Teita Skrevet 22. august 2011 #641 Del Skrevet 22. august 2011 For 36 uker! 4 uker igjen! Om to uker er det like normalt å føde, som om 6 uker, og om 1 uke regnes ikke barnet ditt som fortidligfødt lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 23. august 2011 #642 Del Skrevet 23. august 2011 for 36 uker! Det er litt irriterende å se dem sove søtt, men det er ikke såååå lenge til de ikke får sove så søtt lengre! Har selv veldig lyst til å vaske babyklær, men med en vaskemaskin som ikke fungerer optimalt, så må jeg vente litt før jeg kan, med mindre jeg spør farmor til snuppa pent om å få låne deres vaskemaskin. Må huske å få med meg en bag derfra, slik at jeg kan få begynt på fødebagen selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 23. august 2011 Forfatter #643 Del Skrevet 23. august 2011 Så koselig å lese her inne. Tillater meg å le litt siden du selv ler litt av problemene du har om dagen Bare til å le ivei, ler godt av meg selv om dagen også. Det er liksom for seint å snu nå, må bare ta kroppen som den er og tenke at det er bare noen uker igjen For 36 uker! 4 uker igjen! Om to uker er det like normalt å føde, som om 6 uker, og om 1 uke regnes ikke barnet ditt som fortidligfødt lenger Ja, tenk det. Jippi, lille gull kommer snart ut til mamman og pappan sin. for 36 uker! Det er litt irriterende å se dem sove søtt, men det er ikke såååå lenge til de ikke får sove så søtt lengre! Neida, det blir snar slutt på "koselivet" til mennene snart også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 23. august 2011 #644 Del Skrevet 23. august 2011 36 uker!!! Har liksom hele tiden tenkt at du er et stykke bak meg, men jeg innser jo nå at du også er mer eller mindre fødeklar! Det er jo slett ikke umulig at du popper før meg! (selvom det ville føles blodig urettferdig! ) Ha en fortsatt finfin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 23. august 2011 Forfatter #645 Del Skrevet 23. august 2011 Nå er jeg 9 MND på vei! Dagene sniler seg fremover,jeg er så spent og forventningsfull. I dag har jeg begynt fødselsforberedende akupunktur, nå begynner det å bli så virkelig på en måte. Jeg skal snart FØDE Akupunkturen skal hjelpe kroppen til å modnes fremover og hun har ingen som har gått over termindato! I går var vi på siste kvelden av svangerskapskursene vi har gått på. Informativt og greit syntes jeg, men jeg har lest så mye om dette i svangerskapet så jeg følte jeg kunne endel. Men har så klart lært noe nytt også. Sambo er så utrolig herlig på kursene, han sitter som et tent lys og følger veldig godt med på det som blir sagt. Blir så forelsket i han der han sitter som et barn første skoledag og nikker ivrig til det som blir sagt. Innimellom rekker han opp hånden for å spørre om noe og da elsker jeg han så innmari høyt Søte sambo gleder seg til å bli pappa. Han starter ofte setninger med "hvis datteren min....." når han lurer på noe Ok, dette ble kanskje litt vel mye kliss for enkelte, men jeg har gått og små ledd for meg selv her i dag av han...... Nå kan fødebagen pakkes. Har kjøpt inn alt av nødvendig utstyr i dag. Kjøpt små reiseflasker med shampo,dusjsåper,bodylotion,tannkrem, små reisetannbørster til begge,hårstrikker, og ny toalettmappe. Var innom Lindex og kjøpte meg noen store gode,myke truser og en ammebh. Var også en tur innom babybutikk og kjøpte ammeinnlegg i ull og to magebelter. De magebeltene var kjempe fine. De tar man utenpå mage og over buksekanten så kan man bruke buksene man bruker til vanlig som det ikke går å kneppe igjen nå. De skal visst være veldig gode å ha på etter fødsel også for å holde magen litt på "plass" til den trekker seg tilbake. Har brukt endel penger i dag, men nå føler jeg at jeg er i mål.... Nå skal bare alt vaskes også skal det ned i fødebagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 23. august 2011 #646 Del Skrevet 23. august 2011 Så søt samboeren din er :rodmer: Herlig når de viser interesse. Gøy å handle og pakke fødebag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 23. august 2011 #647 Del Skrevet 23. august 2011 Fødebaggen er kjekt at er pakket ja - før man vet ordet av det får man bruk for den! Glad min var ferdig pakket da jeg ble lagt inn 3 uker før termin iallfall så slapp mannen pakke med feil ting... Blir spennende uker nå! Masselykketil med innspurten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 24. august 2011 Forfatter #648 Del Skrevet 24. august 2011 Fødebaggen er kjekt at er pakket ja - før man vet ordet av det får man bruk for den! Glad min var ferdig pakket da jeg ble lagt inn 3 uker før termin iallfall så slapp mannen pakke med feil ting... Blir spennende uker nå! Masselykketil med innspurten! Takk for lykkeønskninger Det med at mannen skal pakkke ned feil ting er en av tingene jeg tenker på ja Liker å ha kontroll