Gå til innhold

De hev alle tingene mine


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I noen år har jeg bodd i ett borettsslag der jeg har opplevd naboer som spør mine venner om privatlivet mitt, som prøver å bestemme over livet mitt ( en del småting ), som har prøvd å stille meg i ett dårlig lys ( ufortjent )- i går toppet det seg, hadde lagt en del ting på en uteplass i forbindelse med flytting, stått der i ett par dager og ikke til sjeanse for noen, grunnet arbeid måtte jeg hente det ett par dager etter.

Fikk sjokk i går da de hadde kastet ALT, ting og minner fra barnet mitt, bøker, malerier-alt er borte.

Mistenker at det er de som pongterte hjulene på sykkelen min da den stod i gangen.

Jeg tar hensyn til andre mennesker, det er aldri bråk / ha vært fra min leilighet- er der nesten ikke. Har ikke gjort noe som tilsier at de skal ha en slik oppførsel ovenfor meg, hun ene av dem sa på en giftig måte " du er jo helt alene " , minner meg om regelrett mobbing og trakasering, skjønner ikke helt hva jeg gjør enkelte damer som oppfører seg ufint mot meg, liker ikke samfunnsutviklingen i det hele tatt. Tingene mine stod der 4 dager i forb med flytting,¨på utsiden- ingen hadde engang lagt merke til det dersom de ikke bevisst kikket inn.

Alt er vekk, uerstattelige ting- vurderer å anmelde dem, men hva godt gjør det- jeg håper de er fornøyd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men sto tingene dine ute på borettslagets fellesareale i flere dager uten at dette var avtalt på forhånd, kommer du neppe noen vei med anmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist....

Klart du tok en stor sjanse med å sette verdifulle ting utenfor...men om de var gjemt bort var det utrolig dårlig gjort å kaste dem uansett.

Er du forresten sikker på at tingene er kastet?

Kan jo hende noen har satt dem til side en tryggere plass..Eller at de ligger i en eller annen container hvor du lett kan får tak i dem.

Ikke gi opp sånn med en gang. Spør litt rundt, så kan det hende du får tak i tingene dine igjen :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men sto tingene dine ute på borettslagets fellesareale i flere dager uten at dette var avtalt på forhånd, kommer du neppe noen vei med anmeldelse.

Jeg vet det, men det var snakk om 4 dager-hva med litt medmennseklighet? de var ikke i veien for noen.

Dette er ikke det enste de har gjort, de har også punktert dekk på sykkel og gått inn i boden min, i tillegg har de vært veldig ufine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, men det var snakk om 4 dager-hva med litt medmennseklighet? de var ikke i veien for noen.

Dette er ikke det enste de har gjort, de har også punktert dekk på sykkel og gått inn i boden min, i tillegg har de vært veldig ufine.

Hvem er "de"? Har du noe bevis på at det er de samme menneskene som har gjort alt dette, eller er du bare paranoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags sted er det du bor på ?Høres sikkelig rart ut dette her.Du forteller så mye "de" har gjort.Må jo være en grunn til det tenker jeg,eller så er de helt psykopatiske.Uansett så fortjener du det sikkert ikke.Kanskje du kan ta det opp med styrer i borettslaget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst kan vel ha tatt de tingene, det må da ikke være naboene dine? Det er mye kjeltringpakk i verden, her blir folk frastjålet klær fra tørkesnora, men vi naboer mistenker ikke automatisk hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er jo trist at du har mistet tingene dine men det er jo et sjansespill å la ting som er viktig for deg stå ute i flere dager.

De fleste borettslag har vel også i utgangspunktet ganske strikse regler når det kommer til oppbevaring på fellesarealet så at du ikke snakket med styrer eller noe lignende på forhånd og hørte om det var greit var nok ikke den rette måten å gjøre det på.

For å si det sånn, det var ikke særlig hyggelig gjort av hvem det når var som hev det å gjøre det uten å prøve å finne ut hvem det var sitt og å gi beskjed om at det burde flyttes. Men det var ikke særlig smart av deg å lagre ting som var verdifulle for deg utendørs i flere dager, og det var sannsynligvis heller ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, men det var snakk om 4 dager-hva med litt medmennseklighet? de var ikke i veien for noen.

Dette er ikke det enste de har gjort, de har også punktert dekk på sykkel og gått inn i boden min, i tillegg har de vært veldig ufine.

Var tingene merket, og var det avtalt med styret på forhånd at du skulle få ha ting stående der i fire dager? Hvis alle skulle ta seg til rette i noen dager her og noen dager der på fellesareal, ville de fleste borettslag sett ut som svinestier.

Ellers høres du fryktelig paranoid ut. Hvme som helst kan punktere sykler som står utendørs (og disse hvem som helst har en tendens til å være guttevalper i tenårene), og har du ikke lås på boden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tingene merket, og var det avtalt med styret på forhånd at du skulle få ha ting stående der i fire dager? Hvis alle skulle ta seg til rette i noen dager her og noen dager der på fellesareal, ville de fleste borettslag sett ut som svinestier.

