Gå til innhold

Venninna mi har droppet meg, tror jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er galt av TS å oppføre seg på en slik måte. Jeg hadde også reist fra hytta på en slik måte.

Jeg synes at TS bør ta det første skrittet og beklage sin idiotiske oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstod det sånn at det var den ene venninnen til TS som var med på den fuktige kvelden sin hytte?

Og at de to venninnene som la seg til å sove, sa det var greit de festet?

Er helt umulig å prate til fulle folk, det har jeg erfart selv.

Derfor må man ta det opp dagen etter og ikke stikke av på den måten. Da er de som stakk av ikke noe bedre selv...

Dessuten har jo ikke TS gjort noe galt, hun var full og mistet kontrollen litt.

Du har forstått riktig, meridian :)

jeg hadde forstått det bedre hvis jeg hadde sviktet dem på noen måte, eller sagt noe stygt til dem...

Og ja, det var nok ganske så umulig å prate til oss den kvelden der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT POENG. Det er det jeg også er redd for... jeg synes bare ikke dette er noen god grunn til å avslutte et vennskap, og klør meg i hodet hele tiden, skjønner ingenting..

at vi rotet litt med hver vår gutt, gjorde nok ikke situasjonen bedre. Jeg ble nettopp singel, og de syntes nok at dette var "billig" av meg. Men jeg mener at dette er vårt privatliv. Det i seg selv skapte jo ikke noe bråk for dem, så jeg synes ikke dette burde være noen grunn heller (vet ikke om de tar med dette i betraktningen, jeg.) De to har ganske høy moral virker det som, i forhold til oss to andre. Men er ikke dette en ganske vanlig greie for single folk på vår alder??

Når du er singel kan du gjøre hva du vil, og ingen har noe med det, egentlig.

Det er alltid noe som MÅ mene noe om alt, fordi de mener alt de gjør er rett...

Ingen er bedre enn noen andre, for det hver enkelt gjør er rett for de der og da.

Nå er alle venninnene mine opptatt og jeg den eneste single, så føler på det at de føle seg bedre enn meg. Jaja ... :)

En eller annen gang kommer de nok ned fra den høye hesten sin, de og.

Syns det er en veldig dårlig grunn å kutte vennskapet fordi du rotet med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er galt av TS å oppføre seg på en slik måte. Jeg hadde også reist fra hytta på en slik måte.

Jeg synes at TS bør ta det første skrittet og beklage sin idiotiske oppførsel.

Les hele tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er galt av TS å oppføre seg på en slik måte. Jeg hadde også reist fra hytta på en slik måte.

Jeg synes at TS bør ta det første skrittet og beklage sin idiotiske oppførsel.

Hadde du virkelig reist fra hytten, fordi du ble vekket av musikk? Jaja,enkeltemennesker tåler veldig lite av sine venner, og man skal tydeligvis aldri gjøre noe gale i enkelte sine øyner for da er man ikke verdt noe som helst.

Jeg mener man oppfører seg utrolig barnslig, når man først sier at de kan ha nachspiel på hytta, for så å ikke tåle det likevel og da reise derifra midt på natten. Derfor vil nå jeg si at de to som reiste, ikke er stort bedre enn de to andre, for de sier tydeligvis en ting men mener noe helt annet. Noe som er så typisk enkelte kvinnfolk.

Så kanskje de aldri burde akseptert at de skulle ha nachspiel der i det hele tatt, men da tåle noe når de først aksepterer det.

Og man kryper ikke for vennene sine, men man ber om unnskyldning for at man oppførte seg som man gjorde. Og de som mener dette var så utilgiveldig, er sikkert så perfte at det kanskje er veldig vanskelig å være med venner med slike, fordi man rett og slett aldri kan gjøre noe som de mener er gale før man blir satt i huggestabben. Og er det virkelig vennskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en veldig dårlig grunn å kutte vennskapet fordi du rotet med noen.

Nå vet jeg ikke om det er en av grunnene til at de kutter oss, men det kan hende... jeg ble nettopp singel, vi har bestemt oss for å ta en pause fra hverandre, men ikke utelukket at vi kan finne frem til hverandre i fremtiden. Det får tiden vise. men på Facebook og alt er sivilstatusen fjernet, så det er ikke akkurat utroskap.

de 2 andre er også single, men de er ikke like opptatt av gutter og fest som oss, har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du virkelig reist fra hytten, fordi du ble vekket av musikk? Jaja,enkeltemennesker tåler veldig lite av sine venner, og man skal tydeligvis aldri gjøre noe gale i enkelte sine øyner for da er man ikke verdt noe som helst.

Jeg mener man oppfører seg utrolig barnslig, når man først sier at de kan ha nachspiel på hytta, for så å ikke tåle det likevel og da reise derifra midt på natten. Derfor vil nå jeg si at de to som reiste, ikke er stort bedre enn de to andre, for de sier tydeligvis en ting men mener noe helt annet. Noe som er så typisk enkelte kvinnfolk.

Så kanskje de aldri burde akseptert at de skulle ha nachspiel der i det hele tatt, men da tåle noe når de først aksepterer det.

