Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

arven1

Anbefalte innlegg

Virkar som om du har kontroll på ting no, Arven, ferdig pakka og allting. Eg har ikkje pakka ennå, men eg er jo et par veker bak deg :) (Og eg treng den tida eg har...)

Edit: hmmm, eg er 36 veker i dag, så då er eg vel 1 veke og ein dag bak deg. OJ!

Ja,skjønner godt at du trenger den tiden, jeg har brukt evigheter på å bestemme meg for hva jeg skal ha med og ikke... Du har vel en liten en i huset fra før også som sikkert krever sitt.... Eller husker jeg feil.

1 uke bak meg ja, kanskje du til og med får før meg, ikke godt å si hva som skjer fremover her. Mange her inne som nærmer seg nå.

Auch, nå ble jeg sykt flau.

For noen flotte gaver. Nå fikk jeg også lyst å kjøpe en liten gave til min kjære.

Det er da ingenting å bli flau for :klemmer: Det var jeg som hadde ordlagt meg noe klønete. Jeg er trøtt på morgenen og noen ganger går tastene fortere enn hodet :fnise:

Her kjøpte jeg en liten body der det står "Jeg er pappas teddybjørn". :fnise:

Nåhh, så koselig :rodmer:

Takk for tips om sunn mat. Gleder meg til å komme i gang med et sunnere kosthold og trening igjen. Er veldig spent på hvordan det blir da, men er iallfall supermotivert. Klarer ikke helt å gjøre de stor kostholdsendringene nå og frem til fødsel kjenner jeg... :sjenert: Men etterpå håper jeg det blir andre boller.

Synes du kan lage deg en tippeliste du også! Nå har jeg sett på Go'morgen Norge og der snakket de om månen og stjernetegn, så hvis jeg får lov så tipper jeg 12. september, da er det fullmåne.

Ja, jeg har også mistet helt gløden til trening og mat den siste mnd. Har mer enn nok med å få gjennomført dagligdagse gjøremål med den store magen... Gleder meg utrolig til å føle meg lett i kroppen igjen og få til noen skikkelige treningsøkter når formen tillater det igjen. :hoppe: Tippeliste kommer :nigo:

Ellers så så jeg også på god morgen norge i dag og fikk med meg tema om fødsel og fullmåne... Jeg også satser på at det skjer noe når månen blir stor og rund som min mage :nigo: Har sagt til sambo at den kvelden blir det også :sengekos: Da er det to ting som kan være med på å sette igang det hele....

:hoppendeglad: 37 uker! :hoppendeglad:

De klærne til jenta deres hørtes utrooooolig nydelige ut! Kan tenke meg du gleder deg stort til å ta på henne de! :rodmer:

Ja,gjett om jeg gjør. Har gått og tittet på den lille rosa kjolen i flere dager og sett for meg den bitte lille klumpen min skal inn i den. Nesten en uvirkelig tanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: For 37 uker :hoppe: Nå blir ikke den lille ansett som prematur dersom hun blir født lenger :) Det er jo deilig å tenke på!

Skjønner at det begynner å gå opp for deg nå! Du er jo såå nære! Det kommer til å gå så fint :klemmer:

Så smart å kjøpe noe til pappaen. Det fikk jeg lyst til også.. Hmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og tok modningsakupunktur. Tar det hver uke nå frem til fødsel. Jeg har stor tro på akupunktur og satser på at fødsel blir mer ukomplisert og kortere i varighet. Kroppen har også lettere for å holde seg til termin.... Ja,ja, nok om det, men....

Forrige uke merket jeg ikke noe spesielt bortsett fra at magen ramlet ned to dager etterpå :nigo:

Var forberedt på at man skal merke mer kynnere i løpet av 24 timer, men siden det var så rolig sist tenkte jeg egentlig ikke noe mer over dette når jeg kom hjem i går. Det begynte i natt med masse kynnere noe som gjorde at jeg sov svært dårlig. Masse mensenmurringer og steinhard mage. Au,au! I dag har vært en vond dag. Dagen har bestått av mye kynnere og nedpress. Halebein og skambein er utrolig vondt og selve bekkenet er helt ømt. Det er helt tydelig at hun er på vei lenger ned igjen. Nå skjer det virkelig modning her!!!!!! Det har blitt noen tårer i dag og nå er jeg virkelig sliten. :herremann: har massert og trøstet så godt han kan,men alt er så vondt. Har ingen mistanke om at fødsel er i gang,men mye kynnere kan jammen være slitsomt og vondt det også....