Ellers høres du fryktelig paranoid ut. Hvme som helst kan punktere sykler som står utendørs (og disse hvem som helst har en tendens til å være guttevalper i tenårene), og har du ikke lås på boden din?

Jeg anser meg selv som ett ressurssterkt menneske uten paranoide tendenser, javisst- jeg burde gitt beskjed om at tingene stod på fellesareal ( som nesten aldri blir sjekket eller brukt- jeg var uheldig )meningen var at jeg skulle hente det før disse dagene-men grunnet ekstra stor arbeidstyngde ble det ikke slik.

Disse naboene klikker seg sammen og spør vennene mine om privatlivet mitt UTEN at jeg har nevnt noe for dem ,er det de som kommer til meg og forteller meg det.

De er langt fra så uskyldige som de utgir seg for å være, og nei- jeg har rett til å føle det jeg gjør uten at noen skal anklage meg for paranoide tendenser, dette er fakta.

Men men, jeg er lone gone;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du om å spørre om privatlivet ditt? Jeg kan fort spørre venn av X hvordan det går med X, om X har funnet seg partner, hvordan det går med syk mor/utdanning/barn m.m. Det ligger ingenting negativt bak det, kun omtanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du om å spørre om privatlivet ditt? Jeg kan fort spørre venn av X hvordan det går med X, om X har funnet seg partner, hvordan det går med syk mor/utdanning/barn m.m. Det ligger ingenting negativt bak det, kun omtanke.

Det er fint med omtanke for andre, men dette blir noe annet.

Dette er mennesker som ikke kjenner meg fra tidligere, de spør om det meste som for mange anses som privat.

Er det virkelig ingen som har opplevd damer som rotter seg sammen mot en, at alt jeg sier bare er tull og at ingen tror meg på hva jeg forteller her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis disse tingene var så viktige, minner fra barnet ditt.. det hadde jo ingen mennesker latt stå ute slik at hvem som helst kunne ta det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis disse tingene var så viktige, minner fra barnet ditt.. det hadde jo ingen mennesker latt stå ute slik at hvem som helst kunne ta det!

Samme tenkte jeg. Hvem lar viktige og uerstattelige gjenstander stå ute i dagevis, mtp. tyveri og ødeleggelse fra dyr og værforhold? Er noe som ikke rimer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå burde de, hvis det er noen i styret som har vært på ferde, ha forsøkt å kontakte den som eide tingene som stod ute, altså deg. Men, et stort men her...du har tatt deg til rette uten å ta hensyn til naboene dine, i flere dager. De fleste boretslag og sameier har klare regler for at fellesområder ikke skal brukes til slik oppbevaring uten avtale.

Som det blir nevnt så er det jo ikke en gang sikkert det er naboene dine som har fjernet tingene dine. For alt du vet så kan det være noen andre som har vært innom og tatt de med seg. og jeg lurer og på om ikke du har lås på boden din? hvis ikke du har det så kan vel strengt tatt hvem som helst komme seg inn i den, og ikke bare naboene. At naboene spør om deg og det du mener er privat, behøver ikke bety at de rotter seg sammen mot deg. Her hvor jeg har flyttet har ikke naboene mine den samme grensen for å spørre om ting som jeg har fra der jeg bodde før. Det er selvsagt både positivt og negativt, men jeg har lært meg å fortelle kun det jeg vil fortelle, og de nøyer seg med det uten å bli sure.

jeg tror rett og slett at du bare ikke er vant til. så slapp av og ikke mistenk naboene dine slik. Så lenge du ikke har bevis så gjør du best i å rett og slett holde misstankene dine for deg selv, og gjerne også prøve å skyve de unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå burde de, hvis det er noen i styret som har vært på ferde, ha forsøkt å kontakte den som eide tingene som stod ute, altså deg. Men, et stort men her...du har tatt deg til rette uten å ta hensyn til naboene dine, i flere dager. De fleste boretslag og sameier har klare regler for at fellesområder ikke skal brukes til slik oppbevaring uten avtale.

Som det blir nevnt så er det jo ikke en gang sikkert det er naboene dine som har fjernet tingene dine. For alt du vet så kan det være noen andre som har vært innom og tatt de med seg. og jeg lurer og på om ikke du har lås på boden din? hvis ikke du har det så kan vel strengt tatt hvem som helst komme seg inn i den, og ikke bare naboene. At naboene spør om deg og det du mener er privat, behøver ikke bety at de rotter seg sammen mot deg. Her hvor jeg har flyttet har ikke naboene mine den samme grensen for å spørre om ting som jeg har fra der jeg bodde før. Det er selvsagt både positivt og negativt, men jeg har lært meg å fortelle kun det jeg vil fortelle, og de nøyer seg med det uten å bli sure.

jeg tror rett og slett at du bare ikke er vant til. så slapp av og ikke mistenk naboene dine slik. Så lenge du ikke har bevis så gjør du best i å rett og slett holde misstankene dine for deg selv, og gjerne også prøve å skyve de unna.