Og man kryper ikke for vennene sine, men man ber om unnskyldning for at man oppførte seg som man gjorde. Og de som mener dette var så utilgiveldig, er sikkert så perfte at det kanskje er veldig vanskelig å være med venner med slike, fordi man rett og slett aldri kan gjøre noe som de mener er gale før man blir satt i huggestabben. Og er det virkelig vennskap?

Tusen takk for veldig ålreite svar, Piper! Jeg også begynner å lure på om dette virkelig er vennskap...

er det ikke slik at alle mennesker, og alle venner, en eller annen gang kommer til å tråkke andre på tærne? men at man kan gå videre likevel. Jeg har ikke lyst til å krype så mye at jeg nesten må unnskylde for at jeg er til...... Som sagt, jeg er den konfliktsky av oss venninnene, føles nesten som jeg er "lavest på rangstigen" om dere skjønner hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er galt av TS å oppføre seg på en slik måte. Jeg hadde også reist fra hytta på en slik måte.

Jeg synes at TS bør ta det første skrittet og beklage sin idiotiske oppførsel.

Herregud, så snerpete folk er :hakeslepp:

Er dere virkelig så harde mot vennene deres? Og hva forventet disse venninnene egentlig, når de sa at det var greit at TS hadde nachspiel? :klø:

Jeg blir helt stresset bare ved tanken på sånne mennesker, som lar seg fornærme og føler seg tråkket på for det jeg vil karakterisere som filleting. Life's too short!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du virkelig reist fra hytten, fordi du ble vekket av musikk? Jaja,enkeltemennesker tåler veldig lite av sine venner, og man skal tydeligvis aldri gjøre noe gale i enkelte sine øyner for da er man ikke verdt noe som helst.

Dersom jeg hadde stått opp og sagt klart fra om at nå får det bli slutt på musikken, og de jeg var med ga blanke i det, ja da hadde jeg blitt noe sur.

Jeg hadde selv ikke arrangert fest/nachspiel i en hytte/leilighet/hus hvor jeg visste at andre lå og sov. Da hadde jeg heller hatt nachspiel en annen plass, slik at de som sov fikk lov til å gjøre det.

For å snu litt på det da, hva er forskjellen på å spille høy musikk til langt på natt v.s. reise fra hytta? Var det avtalt at man ikke fikk dra fra hytta når man ville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så snerpete folk er :hakeslepp:

Er dere virkelig så harde mot vennene deres? Og hva forventet disse venninnene egentlig, når de sa at det var greit at TS hadde nachspiel? :klø:

Jeg blir helt stresset bare ved tanken på sånne mennesker, som lar seg fornærme og føler seg tråkket på for det jeg vil karakterisere som filleting. Life's too short!

Hehe, er dere sånne som aldri tar hensyn til andre? Er det å være hard mot sine venner at man ikke vil tilbringe mer tid på en hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er dere sånne som aldri tar hensyn til andre? Er det å være hard mot sine venner at man ikke vil tilbringe mer tid på en hytte?

Jeg tar hensyn til folk. Det jeg IKKE gjør er å kaste bort tid og energi på å gå og bære på saker som dette, og å dra ting totalt ut av proporsjoner. Vi er alle mennesker, og det finnes langt verre ting å gjøre i et vennskap enn å holde et bråkete nachspiel som

1) disse venninnene faktisk hadde sagt var ok på forhånd

2) var et engangstilfelle, slik jeg leser innleggene til TS.

Det var vel ikke det at de dro fra hytta i seg selv som var det store problemet, det var vel det at TS og hennes gjenværende venninne ble stående uten transportmuligheter hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er dere sånne som aldri tar hensyn til andre? Er det å være hard mot sine venner at man ikke vil tilbringe mer tid på en hytte?

Jo, jeg tror nok alle tar hensyn til hverdags, men om dette er noe som skjer en gang i løpet av livet, eller to, så syns det det er litt vel overdrevet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i alle fall at det er ok å bli litt sur for noe slikt. Men det er på ingen måte grunn til å avslutte et vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det avtalt at man ikke fikk dra fra hytta når man ville?

Avtalen var selvfølgelig at vi alle skulle dra sammen ned fra hytta. En av oss kjørte. Vi andre to måtte haike hjem.

Jeg forstår at de ble sure, og til en viss grad kan jeg forstå at de dro fra oss i sinne. Det jeg IKKE forstår er: hvorfor de ennå ikke har sagt unnskyld for at de dro, og at de vil møtes til en alvorsprat i lang tid etterpå. De føler tydeligvis at de sitter på sin høye hest, og at vi to andre har gjort noe skikkelig ille..

Ellers er jeg veldig enig i alt Dainty har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde stått opp og sagt klart fra om at nå får det bli slutt på musikken, og de jeg var med ga blanke i det, ja da hadde jeg blitt noe sur.

Jeg hadde selv ikke arrangert fest/nachspiel i en hytte/leilighet/hus hvor jeg visste at andre lå og sov. Da hadde jeg heller hatt nachspiel en annen plass, slik at de som sov fikk lov til å gjøre det.

