Gå til innhold

Hva slags dyr ønsket du deg da du var liten?


Grooo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville ha en apekatt. En Julius for å være presis.

Den skulle løpe rundt med bleie og henge rundt halsen min.

Og en periode ville jeg ha en hest, mest fordi det var en plikt å ønske seg hest når man var 14 år og skrev "Hest er best" på ola-buksa. Men egentlig har jeg aldri likt hester.

Hund har vi neste alltid hatt og jeg har hund fortsatt. Og nå vil jeg bare ha MASSE hunder og gjerne et par katter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ønsket meg alle dyr som finnes stort sett, men spesielt ønsket jeg meg;

- Flere katter (hadde alltid katt da jeg var lita)

- Hund (Ønsker meg nå også, men det spørs om ikke småpusene mine blir særdeles fornærmet da...)

- Løve og tiger ("Jeg har sett det på TV, mamma! Ikke alle løver/tigre er farlige..."

- Ulv (Såååå fine dyr!)

- Kanin

- Apekatt

- Chinchilla

- Surikat

- Elefant (Det er så mange kviger som bryter seg gjennom gjerdet vårt og tråkker opp plenen at det gjør ingen forskjell om det er en elfant der i stedet...., mente jeg...)

- Ku

- Sau

- osv, osv....

Merkelig nok har jeg aldri ønsket meg hest slik alle andre jenter ønsket seg i en periode. Jeg har alltid ønsket at hester er nydelige dyr, men har aldri ønsket meg det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket meg hest, men det fikk jeg ikke. Ellers har jeg alltid elsket katter og det hadde vi opptil flere av :) Egentlig er/var vi en ganske dyreglad familie og jeg og søsteren min fikk de fleste dyrene vi ville ha så lenge det var praktisk mulig.

I tillegg til kattene hadde vi

-hetterotte

-ørkenrotte

-akvarium

-sebrafinker

-undulater

-kanarifugl (men den spiste katten :-? )

-hund (labarador som var kjempesnill og god)

Et livlig hus :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg hund, men fikk det aldri. Hadde nøkkel til flere naboer, og luftet hundene deres når jeg kom hjem fra skolen.

1 uke etter at jeg og min tidligere samboer hadde kjøpt oss hus, fikk vi oss hund. Vi hadde ønsket oss det siden vi var små begge to. Nå kunne jeg ikke tenke meg en hverdag uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel hvilke dyr jeg ikke ønsket meg!

Jeg fikk aldri det jeg ville, selv om jeg var meget kreativ i måten jeg spurte på. En gang satt jeg for eksempel hele dagen og klippet ut store bokstaver som formet setningen "Kan jeg få en hamster". Jeg teipet bokstavene på soveromsdøren til foreldrene mine etter at de hadde lagt seg, slik at det var det første de så da de våknet.

Da jeg sto opp dagen etter, var jeg kjempespent - men det gikk fort over. På døren min hang det tre bokstaver: N-E-I :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Jeg ønsket meg veldig fugl, hadde buret klart med vann og mat i 3/4 år. (mamma og pappa sa at det a l d r i kom på tale med en fugl i huset)..Så en dag (attpå til på bursdagen min...) satt det pluttselig en liten fugl i buret...

Jeg ønsket meg, og hadde fisker en stund. En bolle full av Guppyer (de formerer seg noe sinnsvakt) og et lite kar med naboens gullfisk (de slapp den ut av vinduet når de skulle på ferie...)

Så hadde jeg en herlig katt (den første i en lang rekke katter) som alltid fisket etter gullfisken.

Kaniner.

Også hadde jeg en liten hvit mus i smug en stund. Helt til den ble oppdaget...

Det dyret jeg ønsket meg men aldri fikk, var hund. Også hadde jeg en bitteliten hesteperiode, men det var litt fake. Hadde egentlig aldri lyst på hest, mest fordi veninnen min var hestegal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en periode som hestejente, men var egentlig livredd hestene. Det var bare så tøft å drive med hester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Hadde også en periode som hestejente' date=' men var egentlig livredd hestene. Det var bare så tøft å drive med hester...[/quote']

Huff, hva vi jenter må igjennom :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en hamster etter at Embla S skrev et to siders brev til mamma og pappa, med en liten illustrende tegning av en hamster. Tror faktsik jeg har det brevet enda. :wink:

Vi har hatt mange dyr gjennom tidene; To hamstere, mange katter, undulater, akvarium, kanin, en mus (fanget i kjelleren, fikk beholde den en dag). Men den ultimate drømmen HUND - gikk aldri i oppfyllelse. Mamma ønsket seg også det, men pappa nektet.

Husker jeg satt på hytta og tegnet tabeller mht. hvor lenge jeg måtte spare for å kunne kjøpe meg hest - den skulle bo i garasjen. Fant ut at jeg måtte spare alle lommepengene mine i 15 år eller noe slikt, så den drømmen svant fort hen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid ønsket med en hund jeg, men aldri fått det. Ønsket meg også hamster i en periode fordi venninnen min hadde det.

For 2 måneder siden kjøpte jeg meg derimot en kanin. Mitt første kjæledyr.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid øsket meg masse med dyr. Har vært heldig å få ha dyr i oppveksten og da, men noen dyr som jeg virkelig ønsket meg fikk jeg aldri:

Ape

Tiger( til å ri på til skolen, gjerne en albino )

Koala (skulle henge rundt halsen og bare kose)

Kjempepanda (trodde ikke de va sååå store)

Drage (det ultimate dyret...men finnes ikke..uhuuuu)

Hund (har hatt men er desperat etter å få en ny)

Et sånt dyr som jeg ikke husker hva heter...svæære bryne øyne. Visstnok inspirasjonen til Gizmo i Gremlins

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...