Jeg vet det er dem, de sa det selv- styrer i borettslaget skulle gi en av dem en advarsel. Jeg pleier ikke å ta meg til rette, tvert i mot stiller jeg opp på dugnader, handler for eldre og respekterer mennesker. Ja, selvfølgelig skulle jeg gitt beskjed- men som nevnt har jeg dessverre hatt alt for mye på meg på jobb den siste uken, var så sliten at jeg ikke orket de dagene.

Fellesarealet er ett gjemt sted der det normalt ikke ferdes mennesker, jeg var bare uheldig med tidspunkt. Ang dere som påpeker at dette var minner og at jeg ikke skulle lagt det der, så hadde jeg ikke noe valg der og da, hadde ingen andre steder og plassere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er dem, de sa det selv- styrer i borettslaget skulle gi en av dem en advarsel. Jeg pleier ikke å ta meg til rette, tvert i mot stiller jeg opp på dugnader, handler for eldre og respekterer mennesker.

I så tilfelle er jeg helt enig med deg! det var direkte ufint av de! :nei: i slike saker ville det vært normalt å kontakte styret og be de ta affære, hvis det plaget de sånn at du hadde det stående. Sett lås på det du kan sette lås på! skjønner veldig godt at du reagerer på slik oppførsel. hvis du vet hvem det er, og de ikke sitter i styret tror jeg nok og at, om ikke annet, så vil en politianmeldelse lære de å holde seg unna andres ting. I slike tilfeller er det styret som skal rydde opp. Det vil si at andre beboere skal gå til de, og ikke bare hive andre sine ting. så hvis det er privatpersoner som har hevet det (ikke noen fra styret) så ville jeg nok anmeldt de. Utrolig leit at dette skulle bli en uendelig lei lekse for deg og TS :klemmer:

men sett de på plass! slik kan de ikke ture frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, de kom alle mot meg på styrekontoret i dag, de hadde fått beskjed av en 3 person som jeg ikke vet hvem er om å hive det, hun som var styrer gikk i mot meg også- selv om hun sa noe annet til meg rett før de kom.

De har ikke respekt for meg i det hele tatt, jeg satt der helt alene mot 3 sinte damer- nå har jeg opplevd dette og. Aldri om jeg skal bli som dem.

Jeg tror enslige voksne damer er utsatt for slik oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt TS!

Jeg opplever mye av det samme selv her jeg bor. Baksnakking, sladder og dritt. Noen har rett og slett for lite å ta seg til.

For en tid siden satte jeg endel møbler og ting i fellesboden, på min plass, og det meste var merket med navnet mitt på. Det var grunnet oppussing av leiligheten min.

Jeg fikk sjokk når jeg en dag såg kommoden min stikke opp av en container som sto nedom her i forbindelse med vårdugnad. Jeg hadde vært borte og ante ingenting, men der hadde de altså kastet alle eiendelene mine i containeren! Når jeg ringte på hos tillitsmann, skjelte han meg ut etter alle kunstens regler, fordi de ikke hadde "kastet noe", men bare ryddet i fellesboden.

Jeg ringte politiet, for det er da vitterlig skadeverk. Så skrev jeg en klage til styret. Kontaktet tillitsmann igjen og truet med anmeldelse om han ikke erstattet sakene. Det endte med at han ga seg, og ga meg en sum som på langt nær erstattet det fullt ut, men jeg orket ikke styre mer med det.

Men etter dette har hatet nådd nye høyder. Jeg er en stille og rolig person som liker å holde meg for meg selv, og ikke har mye kontakt med naboer. Mens de derimot har tett kontakt med hverandre. Det er ikke måte på hva de "vet" om meg. Ondsinnede rykter uten rot i virkeligheten som de sprer langt utenfor nabolaget.

De andre kan gjøre "hva som helst" og ta seg til rette på alle måter, hamre og pusse opp på lørdagskvelder, søndag morgen fordi de "alle" er enige om at det er greit, men kommer det så mye som et knyst fra min leilighet (som f.eks en verandadør som blåser igjen p.g.a et vindkast), så er de på døra og truer med klager og kjefter seg opp.

Det er fryktelig utrivelig, og en føler at en kjemper mot "overmakten". Det er ofte en eller to som "leder an" i et slikt "korstog" mot en stakkar som ikke klarer å stå opp for seg. Ofte en som er alene (som meg) og som ikke har noen til å snakke for seg.

Jeg skjønner forferdelig godt hvor vondt det kan være. Det er så kaldt, en føler seg alene og maktesløs. Og samme hva en gjør så blir det galt. Jeg har ingen råd, bare en :klemmer: og vil si at du ikke er alene.

Merethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...