Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3


Ripsy

Anbefalte innlegg

Høres ut som det først og fremst er nærhet jenta di vil ha. Sånn var min også på den tiden, men det går seg til etterhvert! Hadde henne bare i senga mi, jeg, det er jo ganske koselig også :rodmer: Nå går sovinga som en drøm både på dagen og natta, bortsett fra at hun sovner litt seint noen ganger... Men det ordner seg nok det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det går så fint med dere. Høres ut som bra netter! Legger hun seg fint etter matingen og sovner dere begge greit igjen med en gang? For her er det det som er problemet innimellom, eller skal ikke klage for det er ikke et stort problem. I natt sov hun fra 10 til 3! Men etter det var det vanskelig å roe henne i sprinkelsenga. Det virket som om hun hadde litt vondt i magen. Det var ikke hyling, men "klaging" og hun lå med beina krøllet opp mot magen. Etter å ha prøvd en god stund å roe henne endte jeg med å legge henne ved siden av meg i senga og da roa hun seg med en gang. Kan vel ikke ha vært magevondt da? :klo: Bare ei jente som vil være i nærheten av meg.

Stakkar mannen var trøtt i dag morges når han skulle opp på jobb, det ble en litt urolig natt etter kl 3.

Skal ikke klage på nettene våre, nei :)

Hun roer seg og sovner fort etter de to første ammingene, men etter den tredje, bruker hun ca. en time før hun sovner igjen. Jeg har lært meg å knipse med fingrene, og sovne med en gang hun sovner :fnise: Det måtte jeg bare, for ellers ville jeg nok ikke holdt ut.

Hun sovner enten på brystet mitt, også legger jeg henne ved siden av meg, eller så legger jeg henne rett i sengen sin. Det varier litt, men jeg tror hun foretrekker å ligge inntil oss.

Bena opp mot magen, skal jo indikere magevondt, så mulig det var det? Jenta mi sliter endel med magevondt og luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det først og fremst er nærhet jenta di vil ha. Sånn var min også på den tiden, men det går seg til etterhvert! Hadde henne bare i senga mi, jeg, det er jo ganske koselig også :rodmer: Nå går sovinga som en drøm både på dagen og natta, bortsett fra at hun sovner litt seint noen ganger... Men det ordner seg nok det også :)

Tror nok det var en blanding av magevondt og behov for nærhet. Lille tulla mi - det er jo så koselig å ligge ved siden av hverandre :hjerte: . Men jeg må jo legge til at jeg sover nok litt bedre når hun ligger i senga si. Det beste er om hun sover der mesteparten av natten for meg iallfall, så kan hun heller komme opp til oss på morrakvisten og kose litt.

Skal ikke klage på nettene våre, nei :)

Hun roer seg og sovner fort etter de to første ammingene, men etter den tredje, bruker hun ca. en time før hun sovner igjen. Jeg har lært meg å knipse med fingrene, og sovne med en gang hun sovner :fnise: Det måtte jeg bare, for ellers ville jeg nok ikke holdt ut.

Hun sovner enten på brystet mitt, også legger jeg henne ved siden av meg, eller så legger jeg henne rett i sengen sin. Det varier litt, men jeg tror hun foretrekker å ligge inntil oss.

Bena opp mot magen, skal jo indikere magevondt, så mulig det var det? Jenta mi sliter endel med magevondt og luft.

Ja, det var nok litt magevondt også.

I natt sov hun fra 22 til 3 :strix: Så ble det amming og skifte av bleie som var kjempetung. Jeg var redd for lekkasje hvis hun skulle lugget lenger med den bleia. Måtte kose litt med henne før jeg fikk lagt henne, men det gikk heldigvis bra til slutt å få henne til å sove noen timer til å senga si. Neste amming var da kl 6.30 og da lot jeg henne få ligge i senga vår :kgbaby: . Så sov vi videre til ca 8.

Mye skriving om soving her, men det er jo det mye av tankene og tiden går med til :) .

I natt og for to netter siden sov hun første økt i 5 timer. Og når jeg tenker etter så badet hun begge kveldene, tror kanskje det kan ha litt å si. Hun blir veldig rolig og trøtt etter å ha badet.

