Gå til innhold

Hvor fjern går det an å bli!


Spiralis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tidligere i uken spiste jeg frokost på kjøkkenet, og tok med meg tallerkenen og den tomme koppen inn på badet, for deretter å vaske hendene. Aner ikke hva hjernen prøvde seg på der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I går skulle jeg lage pannekaker. I stedenfor å hakke egget oppi bollen, så hakket jeg det oppi matsøpla!! 🙈 var helt i min egen verden. Hadde heldigvis flere igjen. 

Endret av smalls
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2018 den 16.44, smalls skrev:

I går skulle jeg lage pannekaker. I stedenfor å hakke egget oppi bollen, så hakket jeg det oppi matsøpla!! 🙈 var helt i min egen verden. Hadde heldigvis flere igjen. 

Nesten hva jeg gjorde jo!
Jeg har bakt og lagd julegodter og kaker til den store gullmedaljen og selvfølgelig tok hjernen min ferie under siste batch..
Her skulle jeg ha 3 eggeplommer og 3 hvitter, står med matsøpla og kakker egget, heller hvitten i matsøpla og tenker "Hva gjorde jeg nå"... Ser oppi den tomme bollen hvor hvitta skulle være, ingen eggehvite der.. Og jeg ser på samboer og sier "Hvor er eggehvita?" Hvor han kreperer av latter og fnising og peker på matsøpla.. Heldigvis kakket jeg bare ett egg og nok egg har jeg 😜 Ettersom hønene våre har vært så flinke :rodmer:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var sykdom på jobb en gang og sjefen ringte lettere hysterisk og lurte på om jeg kunne komme NÅ! Var et viktig kundemøte som skulle gjennomføres. Joda, jeg fikk kastet noe sminke i trynet og fikk på meg noen presentable klær. Luftet hundene kjapt i hagen og løp inn og røsket med meg de siste tingene. Satt meg i bilen og kjørte fornøyd mot jobb. Kikket tilfeldigvis ned mot beina mine og oppdaget at jeg hadde på samboers slitte joggesko 🙈 Bruker ofte disse fordi de er så lette å bare kjippe på seg når jeg skal ut med hundene eller starte bilen så den kan tine eller noe 🤪 Er det mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sirah skrev:

Det var sykdom på jobb en gang og sjefen ringte lettere hysterisk og lurte på om jeg kunne komme NÅ!

Sjefer må bare IKKE ringe. Eller tekste. Eller... Iallfall ikke i avgjørende øyeblikk. 

I vår sto jeg i butikken og var akkurat kommet til kassen da melding fra sjefen plinget inn på mobilen. Jeg tok opp mobilen, leste melding (det var ikke noe hyperviktig) og pakket varene i plastposen. Jeg klarte jammen å komme et par skritt mot utgangen også før en forvirret røst lød bak meg: "Du har glemt å betale." :flau:

Åh, vel, det veies forhåpentligvis opp av de gangene jeg har prestert å glemme kortet i betalingsterminalen etter fullført betaling. 

("Hei, du glemte kortet ditt.") 

Jammen bra nærbutikken passer på meg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Cata skrev:

Sjefer må bare IKKE ringe. Eller tekste. Eller... Iallfall ikke i avgjørende øyeblikk. 

I vår sto jeg i butikken og var akkurat kommet til kassen da melding fra sjefen plinget inn på mobilen. Jeg tok opp mobilen, leste melding (det var ikke noe hyperviktig) og pakket varene i plastposen. Jeg klarte jammen å komme et par skritt mot utgangen også før en forvirret røst lød bak meg: "Du har glemt å betale." :flau:

Åh, vel, det veies forhåpentligvis opp av de gangene jeg har prestert å glemme kortet i betalingsterminalen etter fullført betaling. 

("Hei, du glemte kortet ditt.") 

Jammen bra nærbutikken passer på meg. 

Høres kjent ut 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi har vaskemaskinen på badet. I halvvåken tilstand legger jeg klærne jeg skal ha på meg i dag oppå vaskemaskinen. Så sjekker jeg skittentøyet, og putter inn hvite og lyse klær. Skal til å sette på maskinen da jeg ser genseren som ligger oppå. Hmmmm... den kan jo også vaskes sammen med det jeg allerede har puttet i maskinen. Inn med den, og maskinen på. Jada. Den rene genseren som jeg skulle ha på meg etter dusjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden, men jeg skulle åpne en tung dør inn i en bygning med betonggulv. Jeg bar en eske under høyre arm og holdt iPhonen, mens jeg tekstet, i venstre hånd. For å åpne døren var det umiddelbart mest logiske å slippe iPhonen og dra i dørhåndtaket.

*ser ned i gulvet på iPhone med helt knust skjerm*

Godt jeg hadde en ledig hånd til å klaske meg selv i pannen :klaske:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff, har en som skjedde nå nylig.. :ler:

Samboer mistet nøklene sine her midt i julestria.. passa utrolig bra, mtp at vi stadig er på forskjellige plasser til forskjellig tid, og ikke har en ekstra nøkkel for øyeblikket. Og vi oppdaget ikke at nøklene hans var vekk før 2 juledag, siste gang han hadde sett de, var lille julaften.

Jeg gnagde å spurte om dette i flere dager "Men herregud da, du må vel huske hvor du hadde nøkkelen sist???" Nei, det kunne han visst ikke, han husker at han gav de til meg for å låse døra når vi skulle levere julegaver, men etter det, hadde han ikke sett de.. jeg var selvfølgelig påståelig om at jeg hadde selvsagt gitt de tilbake til han i bilen... og jeg var litt oppgitt over at det ikke var mulig å huske hvor han hadde de sist!