på det selv sånn at jeg får med det jeg vil ha.... Ting kan skje fort som i ditt tilfelle så det er greit å være beredt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. august 2011 #649 Del Skrevet 24. august 2011 Søte mannen din Han blir nok en fantastisk pappa! Det må være godt å ha alt klart, bedre at den heller står klar en liten stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 24. august 2011 Forfatter #650 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Ja,da var ukens kontroll hos JM gjennomført... Denne gangen var alt fint og formen min ser ut til å ha stabilisert seg. Nå kan jeg begynne med rutinemessige kontroller hver 14 dag igjen i steden for hver uke. Blodtrykk,urin,blodprosent var heldigvis fint. Vekten min går oppover for hver uke og jeg har desverre endel vann. JM mener vektoppgangen stort sett består av vann, men kjenner jeg er ukofortabel med vektstigningen likevel Har til nå gått opp ca 14 kg noe som ikke er mye i utgangspunktet, men det har rast så mye på i siste trimester så jeg lurer så veldig på hvordan dette skal ende..... JM mente at jeg og babyen trenger det fordi jeg i utgpunktet hadde lav BMI før svangerskap, men likevel liksom Heldigvis har jeg ikke så mye synlige ødemer, men kjenner det strammer både i fingre,føtter og legger JM sier at jeg er veldig "pen gravid" og at jeg ser veldig "fresh" ut, men jeg føler meg bare litt rar Håper jeg ikke blir en sånn vannballong på slutten Dagens gode nyhet er at alt står bra til med vår lille I. Hun er svært så aktiv, hun lå og vridde på seg under hele konsultasjonen Hele magen levde sitt eget liv, i tillegg begynte hun å hikke som vanlig JM ble veldig lattermild og sa at hvis det var sånn hver dag flere ganger om dagen så lovet det veldig bra Lille aktive gullet vårt! Magemålet har stått rolig siden forrige uke og ikke økt noe, men siden hun er så aktiv og alle prøver var bra så var det ingen grunn til bekymring. Hvis ikke det har økt noe til neste kontroll så blir det undersøkelse på sykehuset evt.... Hun ligger med hodet ned og har ikke festet seg ennå. Hun er mer opptatt med å turne og leke foreløpig, lille rakkeren. Har hatt mye kynnere de to siste dagene så JM mente at hun var nok på vei lenger ned..... Vekstestimering hvis jeg føder til termin er ca 3200-3400, en fin liten frøken altså Endret 24. august 2011 av arven1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 25. august 2011 #651 Del Skrevet 25. august 2011 Godt med fin kontroll! Om du får mye vann i kroppen kan jeg fortelle at det er ute igjen innen det har gått en mnd. To uker etter fødsel er det stas å gå på vekta og se at kiloene bare er borte! Jeg kan skrive under på at det ikke er noe godt med vann i kroppen, håper bare du slipper så mye av det på slutten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 25. august 2011 #652 Del Skrevet 25. august 2011 Hei! Tenkte jeg fikk legge igjen et spor etter meg! Så gøy at babyen var så aktiv på kontroll. Det er jo så stas når andre også får se hvordan de holder på inni magen de her krabatene. Det blir spennende å se om de er like aktive når de kommer ut. Da tror jeg vi kan få trimma oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 26. august 2011 #653 Del Skrevet 26. august 2011 Så bra at alt står bra til med både mor og barn Uff, jeg har også mye vann i kroppen! Er koselig når folk sier vi ser bra ut selv om vi ikke syntes det selv da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 26. august 2011 Forfatter #654 Del Skrevet 26. august 2011 Sånn, nå er alt som skal i fødebagen kjøpt inn.... Nå skal det vaskes,strykes og pakkes ned i løpet av helgen. Føler meg ferdig med foreløpige innkjøp av babyutstyr også... Alt av utstyr er montert bortsett fra bilsete. Så nå kan hun egentlig komme til uken hvis hun har lyst I går hadde jeg noe små spotting, men det var ikke friskt blod. JM mente siden det var så lite var det ingenting å bekymre seg for. I natt hadde jeg masse kynnere og magen var steinhard, tydelig at det er noe som skjer der nå. Forhåpentligvis er hun på vei lenger ned og litt modning Utålmodig jeg, neida Er så utrolig klar for å få tilbake en lettere og mer funksjonell kropp nå. Jeg som er født treningsnarkoman GLEDER meg stort til noen skikkelige harde økter når formen tillater det etter fødsel. Så fort kjære kommer fra jobb så får jeg sørge for at lille gull er nyammmet så blir det en times økt på mor Og pappa og prinsessen får tid for seg selv uten innblandingg fra mor Det er sikkert godt! I ettermiddag har vi fått ryddet boden og kastet masse, noe så utrolig godt. Greit å få det gjort før vi skal flytte. I tillegg fikk vi masse plass til barnevognen blant annet så nå slipper den å stå i gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 26. august 2011 #655 Del Skrevet 26. august 