Nå er det snart helg. På søndag skal jeg for første gang la henne få være hos pappan sin i et par timer mens mamma drar på treningssenteret :trene: . Så jeg må passe på å få pumpet meg litt i helga. Hun har vært alene med pappa'n i kortere perioder før og de har gått turer på over en time, men det har aldri vært fare for behov for amming. Så det blir spennende å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soving er viktig, det! Jeg har i hvertfall oppdaget at lillemor er mye mer blid og opplagt hvis jeg har lagt litt innsats i at hun sover godt. Og som bonus får jo mammaen litt tid for seg selv! Bading fungerer ikke her for å roe henne ned; lillemor blir supervåken! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soving er viktig, det! Jeg har i hvertfall oppdaget at lillemor er mye mer blid og opplagt hvis jeg har lagt litt innsats i at hun sover godt. Og som bonus får jo mammaen litt tid for seg selv! Bading fungerer ikke her for å roe henne ned; lillemor blir supervåken! :overrasket:

Ja, soving er viktig både for mor og barn!

Rart hvordan de er forskjellige de små. Tulla mi blir helt salig så fort hun blir lagt i badekaret, legger hodet bakover og strekker ut beina. Tydelig at hun virkelig nyter det og slapper av. Men det er viktig at vi gjør det på riktig tid så ikke hun blir sinna etterpå. Dvs. hun må ikke være for sulten og ikke for trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at hun tar flaske!

Da blir man med ett ganske mye friere til å trene litt eller være borte ett par timer.

Og kjempeflott at pappaen kan få litt tid også.

Vesla her i huset synes bare flaske og tutekopp er noe forbaska tull. Glass derimot er hun tilbøyelig til å prøve.

Så nå øyner jeg håp om litt alene snart.... :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Inne og leser meg opp :) Er så koselig :hjerte:

Koselig at du stikker innom og legger igjen et lite spor VirreVapp :)

Så deilig at hun tar flaske!

Da blir man med ett ganske mye friere til å trene litt eller være borte ett par timer.

Og kjempeflott at pappaen kan få litt tid også.

Vesla her i huset synes bare flaske og tutekopp er noe forbaska tull. Glass derimot er hun tilbøyelig til å prøve.

Så nå øyner jeg håp om litt alene snart.... :duskedame:

Ja, det er deilig. Mormoren hadde også suksess da hun prøvde å gi henne flaske, så dette lover godt. Håper vi får til en ut-å-spise-kveld om ikke så lenge! Gleder meg til å kunne nyte et glass rødvin! :vin:

Håper dere også får det til Ekkornet - på tide med litt alenetid for deg nå.

Denne uka blir spennende, vi skal på langtur for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Ripsy? Ser i treningsdagboka di at du har vært syk og vært på langtur?

Og babysvømming til uka? Første gang? Høres spennende ut! :)

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Ripsy? Ser i treningsdagboka di at du har vært syk og vært på langtur?

Og babysvømming til uka? Første gang? Høres spennende ut! :)

:popcorn:

Hei BareBea :)

Her er alt bra. Mye som har skjedd i det siste ja. Vi har vært på langtur ja (går ikke noe mer i detalj, har lyst til å være anonym her). Det gikk veldig fint med flytur og alt :) .

Men vi ble syke hele gjengen :kvalm: . Var litt bekymra når vesla hadde flere runder med oppkast :kgbaby: . Heldigvis varte det i under 24t og formen steg raskt etter det.

Har vært på babysvømming ja. Kjempegøy! Gleder meg allerede til neste gang. Lille snuppa elsker å bade og hun var så søt i den lille badeshortsen.

Gikk en tur på helsestasjon i dag for å hente noe jeg glemte igjen sist jeg var der. Veide henne samtidig og hun veier nå 4700g - gått opp 510g siden sist som var litt under 3 uker siden.

Og til slutt må jeg legge til at jeg har den søteste, blideste, lille snuppa som finnes :hjerte: . Hun kan iallfall sjarmere mamma'n og pappa'n sin i senk! :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gledet meg til å våkne til en smilende jente på morgenen. Frem til nå har det som regel vært gråting eller småsutring fordi hun er sulten, men i dag våknet jeg av en kjempeblid jente som lå og pludret ved siden av meg og som gav mammaen sin det største smilet da jeg åpnet øynene og tittet på henne :rodmer: (hun endte visst opp i vår seng i løpet av natten... :sjenert: ).

:hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gledet meg til å våkne til en smilende jente på morgenen. Frem til nå har det som regel vært gråting eller småsutring fordi hun er sulten, men i dag våknet jeg av en kjempeblid jente som lå og pludret ved siden av meg og som gav mammaen sin det største smilet da jeg åpnet øynene og tittet på henne :rodmer: (hun endte visst opp i vår seng i løpet av natten... :sjenert: ).

