Gå til innhold

Plutseliten var prøver..


Plutseliten

Anbefalte innlegg

Da er det min tur til å opprette en prøverdagbok! Jeg er helt fersk på dette og forholdsvis ny på KG, så dette blir spennende. Jeg føler at jeg trenger å dele gleden over å bli prøver med flere prøvere.

Jeg er ikke helt sikker på hvor lang syklus jeg har i og med at jeg sluttet på p-pillen for knappe fire-fem uker siden. Men jeg lever i håp om at mensen kommer snart og at jeg kan begynne nedtelling til EL! :) Dette blir moro!

Jeg kan jo si noe kort om meg og min kjæreste. Vi er i 20-årene begge to. Vi har bodd sammen i ett og et halvt år nå, og har vært forlovet i ett år :) Vi har vært sammen i flere år :) Mange vil kanskje mene at vi er for ung, men for oss føles det riktig nå. Vi er klare for å bli foreldre. Alder spiller ingen rolle så lenge man er klar og er trygge på hverandre og forholdet man har. :hjerte:

Legg gjerne igjen en liten hilsen - jeg biter ikke :) Har dere noen tips iht prøveperioden så kom med de :) :)

edit: Er ikke lenger aktiv prøver. Nå blir dette bare en slags skravledagbok, og jeg kommer til å være inne her for å heie fram andre spirer og for å følge med på de jeg har fulgt en stund. Kommer nok tilbake som prøver en gang, så vil ikke slette dagboken. Gøy å se tilbake på. Føl dere fri til å legge igjen spor selv om det ikke er prøverdagbok lenger!! Jeg er her jo enda selv om dagboken blir litt annerledes :wink:

Endret av Plutseliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen!

Håper du får et kort opphold her inne og blir kjapt overflyttet til graviditetsdagbøkene:)

nå eg ikke jeg den mest erfarne men jeg har kanskje et par linker som kan være nyttige :)

http://www.babyverden.no/Prover-a-bli-gravid/Egglosning/Nar-er-sjansen-storst/

http://www.pernille.info/egglosning.htm

ellers har jeg 2 råd:

1. ikke bli for opphengt i det å prøve, stress er ikke bra i prøvetiden, og ja jeg vet at det er VELDIG vanskelig :)

2. folat, folat, folat, folat...

dette vil jeg begynt med så fort som mulig, helst i går :P

http://www.lommelegen.no/321852/derfor-bor-du-ta-folat

du er velkommen i min prøvedagbok :)

lykke til!

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til min prøvedagbok ^me^! :)

Tusen takk for linker, det kommer godt med. Er greit å få så mye informasjon som mulig :) Takk for gode råd også. Folat har jeg tatt daglig i lang tid, så den kan jeg krysse av allerede :) Nei, vet også at stress ikke virker på en positiv måte, men det er veldig vanskelig å la vær. Får bare ta meg i nakken, hehe. :)

Takk for det, jeg skal legge igjen et fotspor i prøvedagboka di og følge den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Og takk for hilsen i boka mi :jepp: Her skal jeg følge med videre, håper ikke du blir her altfor lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Takk for hilsen i boka mi!

Vi er jo like ferske begge to - så det blir gøy å følge deg videre :) Har dere hatt ubeskyttet sex etter du sluttet med pilla? Eller skal dere vente til du har fått mensen og kanskje vet hvor lang syklusen din er?

Vi har en spennende tid i vente :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Og takk for hilsen i boka mi :jepp: Her skal jeg følge med videre, håper ikke du blir her altfor lenge ;)

:velkommen: VirreVapp, flott at du vil følge med videre :) Håper heller ikke det ;) Vi får krysse fingrene for oss begge! Jeg føler på meg at det skjer om ikke så lenge. hmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Takk for hilsen i boka mi!

Vi er jo like ferske begge to - så det blir gøy å følge deg videre :) Har dere hatt ubeskyttet sex etter du sluttet med pilla? Eller skal dere vente til du har fått mensen og kanskje vet hvor lang syklusen din er?

Vi har en spennende tid i vente :rødme:

:velkommen: Ripsy! Så koselig at du vil følge med videre! Er spesielt moro når begge er ferske, ja. Vel, vi har det ja. Sluttet to uker før vi begynte med ubeskyttet sex. Men i og med jeg ikke vet hvordan syklusen min er enda (venter fortsatt på tante rød), så kan det jo umulig ha klaffet.. Håper bare ikke jeg må vente så lenge på tante rød, det kan jo ta lang tid etter man slutter på pillen før den dukker upp :sukk:

:jepp: vi har virkelig en spennende tid i møte! Gjelder bare å ikke stresse for mye rundt prøvinga, det kan umulig være bra, men er vanskelig å la være :fnise:

Klarer du å ikke tenke for mye på det og ta det helt med ro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bestilte jeg noen graviditetstester. Jeg vet jo enda ikke hvordan syklusen min er, så det er ganske tullete. Men da har jeg til prøving videre :) Det har seg jo sånn at jeg sluttet på p-pillen for litt over fire uker siden, og har hatt ubeskyttet sex etter det. Men i og med at mensen ikke har kommet etter jeg sluttet på pillen kan ikke syklusen min være såpass stabil at det klaffet. Det er så og si umulig. Dessverre.

