Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

arven1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spennende! Her har jeg også merket noe som kanskje kan kalles nedpress den siste uka. Føles som om det sprenger nedi der og innimellom litt sviende følelse når jeg går, nesten som om jeg har uvi, men det har jeg ikke, og det svir ikke når jeg tisser.

Her ble det brownies og vaniljeis i går og i dag blir det rester :sikle: må kose oss litt i helgene :jepp:

Jeg har også den sviende følelsen når jeg går innimellom og trodde faktisk jeg hadde UVI, men testet meg hos JM på onsdag og det var ingen infeksjon. Kun press fra baby.....

Nam,nam brownies og is er bare så godt!

:hoppe::danse: For at magen din har falt :danse::hoppe:

Nå kan hun komme når som helst! :rodmer: Så spennende!

Kos deg med sjokolade du! :)

Ja, nå skjer det ting i leieren her... Greide ikke å holde meg vekk fra sjokoladen i dag nei... Ja,ja, men uansett var det utrolig godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå greide jeg ikke holde meg lenger. Kjøpte babygym på barnas hus i sommer som har stått i boden helt til i dag. Nå måtte jeg bare montere den opp :nigo: Den ble kjempe søt. Kjøpte denne Jeg er klar over at den er veldig rosa og "jentete" og sambo ristet litt på hodet, men jeg er litt håpløs på rosa "jenteting" :rodmer:

Ellers bakte jeg denne kakemixen i dag i muffinsformer. Sukkerfri og mye av noe hvetemelet er erstattet med mandelmel, og den innholder fiber. Så den kan spises uten å få altfor dårlig samvittighet. De ble kjempe gode og det merkes ikke at det ikke er "vanlig" sjokkokakeoppskrift. Til alle dere andre kakemomser der ute,løp og kjøp. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nå greide jeg ikke holde meg lenger. Kjøpte babygym på barnas hus i sommer som har stått i boden helt til i dag. Nå måtte jeg bare montere den opp :nigo: Den ble kjempe søt. Kjøpte denne Jeg er klar over at den er veldig rosa og "jentete" og sambo ristet litt på hodet, men jeg er litt håpløs på rosa "jenteting" :rodmer:

Ellers bakte jeg denne kakemixen i dag i muffinsformer. Sukkerfri og mye av noe hvetemelet er erstattet med mandelmel, og den innholder fiber. Så den kan spises uten å få altfor dårlig samvittighet. De ble kjempe gode og det merkes ikke at det ikke er "vanlig" sjokkokakeoppskrift. Til alle dere andre kakemomser der ute,løp og kjøp. :sikle:

Jeg fikset madrassen til snuppa og sendte avgårde klær med farmor (hennes), så nå gjør jeg meg klar. Tror vi har funnet ut at det å gjøre seg klar er greit nå. :skratte: Herlighet... 23 dager igjen! Det nærmer seg virkelig for din del nå (vel, også min del da.. :sjenert:).

Den var veldig rosa ja :fnise: Skjønner man kan bli svakt for rosa. Er selv veldig den nøytrale typen, så det at vi har rosa i hus er vel utrolig i seg selv.

tror jeg skal prøve den kakeoppskriften jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin babygym :rodmer: Jeg er også litt rosa, men må holde litt igjen. Ripsymannen blir oppgitt over alle de rosa klærne vi har til nå... Jeg må vel ta litt hensyn til han også... Men noe rosa MÅ jo de små prinsessene få :jepp:

Den kaka så god ut! Hvor får man kjøpt den da? Må man bestille den på nettet? Hadde vært noe å ha i heimen her der både jeg og mannen er altfor glade i sjokolade og sjokoladekake... :sjenert:

Hvis jeg skal bestille noe fra den nettsiden, er det noe mer du anbefaler derfra eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også opplevde at magen plutselig sank på en dag for et par uker siden. Tydelig at jenta di er på vei nedover! :)

I morgen er du jo 37 uker og per def på termin :danse:

