Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. oktober 2010 #41 Del Skrevet 20. oktober 2010 Da var det spurt syns begge er like patetiske jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 20. oktober 2010 #42 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har ikke lest alle svarene, men jeg reagerer på at de fleste som har svart setter likhetstegn mellom brystprotese og brystforstørrelse. Slik jeg ser det, er en protese en kunstig erstatning for en manglende kroppsdel, mens brystforstørrelse er et frivillig tillegg til en eksisterende kroppsdel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. oktober 2010 #43 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har ikke lest alle svarene, men jeg reagerer på at de fleste som har svart setter likhetstegn mellom brystprotese og brystforstørrelse. Slik jeg ser det, er en protese en kunstig erstatning for en manglende kroppsdel, mens brystforstørrelse er et frivillig tillegg til en eksisterende kroppsdel. Tror nok det er brystforstørrelse ts mener, og man får jo inn en slags protese da og. Selvfølgelig om det er pga en manglende kroppsdel så blir det jo en helt annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 21. oktober 2010 #44 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har ikke lest alle svarene, men jeg reagerer på at de fleste som har svart setter likhetstegn mellom brystprotese og brystforstørrelse. Slik jeg ser det, er en protese en kunstig erstatning for en manglende kroppsdel, mens brystforstørrelse er et frivillig tillegg til en eksisterende kroppsdel. Og du har helt rett. Jeg har ikke giddet å forholde meg til de som tror brystforstørrelse er det samme som protese, og når TS skriver brystprotese er det brystprotese og ikke brystforstørrelse vi snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 22. oktober 2010 #45 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har ikke giddet å forholde meg til de som tror brystforstørrelse er det samme som protese, og når TS skriver brystprotese er det brystprotese og ikke brystforstørrelse vi snakker om. Skal du altså ha det til at det ikke finnes brystproteser med silikon? I så fall tar du ganske enkelt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 22. oktober 2010 #46 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Skal du altså ha det til at det ikke finnes brystproteser med silikon? I så fall tar du ganske enkelt feil. Brystinnlegg av silikon benyttes av og til som brystproteser, det er riktig, men poenget er at ordet protese blir brukt feil. En protese er en erstatning for en manglende kroppsdel, f.eks tenner, armer, bein og bryst. Etter denne definisjonen er brystinnlegg av silikon, brukt til brystforstørring (altså ikke for å erstatte et manglende bryst), ikke som protese å regne. Endret 22. oktober 2010 av Rosemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norna Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #47 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hårprotese da :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. oktober 2010 #48 Del Skrevet 23. oktober 2010 Brystinnlegg av silikon benyttes av og til som brystproteser, det er riktig, men poenget er at ordet protese blir brukt feil. En protese er en erstatning for en manglende kroppsdel, f.eks tenner, armer, bein og bryst. Etter denne definisjonen er brystinnlegg av silikon, brukt til brystforstørring (altså ikke for å erstatte et manglende bryst), ikke som protese å regne. Herregud da det var da makan til flisespikkeri da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 23. oktober 2010 #49 Del Skrevet 23. oktober 2010 Herregud da det var da makan til flisespikkeri da Det er kanskje flisespikkeri, men det er fordi jeg synes det er viktig å skille på disse to tingene. Brystforstørrelse er kosmetisk kirurgi, og mange gir ganske kraftig uttrykk for hvor idiotisk de mener dette er. Det blir feil å likestille de som gjør dette "for moro skyld", og de som gjør dette som en konsekvens av sykdom. Du har kanskje forståelse for at kvinner som har måttet operere bort ett bryst eller to på grunn av kreft, og som bruker brystproteser, ikke synes det er så veldig morsomt å bli kalt patetiske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. oktober 2010 #50 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er kanskje flisespikkeri, men det er fordi jeg synes det er viktig å skille på disse to tingene. Brystforstørrelse er kosmetisk kirurgi, og mange gir ganske kraftig uttrykk for hvor idiotisk de mener dette er. Det blir feil å likestille de som gjør dette "for moro skyld", og de som gjør dette som en konsekvens av sykdom. Du har kanskje forståelse for at kvinner som har måttet operere bort ett bryst eller to på grunn av kreft, og som bruker brystproteser, ikke synes det er så veldig morsomt å bli kalt patetiske? Det er ingen som sidestiller det. Men de som får silikoninnlegg. Det ER jo proteser det og, så det er jo ikke heelt feil å si det. Men selvfølgelig er det ikke patetisk når det er helsemessige årsaker, men ok skal bruke et annet ord enn proteser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå