Gå til innhold

Kritiserer kjæresten deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er selvfølgelig enig med hoveddelen av det du sier, men jeg ville bare kommentere at du skal være forsiktig med å kalle det psykopatiske trekk. Dette blir brukt alt for mye for tiden, men det stemmer i de færreste tilfeller. Jeg tror heller ikke det stemmer i dette, selv om fyren naturligvis er en drittsekk.

Utrolig mange som har psykopatiske trekk i forhold til hva man tror! Men også derfor jeg skrev at jeg ikke mente han var psykopat, for DET er noe jeg føler blir slengt rundt. Er ikke et psykopatisk trekk å bevisst få noen til å føle seg dårlige med seg selv? Trekke dem ned så du på den måten får makt over dem? Men jeg er absolutt ikke en ekspert! Men samme kan det være... Vi er vel alle stort sett enige her om at du bør komme deg unna den dusten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, han skulle jeg hjulpet kjapt med å bli kvitt sin hang til dårlige smak i damer. Med min skarpe stemme skulle jeg fort og nøye forklart hvorfor han bør pakke tingene sine og komme seg ut ASAP.

Jeg skulle forklart ham at jeg ikke er hjelpesløs og at om han ikke fjerner tingene sine kommer jeg til å knuse dem med mine enormt kraftige lår. Det som ikke kan knuses skal jeg impregnere med strekk og appelsinhudmerker.

Han er hjertelig velkommen til å ta seg en bolle mens han pakker, dog ikke av min bakst, han får kjøpe med sjøl. Viser han seg treg i utflyttingen kommer jeg til å vise ham at jeg faktisk kan være meget rytmisk og piske ham med ett håndkle JEG har valgt ut etter eget initiativ.

Fri og glad kan kan gå og finne seg ett enklere vesen på eget nivå å henge med, en pinne kansje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken som kommer fra den kritiske personligheten stammer fra vedkommendes indre følelse av misnøye. Denne kritikken dreier seg ikke om å komme frem til perfeksjon, men isteden dreier det seg om personens egne anstrengelser for å motvirke sin egen følelse av udugelighet. En person som bruker slik kritikk, prøver å forsterke en følelse av selvverd ved å benekte verdien av personen på motsatt side. Denne typen kritikk tar utgangpunkt i selvhat, og den tar ofte knekken på forhold.

Ovenstående er klippet fra:

http://www.webpsykologen.no/artikler/kritikk-og-kritiske-personer/

En god artikkel om dette temaet.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Min kritiserer nok helst musikksmak etc., men mest på tull. Han liker dog ikke at jeg behandler hesten min som om den var min baby, DET får jeg høre titt og ofte. Jeg hadde imidlertid aldri godtatt at han hadde herset med meg og kalt meg feit og noe i den dur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No_glitter

Min kritiserer at jeg kritiserer meg selv for mye... og at jeg har dårlig selvtillit og ikke føler meg pen osv.. og kommer med konstruktiv kritikk når jeg er urasjonell og ikke tenker meg godt nok om før jeg reagerer på noe. Hadde han kritisert kroppen eller utseendet mitt eller sånne ting hadde jeg nok sagt takk for farvel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Den siste kommentaren er løgn. Kjenner meg igjen. Jeg forteller også om min samboer til andre. Etterpå begynner jeg å spole tilbake. Får dårlig samvittighet. Syns synd på han. Selvfølgelig er du ikke nærtagende. Og om du var ville en god kjæreste passe sine ord. Man skal få lov å være seg selv i et forhold.Jeg tror han er en tufs som ikke greier å gå fra deg. Han stjeler dine beste år. Stikk fra han mens du er ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fairydust

Min kjæreste kritiserer meg aldri. Han gir meg konstruktiv kritikk hvis jeg ber om det, men da går det på helt andre ting enn utseendet som er issuet her.

Jeg hadde aldri godtatt en kjæreste som kritiserte meg på den måten som beskrives i hovedinnlegget. Det er mentalt usunt å være i et forhold med en slik person, der selvtilliten blir knust i stedet for bygget opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det der er ikke normalt. Min kjære sier aldri noe sånt til meg, han forteller meg heller hvor søt/vakker/sexy/deilig jeg er. Slike ting, han bygger meg OPP ikke NED.