Så det ble en leteaksjon da, ringte til de vi hadde levert gaver hos, å spurte om de kunne se i gårdsplassen sin, sofaen osv, vi lette i hele huset våres, høyt og lavt, alle jakkene til samboer, jakka mi, bilen, men nøklene var, og ble, borte...

Et par uker etter, hadde vi egentlig glemt hele greia, da han foreløpig hadde fått lånt jobbnøkler, og min nøkkel alltid lå ute, frem til jeg fikk ordnet en ny.... satt i bilen, å hadde en jakke på meg som jeg ikke bruker så alt for ofte. Så tar jeg hånda ned i lomma for å finne mobilen, og voila... der var nøklene! :ler: :ler: på ren automatikk og litt sjokk, stapper jeg de ned i lomma igjen, men samboer får selvfølgelig med seg dette. "Hah!! Hva var det der!" :ler: jeg måtte jo fint krype til korset å innse at det var jeg som hadde hatt nøklene sist, og ikke hadde husket hvor de ble av... Så fjern! :ler: og akkurat den jakken sjekket vi selvfølgelig aldri, på tross av at jeg hadde på meg den den dagen da.. fikk høre den en stund etterpå ja, at jeg ikke en gang kan huske hvor jeg legger ting :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Er en stund siden dette, men jeg synes det var både morsomt og flaut da det skjedde. Vet også at jeg helt klart ikke er den eneste som har gjort dette :) 

Jeg lette himmel og jord rundt etter solbrillene mine, kjørte tilbake til jobben og spurte sjefen min om han hadde sett de. Var helt avhengig av de pga sola og hodepine. Nei, han hadde ikke sett de. 

Da jeg kom hjem og gikk på do, satt de jaggu på huet mitt. Føler at sjefen min har et like stor ansvar som meg der, han burde sett de da jeg spurte ham. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg har altfor mange, glad jeg ikke må huske alle på en gang! 

Jeg er vanligvis aldri trøtt på morgenen, men hvis jeg er det, er jeg helt zombie... jeg skulle kle på sønnen min før barnehagen, alt var helt vanlig, sommerdag med masse sol og varme. Vi gikk for shorts og T-skjorte. 

Når vi kom til barnehagen, lo de ansatte høyt, og spurte sønnen min om de skulle gå på badet. Jeg skjønte ingenting, men med min zombie-modus, så dro jeg hjem. Hater å være trøtt på morgenen, skjer kanskje 4 ganger i året.. 

tilbake i barnehagen hang det lapp på sønnen min sin plass. Der stod det at han måtte ha med skittene klær hjem. Jeg spurte hva som hadde skjedd, og de lo igjen, og sa at han hadde kommet med bleien på utsiden av shortsen, og han hadde tisset i shortsen... 

det var så flaut! Herregud, jeg ble målløs... vel ute i bilen, skal jeg til å starte, når jeg husket jeg glemte å sjekke dagsplanen for morgendagen. Tenkte at det ikke var krise, de har jo ukeplan, selvom den ikke er like detaljert... 

så skal jeg til å starte bilen, og innser at jeg glemte vesken på plassen til sønnen min inne... 

Desidert det mest ydmykende mamma øyeblikket jeg har vært med på... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Minya skrev (På 9.4.2015 den 14.39):

:skratte: :skratte: :skratte:

Ååååååhhh, jeg døde akkurat litt av krampelatter her jeg sitter. 😄

 

 

 

Plutselig var det ikke så flaut at jeg har prestert å si både boskefiller, kaskefiker og basusjernet i full offentlighet... :fnise:

Jeg har litt verbal dysleksi innimellom :laugh:

For en god del år siden hadde jeg fått meg en valp og var fullt opptatt med oppdragelse og trening av min første schäfervalp da jeg måtte en tur i butikken. Jeg stod og var helt oppslukt av disse tankene og da det ble min tur og jeg fikk vekslepengene, sa jeg " det var flink jente det". Stakkaren i kassen så ganske forvirret ut helt til jeg måtte krype til korset og be om unnskyldning og forklare hvorfor jeg sa det.

Endret av Honey Dew
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Skal dra et sted. Går ut døra og setter nøkkelen i døra for å låse.. 

I det jeg skal til å låse kommer jeg på at jeg har glemt noe, lar derfor nøkkelen stå i døra og går inn igjen.. 

Gjør det jeg skulle inne, men har glemt hvor nøkkelen er..... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Eurodice skrev (På 17.3.2015 den 1.30):

Da barna var små, moret vi oss med å snakke bakvendt og vri og vrenge på ord. Så var det før jul engang, jeg stod ved fiskedisken i en butikk og ventet på å bli ekspedert. Da det ble min tur, sier jeg at jeg skal ha to kilo fitelusk. "Unnskyld, hva sa du?" spør ekspeditrisen lettere sjokkert. Da gikk det opp for meg hva jeg hadde sagt :ler: .

Åh herregud, nå falt jeg av stolen :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Skulle på badet for å slenge et par sokker i skittentøykurven og skulle også på do. Gikk litt i mine egne tanker. Kom opp på badet, åpnet dolokket og kastet sokkene bestemt i doskåla.  ... Bra jeg ikke trakk ned. Nå ligger sokkene til tørk. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...