Blir kjempespennende fremover her også! :popcorn: Selvom jeg helst ser at vi overholder vanlig kø-kultur uten sniking i rekkene altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kjempespennende fremover her også! :popcorn: Selvom jeg helst ser at vi overholder vanlig kø-kultur uten sniking i rekkene altså ;)

Jeg også! Ingen sniking! :regler:

Den var rosa den babygymmen, ja! Veldig søt! Mannen her hadde nok ristet på hodet hvis jeg hadde kommet hjem med noe sånt selv. :fnise: Det får de tåle! Neste gang blir det kanskje gutt, og da blir det nok andre ting vi drar med oss hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var en flott babygym :jepp: Jeg :hoppe: for 37 uker! Gratulerer så mye, nå blir ikke prinsessen din premature dersom hun blir født nå :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin babygym :rodmer: Jeg er også litt rosa, men må holde litt igjen. Ripsymannen blir oppgitt over alle de rosa klærne vi har til nå... Jeg må vel ta litt hensyn til han også... Men noe rosa MÅ jo de små prinsessene få.

Den kaka så god ut! Hvor får man kjøpt den da? Må man bestille den på nettet? Hadde vært noe å ha i heimen her der både jeg og mannen er altfor glade i sjokolade og sjokoladekake...

Hvis jeg skal bestille noe fra den nettsiden, er det noe mer du anbefaler derfra eller?

Jeg må innrømme at jeg har tatt av når det gjelder rosa. Syntes det er så innmari stas med jente, klarer ikke dy meg selv. Sambo syntes det er søtt, men rister litt på hodet innimellom.

Den kakemixen bestiller du på funksjonellmat.no. Mulig det er noen helsekostforretninger som selger den også, men det vet jeg ikke. Jeg har de siste to årene ikke brukt sukker i maten, men bare sukrin og sukrin melis. Bruker det til baking,matlaging og på grøten,ja rett og slett der du ellers ville brukt sukker. Innholder ingen kalorier og smaker det samme, man får heller ingen GI stigning av det. Jeg anbefaler absolutt å prøve sukrinen.... Det får du nå også kjøpt i noen meny butikker og helsekostforretninger.

Ellers så har vi også brukt mye mandelmel og hi-maze i steden for vanlig mel de siste årene. Du kan lese mer om de produktene på samme nettsted. Ellers så kan jeg anbefale en trening/matblogg som jeg leser mye. Hun spiser/baker stort sett med disse sunne produktene. Denne bloggen her

God lesing og evt matlaging :nigo: Når jeg ikke er gravid prøver jeg å spise/trene etter tips fra henne.

Jeg også opplevde at magen plutselig sank på en dag for et par uker siden. Tydelig at jenta di er på vei nedover!

I morgen er du jo 37 uker og per def på termin.

Blir kjempespennende fremover her også! :popcorn: Selvom jeg helst ser at vi overholder vanlig kø-kultur uten sniking i rekkene altså.

Skal prøve å opprettholde god kø-kultur her på KG :fnise: Skal si i fra til lillemor! Selvom jeg håper det skjer noe i løpet av en 14 dagers tid :nigo:

Jeg også! Ingen sniking! :regler:

Den var rosa den babygymmen, ja! Veldig søt! Mannen her hadde nok ristet på hodet hvis jeg hadde kommet hjem med noe sånt selv. :fnise: Det får de tåle! Neste gang blir det kanskje gutt, og da blir det nok andre ting vi drar med oss hjem!

Jeg regner med at du uansett er først i køen nå andemor :fnise: Jeg også sier til sambo at neste gang så kan det jo hende at vi får en liten gutt så da kan han ta litt av ift utstyr. Sambo har godtatt at det er mye rosa i heimen nå og har begynt å syntes det er søtt han også :fnise:

Fin babygym :)

:hoppe: Ja, den ble super søt!

Oi, det var en flott babygym. Jeg :hoppe: for 37 uker! Gratulerer så mye, nå blir ikke prinsessen din premature dersom hun blir født nå.

Hei HenLu! :skravle: Hyggelig at du tok turen innom. Har jo sett navnet ditt i andres dagbøker....