For å snu litt på det da, hva er forskjellen på å spille høy musikk til langt på natt v.s. reise fra hytta? Var det avtalt at man ikke fikk dra fra hytta når man ville?

De hadde sagt at det var greit at de hadde nachspiel der, halllooooooooo er man så forbanna blåst at man IKKE klarer å si rett ut det man mener før de går på byen, at de IKKE ville ha nachspiel der, så får de faktisk skylde seg selv. Helt seriøst, men regner med at du er en sånn person som sier en ting, men som mener det motsatte av det du sier. Utrolige slitsomme mennesker å forholde seg til, og jeg selv har fjernet samtlige av de i mitt liv, for jeg gidder retog slett ikke å prøve å forstå noen som ikke kan si det de mener.

Nachaspiel er vel nachspiel,eller hva legger du egentlig i det?

Det er alltid lettere å avtale noe før noen blir fulle, for selv om man ikke ska bruke alkoholen som unnskylding, så blir musikken høyere når man blir fullere. Tidlig på kvelden er musikken lav, og seint på kvelden når folk har fåtten del alkohol blir musikken høyere, og det er faktisk sånn det er. Man hører ikke det like godt, og man er ikke like fornuftig når man er full. Så å forvente at de skal være så fornuftige at de skal dra et annet sted,når disse to andre allerede har godkjent et nachspile, er og blir for dumt i mine øyner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er dere sånne som aldri tar hensyn til andre? Er det å være hard mot sine venner at man ikke vil tilbringe mer tid på en hytte?

Har man akseptert noe på forhånd, kan man ikke komme å klage etterpå fordi noen gjorde det man hadde sagt ja til på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes i alle fall at det er ok å bli litt sur for noe slikt. Men det er på ingen måte grunn til å avslutte et vennskap.

det er jeg (TS) enig i. De hadde all grunn til å bli sure. Synes de bare overreagerer..

Selv har jeg opplevd lignende episoder i løpet av ungdommen, men er like gode venner md jentene det gjelder den dag i dag.

En gang hadde nachspiel hos en annen venninne, og jeg skulle sove over der, i stua. Jeg ville helst legge meg, men de andre holdt det gående til klokka seks om morgenen, og stua var rimelig røykfylt.. Jeg ga et hint om at jeg ville legge meg snart, men ikke mer enn det. Synes ikke jeg hadde rett til å avslutte moroa for de andre, selv om jeg såklart ble litt skuffet over venninnen min som ikke engang sa beklager for at jeg måtte holde meg våekn halve natta for deres del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror seriøst jeg hadde vurdert å avslutte vennskapet, om venninnende mine hadde reist fra meg på denne måten!

Synes de hørtes meget selvsentrerte ut!

Jeg tror jeg hadde sagt til de noe sånt som enten godtar du unnskyldningen min nå, ellers så får det bare være. Da tror jeg rett og slett at jeg ikke hadde giddet å ha de som venninner, vennskapet kommer nokk til å bli preget av en ovenfra og ned holdning fra de.

Men dette mener jeg etter å kun ha lest om denne saken. Om det er slik at dere oppfører dere uansvarlig/tåpelig ellers-OG de har sagt i fra om det så kan jeg skjønne at de reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror seriøst jeg hadde vurdert å avslutte vennskapet, om venninnende mine hadde reist fra meg på denne måten!

Synes de hørtes meget selvsentrerte ut!

Jeg tror jeg hadde sagt til de noe sånt som enten godtar du unnskyldningen min nå, ellers så får det bare være. Da tror jeg rett og slett at jeg ikke hadde giddet å ha de som venninner, vennskapet kommer nokk til å bli preget av en ovenfra og ned holdning fra de.

Men dette mener jeg etter å kun ha lest om denne saken. Om det er slik at dere oppfører dere uansvarlig/tåpelig ellers-OG de har sagt i fra om det så kan jeg skjønne at de reagerer.

Jeg tror ikke at jeg oppfører meg uansvarlig ellers...

Men: altså, før vi dro ut var jeg veldig oppsatt på å få dem med ut. Hun ene er jo ikke så glad i fest og gutter (selv om hun er med noen ganger). Hun sa senere at hun ble lei av maset. Jeg mener selv at jeg ikke maste så mye. og som jeg sa til henne: jeg kan ikke huske sist jeg spurte henne om å bli med ut på byen etc., og vi har ikke festet sammen på lang tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter fortsatt med å forstå hva det var som fikk dem til å ta den brutale beslutningen om å reise fra oss på hytta..

Kan det være at det har bygd seg opp over tid, og at dette var dråpen som fikk det til å renne over ?

Uansett hvor forbanna man blir, så tyr man normalt sett ikke til sånne metoder for "hevn".Derfor er det nærliggende å tro at det er noe mer enn at to dritings venninner vekker dem for å delta i en ufrivillig rotbløyte.

At dere inviterer med dere hjem folk, som dere (egentlig )ikke vet hvem er. Og det til ei hytte som ingen av dere ikke eier en gang. Hva om det hadde utarta seg ? Hvem av dere skulle stått ansvarlig da ? Det du og venninnen din har framvist av oppførsel her, det er helt forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...