Gå til innhold

Venninna mi har droppet meg, tror jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en kinkig situasjon, og håper noen av dere KG-ere kan hjelpe meg med synspunkter :)

Vi er 29-30 år, likevel har vi klart å bli "uvenner" i venninnegjengen.

Forrige helg var jeg på hyttetur med 3 andre venninner. To av oss ville bare slappe av på hytta, de sa de var slitne og ikke ville ut og feste. Men at det var greit at vi kom tilbake og hadde nachspiel hvis vi ville det (hytta er stor). Så vi to andre dro ut, kvelden ble litt for fuktig for å si det sånn, og vi hadde med oss noen gutter tilbake for et nachspiel.

Vi var så oppsatt på å feste, og gikk inn på rommet der venninnene våre hadde lagt seg. Vi vekte dem - ville ha dem med på festen, eller låne musikk. Ser jo i ettertid hvor idiotisk det var å forstyrre dem på den måten (klokka var ca 2, altså ikke sååå seint..)

Resten av kvelden ble det høy musikk og lydnivå tenker jeg, vi var i boblebad. Venninnene våre prøvde å avslutte nachspielet, men vin reagerte ikke helt på det de sa. Fylla har skylda!

Dette endte med at de 2 venninnene våre kjørte hjem fra fjellet, og etterlot oss der, uten kollektivtransport. Nå sier de at vi alle 4 må ta en alvorsprat face to face, og at det ka<n hend ehele vennskapet blir ødelagt.

og før det skjer vil de ikke snakke med oss mer.

Er ikke dette litt ekstremt? Vi alle har vel dummet oss ut litt i fylla og hatt nachspiel som gikk litt over streken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har kjent hverandre i ca 10 år, siden studiedagene. Ikke bestevenninner, men møtes vel en gang i måneden cirka. Har alltid vært hyggelig vennskap til nå, så rart om en slik hendelse skaø ødelegge..

Må sies at vi er 4 forskjellige personer i utgangspunktet. To av oss er nok litt gutte- og festglade, mens de to andre ikke er det like mye. Hun ene har ikke hatt kjæreste før, og virker ikke så interessert i det heller. det ble jo litt flørting og klining på oss andre 2 på nachspielet... mulig de syntes det var idiotisk også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sin hytte var det?

Jeg hadde blitt ganske forbanna om folk ikke hadde respektert mine ønsker i min hytte.

- Men det skal nok mer til før jeg hadde "slått opp" permanent med en venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekstrem reaksjon føler jeg, spesielt siden de to som ble igjen viste så forståelse for at de to andre ville ut og feste og at det var OK at de hadde nachspiel.

Samtidig skjønner jeg at de reagerer litt på at det blir dratt med andre på hytta og at de blir vekket med liv og høy musikk resten av natta.

Allikevel føler jeg at det er voldsom reaksjon at de ikke snakker med de andre, samt at de må ta en alvorsprat. En ting er jo i ettertid å si at "dette ble litt voldsomt, skal vi ta en slik tur igjen så ønsker vi ikke at det blir slik ..."

Men men, det er nå min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sin hytte var det?

Jeg hadde blitt ganske forbanna om folk ikke hadde respektert mine ønsker i min hytte.

- Men det skal nok mer til før jeg hadde "slått opp" permanent med en venn.

Hytta tilhører venninnen som jeg festet med, dvs. jobben hennes. Hun hadde fått låne den helt gratis, og tok oss andre med. Dette er en luksushytte med boblebad og hele pakka. Hun tok oss med på noe sånt, også endte det med at hun måtte haike hjem til Oslo (sammen med meg). Det gikk nemlig ikke kollektivtransport..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye som skal til for å få meg til å avslutte et vennskap.

Denne hendelsen er noe man kan være sur over en kort stund, men noe som man fint kan legge bak seg...

Om jeg var en av de som lå og sov, ville jeg nok blitt ganske sur der og da, men i ettertid ville jeg lagt det bak meg.

Dette er vel ikke noe som skjer hver eneste gang dere møtes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekstrem reaksjon føler jeg, spesielt siden de to som ble igjen viste så forståelse for at de to andre ville ut og feste og at det var OK at de hadde nachspiel.