Jeg er ganske rolig nå i forhold til fødsel fordi jeg vet hvis hun finner det for godt å komme nå så er hun stort sett ferdig "bakt"

:hoppe: for 37 uker! Om snuppa kommer nå, så er hun ikke prematuuuuur (eller tar jeg helt feil nå?)!

Neida, du tar ikke feil. Om frøkenene våre kommer nå så er de ikke premature lenger. :rodmer: Jeg har sagt til henne at jeg syntes hun kan vente ca 14 dager til for å legge litt mer på seg,men så kan hun komme :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HenLu! :skravle: Hyggelig at du tok turen innom. Har jo sett navnet ditt i andres dagbøker....

Jeg er ganske rolig nå i forhold til fødsel fordi jeg vet hvis hun finner det for godt å komme nå så er hun stort sett ferdig "bakt"

Neida, du tar ikke feil. Om frøkenene våre kommer nå så er de ikke premature lenger. :rodmer: Jeg har sagt til henne at jeg syntes hun kan vente ca 14 dager til for å legge litt mer på seg,men så kan hun komme :kgbaby:

Jeg og hadde nok tatt helt av med rosa dersom jeg fikk jente :fnise: Har sett navnet ditt også i de andre bøkene så jeg tenkte å ta turen innom. Det er så spennende med dere som har termin før meg og jeg kjenner det kribler i magen når jeg leser andres dagbøker - for jeg og er jo gravid kommer jeg plutselig på :fnise:

Vi får håpe at babysnuppa hører på deg når det gjelder de 14 dagene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, 37 uker nå :redd: Det hele går mer og mer opp for meg hver dag nå. Jeg skal snart FØDE,gosh,vet ikke om jeg har så lyst likevel jeg :sjenert: Men er ikke så veldig redd egentlig, det er bare det at jeg ikke vet hva jeg går til. Jeg er nemlig litt for glad i forutsigbarhet og kontroll på hva som skal skje :erter: Mulig jeg må legge det litt vekk nå uansett som småbarns mor :nigo: Da går vel ingenting etter boka :ler:

Fødebagen står pakket og klar i gangen nå :danser: Tror jeg har husket det mest nødvendige nå. Skift og toalettsaker til meg og sambo, ammebher/ullinnlegg, lommebok med litt små penger,mobillader,mobywrap bæresja, fotoapperat,skift til meg selv til hjemreise også har jeg kjøpt en liten gave til sambo :kyss: Han blir jo tross alt pappa og fortjener en liten oppmerksomhet :rodmer:

Skal tenke igjennom pakkingen en gang til i dag for å sjekke at jeg ikke har glemt noe...

Lillegull har jeg pakket en egen liten veske til. :sminkedokke: Alle små damer må da ha en egen veske :nigo: Rosa kjole,body,hvit strømpebukse med blonder i rompa, små rosa sokker, blondesmekke, rosa blondelue,helseteppe,kjøredress og et par gulpekluter og bleie i tilfelle krise på hjemreisen. Som sagt, jeg har tatt helt av på rosa jålerier til lillegullet.... Jeg er utrolig jålete selv så det må bare bli slik. Vi får se etterhvert som hun blir større om hun finner seg i mors jåleri! :plystre:

Sambo har sagt at han må prøve å nøytralisere litt og ta henne mye med på jakt når hun blir eldre :hoppe: slik at hun får erfare å bli litt møkkete :lur:

Nå skal jeg se på Gro Nylander på god morgen norge som skal snakke om graviditet og fødsel.

:kaffekopp:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg nysgjerrig på hva du har kjøpt til barnefar :fnise: Det var en lur og søt ide :jepp:

Hehe, og lille snuppa får egen veske? :skratte: Hehehe, nå lo jeg godt, ja. Ho mor tenker visst på alt det nødvendige ei jente må ha :fnise:

Ikke glem helsekort, blodtypekort og ultralyddiagnostikk-kortet :) Lader til kamera (vet ikke hva mobywrap fotoapparat er for noe og om dette trenger lader :klo:?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lader til kamera (vet ikke hva mobywrap fotoapparat er for noe og om dette trenger lader :klo:?)