Akupunktøren forberedte meg på at dette kom til å skje, men når man først står i det er det slitsomt..... Blir det slikt døgnet etter akupunktur hver uke kan jeg ikke skjønne annet enn at hun i hvertfall holder termindato og da er det jo verdt det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er flere som ikke har så lyst til å føde ja! :fnise: Var der jeg også. Men når jeg først kom dit var det jo ingen vei tilbake.. mye adrenalin involvert hvertfall! :fnise:

Høres ut som du har full kontroll på sykehusbagen! Her hadde barnefaren med seg nye ting til og fra sykehuset hver dag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er flere som ikke har så lyst til å føde ja! :fnise: Var der jeg også. Men når jeg først kom dit var det jo ingen vei tilbake.. mye adrenalin involvert hvertfall! :fnise:

Høres ut som du har full kontroll på sykehusbagen! Her hadde barnefaren med seg nye ting til og fra sykehuset hver dag! :fnise:

Heeeei til mammaen :nigo:

Håper at at står bra til med deg og den lille :rodmer: Er ikke særlig misunneig på deg som er ferdig. Jeg sååååå lyst til å føde ja, det er helt riktig. Skjønner ikke hvordan jeg skal evt greie å vente nesten 3 uker til :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, da var september her, endelig den store måneden.! I dag begynner permisjonstiden min også :nigo:

Må innrømme at jeg nå har begynt å kjede meg om dagen :sjenert: Vet liksom ikke helt hva jeg skal finne på om formiddagene. Alt er klart og alle andre er jo på jobb... :filer:

Kynnerene jeg hadde i går var utrolig smertefulle, og tårene bare spratt ut ved hver eneste sammentrekning. Akupunkturen gjør i hvertfall det den skal, ikke noe spørsmål om det.

Jeg er så utrolig rastløs nå og er så veldig klar for fødsel. Må innrømme at jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie å holde ut. Tenk om jeg går på overtid også så er det brått en mnd til med venting :daane:

Jeg har endel vann i kroppen så fingrene mine er helt stive og rare, ansiktet mitt har også fått høygravid preg. Føler meg ikke spesielt pen om dagen :sukk: Prøver så godt jeg kan å pynte meg med fine klær og sminke meg, men det blir liksom ikke det samme.

Nei, i dag ble det litt klaging og syting igjen, men noen ganger må det bare til! Nå skal jeg ta meg en tur ut i solen i hvertfall!

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Vi er inne i vååååår måned! :strix:

Det er bare noen få uker igjen, og siden du er en juksemaker pipelort, så kommer vel snuppa di før min (håper du skjønner at jeg er ironisk altså med at du er juksepave :nigo:). Uansett, det høres absolutt ikke greit ut med kynnere som er såpass kraftige. Har hatt et par hvor jeg har måttet puste meg gjennom, og disse murringene som koser seg i korsrygg og skambenet. Vet ikke hvorfor, men jeg venter ikke på fødsel, jeg venter på reparasjonsmannen som skal fikse vaskemaskinen vår jeg. :nigo: Vil ikke at hun kommer ut før jeg er ferdig, og nå begynner jeg nesten å stresse, siden murringene trapper opp i ubehag.

:klemmer: Skjønner godt at det ikke er gøy med vann i kroppen. Etter utallige uker uten dobbelhake, så titter den nå lett frem her, så.. Føler meg ikke helt happy. Får komplimenter, men den forbanna haka trekker ned. :fnise:

Skulle gjerne gått en tur i solen, tror jeg kanskje skal, men vi får se hvordan det går med disse murringene. Er såpass at jeg ikke føler meg 120%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, høres ikke bra ut med SÅ sterke kynnere :( Sliter også med kynnere, men heldigvis er det ikke ofte. Huffameg, må bare gi deg en god og stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Beklager, virkelig ikke meningen at samme innlegg skulle komme flere ganger :hakeslepp: Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. De kynnerene hørtes vonde ut. Men som du sier, det er nok verdt det. Tyder nok på at det er ting på gang. Hadde jeg visst om modningsakupunktur før, så hadde jeg også prøvd det. Har lest flere steder at det er veldig sjelden at man går på overtid med slik akupunktur. Overtid er forresten ikke så ille som det høres ut som. Kjedelig, og man blir utålmodig, men det babyen kommer jo til slutt! (håper jeg... :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du skal ha så vondt :klemmer:

Men :hoppe: for modning da! :) Er jo godt at det hjelper på en måte, selv om det vondt.