Men likevel er jeg håpløs - og jeg får ikke roet meg før jeg får se at testen er negativ. For jeg går bare rundt og tenker hva hvis og det er en bittebitteliten sjanse, hva om... Jeg vet jo egentlig at det kommer til å ta kjempelang tid, men når man så inderlig vil bli gravid med en gang er det utrolig hvordan hjernen jobber for å gjøre en usikker... :sukk:

Når jeg leser hva jeg skriver må jeg nesten le av meg selv. Jeg og disse tulletankene mine. Jaja, jeg får smøre meg med tålmodighet tenker jeg :)

.. Kan trøste meg med at det ikke var tåpelig å bestille tester, for jeg trenger de jo senere likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at tankene svirrer og at det er fristende å ta en test. Da får du iallfall bekreftet/avkreftet det.

God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at tankene svirrer og at det er fristende å ta en test. Da får du iallfall bekreftet/avkreftet det.

God natt :klem:

Ja, ikke sant :) Men det ser ut som det ikke er nødvendig å ta test..

Har stikkende smerter i magen i dag og er øm i brystene - så nå tror jeg mensen kommer i helga. Det er like greit det, jo fortere jeg får fastslått syklusen min, jo bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være symptomer på noe annet også dette her :lur: Er dumt det der, at symptomene er så like..man blir jo sprø av slikt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være symptomer på noe annet også dette her :lur: Er dumt det der, at symptomene er så like..man blir jo sprø av slikt :ler:

At man blir sprø av det ja! Huttetu :ler: og jeg som er så himla tålmodig i tillegg.. kremt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende!jeg ville tatt ein test om jeg var deg..bare for og få avkreftet det :)

jeg lurer på når jeg skal få eggløsning jeg...vanskelig det der når du ikke aner hvordan syklusen er og når den er i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så spennende!jeg ville tatt ein test om jeg var deg..bare for og få avkreftet det :)

jeg lurer på når jeg skal få eggløsning jeg...vanskelig det der når du ikke aner hvordan syklusen er og når den er i gang..

:Nikke: Forventer å få testene i postkassen i morgen :) Så da skal jeg teste.

Ja, det er ganske vanskelig det der.. Man går bare og venter og skjønner ikke hvor den blir av :klø: Så den forstår jeg godt! Det kommer nok snart skal du se :mrgreen:

Ha en fin fredagskveld! Her står det gryterett, kjærestekos og x-faktor på menyen. Herlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det! :) jeg tester i kveld.

så koselig! her blir det pasta med tomat og ostesaus med hvitløksbagetter og tv kveld også:)

ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det! :) jeg tester i kveld.

så koselig! her blir det pasta med tomat og ostesaus med hvitløksbagetter og tv kveld også:)

ha en flott helg!

Det hørtes kjempegodt ut :) Hvitløksbaguetter er namnam :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hakeslepp: Okei, nå er jeg litt forvirret her! Jeg skal prøve å ikke glede meg for tidlig..

Fikk graviditetstestene jeg bestilte i posten i dag. Siden jeg ikke har fått mensen enda tenkte jeg å bare teste for å avkrefte graviditet allerede..

Så fikk jeg en svak, svak strek ved teststripen. ser konturene av en strek, og området er lilla mens kontrollstreken er sterk rød. Har lest litt rundt på nett i forvirring om jeg kanskje hadde for mye urin på, men det skal visst ikke ha noe å si for kontrollstreken.. Herregud, er jeg gravid? allerede? Det skal jo være umulig. Jeg aner jo ikke hvordan syklusen min er en gang!

Hva tror dere? Kan man få en svak strek men likevel ikke være gravid? Jeg er litt forvirret her.

Kan jo teste igjen om 48 timer, men herregud - jeg føler ikke for å vente akkurat, hehe. Så, hva er deres mening? :)

Jeg får bare smøre meg tålmodighet i 48 timer og ikke ha for store forhåpninger.. (Yeah right, som om jeg ikke blir skuffet om den er negativ). :dry:

Endret av Plutseliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende :hoppe:

en strek er en strek har jeg hørt..

men hvilken type graviditetstest brukte du?strimmel?digital?CB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo spennende, men jeg er redd jeg kommer til å bli skuffet.

Brukte bare strimmel nå, så tenker jeg at om neste test viser en strek (forhåpentligvis gjør den det) - så kjøper jeg CB. Bare for å være sikker. For strimmel er kanskje ikke så sikker? Den skal vel være det, men jeg vet ikke jeg.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...