No fekk du meg til å le litt HenLu, håpar du ikkje tar det ille opp. Det manglar nok berre et komma mellom Mobywrap og fotoapparat. Mobywrap er et elastisk bæresjal, og den eg har treng ikkje ladar i alle fall :fnise:

Ladar til mobil og fotoapparat lurt å huske på! :jepp: Virkar som om du har kontroll på ting no, Arven, ferdig pakka og allting. Eg har ikkje pakka ennå, men eg er jo et par veker bak deg :) (Og eg treng den tida eg har...)

Edit: hmmm, eg er 36 veker i dag, så då er eg vel 1 veke og ein dag bak deg. OJ!

Endret av *Frida*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig på hva du har kjøpt til barnefar :fnise: Det var en lur og søt ide :jepp:

Hehe, og lille snuppa får egen veske? :skratte: Hehehe, nå lo jeg godt, ja. Ho mor tenker visst på alt det nødvendige ei jente må ha :fnise:

Ikke glem helsekort, blodtypekort og ultralyddiagnostikk-kortet :) Lader til kamera (vet ikke hva mobywrap fotoapparat er for noe og om dette trenger lader :klo:?)

Mobywrap fotoapparat :skratte: glemte noen ord og et komma der. Har ryddet opp nå.... alle papirer med helseopplysninger ligger i en egen mappe i bagen så klart.... Bagen innholder litt mer også,men har ikke ramset opp alt. Burde kanskje satt opp en sånn liste så det hadde sett mer ryddig ut, men det var litt tidlig på morgenen for sånn systematisk jobbing på pc :fnise:

:fnise: Lillemor har så klart egen veske noe annet ville vært en fornærmelse i hvertfall om hun ligner på mamman. Veske er nemlig veldig viktig.

Til pappan har jeg kjøpt og laget litt småtteri som har symbolsk verdi, ikke noen store ting :kyss: Har blant annet kjøpt en liten pyntesmekke til bebisen som det står "pappajente" på :rodmer:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Auch, nå ble jeg sykt flau :lete: Er da ikke alt man kan vite i denne verden :sjenert::fnise: Har hatt en slik opplevelse før - i begynnelsen av svangerskapet. Det var vognprat og jeg var ikke helt med i samtalen, så de begynner å snakke om OTH og explorer (?) o.l..så da popper jeg ut med at: "jeg har mozilla firefox, det synes jeg er best! :)" Kan si at alle fikk seg en god latter da, ja :sjenert:

For noen flotte gaver :rodmer: Nå fikk jeg også lyst å kjøpe en liten gave til min kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Her kjøpte jeg en liten body der det står "Jeg er pappas teddybjørn". :fnise:

Du, så mye rosa altså! Dog, jeg tror nok hun blir som mammaen sin. :fnise: Her får jeg nesten kjeft for å være for nøytral, men jeg kan ikke noe for at jeg synes marineblå er en fin farge! Sprader rundt i en deilig genser med den fargen, har aldri vært veldig jentete av meg, men greier å gjøre meg litt feminin med de klærne jeg har. :fnise: Forloveden elsker forresten den genseren jeg snakker om, den er en fin størrelse og sitter tett om magen.

Om det er noen som får frøkna her til å bli møkkete, så er det meg. Hu her skal med på fisketurer med mor og bestefar altså! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om sunn mat. Gleder meg til å komme i gang med et sunnere kosthold og trening igjen. Er veldig spent på hvordan det blir da, men er iallfall supermotivert. Klarer ikke helt å gjøre de stor kostholdsendringene nå og frem til fødsel kjenner jeg... :sjenert: Men etterpå håper jeg det blir andre boller.

Synes du kan lage deg en tippeliste du også! Nå har jeg sett på Go'morgen Norge og der snakket de om månen og stjernetegn, så hvis jeg får lov så tipper jeg 12. september, da er det fullmåne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: 37 uker! :hoppendeglad:

De klærne til jenta deres hørtes utrooooolig nydelige ut! Kan tenke meg du gleder deg stort til å ta på henne de! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...