Hopper litt for permisjonsstart også da :) Nei, nå lyver jeg. Jeg klarer jo ikke hoppe, men jeg "cyber - hopper" for deg ihvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytte grisen, er det mulig å bli såååå trøtt og sliten :tristbla: Jeg sover jo nesten ingenting på natten lenger :Gjesp: I dag er jeg virkelig helt utslitt både fysisk og psykisk. Har vært i uggen form i hele natt og forestilt meg at vannet går når som helst. Fødselsspenninger i luften her nå og jeg greier ikke helt å finne roen nå. :sjenert: Magen har falt ytterligere nå, noe som gjør at jeg må tisse absolutt hele tiden. I natt var jeg oppe hvertfall en gang i timen :murvegg:

Jeg er urolig og sambo er sliten. Han oppfatter meg aggressiv og sier at han kjenner ikke igjen kjæresten sin :trist: Nei,jeg kjenner ikke meg selv igjen heller...... Han er bare snill og støttende noe som gjør at jeg selvfølgelig begynner å grine :cry:

Ikke så lett å holde humøret oppe når man er i konstant underskudd på søvn :cry: Det blir sikkert ikke bedre når lille gull kommer til verden heller....

Rart at naturen ikke innstiller oss på en skikkelig sove/dvaleperiode siste trimester for at kroppen skal være skikkelig uthvilt slik at vi har masse energi til babyen kommer. I steden holdes vi deprivert på søvn for å venne oss til å sove lite :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Vet så godt hvordan du har det. Det er virkelig ikke lett å holde humøret oppe når man konstant er i underskudd av søvn. Jeg har slitt med søvnen i endel uker nå, og det blir visst ikke bedre. Er konstant trøtt, men får ikke sove.. Og når jeg endelig får sove, så er det opp hver time for å tisse.. Det er virkelig ikke bare, bare å gå gravid :klemmer:

Jeg kan si at jeg håper det blir bedre, men det tror jeg helt ærlig ikke. Så det skal jeg heller ikke si. Men jeg kan si at det kommer bedre dager. Kanskje ikke nå, men en eller annen gang. Du får bare prøve å holde ut så godt du kan! Det er tross alt ikke så lenge til du er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Vet så godt hvordan du har det. Det er virkelig ikke lett å holde humøret oppe når man konstant er i underskudd av søvn. Jeg har slitt med søvnen i endel uker nå, og det blir visst ikke bedre. Er konstant trøtt, men får ikke sove.. Og når jeg endelig får sove, så er det opp hver time for å tisse.. Det er virkelig ikke bare, bare å gå gravid :klemmer:

Jeg kan si at jeg håper det blir bedre, men det tror jeg helt ærlig ikke. Så det skal jeg heller ikke si. Men jeg kan si at det kommer bedre dager. Kanskje ikke nå, men en eller annen gang. Du får bare prøve å holde ut så godt du kan! Det er tross alt ikke så lenge til du er ferdig :)

Blæh, vi får bare holde ut også vet jeg med sikkerhet at det er verdt alt sammen når hun først kommer :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med søvnen :sukk: Er heller ikke meg selv når jeg får minimalt med søvn. Da irriterer de minste ting meg - og så klart går dette utover kjæresten.

Jeg tror du går "en del" på overtid, jeg :sjenert: Jeg tipper du føder 29.september. Det er jo greit med tippelisten fødsel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg vet så godt hvor dritt det er med underskudd på søvn! All sympati... :klemmer:

Spennende med modningsakupunktur forresten! Jeg vurderte det selv, men fikk aldri somlet meg til det. Høres hvertfall ut som om det har effekt på deg. Har selv hatt mye ubehag den siste tiden, som jeg håper og tror er modning. Selvom det ikke er spesielt behagelig tror jeg man får en mye enklere fødsel hvis man er relativt moden. En venninne av meg var helt umoden da de satte henne igang på overtid, og det var visst en utrolig slitsom fødsel med kjempevonde rier lenge før hun engang kom til 3 cm åpning (stakkars!).

Nå er det uansett ikke lenge igjen! :)

Endret av Mary Poppins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du går "en del" på overtid, jeg :sjenert: Jeg tipper du føder 29.september. Det er jo greit med tippelisten fødsel :nigo:

Skal snart somle meg til å lage en tippeliste. Er bare så himla trøtt og giddeløs om dagen.... Håper virkelig at din tipping er helt feil altså :fnise: Hvis jeg skal gå rundt som en vandrende vannballong en uke over tiden kommer jeg til å trenge psykisk krise hjelp :skratte:

Uff, jeg vet så godt hvor dritt det er med underskudd på søvn! All sympati... :klemmer:

Spennende med modningsakupunktur forresten! Jeg vurderte det selv, men fikk aldri somlet meg til det. Høres hvertfall ut som om det har effekt på deg. Har selv hatt mye ubehag den siste tiden, som jeg håper og tror er modning. Selvom det ikke er spesielt behagelig tror jeg man får en mye enklere fødsel hvis man er relativt moden. En venninne av meg var helt umoden da de satte henne igang på overtid, og det var visst en utrolig slitsom fødsel med kjempevonde rier lenge før hun engang kom til 3 cm åpning (stakkars!).

Nå er det uansett ikke lenge igjen! :)

Åh, det hørtes skikkelig vondt ut :redd: Jeg har veldig tro på modningsakupunktur og i hvertfall etter reaksjonen jeg fikk sist. Au,au,au, da skjedde det i hvertfall noe for å si det sånn... Skal igjen på tirsdag og jeg kjenner jeg gruer meg til det som kommer i etterkant av timen. Trøster meg med at det mest sannsynlig er med på å spare meg for endel under fødsel! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: like trøtt i dag. Hjelper ikke stort at regnet bare pøser ned ute heller. Blir skikkelig slapp og lat av det :natti:

Hadde noen venninner på ost og kjeks i går kveld og det var bare kjempe hyggelig. :Nikke: Ble ganske seint, men det gjør jo ikke noe for jeg sover jo nesten ingenting likevel. :legrine: Sendte sambo avgårde til noen kompiser slik at jentekvelden kunne foregå uten menn tilstede.... Litt kjedelig når jeg skulle legge meg at han ikke var der, men nå kommer han snart hjem og det blir godt :hjerte:

Dagen i dag skal tilbringes i latskap tenkte jeg :Hehe: Nå skal jeg legge meg i badekaret og prøve å få barbert både det ene og det andre :skratte: I morgen har sambo spandert en skikkelig spa dag på meg :klappe: Da blir det både pedikyr,manikyr,farging av vipper/bryn med voksing av bryn. Åh, så deilig det skal bli å få stelt føtter skikkelig. Ikke så lett å få gjort det selv nå....

Har bestilt meg time hos frisør også. Da skal sommerens lyse striper tones ned og jeg går fra skikkelig blondine til brunette. Orker ikke gå til frisøren hver 4 uke for å ta ettervekst nå som lille gull kommer. Da må tiden prioriteres litt annerledes. Greit å gå tilbake til naturlig farge igjen nå. Mine blonde bimbodager forsvinner med fødsel :fnise: Dagen i morgen skal være min dag :danser:

Er redd for å miste mye hår når jeg begynner å amme, jeg har langt hår og ser for meg at det blir bare tjafser etterhvert :haar: Lurer på om jeg skal begynne med litt ølgjær nå jeg.....????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med spadag! Snill samboer du har! :jepp: Jeg har også fått stripet inn en del i min naturlige farge for å slippe ettervekst. Ble ganske fornøyd! Tenker også litt på det med å miste håret, men min løsning blir nok å ha håret i hestehale konstant hvis jeg mister masse hår. Har prøvd ølgjær (bare den du får kjøpt på butikken riktignok) og det smaker pyyyyhyyyton! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...