:hjerte::hjerte::hjerte:

:rodmer: Er det ikke herlig? :hjerte:

Høres ut som dere har det like fantastisk som oss! Ikke gøy med oppkast hos de små, det er så grusomt å se at de har det vondt :tristbla: Bra at det gikk fort over.

Er ikke så flink til å skrive for tiden, men er inne og leser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rodmer: Er det ikke herlig? :hjerte:

Høres ut som dere har det like fantastisk som oss! Ikke gøy med oppkast hos de små, det er så grusomt å se at de har det vondt :tristbla: Bra at det gikk fort over.

Er ikke så flink til å skrive for tiden, men er inne og leser! :)

Det høres rett og slett kjempekoselig ut :rodmer:

Ja - det er fantastisk - kan ikke få en bedre start på dagen :hjerte:

Du har mye å glede deg til fremover Teriyaki! Men først, nyt tiden med den bittelille nyfødte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk fint med flyturen. Vi lurer på å reise til Kanariøyene i vinter, og det blir over fem timer med fly. Er litt spent på hvordan det vil bli!

Ja, tror de fleste vil være anonym på kg :fnise: jeg er hvertfall livredd for at noen skal kjenne meg igjen. Noen ganger er det ting jeg vil skrive i dagboka mi, men tør ikke... :gjeiper: så er jeg litt pyse da! :)

Herlig å våkne til et smil om morgenen. Det gjør jeg heldigvis ofte. Perfekt start på dagen! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, så herlig! :rodmer:

I dag våknet jeg til sutring :fnise: så det skjer ikke hver dag. Men etter litt mat og ren bleie var hun bli som solen :sol:

Bra det gikk fint med flyturen. Vi lurer på å reise til Kanariøyene i vinter, og det blir over fem timer med fly. Er litt spent på hvordan det vil bli!

Ja, tror de fleste vil være anonym på kg :fnise: jeg er hvertfall livredd for at noen skal kjenne meg igjen. Noen ganger er det ting jeg vil skrive i dagboka mi, men tør ikke... :gjeiper: så er jeg litt pyse da! :)

Herlig å våkne til et smil om morgenen. Det gjør jeg heldigvis ofte. Perfekt start på dagen! :kgbaby:

Det går sikkert fint. Det var sikkert enda lettere da vi reiste, siden hun var så liten og sov så mye. Men samtidig kan jo en 4-5mnd gammel baby underholdes på en annen måte. Anbefaler at du ammer på vei opp og ned for å forhindre ørevondt.

Etter vi kom tilbake fra ferie har lillemor styret litt med sovinga på kvelden og natten, men i går var det heldigvis mye bedre.

Jeg ammet siste gang mellom 21 og 21.30, la henne kl 22.30. Våknet for litt påfyll kl 23.30 og kl 2.30. Våknet så rett før kl 7.00 for litt tidlig frokostog skifte av bæsjebleie, etter dette fikk hun bli værende i senga vår :) og sov i nesten to timer til. Fornøyd, for hun sovnet så fort igjen etter hver amming. Da gjør det meg ikke så mye å våkne. Det er værre når jeg må streve for å få henne til å sovne igjen.

Ha en super helg alle sammen :sol: Det skal vi :jepp: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd, flyr tida? Er det sånn at du allerede har glemt hvordan livet var før lilletulla kom?

Ha en kjempekoselig adventshelg, nå er det bare å la masse lys tennes og tenke fremover mot jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd, flyr tida? Er det sånn at du allerede har glemt hvordan livet var før lilletulla kom?

Ha en kjempekoselig adventshelg, nå er det bare å la masse lys tennes og tenke fremover mot jul ;)

Ja, 2mnd! Tida har virkelig gått fort! Hun har virkelig blitt en del av livet vårt :kgbaby: - og vi har det så fint som en familie også. Husker fortsatt hvordan det var når hun ikke var her, men vil ikke tilbake til det :hjerte: . Det eneste jeg savner er å ha soverommet helt for oss selv. Så jeg ser frem til den dagen hun skal på eget rom.

God adventshelg til deg også! Første lyset i adventsstaken ble tent i går, og i vinduene henger stjerner med lys. Adventstiden er en koselig tid synes jeg. Her går det i klementiner og julete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...