Gå til innhold

Folk som ikke spiser brød

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spør heller, hva er det med folk som spiser brød til frokost, formiddagsmat og kveldsmat?

Jeg spiser brød til frokost og lunsj (spiser generelt ikke kveldsmat). Spiser det rett og slett fordi det er lettvint (har det ofte travelt om morgenen) og billig. Smaker helt greit, og føler det metter godt. Dette er helt "vanlig" kjøpebrød. Har ikke råd til å kjøpe masse frukt og bær til smoothie hver morgen o.l.

Videoannonse
Annonse
Gjest Atanih2
Skrevet

Knekkebrød, egg og bacon, litt frukt kanskje?

På FHS likte jeg ikke brødet som ble servert, så der gikk det i knekkebrød og cornflakes :)

Noen ganger spiser jeg ikke frokost engang, kommer veldig an på. Ellers er det litt godt med restemat fra f.eks. lørdagen :sjenert:

Skrevet

Spiser det rett og slett fordi det er lettvint (har det ofte travelt om morgenen) og billig.

jeg spiste nesten bare brødmat før, av mye samme grunner som deg, men etter å ha kuttet det så godt som helt ut (i utgangspunktet fordi jeg reagerer på hvete,s å ville prøve uten en stund), har jeg funnet ut at jeg brukte mye mer penger på mat når jeg spiste brød og pålegg hele tiden!!

nå kjøper jeg en kartong biola som varer noen dager, frokostblandinga holder seg lenger en brød og jeg kan bruke maten lenger en jeg kunne før. I tilegg til å spise masse fisk (frossen, rimelig og god), egg, grønnsaker, så bruker jeg faktisk MYE mindre penger på mat nå en jeg gjorde nrå jeg spiste brød og pålegg hver dag.

Gjest Blondie65
Skrevet

*Mine innlegg*

Tror jeg må i gang med en ny runde vedrørende brødmat jeg også. Har kommet helt skjevt ut og nå hjelper ingenting.

Gjest Harriet
Skrevet

Til hverdags spiser jeg kornblanding med lettmelk til frokost tilsetter litt valnøtter og litt rosiner for smak. I helgene blir det enten omelett eller kornblanding da og ...

Skrevet

Jeg spiser brød til frokost og lunsj (spiser generelt ikke kveldsmat). Spiser det rett og slett fordi det er lettvint (har det ofte travelt om morgenen) og billig. Smaker helt greit, og føler det metter godt. Dette er helt "vanlig" kjøpebrød. Har ikke råd til å kjøpe masse frukt og bær til smoothie hver morgen o.l.

Det jeg egentlig lurte på var om folk ikke ble lei? Var ikke ment som kritikk på noe vis. :)

Skrevet

*mine innlegg*

Her går det i havregrøt, knekkebrød eller allbran med naturell yoghurt og syltetøy til frokost. Knekkebrød og frukt, eller salat til lunsj.

Gjest stillness
Skrevet

Er ikke glad i brød og har aldri vært det så spiser minimalt med brød.Rundstykker og baguetter er bedre,men blir ikke så mye brødmat på hverdagene her.

Spiser knekkebrød,frokostblanding,havregrøt eller grove kjeks hvis jeg ikke er så veldig sulten.

Skrevet

*mine innlegg*

Begynner å bli temmelig lei brødmat, dessuten hørtes det mandelbrødet fantastisk ut :sikle:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at man kan i ene øyeblikket si at man ikke spiser brødmat for i neste å lekse opp knekkebrød og rundstykker. For meg er dette brødmat - eller underlag for pålegg om en vil.

Jeg jakter på alternativer til alt som har med påleggsfrokost, og siden jeg ikke kan bruke melk er havregrøt uaktuelt og det samme er frokostblandinger. Jeg har også problemer med hvetemel slik at alternativene jeg jakter på er uten dette også. Foreløpig har jeg kun sett annet brød som alternativ, bortsett fra de få som spiser frukt.

Skrevet

Jeg synes det er merkelig at man kan i ene øyeblikket si at man ikke spiser brødmat for i neste å lekse opp knekkebrød og rundstykker. For meg er dette brødmat - eller underlag for pålegg om en vil.

