer seg for å ligne mest mulig på idealet i dagens samfunn, når dette idealet i tillegg til å benytte silikon, extensions, restylane og syrepeeling - er retusjert så til de grader når bildene blir vist frem til oss. Man kan påstå at man gjør det for sin egen del aldri så mye, men det stemmer bare ikke. Ta den klassiske "Kjæresten min synes brystene mine er flotte som de er, det er jeg som vil forandre på dem for min egen del!" - Vel, sorry, det er ikke for din egen del, det er fordi du tror at du må ha en bestemt form/størrelse på brystene for å se mest mulig sexy ut. Og hvor mange vektlegger kjærestens kommentar om at de er perfekte, så lenge man føler man ikke holder mål selv? Om du bor i en hytte i skogen, kun sammen med kyra dine, og fortsatt ønsker silikon - da skal jeg gå med på at det er for din egen del. Jeg skulle ønske at de som føler de ikke er bra nok kunne fått hjelp til å akseptere hvem de er, og bli fortalt at de er mer en gode nok som de er, istedenfor å få hjelp til å ligne på et umenneskelig ideal, hvor voksne kvinner skal se ut som ungjenter hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...