Det der høres ikke ut som et forhold som er liv laga, og et forhold jeg hadde villet avslutte raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg bare ett eneste spørsmål: hvorfor er du sammen med en slik fyr? Jeg mener ikke dette er normalt. Og det hjelper ikke å si "det er ikke slemt ment, men..", for meg gjør det i grunn ting bare verre. Det betyr at slikt ikke er slemt i hans verden, og vel, det er for meg egentlig litt urovekkende. Kritikk er helt greit, men det kommer helt an på hvordan man gjør det, og hva man faktisk kritiserer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks gjorde det ofte. Han fant alltid ting å kritisere meg for slik at jeg endte opp med å tro jeg er stygg. Fikk mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn,men jeg trodde ikke på at jeg var pen. Han sa jo så mye stygt om meg. Jeg har ën bitteliten synlig blodåre på låret,denne så han og sier du er for ung til å ha sånne. Hvorfor har du det? Ën sommer jeg var på ferie og hadde gått ned mange kilo(alle sa det) da jeg så han og spurte synes du jeg er tynnere. Svaret var nei du er den samme. Da jeh først flyttet til han var jeg lei meg så sier han du har rare tenner når du smiler sånn nå har du noe annet å tenke på så gikk han. Lurer egentlig på hva slike menn tenker? Mener de det de sier eller er det bare meningen å få henne til å føle seg som ën dass. Jeg ble psykisk ødelagt av han så ts jeg vil råde deg til å gå ut av det forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er to år gammel og forholdet er helt sikkert over :)

Anonym poster: 485b59948a2629c15c98c70804dee19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ville bare kommentere at du skal være forsiktig med å kalle det psykopatiske trekk. Dette blir brukt alt for mye for tiden, men det stemmer i de færreste tilfeller.

Mange har psykopatiske trekk. De færreste av de som har det, er psykopater.

Anonym poster: d3daefd436ae1d5045343406cbc569fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste som jeg har kalt eksen de siste dagene, giddet ikke engang ta seg bryderiet med å kjøpe paracet når jeg var syk og hadde hodepine. Ringte han mens han var på butikken, han ga blaffen og kom med en forklaring... han hadde glemt det.

Eks forever.

En annen eks dro av dyna når jeg lå og sov en morgen, og sa at jeg var tjukk. Da veide jeg 51 kilo...

Mange mennesker ja, skriver mennesker siden damer også kan være direkte ondskapsfulle, og de jeg har nevnt i denne tråden har ikke noen problemer annet enn at de misliker kvinner og driver med maktmisbruk. !!

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg er mann som oplevde mer og mer av dette i slutten av et langt forhold. Jeg vil ikke skrive detaljert om det.

Jeg har truffet to jenter jeg har en god tone med. Hun ene liker jeg så godt at jeg tenkte jeg skulle prøve å bli kjent med henne for å se om det lå noe mer bak den gode tonen og kjemien. Føltes greit å kjenne litt på slike ting igjen.Men med en gang jeg tenker det så dukker hakkenebet til hun jeg var sammen med opp i hodet og får selvbildet mitt til å falle som et korthus. Hva skal jeg gjøre? :( Er jo redd alle jenter er sånn jeg nå.

Du TS bør egentlig komme deg ut av dette forholdet. Jeg ser du prøver å tenke at det kanskje er "litt din skyld", at du kanskje overreagerer og at det ikke er så ille. Men...bare gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette normalt?

Hvordan er din kjæreste? :)

Trodde en god kjæreste skulle GI partneren sin selvtillit, ikke bryte de ned til en liten sølepytt av goooo.

Finn deg et bedre mannebein, han er ikke bra nok for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sunshine

Nei det er ikke normalt nei. Min kjæreste kritiserer meg ALDRI. Men han gir meg komplimenter på både oppførsel og utseendet.. Hvor pen, snill, god, deilig og herlig jeg er.

Den kjæresten din høres nedbrytende ut, negativ og klagende og bryter deg ned. Kom deg vekk fra han . Det der er ikke normalt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt. Han rakker ned på deg. Konstruktiv kritikk handler ikke om personangrep, men om reelle ting og situasjoner en kan bli bedre på.

Han høres bare ond og manipulerende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks gjorde det, og takk gud for at det er slutt...han hadde ødelagt meg hvis vi fortsatte å være sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker for fort, er for sosial i sosiale lag, har bittelitt mage (men det er det jeg selv som sier, også er han enig), er av og til dobbeltmoralsk, hissig, for glad i å bruke chili i maten og for sløv til å pynte meg hjemme.

Det er lov å kritisere litt.

Anonym poster: 86a910ea78bde41aaf52cc48b88e2683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...