Jeg jakter på alternativer til alt som har med påleggsfrokost, og siden jeg ikke kan bruke melk er havregrøt uaktuelt og det samme er frokostblandinger. Jeg har også problemer med hvetemel slik at alternativene jeg jakter på er uten dette også. Foreløpig har jeg kun sett annet brød som alternativ, bortsett fra de få som spiser frukt.

Hva med salat og/eller smoothie?

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva med salat og/eller smoothie?

Hvordan lager du smothie uten melk?

Salat til frokost står for meg som feil. MEN jeg er villig til å prøve det meste.

Jeg har absolutt null matlyst om morgen, så å stå å komponere fantastiske kunstverk kl halv syv om morgenen er utelukket.

Skrevet

Salat kan du eventuelt lage kvelden før. Du kan fint lage smoothie uten melk. Bruk f.eks eplejuice og en banan som basis, så kan du variere resten av smaksfyllet med ulike typer bær, mango, kiwi og andre frukter.

Eventuelt kan du ha egg og bacon til frokost? Eggerøre og salat? Omelett? Men alt dette blir kansje for tungt for deg uten matlyst. Der synes jeg smoothie passer veldig godt, da det er både friskt, godt og enkelt å få i seg.

Gjest Blondie65
Skrevet

Salat kan du eventuelt lage kvelden før. Du kan fint lage smoothie uten melk. Bruk f.eks eplejuice og en banan som basis, så kan du variere resten av smaksfyllet med ulike typer bær, mango, kiwi og andre frukter.

Eventuelt kan du ha egg og bacon til frokost? Eggerøre og salat? Omelett? Men alt dette blir kansje for tungt for deg uten matlyst. Der synes jeg smoothie passer veldig godt, da det er både friskt, godt og enkelt å få i seg.

Smoothie høres ut som en god plan.

Eggeomelett med skinke er allerede en helgefrokost.

Skrevet

Har du prøvd havregrøt kokt på vann? Bruker aldri melk i havregrøten jeg. Nå for tiden er det ruggrøt det går i her, den kokes også på vann.

Gjest Blondie65
Skrevet

Har du prøvd havregrøt kokt på vann? Bruker aldri melk i havregrøten jeg. Nå for tiden er det ruggrøt det går i her, den kokes også på vann.

Jepp og uten at man da har et halvt tonn sukker eller bær på så smaker det ekkelt. Dessuten er det et kornprodukt fortsatt, noe jeg tror jeg skal prøve å unngå for en stund.

Skrevet

Bruker stort sett aldri melk eller yoghurt i smoothie, jeg. Hvis du liker en litt mer kremete konsistens, så fungerer det bra med banan oppi i stedet. En banan, litt juice og noen frosne bær blir en kjempeenkel frokost! :)

Noen koker grøt på quinoa, det kan jo være et greit alternativ til havregrøt? Jeg pleier aldri ha melk og sukker på grøten min, men kjører gjerne på med tørket frukt, eple i terninger, kanel eller syltetøy - da blir det ikke så kjedelig.

Skrevet

Jepp og uten at man da har et halvt tonn sukker eller bær på så smaker det ekkelt. Dessuten er det et kornprodukt fortsatt, noe jeg tror jeg skal prøve å unngå for en stund.

Prøv med havremelk i grøten, jeg merker ikke forskjell om det er havremelk eller vanlig melk i.

Skrevet

Til frokost spiser jeg stort sett cultura naturell med rugfras/havrefras/weetabix og blåbærsyltetøy. Ofte har jeg knekkebrød eller havregrøt også. Til lunsj blir det stort sett brødskiver for meg fordi det er så enkelt, men noen ganger har jeg med wraps, pastasalat eller salat istedet. Kveldsmaten blir stort sett knekkebrød, men ofte bær/frukt med mager vaniljekesam og cottage cheese, yoghurt med 4korn/havregryn eller smoothie også.

Skrevet

Prøv med havremelk i grøten, jeg merker ikke forskjell om det er havremelk eller vanlig melk i.

Havremelk?!?! Høres helt sykt ut. Hva er det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...