Samtidig skjønner jeg at de reagerer litt på at det blir dratt med andre på hytta og at de blir vekket med liv og høy musikk resten av natta.

Allikevel føler jeg at det er voldsom reaksjon at de ikke snakker med de andre, samt at de må ta en alvorsprat. En ting er jo i ettertid å si at "dette ble litt voldsomt, skal vi ta en slik tur igjen så ønsker vi ikke at det blir slik ..."

Men men, det er nå min mening :)

Takk for svar! :) jeg synes også det er veldig ekstremt.. Nacshpielet var over ved 3-4 tida, og det er da ikke sååå sent synes jeg.. I ettertid ser jeg også at det var dumt av oss, særlig å vekke dem. Men i fylla tenker man jo ikke like rasjonelt alltid. Jeg angrer og har sagt unnskyld, men det er visst ikke nok for dem.

Jeg synes en alvorsprat - og det blir om 3-4 uker, da hun ene ikke kommer til Oslo før da - blir veldig merkelig... Vi har jo sagt unnskyld. Jeg synes de burde unnskylde at de dro fra oss, og så kunne vi vært ferdig med hele greia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg dere flate, si unnskyld, om dere ønsker å beholde vennskapet. Forklar at dere var altfor høylydte og ignorate ovenfor de andre og at dere er lei dere for at dere laget så dårlig stemning mellom dere. Neste gang kan jo dere avtale i forveien om dere skal ha fest eller ikke, evt holde et lavt nivå i respekt ovenfor de andre. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste som er litt voksne forstår at det er vanskelig å prate fornuft til en som er full.

De fleste kvinner rundt 30 er rare, uansett ...

Hilsen en som er 29 :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for dumt å skylde på at dere hadde drukket. Dere er fremdeles voksne folk, som bør klare å ta hensyn til andre. Greit nok at de hadde sagt dere kunne ha nachspiel, men de hadde også sagt i fra om at de var trøtt. Det er lov å lese litt mellom linjene.

Når det er sagt, så synes jeg, i likehet med flere, at det var en ekstrem reaksjon. Visste de at det ikke gikk kollektivtransport der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke ligger noe mer bak her som du ikke har nevnt, som kan være årsak til denne reaksjonen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reist ifra noen på en avsidesliggende hytte, uansett hvor sint jeg var. Det er litt uansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke reist ifra noen på en avsidesliggende hytte, uansett hvor sint jeg var. Det er litt uansvarlig.

Tydligvis var ikke hytta mer avsidesliggende enn at de greier å finne et sted å gå på fest, drikke seg dritings og dra med mannfolk tilbake...

Jeg synes heller ikke du kan skylde på fylla. En ting er å ha et rolig nachspiel uten å vekke de andre, noe annet å feste vilt, bråke og vekke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt lignende småkonflikter tidligere som går på samme tema? Det kan være det har bygd seg opp over tid, og at dette fikk dem til å tippe litt over kanten.

Jeg forstår uansett ikke hvorfor fire venninner drar på en kort hyttetur sammen uten felles mål for turen. Det er greit på en ferietur der man f.eks. kan gå sammen på dagen, men gjøre ulike ting på kvelden, men hvis jeg skal på en helgehyttetur med noen venninner forventer jeg at vi skal det samme, om det så er festing eller chilling.

Reaksjonen var selvsagt over the top, men den brygger jo helt klart på en dårlig kommunikasjon/kjemi angående formålet med turen. Hvorvidt man blir forstyrret kl. 2 eller kl. 5 er forresten det samme, hvis man ikke er i festhumør. Samtidig var det ikke akkurat skjønnhetssøvnen før et viktig jobbintervju eller en eksamen som ble forstyrret her, det var jo bare en hyttetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke noe som skjer hver eneste gang dere møtes?

Nei, vi pleier ikke å feste sammen så ofte... men for noen uker siden gjorde vi det, og hun ene som lå nå og sov, dro da på nachspiel til klokka 6 om morgenen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bianca28

Er i en kinkig situasjon, og håper noen av dere KG-ere kan hjelpe meg med synspunkter :)

Vi er 29-30 år, likevel har vi klart å bli "uvenner" i venninnegjengen.