2011 Herlig med ny-ryddet bod, er godt med alt som er gjort! Kos deg med den siste pakkingen til fødebagen, plutselig trenger du den ...jeg hadde bagen klar når fødselen starta, men endte allikevel opp med å pakke ned masse ekstra klær og ting jeg ikke trengte idet vi skulle til å dra til sykehuset.. Var nok litt småstressa, og ikke heelt klar for å føde Håper dere får ei fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 27. august 2011 Forfatter #656 Del Skrevet 27. august 2011 I dag har magen min "falt ned" Har hatt vondt i skambeinet i hele natt og fikk ikke sove. Har følt meg øm og rar i området der i dag. Var ute og gikk en tur med sambo i kveld og plutselig var det akkurat som jeg fikk et skikkelig knivstikk i skjeden, men det gikk fort over. Når jeg skulle sette meg i bilen igjen etterpå var det ikke vondt å sitte med rett rygg lenger Nå kan jeg sitte som vanlig uten at det er store smerter i ribbeina og ikke minst jeg føler jeg får nok LUFT! Det er akkurat som en ny verden har åpnet seg, for en utrolig deilig følelse Var på badet og tittet på magen i speilet og helt øverst som den har vært er det nå litt løs hud på begge sider Jippi! Dette er i hvertfall et tegn på at nå skjer det noe og kroppen jobber virkelig med saken... Spotting i går, magefall i dag Dette er bare så spennende Jeg har hele tiden sagt at jeg har en følelse av at hun kommer før termin, men håper at jeg går i hvertfall 1,5 uke til slik at jeg nærmer meg uke 39 i hvertfall... Men ingenting er sikkert, kan jo fortsatt hende jeg går på overtid også, men dette går fremover nå O`store skrekkblandet fryd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 27. august 2011 #657 Del Skrevet 27. august 2011 Knivstikkene i skambenet har jeg kjent noen dager nå, har ikke akkurat hatt spotting da, men jeg kjenner hu dupper hodet sitt ned i bekkenet, spesielt mot blæra. Det kjennes helt merkelig ut. Jeg har ingen følelse, men tror kanskje frøkna di kommer før min egentlig. Fødslene i min familie har gjerne vært etter termin, så.. tror nok det går den veien også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 28. august 2011 Forfatter #658 Del Skrevet 28. august 2011 Knivstikkene i skambenet har jeg kjent noen dager nå, har ikke akkurat hatt spotting da, men jeg kjenner hu dupper hodet sitt ned i bekkenet, spesielt mot blæra. Det kjennes helt merkelig ut. Jeg har ingen følelse, men tror kanskje frøkna di kommer før min egentlig. Fødslene i min familie har gjerne vært etter termin, så.. tror nok det går den veien også. småjentene er på vei ned, og ut i verden til oss. Hurra!!!! Flinke bebiser :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 28. august 2011 Forfatter #659 Del Skrevet 28. august 2011 Tickeren min sier 23 dager igjen i dag Jeeez, føler noen ganger at det er så lenge igjen, men det er IKKE det. Jeg blir faktisk snart mamma, eller har jo egentlig følt meg som mamma i mange mnd allerede. Beskyttelsesinnstinktet for den voksende magen har i aller høyeste grad vært tilstede og har gjort alt jeg kan for at hun skal vokse og gro seg sunn og frisk Etter at magen datt ned i går har alt vært så mye lettere. Jeg bøyer meg lettere, mindre halsbrann i natt og det er godt å sitte igjen, ingen smerter lenger.... Og jeg sov mye bedre enn vanlig i natt. Det eneste er at det er helt klart mer press nedover og det er ikke få ganger jeg har tisset i natt for å si det sånn Jeg er stiv og støl mellom beina og det kjennes ut som jeg har trent, men det har jeg jo ikke nå. Kjenner at det er den nederste delen av bekkenet som er ømt. Skambeinet og halebeinet føles helt mørbanket ut... Det er værst hvis jeg har sitti lenge og skal reise meg opp, da har hele det nedre området stivnet helt... Jeg har også blitt superømfindtelig når det gjelder dobesøk. Får jeg ikke tisset når behovet melder seg, føles det nesten som jeg ikke greier å holde det inne Har ikke tisset på meg ennå altså Ellers så har jeg bare hatt så lyst på sjokolade de siste dagene. Er nesten helt desperat. Har greid å holde meg, men i dag lurer jeg faktisk på om jeg skal bake sjokkomuffins har nemlig en litt sunnere variant stående i skapet Sjekk denne Kjøpte den bakemixen for en stund siden, men pga kvalmen har jeg liksom ikke orket..... Kanskje i dag Den er ihvertfall litt sunnere enn vanlig kake..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. august 2011 #660 Del Skrevet 28. august 2011 Spennende! Her har jeg også merket noe som kanskje kan kalles nedpress den siste uka. Føles som om det sprenger nedi der og innimellom litt sviende følelse når jeg går, nesten som om jeg har uvi, men det har jeg ikke, og det svir ikke når jeg tisser. Her ble det brownies og vaniljeis i går og i dag blir det rester må kose oss litt i helgene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå