Gå til innhold

Homofili er synd.


Berentsens

Anbefalte innlegg

Homofili er som kjent synd. Men ofte ser og hører man folk som mener at det kan man ikke godta, fordi det er galt å si slikt om homofile. Hva er det som er så vanskelig med å godta at homofili er synd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Definisjonen av en synd er vel at det går mot guddommeligheten. Jeg kan godta at kristne ut i fra sin tro mener at det er en synd, men jeg kan ikke godta det hvis de mener at dette er en allmen lov som alle burde følge. Jeg nekter å godta at gjensidig kjærlighet mellom to mennesker er galt. Hvis man som kristen ikke "vil være" homofil fordi det går mot egen tro, så er det helt i orden. Men man kan la andre gjøre sine egne valg.

Hvis jeg ikke tror på Gud, ser jeg heller ingen grunn til at hans regler skal gjelde for meg.

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det Bibelen sier, at samliv mellom to av samme kjønn er galt - altså kjærlighet mellom to av samme kjønn. Og dersom man skal se litt Bibelsk på det, så kan man vel til forstå det. Bibelen snakker om å sette barn til verden, noe som teknisk sett er umulig dersom man bare er ett kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Homofili er som kjent synd. Men ofte ser og hører man folk som mener at det kan man ikke godta, fordi det er galt å si slikt om homofile. Hva er det som er så vanskelig med å godta at homofili er synd?

fordi det er umulig å godta at folk lar sine meninger styres av overtro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelen er en gammel bok som det er helt utrolig at folk følger slavisk. Det tyder på litt dårlig intelligens, drister jeg meg til å mene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibelen er en gammel bok som det er helt utrolig at folk følger slavisk. Det tyder på litt dårlig intelligens, drister jeg meg til å mene...

Jeg tror det er ganske få som følger den slavisk. Men det er en viktig bok for ganske mange.

Dårlig intelligens, tja, kanskje det. Eller kanskje de har vanskelig for å se verden fra en annen synsvinkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hva bibelen sier om saken er for meg fullstendig irrelevant, siden den ikke har noe med min tro å gjøre.

Hvorfor skulle jeg godta noe, bare fordi det står i bibelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Er det overtro å mene at homofili ikke skaper avkom?

Det er overtro å forholde seg til bibelen. Det andre er ren vitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det står i Bibelen at det er synd. Om du mener at det ikke er synd er jo en helt annen sak. Man kan likevel godta at de som tror på Bibelen mener at homofili er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De homofile er helt vanlige mennesker, akkurat som alle oss andre:) De som følger bibelen den dag i dag synes jeg synd om. Få opp øynene folkens, lever i 2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili er som kjent synd. Men ofte ser og hører man folk som mener at det kan man ikke godta, fordi det er galt å si slikt om homofile. Hva er det som er så vanskelig med å godta at homofili er synd?

Det er vanskelig å godta fordi det står i en eldgammel bok som også sier at kvinner skal tie i forsamlinger, verden ble skapt i underkant av en uke og kirken er visstnok åpen for alle. Men den er jo ikke det - kirken - er den vel? Ikke for de homofile ihvertfall og det er vel diverse andre grupper som heller ikke er velkomne?? Dobbeltmoralsk og gammeldags tenking, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Fordi det står i Bibelen at det er synd. Om du mener at det ikke er synd er jo en helt annen sak. Man kan likevel godta at de som tror på Bibelen mener at homofili er synd.

Nei. Jeg kan ikke godta at folk baserer sine meninger på overtro. Synd er et ord som er så forkastelig og usmakelig at jeg knapt kan beskrive hvor ille det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er overtro å forholde seg til bibelen. Det andre er ren vitenskap.

Ikke så lenge det som står i Bibelen sier det samme som vitenskapen. Da er det sannheter. Mann + mann skaper ikke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt homofili er en synd i følge bibelen, aner jeg ikke. Jeg har ikke lest bibelen, har ikke tenkt å gjøre det heller. Men som psykologistudent har jeg et åpent syn når det gjelder homofili, og det er for meg ikke en synd. Jeg syns det er latterlig at noen lever etter ei bok av vandrehistorier som ble "skrevet" for flerfoldige år siden, nå som vi lever i et helt annet århundre med andre tankeganger, idèer, verdier og problemstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt homofili er en synd i følge bibelen, aner jeg ikke. Jeg har ikke lest bibelen, har ikke tenkt å gjøre det heller. Men som psykologistudent har jeg et åpent syn når det gjelder homofili, og det er for meg ikke en synd. Jeg syns det er latterlig at noen lever etter ei bok av vandrehistorier som ble "skrevet" for flerfoldige år siden, nå som vi lever i et helt annet århundre med andre tankeganger, idèer, verdier og problemstillinger.

Veldig godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorvidt homofili er en synd i følge bibelen, aner jeg ikke. Jeg har ikke lest bibelen, har ikke tenkt å gjøre det heller. Men som psykologistudent har jeg et åpent syn når det gjelder homofili, og det er for meg ikke en synd. Jeg syns det er latterlig at noen lever etter ei bok av vandrehistorier som ble "skrevet" for flerfoldige år siden, nå som vi lever i et helt annet århundre med andre tankeganger, idèer, verdier og problemstillinger.

Det er vel ingen som nekter noen å mene at homofili ikke er synd. Men er det greit å nekte andre å mene at det er synd? Er det noen som taper noe på at man har to forskjellige syn på saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det er vel ingen som nekter noen å mene at homofili ikke er synd. Men er det greit å nekte andre å mene at det er synd? Er det noen som taper noe på at man har to forskjellige syn på saken?

Det var ikke slik du fremstilte det i startinnlegget.

"Homofili er som kjent en synd" og "Hva er det som er så vanskelig med å godta at homofili er synd?" virker ikke speiselt objektivt.

Ingen kan nekte noen å mene at homofili er en synd, men jeg synes det er en uting å rakke ned på noen på grunnlag av hva slags kjønn de forelsker seg i. Det at to menn eller to kvinner ikke kan få barn sammen er ikke et argument. Synder man hvis man er steril også?

Forøvrig:

http://posterous.com/getfile/files.posterous.com/nkumar/D0r5vubrSI8jsxvEEXYmjOMengojAPzDJEiI3NacVsQsgU9bKMPSXHxyXvNf/40699_1549665298675_1146373033.jpg

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt homofili er en synd i følge bibelen, aner jeg ikke. Jeg har ikke lest bibelen, har ikke tenkt å gjøre det heller. Men som psykologistudent har jeg et åpent syn når det gjelder homofili, og det er for meg ikke en synd. Jeg syns det er latterlig at noen lever etter ei bok av vandrehistorier som ble "skrevet" for flerfoldige år siden, nå som vi lever i et helt annet århundre med andre tankeganger, idèer, verdier og problemstillinger.

Kunne ikke vært mer enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne Bibelen i åpningsinnlegget.

Men i følge Biblen er homofili synd.

Om det er et argument at to menn ikke kan få barn, tja, kanskje det? Det forklarer kanskje hvorfor enkelte mener som de gjør.

Om man skulle ha fulgt Bibelen slavisk og befolket jorden, så er det i alle fall ikke riktig at folk som er sterile gifter seg. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...