Forrige helg var jeg på hyttetur med 3 andre venninner. To av oss ville bare slappe av på hytta, de sa de var slitne og ikke ville ut og feste. Men at det var greit at vi kom tilbake og hadde nachspiel hvis vi ville det (hytta er stor). Så vi to andre dro ut, kvelden ble litt for fuktig for å si det sånn, og vi hadde med oss noen gutter tilbake for et nachspiel.

Vi var så oppsatt på å feste, og gikk inn på rommet der venninnene våre hadde lagt seg. Vi vekte dem - ville ha dem med på festen, eller låne musikk. Ser jo i ettertid hvor idiotisk det var å forstyrre dem på den måten (klokka var ca 2, altså ikke sååå seint..)

Resten av kvelden ble det høy musikk og lydnivå tenker jeg, vi var i boblebad. Venninnene våre prøvde å avslutte nachspielet, men vin reagerte ikke helt på det de sa. Fylla har skylda!

Dette endte med at de 2 venninnene våre kjørte hjem fra fjellet, og etterlot oss der, uten kollektivtransport. Nå sier de at vi alle 4 må ta en alvorsprat face to face, og at det ka<n hend ehele vennskapet blir ødelagt.

og før det skjer vil de ikke snakke med oss mer.

Er ikke dette litt ekstremt? Vi alle har vel dummet oss ut litt i fylla og hatt nachspiel som gikk litt over streken??

Jo ekstremt. For noen dramaqueens de er da å lage en så stor sak utav det der. De hadde jo sagt dere kunne ha nachspiel der etterpå og da burde de forvente at folk kommer fulle hjem og faktisk har nachspiel med det som fører med.

Jøss man skal visst aldri vokse seg fra fjortisstadiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for dumt å skylde på at dere hadde drukket. Dere er fremdeles voksne folk, som bør klare å ta hensyn til andre. Greit nok at de hadde sagt dere kunne ha nachspiel, men de hadde også sagt i fra om at de var trøtt. Det er lov å lese litt mellom linjene.

Når det er sagt, så synes jeg, i likehet med flere, at det var en ekstrem reaksjon. Visste de at det ikke gikk kollektivtransport der?

Her er du nok inne på noe :)

Vi burde ha lest mellom linjene, og stemningen var litt dårlig allerede før vi gikk ut. Vi 2 ville veldig gjerne ut og prøvde å få med oss de andre, og maste nok litt på dem.

Men vi har lagt oss flate og bedt om unnskyldning, og hva kan vi gjøre mer enn det?

De sa de hadde sjekket at det gikk buss - men da vi sjekket, viste det seg at det bare går buss i høysesongen (skisesongen). taxi til Lillehammer koster over 1000 kroner, deretter over 300 for tog til oslo. Vi bestemte oss for å haike, og hadde heldigvis flaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo ekstremt. For noen dramaqueens de er da å lage en så stor sak utav det der. De hadde jo sagt dere kunne ha nachspiel der etterpå og da burde de forvente at folk kommer fulle hjem og faktisk har nachspiel med det som fører med.

Jøss man skal visst aldri vokse seg fra fjortisstadiet.

Tusen takk for støtten, Bianca! Det er akkurat det samme jeg tenker også... men, fulle folk er jo ofte veldig slitsomme for edru folk...

men å risikere hele vennskapet av en slik grunn...? Vi 2 vil gjerne beholde vennskapet. Men hvis de ikke kan tilgi dette, så lurer jeg litt på hva slags vennskap det var i utgangspunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

Tusen takk for støtten, Bianca! Det er akkurat det samme jeg tenker også... men, fulle folk er jo ofte veldig slitsomme for edru folk...

men å risikere hele vennskapet av en slik grunn...? Vi 2 vil gjerne beholde vennskapet. Men hvis de ikke kan tilgi dette, så lurer jeg litt på hva slags vennskap det var i utgangspunktet..

Ja jeg og skjønner fulle folk som bråker er irriterende når man vil sove, men det er jo ikke verdens undergang. Jeg skjønner de ble sure, men dere har lagt dere flate og da er det drøyt å avslutte hele vennskapet.

Alle folk gjør jo dumme ting av og til. Syns dere fortjener tilgivelse for dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...